Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fiscaal vriendelijke, 'leuke' auto uit 2014-2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • fiscaal vriendelijke, 'leuke' auto uit 2014-2016

    ik heb een nieuwe bedrijfswagen nodig voor mijn vrouw (in onze BVBA), maar ik wil geen nieuwe of recente kopen, omdat onze plannen mogelijks op een termijn van 1-2 jaar grondig zullen veranderen.

    dus dacht ik: waarom niet een auto van een jaar of 4 oud. Alleen, in een vennootschap moet dit wel nog interessant blijven, rekening houdend met VAA. Dus lage CO2 uitstoot (bij voorkeur onder 120gram indien diesel) en beperkte afschrijving (hoe dichter bij de nieuwprijs, hoe relatief logischer de VAA).

    in volgorde van belangrijkheid gelden ook nog volgende voorwaarden:

    - er moeten achteraan 2 kleine kinderen kunnen (al gebeurt dat niet zo vaak, dus mag ook oncomfortabel)
    - automaat
    - als het kan ook wat leuk. Een cabrio zou ze wel zien zitten

    iemand ideetjes?

  • #2
    golf gtd

    bv.
    https://www.2dehands.be/autos/volksw...449580933.html

    of als je toch cabrio wil --> audi a3 cabrio
    bv.
    https://www.2dehands.be/autos/audi/a...430253746.html

    of CLA shooting brake
    bv.
    Tweedehands of nieuwe Mercedes-Benz kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV
    Last edited by ; 26/08/2018, 22:56.

    Comment


    • #3
      die A3 is leuk! Een golf past niet echt bij haar 'imago' en mercedes is al lang een no go bij ons (voor totaal irrationele argumenten...)

      Comment


      • #4
        Hou je eigenlijk rekening met al dan niet BTW-wagen, of maakt het voor jou niet uit ?

        Wat betreft keuze diesel-benzene, misschien eens vergelijken tot welk CO2-niveau je kan gaan voor een vergelijkbaar VAA.
        Als er weinig kilometers en/of vooral kortere ritten mee gedaan worden, is het misschien wel interessanter om ook benzine te bekijken. Kan ook interessanter zijn om later opnieuw te verkopen.

        Bij die Audi's weet ik niet of het verschil S-Tronic / Multitronic iets is om in het achterhoofd te houden. Ik ben er niet zo in thuis.
        Misschien dat anderen hier meer input kunnen geven.

        Succes met de zoektocht.

        Comment


        • #5
          Multitronic zal je enkel nog op A6´en terug vinden. Op kleinere reeksen is het S-tronic.

          Comment


          • #6
            liefst idd BTW wagen. BMW 218d is ook interessant qua CO2 uitstoot, en duidelijk goedkoper dan de A3. Wel kleiner achteraan (kids zijn 3 en 5, dus maakt denk ik niet zo veel uit)

            vrouw rijdt 3x per week 65km heen en terug, dus diesel is niet onlogisch, maar ik zeg niet per definitie nee tegen een benzine

            Comment


            • #7
              Oh, vrouwen hebben tegenwoordig een 'imago'?

              Comment


              • #8
                Ja, en dat past bij hun "profiel".

                Comment


                • #9
                  Longlist:

                  A3 cabrio van 2006 met 2.0tdi of 1.4 tfsi
                  A5 cabrio van 2005 met 2.0tdi
                  bmw 218d cabrio van 2006
                  bmw 420d cabrio van 2005

                  ze schelen allemaal niet zo gek veel in prijs (26-30K)
                  A5 en 4-reeks duidelijk ruimer, A3 en vooral 2-reeks fiscaal gunstiger

                  Comment


                  • #10
                    Zit ge der geen 10 jaar naast :p.

                    Comment


                    • #11

                      Comment


                      • #12
                        Een saab 9-3 cabrio kan toch niet slecht zijn voor haar "imago" ?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                          Een saab 9-3 cabrio kan toch niet slecht zijn voor haar "imago" ?
                          nee, maar die zijn waardeloos als firmawagen in een vennootschap wegens hoge C02 uitstoot en de allerlaatste waren denk ik 2012

                          wat ik overigens vreemd vind: tweedehands vind ik 218d cabrio's van 2016 met 108 gram co2 uitstoot. Als ik een nieuwe configureer: 124 gram...

                          Comment


                          • #14
                            WLTP vermoedelijk

                            Comment


                            • #15
                              mijn Saab cabrio benzine 2005 is inderdaad goed voor 234gr/km
                              hij mag wel nog overal na 2025...ondanks euro4
                              dat model was goed voor 50% van de productie, er rijden er nog veel, et ook veel in goede staat.
                              Typisch een fun-wagen die geen harde leven had
                              Last edited by guyugy; 28/08/2018, 17:22.

                              Comment


                              • #16
                                ga een apart topic maken over 218d vs A3 1.6tdi cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X