Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 218Da Grand Tourer of BMW 318Da GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 218Da Grand Tourer of BMW 318Da GT

Bedrijfspolicy aankoop bij BMW budget 40.000 € gps, airco, trekhaak en parkeersensoren verplicht wat te kiezen, twijfel voor de (bijna kale) GT 3-reeks of een iets meer aangeklede 2 reeks grand tourer vermits ik 5 koppig gezin heb. Automaat is voor mij een must en liefst had ik er de Traffic que-assistent op gehad om het woon-werkverkeer wat aangenamer te maken in combinatie met de adaptive cruise controle

Ik heb toevallig vorige week een dagje een 218d grand tourer automaat gereden, omdat ik hem eventueel wilde inruilen tegen mijn Volvo XC60.
    Je kan het in mijn topic over de XC60 nalezen.

Voor mij is die auto een absolute no go qua rijgedrag.
    Ook de standaard zetels vind ik persoonlijk ondermaats, dus zeker sportzetels nemen.

Comment

Hmm je problemen met rijgedrag zou aan versleten/kapotte schokdempers kunnen liggen lees ik? Want dat soort verhalen hoor ik toch niet vaak.
      Stoelen sucken wel inderdaad. Wagen is lager gepositioneerd dan een 3 reeks en dat merk je aan zulke dingen. Hoewel ik het wel schandalig vind (blijven dure auto's). Standaard stoelen van een 3 reeks zijn ook niet geweldig trouwens. En rolgeluiden met runflats.. ook last van gehad op mijn 3 reeks. Ik zou geen runflat meer nemen. (de 3 reeks van familielid met 16" non RFT rijdt aanmerkelijk stiller en comfortabeler).
      Een 3 GT heeft ook weer een minder goeie wegligging dan een gewone 3 (hoog zwaartepunt). Als je de 2 GT kan uitrusten met goeie stoelen en wat andere leuke opties, lijkt het mij wel een toffe gezinswagen.

Comment

Die kapotte schokdempers was maar een idee van mij, omdat ik de ophanging echt zo slecht vond. Ik kan amper geloven dat die na 72K al kaduul zouden zijn, aangezien de vorige chauffeur een dame was die altijd rustig reed.
        Gewoon de algemene feel in de auto viel mij tegen ook.

Ik zou dan eerder opteren voor een X1, als je niet persé de grotere koffer nodig hebt. Die is toch iets stijver opgehangen, en ziet er bovendien ook nog's leuker uit.

Waarom zou je trouwens geen 16d nemen? Die voldoet voor België prima, en zodoende kan je nog wat meer opties aanvinken.

Comment

Of gewoon een 318dA touring? prettig rijgedrag + ruim genoeg + iets goedkoper dan een 3GT en lagere CO2. Voor wat comfort (rolgeluiden) wel op standaard 16" non RFT houden en ook best sportzetels ...

Comment

Voor een 5 koppig gezin is zo'n 3 touring toch maar krap, hangt er vanaf hoe oud ze zijn natuurlijk, maar dan nog.

Gewoon eens gaan test rijden en passen, zou ik zeggen.

Ik vind het volumeauto concept nog altijd heel leuk om te hebben, verder. Mega praktisch gewoon.
            En mss voldoet die ophanging voor jou wel prima.
            Met de facelift zijn de looks er ook nog wel op gebeterd. Vooral de voorkant is een stuk stoerder geworden.

Comment

Nja maat van mij is wel heel content van zijn 216d granny tourer. Maarja 't is maar waarmee je vergelijkt, hij kwam van een renault megane.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Nja maat van mij is wel heel content van zijn 216d granny tourer. Maarja 't is maar waarmee je vergelijkt, hij kwam van een renault megane.
                Dan is alles beter.

Comment

3GT all the way!

