Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze bedrijfswagen

Ik moet binnenkort voor het eerst een bedrijfswagen kiezen. Onderstaande modellen komen onder andere in aanmerking:

Volvo V40 1.5 T2 Black Edition Geartronic (122 pk):
    Code:
    Lichtmetalen velgen 18" Narvi met 225/40 R18 banden klasse C
    P500 Charcoal Linné textiel/T-Tec zetelbekleding in Charcoal interieur
    Style pack
    LED koplampen
    Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates
    Regensensor
    Volvo On Call: geïntegreerde E-Call/SOS functie, On Call service en comfortdiensten via de app
    Metaalkleur 711 Bright Silver Metallic
    Park Assist achteraan
    Sensus Connect High Performance met radio-CD/DVD, 7" scherm, USB/AUX-aansluiting en 8 LS
    pro: mooie standaarduitrusting / erg goede zetels (naar het schijnt) / understated
    con: hoogbejaard model

Mercedes A 180d Launch Edition (116 pk)
    Code:
    7G-DCT Geautomatiseerde 7-gang versnellingsbak
    Parkeerpakket
    Spiegelpakket
    Progressive
    Smartphone connnectiviteitspakket
    Standardpakket
    Advantagepakket (Navigatie / Media Display / Verwarmde zetels)
    Zetelcomfortpakket
    Visibiliteitspakket
    Berggrijs
    Velgen 17" (10-spaaks)
    Leder Artico zwart
    Sierelementen in carbon-look
    Dakbekleding in stof zwart
    Automatische klimaatregeling "Thermotronic"
    Sportzetels vooraan
    MBUX multimediasysteem
    Smartphone integratiepakket (Apple CarPlayTM / Android Auto)
    Media-Display (10 inch)
    Vooruitrusting digitale radio
    Achteruitrijcamera met geleidelijnen
    Actieve parkeerassistent inclusief PARKTRONIC
    Actieve spoorassistent
    COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, ongevalwaarschuwing via geïntegreerd radarsysteem
    Snelheidslimietassistent
    Koplampen high-performance met LED-verlichting
    Snelheidsregelaar TEMPOMAT met variabele snelheidsbegrenzer SPEEDTRONIC
    Comfort ophanging met verlaagde chassis
    Variabele sport stuurbekrachtiging
    Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
    Multifunctioneel stuurwiel in leder
    pro: kakelvers model, fantastisch interieur, mooie uitrusting
    con: motorisatie

Renault Megane 1.2 TCE Bose Edition (132 pk):
    Code:
     Grand Tour 18" velgen
    LED koplampen "Pure Vision"
    Bose Sound System met aanraakscherm 8,7" in kleur : 7 LS + 1 subwoofer + digitale versterker
    Head-up display
    Lederpack
    Verwarmde zetels
    PDC voor & achter
    achteruitrijcamera
    rijvak controlessysteem
    spiegels elektrisch inklapbaar
    ruiten donkder getint achteraan
    keyless go
    DAB radio
    pro: leuk design
    con: ...?

Peugeot 308 1.2 Puretech GT Line(130 pk)
    Code:
    18" Lichtmetalen velgen Saphir Black.
    Glazen panoramisch dak
    Leder Nappa Mistral zwart (verwarmd + masseerfunctie)
    Automatische airconditioning met bizone temperatuurregeling
    Elektrisch bediende. inklapbare buitenspiegels met verwelkomingslicht
    Achteruitcamers. 180° panoramisch zicht
    Mirror screen (Apple Carplay)
    Dubbelgetinte zijruiten en achterruit
    Buitenspiegelhulzen in zwart Perla Nera
    Dubbele sportuitlaat
    radiatorrooster en sierlijst Perla Nera Zwart
    achtergrond richtingaanwijzers en mistlampen Perla Nera zwart
    zwarte sierrand van de ruiten
    zwarte dakstangen
    Leeuw + Peugeot-opschrift vóór-en achteraan in antraciet
    pro: zeer rijkelijk uit te rusten wegens grote korting, quasi full option
    con: minder premium?

