Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto zou je privé kopen als je geen bedrijfswagen zou krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke auto zou je privé kopen als je geen bedrijfswagen zou krijgen?

Velen hier hebben een bedrijfswagen, de keuze wordt dan vaak bepaald door lease kosten, CO2, imago, car policy van de firma ...
    Mocht je nu geen bedrijfswagen krijgen en de wagen moeten betalen met je netto loon, wat zou je dan kopen?
    Welk merk/model? Welk budget? Nieuw of occasie? Of helemaal geen auto? (bv. al dan niet elektrische fiets, scooter, autodelen... )

Ikzelf zou op dit moment prima kunnen leven met autodelen. Mocht ik absoluut een auto nodig hebben, zou ik voor +/- 10.000 euro een occasie kopen, vroeger kocht ik japanners, nu zou ik het eigenijk niet weten (mazda, toyota, honda, kia, hyundai, dacia, peugeot... of toch een duitser? ) .

mocht ik een firmawagen hebben en hem toch niet krijgen zou ik verder rijden met wat ik nu rij

Comment

Misschien interessant om ook te melden met wat je nu rijdt.
      Ik heb nu een BMW X1 als lease auto.
      Moest ik deze niet meer hebben, dan zou ik een jonge 2de hands Mazda Cx5 kopen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

Geen lease
        Blijven rijden met Audi 100 avant /polo 6n gti. En een Dacia logan bijkopen als ik in een eco friendly shithole moet gaan rijden.
        Polo 6n 1.4

Comment

Ik koop al heel m'n leven privé... gaande van een Fiat 126 tot een BMW 2

Comment

ik rij nu met een Volvo v60 d3 als firmaslet
            mocht ik nu een auto privé moeten kopen en geld in de plaats krijgen voor mijn professionele verplaatsingen: Volvo V60 T5 bi-fuel (CNG)
            qua kost in aankoop(occasie zoals mijn firmaslet) gelijk, qua gebruikskosten lager, qua plezier bijna X2(245pk tov 150 pk voor de d3)
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

De Honda Civic 5 deurs 1.0 i (129 pk met 7 stap/ CVT) staat voor mij op de eerste plaats, (wel pas binnen 5 jaar...) want concurrentieloos…(voor prijs /uitrusting /design /comfort /prestaties)

Alfa geeft spijtig genoeg geen grote korting meer, nog gratis krediet, zoals 3 jaar geleden....

Auto delen is op het platteland niet echt handig….

Comment

Mercedes 190D of 250D en lekker rondtuffen op stookolie en frituurolie en.......

Comment

sunking Bedankt voor je reminder Een firmawagen kan voor sommigen een voordeel zijn, maar als ik zie met welke parameters je dan allemaal moet rekening houden bij de keuze... pure horrorshow Freedom of choice, I embrace it!
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Hoogstwaarschijnlijk een 2dehandse, wegens de prijs.
                    Hoogstwaarschijnlijk een Japanner voor de betrouwbaarheid (en dan voornamelijk Mazda, Toyota of Honda)
                    Hoogstwaarschijnlijk dan een Mazda, want design van Toyota en Honda trekt op geen hol tegenwoordig.
                    Is het voor het gezin: dan een Mazda 6 (zoals ik nu heb), is het voor mezelf, dan een MX-5 ND.

Voor de rest: hangt van zoveel factoren af (aantal kms, budget, belastingen, ...) dat ik hier geen zinnig antwoord op kan geven.
                    Een BMW 3 coupé interesseert me wel, maar dan moet ik teruggaan naar E46 serie (liefst facelift) om een mooie te vinden.
                    Honda Prelude lijkt me ook interessant, maar die is ook al 17 jaar oud. Toyota Celica, maar dat is ook al 12 jaar oud. Misschien Audi TT, maar daar zou ik toch eerst eens mee moeten rijden.
                    Ik moet bekennen dat er eigenlijk bitter weinig wagens van na 2006 zijn die me echt kunnen bekoren.
                    Waarschijnlijk dus een Honda Civic Type R, deze dus.

Comment

Ik lease niet, m'n huidige wagens dus
                      Een handige Peugeot 5008 als gezinswagen en WW voor madam, nieuw gekocht in 2013, en voor mij een 2006 Megane cabrio. Ideaal. De kinderen kunnen er ook in dus hij is als 2e auto naast leuk om mee te rijden en mooi, nog best handig ook. Wel euro 4, maar in Antwerpen kom ik toch niet met die auto. Zo lang er niet te veel kosten aan allebei de auto's komen, mogen ze blijven.

Als de 5008 stuk gaat komt er een nieuwe 5008. Die zijn erg mooi geworden.

Als de cabrio stuk gaat wordt het moeilijker. Volgens de vrouw komt er dan een nieuwe Clio station, volgens mij een paar jaar oude cascada of zo ...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Comment

Hangt er een beetje vanaf. Als ik nu bv een goed betaalde job vind binnen de 15km van mijn woonst, dan koop ik gewoon een winterauto'ke voor een appel en een ei, en ga dan veel met de fiets werken.

Moest het verder zijn, wss een occasie GLE Coupe.

Comment

Voor mij zou het ook richting een betrouwbare Japanner gaan, denk ik.
                          Toyota RAV 4 of iets van die strekking.
                          Of een jonge tweedehands Land Rover Discovery Sport.

Maar nog steeds blij dat ik die keuze niet hoef te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Voor mij zou het ook richting een betrouwbare Japanner gaan, denk ik.
                            Toyota RAV 4 of iets van die strekking.
                            Of een jonge tweedehands Land Rover Discovery Sport.

Maar nog steeds blij dat ik die keuze niet hoef te maken.
                            Van het ene uiterste naar het andere dan!

Ik ben blij dat de baas de keuze niet maakt.
                            Z4 M40i

Comment

Working...
                            X