Ik heb drie maanden met zo eentje gereden. Dat was tot op heden mijn ruimste en comfortabelste auto met voorsprong.
                  Rijdt iets minder ‘BMW’ dan een 1reeks of 3reeks, maar het blijft wel een echte BMW, die een mooi evenwichtig rijgedrag vertoont. De RFT gooien hier echt geen roet in het eten (ik reed op 17”).

De mijne had de optionele sportstoelen (met uitschuifbaar stukje aan de dijen, en opblaasbare bolsters aan de leuning). Vooral de langere zit was welkom voor mij.

En die 2, dat is toch echt een bejaarden-busje?
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Nou nou. Was ik al een beetje in mijn achterhoofd aan het houden om eventueel als volgende eens te gaan kijken naar een 218 Grand Trourer, maar ga het dan toch maar niet doen met mijne leeftijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Voor een 5 koppig gezin is zo'n 3 touring toch maar krap, hangt er vanaf hoe oud ze zijn natuurlijk, maar dan nog.

Gewoon eens gaan test rijden en passen, zou ik zeggen.

Ik vind het volumeauto concept nog altijd heel leuk om te hebben, verder. Mega praktisch gewoon.
                      En mss voldoet die ophanging voor jou wel prima.
                      Met de facelift zijn de looks er ook nog wel op gebeterd. Vooral de voorkant is een stuk stoerder geworden.
                      de kinderen zijn 9 / 11 / 13 en hebben onze lange benen meegekregen, heb in de garage achtereenvolgens in de 3 Touring, X1, 3 GT en de 2 Grand Tourer gezeten dit is in respectievelijke volgorde van klein naar groot in ruimte op de achterbank, volume van de koffer zal ongeveer zelfde volgorde zijn. En ja ik weet dat de 2 Grand Tourer een voorwieltrekker is en bijgevolg mss geen echte BMW meer is. Maar een naakte BMW tegenover een aangeklede is voor mij ook nog altijd een afknapper...

Comment

Dat klopt ook helemaal ja. Zo'n naakte 3gt is ook niet alles om mee te rijden.

Gewoon eens gaan rijden met de Grand tourer zou ik zeggen. Mss bevalt hij jou wel perfect.
                        Toen mijn kinderen die leeftijd hadden, heb ik een jaar of 4 met een Espace rond getoerd. Altijd héél veel plezier aan gehad.
                        Monovolume concept is op dat moment toch het beste wat je kan hebben met zo'n gezin IMO

Comment

Ik heb mijn beslissing genomen, verleden week eens een testrit gedaan de Grand Tourer het was weliswaar een mindere motorisatie 216Da maar gaf me wel een indruk van de wagen... die indruk was zowel bij mijn vrouw als bij mij, dat het eigenlijk niet zo'n mooie wagen is noch vis noch vlees, geen echte monovolume hoewel de koffer voor ons ruim voldoet heeft de achterbank onvoldoende plaats om er met 3 te zitten en de 2 extra zitjes zijn een noodoplossing (we zijn trouwens maar met 5), een BMW zonder de beter rij-eigenschappen dus een NO GO voor mij.
                          Het wordt dus de 318Da Gran Turismo en heb hem intussen besteld bij Centrauto Wijnegem, Advantage-model + Business-packet + zwarte sensatec sportzetels verwarmbaar + sportstuur + chromé raamomlijsting.
                          Half november geleverd, waarschijnlijk komt er geen 3GT meer uit en zou debuteren in de 4 reeks?

Comment

goede keuze, veel plezier ermee.