BMW 118 iA (136 pk)
    Code:
    CC met remfunctie
    PDC achter
    metaalkleur
    Sportzetels vooraan
    Sportstuurwiel M
    ...
    pro: reeds bekend met BMW / rijgedrag
    con: spartaans uitgerust, zelfs CC niet standaard / basis al vrij duur, dus (zeer) weinig ruimte voor opties

Opel Astra Hatchback 1.4 Turbo Innovation (150 pk)
    Code:
    17" alu velgen
    DAB Radio
    Interieur in leder
    LED achterlichten
    LED dimlichten
    Metaalkleur
    Navigatiesysteem
    Sportzetels
    Stuurwiel verwarmd
    USB-aansluiting
    Verwarming bestuurderszetel
    Verwarming passagierszetel
    Zetel(s) met lendensteunregeling
    Zetels achteraan verwarmd
    Park Pilot VR / AR
    Radio R4.0 IntelliLink 7'' touchscreen kleurensch.
    Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG Elegance (150 pk)
    Code:
    ACC+Front Assist+Stop&Go+City Emergency Brake
    Acoustic Parking System VR / AR
    Active Info Display
    LED-koplampen met lichtbundelhoogteverstel.dynam.
    Mistlampen en statische bochtenverlichting
    Kulmbach Sterling Silver 7Jx17''+215 / 55
    Discover media navigatiesysteem 8
    Driver Profile Selection (DPS)
     Getinte zijruiten en achterruit 65% lichtabsorptie
     Pedalen in edelstaal
     Rode remklauwen VR/AR
     Sfeerverlichting (rood) in de portieren
     Zwarte dakhemelbekleding
    con: niet zo wild van crossovers

Reeds een testrit met de V40 (zie hieronder) & 1 Reeks achter de rug. Volgende week staat deze met de A klasse gepland. De BMW valt meer dan waarschijnlijk af aangezien die gewoon te kaal is... Over de 2 Franse broertjes twijfel ik nog wat, al is de 308 zeker niet oninteressant gezien hoe goed ik die kan uitrusten. Astra hatch & T-Roc heb ik nog niet geconfigureerd, maar zijn op het eerste zicht wel deftig uit te rusten.

Andere C-segmenters die jullie te binnen schieten maar hierboven niet staan vermeld zijn ook welkom.
    Last edited by ; 17/07/2018, 20:35.

Vorige week ééns gaan rondtoeren met een V40 T2 black edition geartronic. Ik had er eerlijk gezegd weinig van verwacht, maar was toch aangenaam verrast.

The good:
    • Styling van de LED koplampen die op de facelift zitten zien er magnifiek uit. Gelijk aan de rest van hun gamma.
    • Ook al is de motor op papier niet direct iets waar je blij van wordt (122 pk - 1498cc - 90 kw), vond ik hem in principe vlot genoeg.
    • Sport modus: is ietsje vinniger en klinkt ook gwn leuk, al is dat misschien omdat ik alleen nog maar met dieselstoven heb gereden.
    • 6-traps automaat weinig op aan te merken, doet wat hij moet.
    • Digital display (TFT scherm) is scherp & werkt ook zeer leuk. Must-have optie.
    • Ziet er ook wel leuk uit, zeker met 18" velgen en de optionele diffuser met dubbele (sier)uitlaat.
    • Stuur ligt lekker in de hand
    • Bolt lekker zacht (lagen wel 17" velgen op).
    • Tank van 62 liter

The bad:
    • De meeste (premium) merken hebben nog een soort van lederlook (sensatec of artico bvb) tussen stof & leder. Bij Volvo heb je ook zoiets (T-Tec), maar dat zijn eerder enkele lappen leer aan de zijkant van de stoel, waardoor deze nog steeds hoofdzakelijk stof is. Lederen zetels gaan al snel richting 2k, budget die ik liever aan andere zaken besteed.
    • Zetels vond ik wat overrated, misschien pas te merken na langere afstanden. Alleszins wel zeer precies af te stellen.
    • Sommige zaken zijn dan weer gigantisch veroudered: het stuur ziet er echt niet uit, infotainment is ook gewoon.... oud.
    • Was ik toch niet van plan om te nemen, maar de resolutie van de achteruitrijcamera = potato quality.

