Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste 2 liter benzine motor voor in een SUV ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
    Heb dat artikel nu beetje beter gelezen, 7,4 liter was echt wel het hoogste verbruik dat ze haalden.
    Maar het hing enorm van de afstanden af en daar wringt het volgens mij. Iemand die alle dagen korte afstanden doet, heeft er veel profijt aan. Maar daar loopt het volgens mij mis, zo'n grote wagen koop je doorgaans niet als stadswagentje...
    7,4 was zeker voor een rit met assistentie inbegrepen. Als deze volledig uitvalt, verbruikt mijn zoon gemakkelijk 11 liters
    nu is de motor 200pk’s sterk
    Last edited by guyugy; 17/07/2018, 21:45.

    Comment


    • #22
      Vandaag de nieuwe XC60 kort getest in versie T5 ... Globaal positief maar geen bom ondanks de 250 pk’s. Deze komen wel tot uiting, maar niet zo vlot als het toerental vrij laag komt te staan. Een kick-down vanaf 1500/2000 toeren komt er op neer dat de bak eerst de verzetten verlaagt, met het gevoel dat niets gebeurt, om dan de volle kracht te produceren. Precies de turbo-gat van in de tijd van mijn oer-Saab ! En geen sportstand om deze verschijnsel te neutraliseren. De directie voelt ook wat klevend aan en ietwat wazig vergeleken met de dynamische van mijn Q5.
      Voor de rest een aangename sfeer aan boord, weinig lawaai, en comfortabel zonder mals te zijn. Valt m.i. niet ver van een GLC die ik in dieselversie reeds uitprobeerde. Jammer van de vrij blinkende centrale console. Touchscreen zou wel wennen, maar ik vind het in se geen verbetering tov knoppen.
      Tof onthaal en bereidwilligheid van de concessie, ik mocht meteen als onbekende met de wagen alleen weg. Een langere test van een dag of zelfs een week-end kreeg ik spontaan aangeboden. Bij Mercedes waren ze veel stijver !

      Comment


      • #23
        Ik heb sinds een jaar de nieuwe cx5 met 2l benzine. Zijn 6de is ook een echte overdrive. tegen 90 oprit autostrade in 6de naar 120 is zeker niet snel te noemen.
        In de ardenne meerdere malen van 6 naar 4 moeten schakelen om de 120-130 op de autostrade te houden. op zich geen probleem en ik vermoed dat je er met de automaat weinig van merkt.
        Is wel zuinig. ik zit nu op 6.7l gemengd en kan dit op een rit binnendoor laten zakken naar 6.2-6.3l laten zakken.
        Op 54km/h zet ik hem in 6de en cruisecontrol. Voorbij steken is dan wel 2-3 vitessen terug schakelen.

        Prijs valt zeer goed mee in vergelijking met volvo. 28850 net voor wagen in prestige uitvoering met trekhaak. Ik klaag niet al was het even wennen van turbodiesel (1.6 V50) naar 2 l benzine.
        Testrijden zal geen probleem zijn volgens mij.

        Comment


        • #24
          Mazda is een uitstekende motorist, maar hier in België wordt de CX 7 niet aangeboden. De nieuwe generatie motoren is ook pas voor binnen twee jaar, maar is veel belovend. Ik denk dat alle constructeurs bezig zijn hun gamma motoren te updaten, nu de diesel nogal van zijn pluimen verloren heeft.
          Ben eigenlijk aan het prospecteren, zo gehaast ben ik niet. Er gaat zeker nog veel gebeuren tussen nu en 2020...
          bedankt voor de reactie !
          Last edited by guyugy; 18/07/2018, 15:36.

          Comment


          • #25
            Die mazda CX-5 heb je ook met 2.5 liter atmosferische benzinemotor. Wat meer koppel dan de 2.0, nog steeds relatief zuinig, en toch nog altijd heel betaalbaar tegenover PHEV's en premium merken.

            Comment


            • #26
              Heb hier nu net iets meer dan een jaar de 2l van Alfa, geen probleem mee (+26000 km). Snap dus ook niet waarom die voor korte termijn zou zijn.
              Is dan nog de 280pk versie.
              Nooit gevoel van met te weinig vermogen onderweg te zijn.

              Verbruik tja, heb je zelf in de hand en hangt dan nog eens van het type rit af. Lange autosnelwegritten aan gezapig tempo, heel schappelijk rond de 6l.
              Over het algemeen echter: pak ergens tussen 9 à 10l.

              Een mens moet immers nog af en toe plezier beleven er aan ook.

              Comment


              • #27
                Een echte SUV rijdt op diesel...

                Comment


                • #28
                  Zoals een echte vrouw aan ‘t kookvuur staat ...

