Veel kms? Dan mss de octavia met aut, anders de merc.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuze bedrijfswagen
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenVeel kms? Dan mss de octavia met aut, anders de merc.
Lijkt mij alleszins veel bang for the buck, maar de 2 Skoda's zijn boten in vergelijking met de hatchbacks hierboven. Volgende week ééns bekijken als ik met de Leon ga testrijden (garage die alles van VAG doet).
Comment
-
Ik rij nu met een Octavia Combi Style met 1.5 TSI en automaat (en nog een hoop andere opties) en ben wel echt verrast door deze auto. Vanbinnen is hij zeer stil, weinig windgeruis en alleen soms een leuke brom van de motor.
geen bochtengooier (het gemiddelde), maar dat ding is wel echt zeer vlot.
In 8,5 sec naar 100 en toppen op 230. Tussensprints zijn ook zeer top.
ik heb nu een Tiguan besteld met dezelfde motor. Enige reden waarom ik wissel van model is omdat er op de Tiguan nóg meer opties zittenClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenEen mooi uitgeruste Octavia break ziet er anders ook wel dik uit, en met de 1.5 TSI veruit de beste motor die je kan kiezen. Met een benzinemotor zou ik de A-klasse verkiezen.
Comment
-
Of het er dit uit ziet laat ik in het midden, dit is puur smaak.
Enige dat ik kan zeggen is dat het wel een zeer vlotte wagen is met die 1.5 TSI. Ik klaag helemaal niet.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenIk rij nu met een Octavia Combi Style met 1.5 TSI en automaat (en nog een hoop andere opties) en ben wel echt verrast door deze auto. Vanbinnen is hij zeer stil, weinig windgeruis en alleen soms een leuke brom van de motor.
geen bochtengooier (het gemiddelde), maar dat ding is wel echt zeer vlot.
In 8,5 sec naar 100 en toppen op 230. Tussensprints zijn ook zeer top.
ik heb nu een Tiguan besteld met dezelfde motor. Enige reden waarom ik wissel van model is omdat er op de Tiguan nóg meer opties zitten
Comment
-
Ondertussen met alledrie ééns gaan testrijden:
Peugeot 308
Beetje underwhelming. Vooraf veel klachten gelezen over het kleine stuur, maar ik vond het zeer lekker in de hand liggen. Positie van de tellerpartij was ik ook snel gewoon. Het pano dak is werkelijk gigantisch.
Zeer minimalistisch design binnenin waardoor je jammer genoeg al moet zitten klooien op uw infotainment om bvb de airco in te stellen. Infotainment en de tellerpartij zien er nogal goedkoop uit. De "Driver Sport Pack" ziet er bijvoorbeeld zo uit...
De testwagen zelf was de 6-trapsautomaat (ipv de 8-traps automaat) en deed zijn werk wel, niets spectaculairs. Exterieur design veruit de minste van de 3. Ik stoor mij persoonlijk enorm aan de "kerstboomlichtjes" die in de DLR's aanwezig zijn. Ik wordt er over het algemeen niet wild van, ook al maakt de GT-line natuurlijk veel goed tov de andere uitvoeringen. Zowel interieur als exterieur.
Seat Leon
Bij het aanvragen van de testrit laten blijken dat ik interesse had in de FR versie met 1.4 (1.5) TSI DSG (150pk). Vervolgens kreeg ik van de dealer een kale (instapversie) handgeschakelde diesel (115 pk) voor mijn neus... Testrit had weinig nut. Enkele stukken met goedkope plastic in de middenconsole. Het infotainment scherm ziet er ook gewoon vreemd uit. Het is precies zeer mat en niet echt helder, moeilijk om uit te leggen. Zoals ik eerder al had gelezen is het niet echt een aangename plaats om in te vertoeven. De koplampen zien er dan wel weer zeer strak uit. Qua design ziet het er wel sportief uit, maar door de bolle vormen ziet het er toch een beetje vreemd uit... Gemengde gevoelens.
Ik ga wel nog ééns op zoek gaan naar een dealer die een FR versie heeft staan, want in mijn configuratie is de Leon toch veel beter aangekleed dan de kale kip die ik van de dealer meekreeg. Ook de motor, die zeer veel lof krijgt heb ik gewoon niet kunnen testen.
Mercedes A
Gigantisch "wauw" gevoel bij het instappen. Interieur is (momenteel) gewoon ongezien in dit segment. De 308 en (zeker) de Leon verbleken er gewoon bij. Terug in de tijd, maar dat is logisch natuurlijk aangezien de W177 een kakelvers model is.
Mooie lage neus (met bijgevolg blijkbaar een zeer lage luchtweerstand), achterkant kan mij iets minder bekoren. Zeker nadat ik één van de YouTube comments gelezen had dat ze bij Mercedes de achterkant van een Kia Cerato hebben overgenomen . Hij heeft ook gewoon (om het wetenschappelijk uit te drukken) nogal een "dik gat". Motorisch viel de 180d beter mee dan verwacht. Zeker in combinatie met de 7G-DCT is dat gewoon zeer aangenaam rijden. Zo zijn toch wel de laatste twijfels weggenomen denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenZeker nadat ik één van de YouTube comments gelezen had dat ze bij Mercedes de achterkant van een Kia Cerato hebben overgenomen .
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Denk het niet.
Die 308 is een verdomd goeie auto. Rijdt beter dan de vorige A, die mijn inziens veel te hard was afgeveerd, zeker icm met een grotere velg (17+) - en die auto smeekte om het AMG-pakketje.
Zoals ik al eerder zei: de Peugeot heb ik uitgebreid gereden op reis, telkens een paar duizend kilometer, op uitdagender wegen dan je ze ooit in Vlaanderen zult tegenkomen.
Met de A, CLA en GLA heb ik ervaring in de vorm van vervangwagens, ook iedere keer goed voor een paar honderd kilometer.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtenmet alle respect maar kan je Seat, Peugeot vergelijken met een Mercedes? Moest je zelfs met het vorig model test gereden hebben dan kwam de Mercedes er nog met voorsprong uit..
Zo wordt het speelveld toch iets meer gelijk en kan je niet zomaar blind de 1 boven de andere plaats vind ik.
Ik ga alleszins nog ééns stiekem naar een Leon in FR uitvoering gaan kijken, daar heeft de VAG dealer toch wel wat steken laten vallen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Dar moet dan nog een jonge octavia zijn? Snelle wissel. Want de 1.5 is nog niet lang beschikbaar. Of is het nog de 1.4?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
De uitrusting verschilt tussen de 3 modellen, alsook de motorisaties. Ze hebben alledrie dus wel hun sterke/zwakke punten.
Zo wordt het speelveld toch iets meer gelijk en kan je niet zomaar blind de 1 boven de andere plaats vind ik.
Ik ga alleszins nog ééns stiekem naar een Leon in FR uitvoering gaan kijken, daar heeft de VAG dealer toch wel wat steken laten vallen...
Als ik morgen moet meerijden met iemand voor een rit van 200km, en ik kan kiezen tussen een plaats achterin een Octavia of een A-klasse weet ik wel waar ik in stap.
Rij je vrijwel altijd alleen, dan heb je die Octavia niet nodig natuurlijk, en kan je gaan voor de A-klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
Zeker nadat ik één van de YouTube comments gelezen had dat ze bij Mercedes de achterkant van een Kia Cerato hebben overgenomen .
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat zou ik als een compliment zien want Kia is zeer goed bezig en mijn 2de lievelingsmerk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door midas Bekijk Berichten
Dus rijd ik met een ster als je hem langs achter bekijktEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment