Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Grandland X of Peugeot 3008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
    En mijn 308 Gti is ook rammel en kraakvrij na 25000km. en ondanks de sportophanging en 19” velgen met serie 35 banden.
    Straf hé .
    Bij zulke wagen moet toch de nummerplaathouder rammelen als de bass box in de koffer goed hard speelt? (Waar is den tijd toch )

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

      Zijt ge zeker? Wordt er aan de werknemers niet opgelegd om de vijzen in een Peugeot wat minder vast te draaien om er een Franse twist aan te geven?
      Ze zullen dat niet zeggen, maar het kan wel hé als ze ander gerief gebruiken tussen de merken . Mss zijn sommige machinekes anders op newton ingesteld Maar vraag me af of die 2 effectief van dezelfde band aflopen of gewoon in hetzelfde fabriek gemaakt worden, want dat is geen groot verschil. Zou raar zijn om 2 verschillende modellen op 1 lijn te assembleren omdat bepaalde robots anders ontwikkeld zijn. Maar tegenwoordig kan alles zeker?

      Ik heb zelf op Ford gewerkt en voor de Mondeo waren destijds als 2 aparte lijnen (en voor de Transit nog andere lijnen). Dus ja, als er bv een schroefmachineke ontregeld was, kon bv gedurende een tijd op 'die ene' lijn een paar schroeven minder hard vast zitten als op de andere lijn. Dus het kan. En laat het nu net die schroeven zijn, waar nauwelijks controle op is, want als ze ingedraaid zijn, gaat niemand deze nog natrekken om te zien of ze ook echt vast zitten. Bij andere euvels is daar controle en herstel op.

      Dus een gekke theorie: stel dat die ook 2 aparte lijnen hebben, dan kan het toch zijn dat ze die machinekes minder goed instellen voor die Peugeot hé
      Stel u voor.

      Denk niet dat er tegenwoordig nog 'slechte' auto's gemaakt worden. Ze hebben allemaal een doel waarin kwaliteit centraal staat. Er zijn natuurlijk wel de verhalen van plofmotoren, brekende kettingen, oliezuipende blokken,... Iets waar ze meestal pas na een tijd achter komen als er een deel verkocht zijn. Er is kwaliteitverschil in de materialen, maar denk dat dit eerder dan ook look & feel is ipv de werking waar het verschil in zit.

      Comment

      Working...
      X