Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Real Time Traffic Information BMW of via Apple Carplay navigatie-app

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Real Time Traffic Information BMW of via Apple Carplay navigatie-app

In mijn huidige wagen voorzien van navigatie gebruik ik meestal de navigatie via Apple Carplay, dus de app die op je iPhone ook staat, wie heeft er ervaring met de navigatie Busines-versie van BMW in combinatie met de RTTI (Real Time Traffic Information) wat een betalende optie is maar dat is de Carplay ook maar dan nog duurder in de BMW optielijst?

Oorspronkelijk geplaatst door promsq Bekijk Berichten
    In mijn huidige wagen voorzien van navigatie gebruik ik meestal de navigatie via Apple Carplay, dus de app die op je iPhone ook staat, wie heeft er ervaring met de navigatie Busines-versie van BMW in combinatie met de RTTI (Real Time Traffic Information) wat een betalende optie is maar dat is de Carplay ook maar dan nog duurder in de BMW optielijst?
    Ik heb de RTTI en ben er niet tevreden over.
    Ik gebruik altijd WAZE via mijn gsm. Ik heb geen iPhone dus kan geen gebruik maken van Apple carplay.

RTTI is een nutteloze optie imo

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

compleet tegenovergestelde bij mij, in mijn bmw 5 heb ik de professional navigatie met RTTI, werkt supersnel (na vertrek zijn de routeomstandigheden geactualiseerd met alle files etc.) en biedt snellere en betere alternatieven dan Waze (wordt meer en meer een self distroying prophecy).

Het is wel zo dat de BMW navigatie (althans in vergelijking met bv. Volvo) over lange afstanden langer wacht om alternatieve routes voor te stellen: eigenlijk anticipeert het systeem voor een stuk dat een file op een afstand die je na een uur gaat tegenkomen, al kan opgelost zijn... Waze doet net het tegenovergestelde en gaat meteen alternatieven voorstellen...

Comment

Apple Carplay gaat binnenkort ook third party apps ondersteunen. Dan kan je WAZE draaien op het scherm van je navigatie in de auto.
        Dat is volgens mij de beste optie. WAZE wordt om de paar dagen geupdate, je auto zit na een jaar met verouderde software.
        Het systeem met de beste userinterface en meest actuele data gaat de strijd winnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
          compleet tegenovergestelde bij mij, in mijn bmw 5 heb ik de professional navigatie met RTTI, werkt supersnel (na vertrek zijn de routeomstandigheden geactualiseerd met alle files etc.) en biedt snellere en betere alternatieven dan Waze (wordt meer en meer een self distroying prophecy).

Het is wel zo dat de BMW navigatie (althans in vergelijking met bv. Volvo) over lange afstanden langer wacht om alternatieve routes voor te stellen: eigenlijk anticipeert het systeem voor een stuk dat een file op een afstand die je na een uur gaat tegenkomen, al kan opgelost zijn... Waze doet net het tegenovergestelde en gaat meteen alternatieven voorstellen...
          Zou dat in de X1 dan met zo'n andere software werken?
          De route keuzes die hij daar voorstelt trekken echt op niets.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

Zou kunnen, ik had onlangs een BMW3 als vervangwagen met een standaard navigatie en RTTI, was inderdaad minder goed... Maar de combinatie Navi Porfessional - RTTI werkt echt goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

Heb ook RTTI en ik herken hetgeen hier gezegd wordt .... op dat gebied is Waze sneller (aanbieden van alternatieve routes) en pas vanaf een vertraging van +20 minuten wil hij een alternatief aanbieden
              Ik zou verwachten dat RTTI sneller kan om te concurreren met Waze

2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
              2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

Ik heb mij laten vertellen door de verkoper dat de optie Carplay enkel in combinatie met navigatie Professional is dat maakt dus een PLUS op de Business-navigatie van respectievelijk 310 € en 1.005 €. Dan is RTTI toch een koopje? Samen met een smartphonehouder en een kabeltje om nog parallel de Waze op te zetten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door promsq Bekijk Berichten
                  Ik heb mij laten vertellen door de verkoper dat de optie Carplay enkel in combinatie met navigatie Professional is dat maakt dus een PLUS op de Business-navigatie van respectievelijk 310 € en 1.005 €. Dan is RTTI toch een koopje? Samen met een smartphonehouder en een kabeltje om nog parallel de Waze op te zetten...
                  Ik wil mijn interieur zo clean mogelijk, dus een smartphonehouder is echt geen optie bij mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Ik wil mijn interieur zo clean mogelijk, dus een smartphonehouder is echt geen optie bij mij.
                    Idem hier daarom ook dat ik meestal de wagen full option verkies zodat ik nadien niet moet beginnen sukkelen met kabels of zuignappen.

Comment

Mijn X3 wordt begin oktober geleverd en ik twijfel ook tussen de aankoop van RTTI of CarPlay zodat ik Waze en Google Maps kan gebruiken. De laatste optie is wel een stuk duurder natuurlijk.

Comment

Working...
                      X