                  Comment


                  • #29
                    Ik had minstens gedacht dat je naar de slaapkamer zou verwijzen... Maar goed, ieder diertje z'n pleziertje ;-)

                    Een diesel heeft inherent meer koppel, verbruik zal steeds fors lager zijn, enz

                    Comment


                    • #30
                      Bwa, ik vind dat Mazda toch bewijst dat het niet zo MOET zijn, qua verbruik. 7,6 liter voor de 2 liter benzine, 6,8 liter voor de diesel. (Spritmonitor)

                      Maar bij de meeste merken is het verschil in verbruik inderdaad best groot, tot soms enorm.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Bwa, ik vind dat Mazda toch bewijst dat het niet zo MOET zijn, qua verbruik. 7,6 liter voor de 2 liter benzine, 6,8 liter voor de diesel. (Spritmonitor)

                        Maar bij de meeste merken is het verschil in verbruik inderdaad best groot, tot soms enorm.
                        Het verschil bij Mazda hun atmosferische benzine 2.0 is niet zo groot, omdat het vermogen ook slechts evenveel is als een turbo diesel 2.0 …

                        Verbruik (en prestaties) hangt af, vooral van vermogen af en niet van cc (minder cc geeft alleen een voordeel van minder wrijving)

                        Merken waar een 2.0 i véél meer verbruikt, hebben dan ook vermogens van 250 pk tot 400 pk
                        Mazda's 120 /165 pk levert nu een moderne 1.0 tot 1.3 turbo....



                        In de 24u Le Mans levert de 2.0 i (V4) Porsche nog steeds een betere rendement / prestaties als de 3.7 d (V6) van Audi…

                        Comment


                        • #32
                          En om een zware suv (ik heb het niet over zo een namaak crossovertje maar een echte suv van 2 ton) te trekken heb je wel degelijk horse power nodig.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Het verschil bij Mazda hun atmosferische benzine 2.0 is niet zo groot, omdat het vermogen ook slechts evenveel is als een turbo diesel 2.0 …

                            Verbruik (en prestaties) hangt af, vooral van vermogen af en niet van cc (minder cc geeft alleen een voordeel van minder wrijving)

                            Merken waar een 2.0 i véél meer verbruikt, hebben dan ook vermogens van 250 pk tot 400 pk
                            Mazda's 120 /165 pk levert nu een moderne 1.0 tot 1.3 turbo....



                            In de 24u Le Mans levert de 2.0 i (V4) Porsche nog steeds een betere rendement / prestaties als de 3.7 d (V6) van Audi…
                            En die moderne turbo verbruikt 8-9-10 liter in een SUV.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                              En die moderne turbo verbruikt 8-9-10 liter in een SUV.
                              Hier alvast 6x géén echt praktijk verbruik verschil met de CX5.




                              Het verschil met het theoretisch verbruik is bij een turbo inderdaad groter, net zoals de prestaties




                              Nothing beats cubic inch, is dan ook een gezegde uit de tijd, toen er nog geen turbo’s gebruikt werden...



                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                Hier alvast 6x géén echt praktijk verbruik verschil met de CX5.




                                Het verschil met het theoretisch verbruik is bij een turbo inderdaad groter, net zoals de prestaties




                                Nothing beats cubic inch, is dan ook een gezegde uit de tijd, toen er nog geen turbo’s gebruikt werden...


                                Hmmm, andere merken beginnen er toch ook goed op vooruit te gaan dan, eindelijk, qua benzinemotoren. Kwas de BMW X3 al tegengekomen, met 150pk naft (ietske ouder) 10.5-11 liter. De modernere 185pk versie zit op 10-10.5 liter.

                                Comment


                                • #36
                                  Mijn vrouw heeft een hybriede Volvo XC90 T8, wat betekent dat je na 35 km met een zware SUV met een 2 L benzine rijdt
                                  Last edited by charlesvdw; 27/07/2018, 20:29. Reden: onvolledig
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dat was ook de vraag van topicstarter guyguy. De motor is ietwat schel en lawaaierig tov de 3Ldiesel van BMW waar ik zelf mee rijd. De motor is wel voldoende krachtig om zowel in de stad als op de snelweg vlot te kunnen rijden.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik heb 60 km ervaring met een 2.0 Turbo met 200 pk in een nieuwe Alfa Romeo Stelvio (testrit).

                                      --> zeer zuinig bij mijn rijstijl (iets meer dan 6 liter)
                                      --> enorm veel reserve voor mijn rijstijl (kalm)

                                      Ik zou dat zeker durven kopen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                        Een echte SUV rijdt op diesel...
                                        Een echte SUV rijdt op koppel. Waar dat koppel vandaan komt, maakt weinig uit. De beste SUV's rijden dus misschien wel op elentriek.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                          De beste SUV's
                                          contradictio in terminis
                                          Lees : de minder slechte

                                          Comment

                                          Working...
                                          X