Bottom line: prima wagen die ik wel leuk kan uitrusten. Ouderdom toont zich echter wel, en (waarschijnlijk) bol je dan binnen het jaar met een verouderd model rond.

Wachten op de testrit met de nieuwe A klasse. Moest die zwaar tegenvallen, is deze misschien geen slecht plan B.

Comment

de t-roc dan sowieso, rijdt goed die 15 tsi en gunstige co2
      4 rings driver

Comment

hoe lang moet je met je firmaslet rijden?
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          hoe lang moet je met je firmaslet rijden?
          looptijd is 4 jaar

Comment

Neem maar de Peugeot, fantastisch goeie motor die 130 pk, zal je verrast van zijn.

Comment

De Mercedes, moet je toch niet over nadenken...

Comment

met allemaal gaan rijden & degene waar je het beste bij voelt, nemen

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                  Vorige week ééns gaan rondtoeren met een V40 T2 black edition geartronic. Ik had er eerlijk gezegd weinig van verwacht, maar was toch aangenaam verrast.

The good:
                  • Styling van de LED koplampen die op de facelift zitten zien er magnifiek uit. Gelijk aan de rest van hun gamma.
                  • Ook al is de motor op papier niet direct iets waar je blij van wordt (122 pk - 1498cc - 90 kw), vond ik hem in principe vlot genoeg.
                  • Sport modus: is ietsje vinniger en klinkt ook gwn leuk, al is dat misschien omdat ik alleen nog maar met dieselstoven heb gereden.
                  • 6-traps automaat weinig op aan te merken, doet wat hij moet.
                  • Digital display (TFT scherm) is scherp & werkt ook zeer leuk. Must-have optie.
                  • Ziet er ook wel leuk uit, zeker met 18" velgen en de optionele diffuser met dubbele (sier)uitlaat.
                  • Stuur ligt lekker in de hand
                  • Bolt lekker zacht (lagen wel 17" velgen op).
                  • Tank van 62 liter

The bad:
                  • De meeste (premium) merken hebben nog een soort van lederlook (sensatec of artico bvb) tussen stof & leder. Bij Volvo heb je ook zoiets (T-Tec), maar dat zijn eerder enkele lappen leer aan de zijkant van de stoel, waardoor deze nog steeds hoofdzakelijk stof is. Lederen zetels gaan al snel richting 2k, budget die ik liever aan andere zaken besteed.
                  • Zetels vond ik wat overrated, misschien pas te merken na langere afstanden. Alleszins wel zeer precies af te stellen.
                  • Sommige zaken zijn dan weer gigantisch veroudered: het stuur ziet er echt niet uit, infotainment is ook gewoon.... oud.
                  • Was ik toch niet van plan om te nemen, maar de resolutie van de achteruitrijcamera = potato quality.

Bottom line: prima wagen die ik wel leuk kan uitrusten. Ouderdom toont zich echter wel, en (waarschijnlijk) bol je dan binnen het jaar met een verouderd model rond.

