Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste 2 liter benzine motor voor in een SUV ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Toch voor de A3 gekozen want het interieur was zo smetteloos afgewerkt
    bij die design afdeling van Audi zitten dan ook een heel leger ontwikkelaars die niets anders doen dan zich buigen over knopkes en schakelaars
    't Belang van de rest vergeten ze, als het maar fijn aanvoelt en chique uitziet. Dat het olie zuipt is maar een detail

    Comment


    • #82
      Jammer dat er geen enkel merk is dat echt alles goed doet. De audi interieurs van 10 jaar geleden, zijn nog altijd beter dan die van een hoop andere merken vandaag. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...5d6a?cldtidx=7

      Comment


      • #83
        Na 12 jaar/170.000kms met een A4 Avant V6 2,6 benzine en 9 jaar/125.000kms met de Q5 2,0 TDI kan ik -denk ik- een oordeel velelen op wat een Audi biedt.
        Feilloos zijn ze niet, goedkoop in onderhoud zijn ze niet, maar duurzaam zijn ze wel. Jaar na jaar blijft de wagen zijn degelijkheid bewijzen, en telkens je vergelijkt met nieuwe versies en met de concurrentie kruipt je in je eigen wagen terug met het gevoel dat een onmiddellijke vervanging zich ver van opdringt. En dat is niet enkel voor een lease-periode maar ook als je de wagen langer gebruikt. Na zoveel jaren leer je ook de concessiehouder en hun personeel kennen, en -even belangrijk- zij kennen u ook. Vandaar dat ik er twee keren aan denk vooraleer van omgeving te veranderen. Altijd tof nooit te moeten wachten om bediend te worden, niet moeten smeken voor een deftige vervangwagen, enz... Dat ik dat allemaal grotendeels in de prijs zelf betaal ben ik uiteraard bewust, het blijft een commerciële relatie, in de handel zijn er geen kado’s, gunsten wel...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

          bij die design afdeling van Audi zitten dan ook een heel leger ontwikkelaars die niets anders doen dan zich buigen over knopkes en schakelaars
          't Belang van de rest vergeten ze, als het maar fijn aanvoelt en chique uitziet. Dat het olie zuipt is maar een detail
          De duivel zit in de details, daar zie je of de ergonomie goed is. De meeste knoppen plaatsen waar je ze intuïtief en bijna blindelings kan manoeuvreren, dat is kunst. Dat had je ook bij Saab, toen Saab’s nog Saab’s waren. En ja, deze denkers moet je betalen, natuurlijk met invloed op de prijs.
          Ander “detail” dat er geen is : de sluiting van de deuren over de drempels : vooral in een SUV is dat van belang, om de drempel niet bij slecht weer met je broekspijpen af te kuisen als je uitstapt. enkel daarom al komt er geen Stelvio in huis (wel ook wegens het barslechte zicht naar achter, de ruiten zijn eerder schietgaten)

          Comment


          • #85
            De bouwkwaliteit van Audi is idd wel super,dat klopt. Alleen hebben ze een hele reeks slechte benzinemotoren en transmissie gehad....
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

              De duivel zit in de details, daar zie je of de ergonomie goed is. De meeste knoppen plaatsen waar je ze intuïtief en bijna blindelings kan manoeuvreren, dat is kunst. Dat had je ook bij Saab, toen Saab’s nog Saab’s waren. En ja, deze denkers moet je betalen, natuurlijk met invloed op de prijs.


              Welke knoppen?

              Comment


              • #87
                En heb je dat gevoel van ergonomie, robuustheid... ook nog in de nieuwe Audi's? Zoals een Q2 bv. of de huidige A3. Ik vind de huidige A3 weinig bijzonders (verschil met golf is kleiner geworden) en de Q2 vind ik helemaal niks, te veel blingbling en matig afgewerkt. De nieuwe A1.. op de foto's is die ook heel druk met veel blingbling.
                Zat een paar dagen geleden in een gloednieuwe A5 sportback van een kennis, die was wel heel sjiek (met veel optionele interieurelementen en andere opties, van de prijs viel ik wel achterover).

                Comment


                • #88
                  [QUOTE=Phate;n6384896]



                  Welke knoppen?

