Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe bedrijfswagen

Dag allemaal,

Ook ik zou graag jullie raad vragen...!

Ik kan voor mijn nieuwe bedrijfswagen kiezen uit volgende configuraties (andere modellen helaas niet mogelijk):

1) VW Passat Variant Comfortline Business 1.6 TDI

Extra opties:
    - Comfortpack (Pack ambiente, wintermodule, zetelverwarming, verduisterde ruiten, neerklapbare rugleuning passagierszetel)
    - Chromen dakrailing

2) Mercedes C-klasse break 180 d

Extra opties:

- Advantage pakket (Media-display, Parkeerpakket, Spiegelpakket, connectiviteitspakket)
    - Verduisterde ruiten

Alle input is welkom!
    Alvast bedankt!

In dit geval zou ik voor de Passat gaan.
    Als je op de Mercedes al niet minstens het business pakket kan nemen zit je toch wel met een héél kale wagen.
    Ok, je kan tegenwoordig ook verder met Waze of Google als GPS, maar ik vind een ingebouwd systeem toch nog altijd handiger.
    Voor mij persoonlijk zijn zetelverwarming en verduisterde achterruiten sowieso een must, en die zitten mee in je pakket bij de Passat.
    De Passat is bovendien ook nog eens de ruimste

Qua rijden zal de Benz mss net iets leuker rijden dan de Passat, maar waar voel je hier in België het verschil nog écht?
    Zeker met deze motorisatie zullen ze op dat vlak elkaar wel waard zijn.

Comment

De Garmin op een C-klasse ben je liever kwijt dan rijk. Comand is top, maar duur. Op mijn vorige gebruikte ik 1 keer op de 20 nog de Garmin, nu ik de Comand heb, heb ik nog maar weinig Waze gebruikt. Standaard zit op de C cruisecontrol, bluetooth-telefonie (en media), automatische lichten en ruitenwissers. Veel meer heb je op een bedrijfspaard niet van doen, vind ik. Alles wat ik kon bij-speccen vond ik pure luxe.

Op de C vind ik dat advantage-pack precies net onmiddellijk terug (op de A wel, en daar zit dan een GPS in).

C rijdt wel aangenamer dan een Passat, met een compactere draaicirkel, maar is een pak minder ruim, en dat gaan vooral je achterpassagiers en hond (kofferruimte) geweten hebben. Een C180d houdt bovendien niet zoveel over qua motorvermogen (pre-FL, geen idee wat de FL er nu van terecht zal brengen), wat me destijds er toe gebracht heeft een C200d te bestellen. Nu, de Passat met die motorisatie zal ook geen spurtbom zijn.

Nice to have op de C: parkeersensoren (of achteruitrijcamera), zetelcomfortpakket (vooral als je lange benen hebt)
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Denk dat de passat ook wat grotere koffer heeft. C meer uitstraling, maar voor mij persoonlijk te kaal.

Comment

Bedankt voor de reacties al!

Voor alle duidelijkheid:
          De Mercedes heeft wel degelijk GPS (zit in connectiviteitspakket).

De belangrijkste verschillen qua opties zijn volgens mij:

PRO Passat:
          - Adaptive cruise control
          - LED koplampen
          - Zetelverwarming
          - Chroom details exterieur

PRO C-klasse:
          - Elektrohydraulische kofferklep
          - Automatisch parkeren

De C180d is bovendien enkel nog maar als automaat - en dus niet manueel - te bestellen.

Comment

De automaat zou dan zeker voor mij een grote pro zijn.

Adaptive cruise vind ik persoonlijk niet fijn om mee te rijden. Al in 3 verschillende wagens getest en nooit doet het precies wat je zelf zou doen, vind ik persoonlijk.

Als de Passat ook een automaat zou zijn, was het een no brainer, maar in dit geval een moeilijke.

