Ik zou ergens tijdens het autosalon een nieuwe wagen kopen en sta te twijfelen tussen de Opel Grandland X of Peugeot 3008 , ik vindt ze beide prachtige wagens . Sinds ik toch al een grote kerel ben (1m96) heb ik toch wel een redelijke wagen nodig , heb nog geen kinderen daarom dat ik niet echt kijk naar de peugeot 5008 (zoveel plaats heb ik niet nodig :p) . Heeft iemand wat ervaring met deze wagens ? zoja welke zou jij aanbevelen ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Grandland X of Peugeot 3008
Collapse
X
-
Met de nieuwe 3008 heb ik een duizendtal km's gereden. Was zo'n limited edition met alles op en aan.
Heel toffe wagen. Stuurt enorm licht, lijkt bijna speelgoed, daar moest ik aan wennen. Qua interieur is het een beetje spacey, alles werkt naar behoren. De ventilatie moeten bedienen met een touch screen vond ik wel irritant. De koffer is voldoende ruim, zeker als je geen kinderen hebt. Als je er een fiets in wilt steken of iets dergelijk ga je toch een break nodig hebben. Persoonlijk vind ik hem (met al die opties) geen goedkope wagen maar je krijgt er wel een boel voor in de plaats.
Met de Opel heb ik totaal geen ervaring.
Over smaken en geuren ga ik het niet hebben want dat is persoonlijk.
-
Met de Grandland al redelijk wat gereden, in bezine rijdtdat heel goed, de 1.2 komt niet te kort. De grandland 1.6diesel vind ik niet zo goed rijden (voelt echt traag en loom aan) maar die kan je niet meer bestellen, wordt/is vervangen door de 1.5diesel uit de peugeot stal.
De Peugeot en Opel zijn opzich vrijwel identiek ook qua rijden, ga naar alle 2 eens kijken en zie welke ge het mooist vindt.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Alleen afgaande op het uiterlijk kies ik voor de Peugeot.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Hier ook een voorkeur voor de Peugeot. Opel is banaler zowel qua uiterlijk, als qua interieur.
Maar mss gaat het design van de Peugeot daardoor wel sneller verouderen natuurlijk.
Ik zou sowieso eens met beiden gaan rijden.
Een opmerking die ik al bij verschillende tests gelezen heb, is dat de Grandland nogal wat meer rolgeluid zou geven dan de Peugeot trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raizen Bekijk BerichtenKennis heeft een 2 jaar oude Peugeot,
kraakt langs alle kanten, zelfs op een kleine oprit al..
Zou voor Opel kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raizen Bekijk BerichtenVoor de 2 keer dat ik met een Opel (Astra en Insigna) heb mee gereden, voelde ze toch vrij "stevig" aan.
Het zullen de Opels van vroeger niet meer zijn, maar iemand een Peugeot afraden omdat 'uwe kennis' zijne rammelt, is toch wel wat kort door de bocht. Mijn vrouw heeft ne 308 gehad uit de pool en ik ben gaan zien of die nu 60000 of 6000000km had, want hij voelde aan als het laatste. Maar daarom is dat niet met elke Peugeot zo. Bij elk merk kan dat voorvallen, ook bij uw favoriet merk.
Comment
-
PSA zal intussen al wat beter zijn, mijn ervaring met PSA:
In de facelift 205 1.1 i (nieuw gekocht) van mijn vrouw zijn na 7 jaar en 115000 km volgende herstellingen gebeurd:- 4x schijf remmen + 6 x voorste remblokken + 1 x achterste remblokken + handremkabel (nadien Corsa’s 1x remblokken op 75.000 km)
- Ophanging rubbers van de voor wiel ophanging, totaal verduurd, (6 jaar) waardoor 1x schijfremmen extra dienden vervangen te worden
- Batterij van 24 AH !!!! stuk na 3 jaar… (Corsa hadden min 36 AH)
- Elektronische ontsteking stuk
- Cardanas hoezen 2x stuk (verduurd)
- 1x versnellingspook in de hand + 1 x schakel mechanisme vervangen
Voor het slechte remmen is de auto 2x afgekeurd, toen ik daar mijn beklag over maakte, kreeg ik als antwoord, (bij 2 verschillende dealers..) dat is normaal dat heeft elke auto /merk na 5 jaar…
De 205 reed nieuw beter als een Corsa, (B) na 1 jaar hetzelfde en vanaf 4 jaar véél slechter (lawaai, gekraak, remmen…maar met de Corsa’s (B, C, D) was er nog geen verschil na 8 jaar (2x klein defect)…en altijd dezelfde dealer (bij de 205 waren het er 6….)
Opel mag alvast de volgende generatie benzine + hybride motoren voor PSA ontwikkelen….ze zullen wel weten waarom...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raizen Bekijk BerichtenKennis heeft een 2 jaar oude Peugeot,
kraakt langs alle kanten, zelfs op een kleine oprit al..
Zou voor Opel kiezen.
Mijn 5008 is nu 5,5 jaar, 130000 km. Heeft geen rammeltje.
1x iets aan de verwarming gehad op die 5,5 jaar en verder nooit in de garage geweest buiten het reguliere onderhoud.
M'n maat met zijn insignia daarentegen, heeft hem na 3 jaar en TIG garagebezoeken, kosten, garantiegevallen etc, weggedaan uit ellende, met de belofte nooit nog een Opel te kopen.
Dat zijn echter maar persoonlijke ervaringen, zegt niks over de merken zelf... Niet representatief.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk
Comment
-
Beiden lopen van dezelfde productieband af in de Peugeot fabriek in het franse Sochaux. Ofwel rammelen ze beiden, ofwel beiden kraakloos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenBeiden lopen van dezelfde productieband af in de Peugeot fabriek in het franse Sochaux. Ofwel rammelen ze beiden, ofwel beiden kraakloos
- Likes 1
Comment
Comment