                  Tja... daar zijn de meeste constructeurs bezig goed naast de bal te slaan. Zelfs een piano als op een Cayenne is gemakkelijker te bedienen dan een touchscreen.
                  Zoals de rechtopstaande iPad’s boven het dashbord is dat modeverschijnsel, het zou eigenlijk verboden moeten worden wegens gevaarlijk.
                  Alleen maar door het feit dat je op je zetel op een andere manier op de hobbels reageert dan het dashbord zelf moet je onvermijdelijk een keer op de twee naast de gewenste spot drukken. Dus drukken, missen, een tweede keer proberen, dat allemaal op snelheid zonder naar de weg te kijken. En dan sms’en verbieden... waar is de logica ?
                  Last edited by guyugy; 15/08/2018, 13:19.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    En heb je dat gevoel van ergonomie, robuustheid... ook nog in de nieuwe Audi's? Zoals een Q2 bv. of de huidige A3. Ik vind de huidige A3 weinig bijzonders (verschil met golf is kleiner geworden) en de Q2 vind ik helemaal niks, te veel blingbling en matig afgewerkt. De nieuwe A1.. op de foto's is die ook heel druk met veel blingbling.
                    Zat een paar dagen geleden in een gloednieuwe A5 sportback van een kennis, die was wel heel sjiek (met veel optionele interieurelementen en andere opties, van de prijs viel ik wel achterover).
                    Je kan niet verwachten dat je op een A1 dezelfde afwerking krijgt als op een A8...
                    Na de mislukking van de nieuwe Q5 is het interieur van de nieuwe Q3 merkelijk beter, vind ik.
                    Jammer dat wij tot de eerste update van de Q5 zullen moeten wachten om hetzelfde design terug te vinden.
                    Ondertussen zal de Q e-tron verschenen zijn, met de nieuwe design. Pas op, ik ben even kritisch op Audi, zij hebben de waarheid zeker niet in pand !

                    Comment


                    • #90
                      Nee maar er was wel een tijd, dat zelfs de instapmodellen van audi (A2, A3), aanmerkelijk beter in elkaar zaten dan de concurrentie, en dat je ook al van die modellen kon zeggen dat het "een echte audi" was. Tijdloos, elegant en degelijk.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        Nee maar er was wel een tijd, dat zelfs de instapmodellen van audi (A2, A3), aanmerkelijk beter in elkaar zaten dan de concurrentie, en dat je ook al van die modellen kon zeggen dat het "een echte audi" was. Tijdloos, elegant en degelijk.
                        Nu neem je wel de marketing slogans van Audi over....

                        Objectief wil dat dus zeggen, lekker eenvoudig, zoals de concurrentie 10 /20 jaar eerder...

                        in 2015 moest ik 4 opties kiezen, in een Golf of A3, om een standaard Fiat /Alfa stuur te krijgen…
                        (leer, multimedia, schakel paddels, platte onderkant/sport = €800)

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                          Nu neem je wel de marketing slogans van Audi over....

                          Objectief wil dat dus zeggen, lekker eenvoudig, zoals de concurrentie 10 /20 jaar eerder...

                          in 2015 moest ik 4 opties kiezen, in een Golf of A3, om een standaard Fiat /Alfa stuur te krijgen…
                          (leer, multimedia, schakel paddels, platte onderkant/sport = €800)
                          Alles is goe om VAG te bashen en fiat/alfa op te hemelen blijkbaar .
                          Het optiebeleid van VW valt goed mee tegenwoordig, met het business pack op de golf heb je al een zeer behoorlijk uitrusting... (veel dingen standaard die bij een audi dure opties zijn)
                          en over de restwaarde van Alfa/Fiat zal ik maar zwijgen zeker.
                          Op de 1.0T (zuinig en 200 nm koppel) hebben ze nog geen antwoord , de instap motor van een giulietta is een 1.4T met 120 pk die niet zuinig is (heb er al mee gereden, in een nieuwe tipo).
                          En voor een automaat, moet je al verplicht de 170pk pakken, terwijl ge met 110 pk best toekomt in belgie. Hoezo gunstig uitrustingsbeleid?
                          Last edited by sunking; 15/08/2018, 19:26.

                          Comment


                          • #93
                            We gaan de discussie vag/fiat nog wat moeilijker maken. Als het over uitrustingsbeleid en kwaliteit gaat, haalt geen een van de twee het van de huidige generatie Koreanen. De rest van de wereld gaat volop voor Koreaanse wagens en Europa is ook door de knieën aan het gaan, en terecht.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten


                              Ander “detail” dat er geen is : de sluiting van de deuren over de drempels : vooral in een SUV is dat van belang, om de drempel niet bij slecht weer met je broekspijpen af te kuisen als je uitstapt.
                              Misschien wordt dat wel de nieuwe wintertrend met vuile broekspijpen rondlopen...kwestie van te tonen dat je met de SUV bent

                              Comment


                              • #95
                                Ik lees hier net nog dat de Kia Ceed de vergelijkingstest wint van de Golf, Astra, Civic en Megane in ... AutoBild.
                                En normaal wint een Duitse auto altijd de test. Zegt toch wel iets.
                                Ze zullen het ook alleen maar durven omdat er een nieuwe Golf aan zit te komen?