Wachten op de testrit met de nieuwe A klasse. Moest die zwaar tegenvallen, is deze misschien geen slecht plan B.
                  Blijf weg van de T-Tec. Scheurt gelijk papier. Ik heb twee nieuwe zetelovertrekken gehad op mijn v60, en bij het inleveren was de bolster van de leuning weeral gescheurd (op 145000 km).
                  Ik heb voor t moment een V40 Inscription T2 Geartronic voor de deur staan. Rijdt niet slecht, maar veel overschot is er toch ook niet, en de Geartronic is niet de meest smoothe automaat die ik ken.
                  Verbruikt behoorlijk wat ook, vind ik.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                    Neem maar de Peugeot, fantastisch goeie motor die 130 pk, zal je verrast van zijn.
                    Ben ik ook echt van verschoten! Ik heb al 2jaar een 308 1.6hdi en mijn vrouw kreeg vorige week zo een 1.2 als inloopwagen. Die benzine is echt op alle vlakken leuker. De facelift van de 308 heeft ook alle kleine puntjes van de 308 aangepakt, en die had mij de voorbije jaren al positief verrast.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb onlangs een Peugeot 308 SW als vervangwagen meegekregen met een PureTech, ik denk de 130pk.
                      Moet inderdaad zeggen dat ik verschoot dat een 1.2 toch vrij vlot kon rijden.
                      Zelf was ik echter TOTAAL niet gecharmeerd van het touchscreen waarmee je de kleinste dingen moet regelen.
                      Toch liever wat meer knoppen op mijn dashboard zodat ik met 1 tik of draai zaken bij regelen dan in touch screen menu's te moeten duiken.
                      Had al wel vrij snel last met de zetels en dashboard met klein stuur vond ik ook niet dat.

Ik verschiet wel hoeveel uitrusting je op die Mercedes krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Blijf weg van de T-Tec. Scheurt gelijk papier. Ik heb twee nieuwe zetelovertrekken gehad op mijn v60, en bij het inleveren was de bolster van de leuning weeral gescheurd (op 145000 km).
                        Ik heb voor t moment een V40 Inscription T2 Geartronic voor de deur staan. Rijdt niet slecht, maar veel overschot is er toch ook niet, en de Geartronic is niet de meest smoothe automaat die ik ken.
                        Verbruikt behoorlijk wat ook, vind ik.
                        De V40 viel op zich wel mee, maar in mijn achterhoofd heb ik die toch al geschrapt gezien het nieuwe model om de hoek loert.

Leuk weetje ivm die T-Tec wel, in een boogje rondlopen dus

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik heb onlangs een Peugeot 308 SW als vervangwagen meegekregen met een PureTech, ik denk de 130pk.
                        Zelf was ik echter TOTAAL niet gecharmeerd van het touchscreen waarmee je de kleinste dingen moet regelen.
                        Toch liever wat meer knoppen op mijn dashboard zodat ik met 1 tik of draai zaken bij regelen dan in touch screen menu's te moeten duiken.
                        Had al wel vrij snel last met de zetels en dashboard met klein stuur vond ik ook niet dat.

Mooie kortingen op Mercedes, vandaar. Op BMW bijvoorbeeld is het dan weer heel wat minder, een zo goed als kale 1 of een X2 met nog wat plukjes haar is in in principe ook mogelijk... maar dat ga ik mijzelf niet aandoen.

Gezien de goeie reacties die de 308 hier krijgt heb ik ook een testrit ingepland. Zeker aangezien ik die mooi kan uitrusten (zie topicstart voor optielijst).

De Opel Astra heb ik trouwens ook ééns geconfigureerd, misschien ook wel interessant om ééns te bekijken en bijgevolg te gaan testrijden? Of is die maar niets?

Code:
                        Opel Astra 1.4 Turbo Innovation aut.

17" alu velgen
                        DAB Radio
                        Interieur in leder
                        LED achterlichten
                        LED dimlichten
                        Metaalkleur
                        Navigatiesysteem
                        Sportzetels
                        Stuurwiel verwarmd
                        USB-aansluiting
                        Zetel(s) met lendensteunregeling
                        Park Pilot VR / AR
                        Radio R4.0 IntelliLink 7'' touchscreen kleurensch.
                        Elektrisch inklapbare buitenspiegels
                        Ondertussen de T-Roc ook ééns geconfigureerd, zie bovenaan.Seat Leon (150 pk) zou ook kunnen zie ik net.
                        Last edited by ; 17/07/2018, 20:40.

Comment

Ik heb een dag met zo’n nieuwe Astra gereden. Een 1.0. Voelde nog minder aan dat.
                          De vorige voelde al licht aan, deze was nog erger. Not my cup of tea.