3gt zal de naamswijziging van de 5gt volgen die ook opgeschoven is naar de 6-reeks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door promsq Bekijk Berichten
                              Ik heb mijn beslissing genomen, verleden week eens een testrit gedaan de Grand Tourer het was weliswaar een mindere motorisatie 216Da maar gaf me wel een indruk van de wagen... die indruk was zowel bij mijn vrouw als bij mij, dat het eigenlijk niet zo'n mooie wagen is noch vis noch vlees, geen echte monovolume hoewel de koffer voor ons ruim voldoet heeft de achterbank onvoldoende plaats om er met 3 te zitten en de 2 extra zitjes zijn een noodoplossing (we zijn trouwens maar met 5), een BMW zonder de beter rij-eigenschappen dus een NO GO voor mij.
                              Het wordt dus de 318Da Gran Turismo en heb hem intussen besteld bij Centrauto Wijnegem, Advantage-model + Business-packet + zwarte sensatec sportzetels verwarmbaar + sportstuur + chromé raamomlijsting.
                              Half november geleverd, waarschijnlijk komt er geen 3GT meer uit en zou debuteren in de 4 reeks?
                              Goeie keuze.
                              En toch zo kaal niet. Alles wat een beetje gangbaar is, steekt er toch op?

Voor welk kleur/grijs ben je gegaan ?
                              3GT staat prachtig in Melbourne Red

(Die van mij: al even kaal, pré-facelift (dus met halogeenkaarsjes ipv LED’s), geen GPS, stoffen sportstoelen,... maar geen meter tegen mijn gedacht mee gereden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Goeie keuze.
                                En toch zo kaal niet. Alles wat een beetje gangbaar is, steekt er toch op?

Voor welk kleur/grijs ben je gegaan ?
                                3GT staat prachtig in Melbourne Red

(Die van mij: al even kaal, pré-facelift (dus met halogeenkaarsjes ipv LED’s), geen GPS, stoffen sportstoelen,... maar geen meter tegen mijn gedacht mee gereden)
                                De firma eist de kleur Mineralgrau, en inderdaad in het rood en in het wit is hij best bekoorlijk. Kaal is hij niet maar t.o.v. mijn full option Laurin & Klement Superb heb ik toch veel moeten laten vallen en die was goedkoper dan wat ik nu ga krijgen, noem het mss een luxeprobleem. Mijn toekomstige baas noemt het een upgrade van Skoda naar BMW, ik wacht nog even af voor ik zulke uitspraken doe!

Comment

In vergelijking met de Skoda voelt een GT wat meer auto en wat minder boot aan. Raar om zeggen, maar een RWD BMW heeft een soort evenwichtig gevoel in het rijden, waardoor dit zeer moeiteloos en vlot, comfortabel aanvoelt. Niet comfortabel als in wollig, maar door het rijderscomfort.
                                  Een BMW voelt altijd weer vertrouwd aan bij mij. Of dit nu een 1, een 3, een 3GT, 5 of zelfs een i8 is: altijd dat zelfde, moeilijk te omschrijven gevoel.

En toch rijd ik nu mijn tweede Benz op rij (al was het very close met een 3GT. Moest de demo die ik ging kopen sportzetels gehad hebben, dan ging ik wss zelfs nooit meer gaan kijken zijn bij Mercedes).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    In vergelijking met de Skoda voelt een GT wat meer auto en wat minder boot aan. Raar om zeggen, maar een RWD BMW heeft een soort evenwichtig gevoel in het rijden, waardoor dit zeer moeiteloos en vlot, comfortabel aanvoelt. Niet comfortabel als in wollig, maar door het rijderscomfort.
                                    Een BMW voelt altijd weer vertrouwd aan bij mij. Of dit nu een 1, een 3, een 3GT, 5 of zelfs een i8 is: altijd dat zelfde, moeilijk te omschrijven gevoel.

En toch rijd ik nu mijn tweede Benz op rij (al was het very close met een 3GT. Moest de demo die ik ging kopen sportzetels gehad hebben, dan ging ik wss zelfs nooit meer gaan kijken zijn bij Mercedes).
                                    De superb waar ik mee rij 2,0 met 150 pk had Dynamic Chassis Control, en in sport modus was het best aangenaam rijden, de andere modi waren wel best wollig. Voor de Superb kwam een Audi A4 Avant die een net iets betere wegligging had als de Skoda. Ik hoop inderdaad op de RWD experience, 14 jaar geleden was mijn eerste firmaslet ook een BMW 320D touring en supercontent mee geweest.

Comment

Working...
                                    X