Toen ik destijds mijn XC60 als bedrijfswagen koos, heb ik ook voor een manuele versie gekozen, omdat ik dan meer opties kon nemen. Vandaag zou ik mss toch een andere keuze maken, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IBMD Bekijk Berichten

De C180d is bovendien enkel nog maar als automaat - en dus niet manueel - te bestellen.
              Dan heb je tenminste een, auto, zijn naam waardig…

Comment

Zoek iets waar je zowel automaat als adaptive cruise hebt.
                Adaptive cruise op een manuele bak is zinloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Zoek iets waar je zowel automaat als adaptive cruise hebt.
                  Adaptive cruise op een manuele bak is zinloos.
                  Dat is ook sterk overdreven he. Als je op de autostrade tussen de 110-130 schommelt maakt het echt niet uit dat er niet geschakelt wordt. Idem als je wat tussen de 60-75 zit te schommelen op een stuk waar je 70 moogt, enz...

Comment

automaat is de beste optie die er bestaat op een auto, dus als de keuze gaat tussen C klasse automaat of passat manueel .. dan weet ik het wel.

Comment

Op een Merc hoort een ster op de motorkap, dus . . . . . . . .

Comment

Zonder enige twijfel de C-klasse, ik vind het zelfs bizar dat je zo'n keuze krijgt aangezien de C-klasse een heel pak duurder is dan de Passat.
                        Een Passat kreeg ik ook in mijn budget, zelfs met automaat en highline uitvoering. Een C-klasse totaal niet.

Comment

Herverkoopwaarde op de C is redelijk hoog.
                          En Mercedes doet heel sterke fleetvoorwaarden voor grotere bedrijven (22% tegenover 8% bij VW)

Is dit de 9-traps automaat? Zo ja, dan is die een echte zaligheid. Ik zou die nu al niet meer kunnen missen. Voor het vergelijk heb ik momenteel ook een Volvo met automaat voor de deur staan, en dat is toch minder mijn ding.

En op de vernieuwde C is de exclusive-grill (met de traditionele ster op de neus) zelfs niet meer te krijgen in ons land.

Enig voordeel die de Passat hierboven nog heeft is dus nog de beenruimte achterin en de grotere koffer.

Comment

En de paar opties natuurlijk.
                            Maar hoewel ik ook wel op wat opties gesteld ben. Zou ik in dit geval toch ook eerder voor de C met automaat gaan dan de passat. Zo'n 1.6tdi manueel in die passat, moet je al wat uitwringen om der wat uit te krijgen, naar mijn mening. Zeker als die wat geladen is. Dan is het met zo'n automaat toch heel wat plezanter rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              automaat is de beste optie die er bestaat op een auto, dus als de keuze gaat tussen C klasse automaat of passat manueel .. dan weet ik het wel.
                              +1

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Heb gehoord dat Mercedes een uitleverstop heeft op onder andere C-klasse diesels. Dieselgate you know. Best even informeren bij je fleetmanager.

Comment

https://www.morgenpost.de/wirtschaft...-gestoppt.html

Alle diesels vanaf 05/2018 gemaakt mogen niet meer uitgeleverd worden..

Er moeten 770.000 auto’s (1.6 2.0 2.2) een software update krijgen, maar Ministerie van Transport Duitsland heeft de update nog niet goedgekeurd... (€ 5000 boete indien niet bewezen dat update werd uitgevoerd per auto)

Fleetmanagers in België lopen blijkbaar achter de feiten aan… In Duitsland is de diesel verkoop gezakt naar < 18% en benzine ruim gestegen...
                                  Last edited by quovadis; 26/06/2018, 00:05.

Comment

VW in fleet die maar 8% geeft? Van wanneer is dat dan? Gewoonlijk is dit rond de 20%. Skoda zelfs meer.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Altijd al geweest, bij ons dan toch. Ook Audi was niet veel soeps (tenzij toen ze de stock-Q5’s buiten wilden).

BMW, Volvo, Mercedes, Opel,... geven grote fleet-kortingen. De andere niet zo.

Nochtans een ferm wagenpark bij mijn (vorige) werkgever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Gisteren stond hier op de parking een nieuwe CLA. Dikke velgen, AMG pack, speciale zetels etc etc.
                                        En dan kijk ik naar binnen en zie zo'n zielig versnellingspookje. Dikke afknapper is dat voor mij.

Comment

Working...
                                        X