Peugeot 308 SW heb ik zowel in automaat als handgeschakeld gereden, telkens een tweetal weken, op uitdagender wegen dan wat wij in geürbaniseerd en dichtgeslibd Vlaanderen gewend zijn.
                          Touchscreen is idd niet praktisch. Stoelen waren voor mij te klein (korte zitting, schouders kwamen boven de leuning uit). De achteras is duidelijk geen multilink: in een snellere bocht met wat dwarsrichels, voelde je de achteras zijn eigen ding doen. Niet dat de wagen oncontroleerbaar werd, integendeel, maar wel een minder aangenaam gevoel.
                          Maar dat zijn dan meteen ook de enige kritieken die ik op een 308 heb. Voor de rest zeer comfortabele, ruime en aangename wagen. Ik vind het ook een mooie, stijlvolle auto, mits de juiste velg.
                          Automaat paste voor mij beter bij het karakter van de 308.

CLA: ook al een paar keer als vervangwagen gehad. Niets mis mee, maar je moet voor de styling te vinden zijn. Als je uit een C komt, is de CLA wel wat smalletjes voor twee serieuze burgers.
                          Rijdt best ok, wel redelijk hard, zeker als je de mooie AMG-kit aanvinkt.

Comment

CLA staat ook in de configurator, maar die gaat ook al lang mee en is minder interessant dan de A. Laat ik dus bewust links liggen.

Nu ééns een Seat Leon 1.4 TSI DSG (150pk) aan het configureren. Geen lelijk ding, zeker in die FR uitvoering.
                            Wordt geen gemakkelijke keuze....

Comment

Golf 1.5 TSI Comfortline.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Golf 1.5 TSI Comfortline.
                                De Golf zit (helaas) niet in de configurator, believe it or not.

Comment

Seat Leon heeft een beetje een saai interieur, naar mijn goesting. Voor de rest hoor je daar geen slechte dingen over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Touchscreen is nu wel veel sneller op de facelift, ik gebruik dat ook weinig. De zetels zijn niet ok voor mij op de basisuitvoeringen, de "sportzetels" zijn ok vind ik.

Uiteraard zijn er wel leukere wagens in het lijstje voor wanneer je de ruimte niet nodig hebt,zoals die a-klasse.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bon, nog 3 in de running. Volgende week op 2 dagen gaan testrijden met de A klasse, 308 en de Leon.

Ben eens benieuwd. Momenteel heeft de A klasse mijn lichte voorkeur.

Comment

Niet bepaald in dezelfde "categorie" (segment) als de hatchbacks die ik hierboven had staan, maar uit het niets zijn er nog wat wagens bijgekomen in de configurator. Naast de Golf (waar ik vriendelijk voor bedank) komen onderstaande sloebers nu ook plots in aanmerking:
                                        • Skoda Octavia - 2017 1.5 Tsi Act Style Dsg (eu6.2) Aut
                                        • Skoda Superb 1.5 Tsi Act Style (eu6.2)

Beiden met metaalkleur, 18" velgen en corporate plus pack. Op de Octavia krijg ik uiteraard nog iets meer geconfigureerd.

Corporate plus pack:

Code:
                                        Achteruitrijcamera (KA2)
                                        Asbak - mobiel
                                        Auto Light Assist
                                        Bluetooth interface
                                        Communicatie: algemeen
                                        Instrumentatie bijkomend
                                        Internet toegang
                                        Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten
                                        Maxi-DOT kleurenscherm
                                        Navigatiesysteem
                                        Park Assist
                                        Spraakbesturing audiosysteem
                                        Spraakbesturing navigatiesysteem
                                        Stembediening voor telefoon
                                        Stopcontact
                                        SUNSET - verduisterde ruiten achteraa
                                        USB-aansluiting
                                        Verwarmbare voorruit
                                        Verwarmde ruitensproeiers
                                        Vloermatten
                                        Weet niet zo goed wat ik er moet van denken. Veel wagen voor het geld, maar de ruimte heb ik in principe niet direct nodig.

Comment

Working...
                                        X