                                @Sunking: Ik zat in dezelfde situatie en heb de Alfa 147 gekozen. Nog altijd 1 van de best rijdende auto's die ik gehad heb.
                                Veel goedkoper dan de Audi, ook in leasing, veel completer uitgerust en veel betere diesel!
                                Absoluut zalige wagen, qua rijden was die perfect: dikte en omvang van het stuur, de zetels, dashboard, versnellingen (plaatsing, spreiding), motor, ...

                                Heb ik daar problemen mee gehad? Absoluut, veel te veel!
                                Airco die enkel ijskoud of heet blies, geen keuze uit welk verluchtingsgat de lucht kwam, handremkabel doorgebroken, bussen in ophanging op 100k versleten, ...
                                Maar bij al die problemen kon ik die wagen 's ochtends in de garage afzetten en 2 deuren verder wandelen naar mijn werk en 's avonds terug ophalen.
                                Ik heb een Golf IV gehad: 2 problemen mee gehad, 2x auto 2 weken in de garage. Wat is dan de meest betrouwbare auto?
                                De Alfa denk ik nog met weemoed aan terug, de Golf zegt me niets meer.

                                Ik vind het wel een teken van de tijd dat het rijden ondergeschikt is aan de afwerking van het dashboard en de electronische prullen die er in zitten.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                  De Alfa denk ik nog met weemoed aan terug, de Golf zegt me niets meer.
                                  'k zie het aan je nickname

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                    'k zie het aan je nickname
                                    De 4 zit er ook in hè.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                      De 4 zit er ook in hè.
                                      wellicht wordt de opvolger dan toch een 7?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Ik lees hier net nog dat de Kia Ceed de vergelijkingstest wint van de Golf, Astra, Civic en Megane in ... AutoBild.
                                        En normaal wint een Duitse auto altijd de test. Zegt toch wel iets.
                                        Ze zullen het ook alleen maar durven omdat er een nieuwe Golf aan zit te komen?

                                        @Sunking: Ik zat in dezelfde situatie en heb de Alfa 147 gekozen. Nog altijd 1 van de best rijdende auto's die ik gehad heb.
                                        Veel goedkoper dan de Audi, ook in leasing, veel completer uitgerust en veel betere diesel!
                                        Absoluut zalige wagen, qua rijden was die perfect: dikte en omvang van het stuur, de zetels, dashboard, versnellingen (plaatsing, spreiding), motor, ...

                                        Heb ik daar problemen mee gehad? Absoluut, veel te veel!
                                        Airco die enkel ijskoud of heet blies, geen keuze uit welk verluchtingsgat de lucht kwam, handremkabel doorgebroken, bussen in ophanging op 100k versleten, ...
                                        Maar bij al die problemen kon ik die wagen 's ochtends in de garage afzetten en 2 deuren verder wandelen naar mijn werk en 's avonds terug ophalen.
                                        Ik heb een Golf IV gehad: 2 problemen mee gehad, 2x auto 2 weken in de garage. Wat is dan de meest betrouwbare auto?
                                        De Alfa denk ik nog met weemoed aan terug, de Golf zegt me niets meer.

                                        Ik vind het wel een teken van de tijd dat het rijden ondergeschikt is aan de afwerking van het dashboard en de electronische prullen die er in zitten.

                                        Dit. Je mag uw retesaaie Golf, A3 ofzo hebben.

                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          'k zie het aan je nickname
                                          Ik krijg soms het gevoel dat het bij jou eigen kind, schoon kind is. Continu een Giulietta afbreken omdat ‘ie een handvol opties niet heeft, en slechter afgewerkt is. Dat dan doortrekken naar de rest van het gamma (vooroordelen), maar dan wel vol in de aanval gaan als iemand zegt dat hij geen 3 cilinder wil in zijn auto (want omdat jij een 1.0 hebt, mag dat vooroordeel dan plots weg?).

                                          Die 1.0 hemel je trouwens terecht op, fantastische motor. Ik vraag me alleen af wat je er van zou vinden als je nog met je vorige auto zou rijden.

                                          Je vergelijkt een Tipo met een Golf... kijk eens naar de prijslijst. En trouwens, mij mag je die saaie Golf geven (ik snap perfect dat mensen dat kopen trouwens). Ik verkoop hem onmiddellijk weer.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X