Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A6 of V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• A6 of V90

Ben op zoek naar een nieuwe firmawagen.
    Eerste offertes zijn binnen via de leasmaatschappij.

A6 Avant 40 TDI met Business pack en Assistance Tour past in het budget, maar dan is er bijna niks meer over.
    Dat is geen echte magere auto, leer, metaallak, Grote Navi, Virtual cockpit, Apple Carplay, Parking pilot, adaptive cruise en lane assist zitten daar in. Maar niet bv comfortzetels.

V90 D4 Inscription met Business Luxury, Premium navi, LED, 4 zone Climate Control etc past helemaal probleemloos in het budget, er blijft nog 5000€+ over.
    In dit pack zit dus ook al de Navigatie, Geventileerde leren zetels met geheugen en massage.
    Dikke velgen interesseren me niet. Eventueel gooi ik er nog een winterpack met standverwarming en een B&W Audio bij.

Enig nadeel van de Volvo is dat de VAA ca 50-70€ netto per maand hoger gaat liggen.
    Volvo kiest voor hoge catalogusprijzen, en dan geven ze ca 20% korting.

Wat zouden jullie doen? Ik neig alvast naar Volvo, en ik weet niet of ik mijn budget zelfs helemaal ga opmaken.
    Een D5 lukt niet onwille van de CO2.

T8 hybride niet mogelijk?

Comment

Hybride accepteren ze bij ons enkel als je max 15k per jaar rijdt, en zit ruim boven budget.
      Ik doe 40k+.

Comment

Moeilijke keuze natuurlijk, maar ik zou mss in deze toch voor de V90 gaan, want ik hou van uitrusting

Comment

ik zou v90 gaan, heb een s90 d3 gehad als vervangwagen en was zalig rijden (en ik moet niets van audi hebben )

Comment

40 TDI of D4, is da hetzelfde qua vermogen?

Comment

Ik neig ook sterk naar de V90.

Comment

Heb je al eens gereden met beide? Kzou daar es mee beginnen anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Heb je al eens gereden met beide? Kzou daar es mee beginnen anders.
                  Als ik op de A6 niet de opties krijg die ik graag wil, dan hoeft het echt niet. Ze teren nu gewoon op "nieuw" model, en geven vrijwel geen fleetkorting of aanbod.
                  Bij VOLVO krijg ik het budget niet vol (nog nooit meegemaakt).
                  Er een trekhaak opzetten die ik niet gebruik vind ik ook al zinloos.
                  Ik ben al zo ver dat er stuurverwarming, standverwarming, geventileerde massagezetels met geheugen, H&Kardon audio etc op zit.

Met de VOLVO heb ik al gereden.

Comment

hoeveel km's doe je juist? 40k zou ik nog voor de A6 kiezen. vanaf 60k zou ik kiezen voor die zetels van de volvo
                    lets have some more member berries

Comment

45k,
                      Mijn vorige auto was een A6, en dat was het enige dat me stoorde.
                      Dat ik er nu geen betere zetels in krijg stoort me vooral omdat ik in de VOLVO kan nemen wat ik wil.

Comment

ik vind de basis zetels van een A6 ver van slecht. die massage functie van de volvo is wel aanlokkelijk.
                        als de vorige een A6 was dan toch maar de volvo imo
                        lets have some more member berries

Comment

A6 is afgeschreven. Audi geeft nu te slechte condities en hun packs zijn iets te mager.

Ben nu zo ver met de offertes voor de V90 en de leasemaatschappij dat ik mijn budget niet echt vol krijg.

Zowat alles zit er in wat ik ook maar enigszins wens. Sommige dingen zijn misschien belachelijk (verwarmd stuur en achterbank, maar dat zit in het pakket met standverwarming).
                          Dikkere velgen dan de Inscription velgen (18' met 245 banden zijn al standaard) interesseren me niet echt, en leveren alleen een hogere VAA op.
                          Open dak wil ik niet omdat ik het nooit gebruik, en dan tegen de zijkant zit.

Waarover twijfel ik nog? :

B&W Sound ipv Harmann Kardon : Kost bijna 2000€ extra, en vraag me af of het verschil dat waard is.

4C Luchtvering: heb altijd met gewone vering gereden behalve nu luchtvering achteraan op een BMW5, en ik voel geen echt verschil.

Head-Up Display: heb ik nu in mijn BMW, maar ben er niet zo gek van

360° Camera: ParkPilot zit er al in, en ook een achteruitrijcamera.

Er blijft ca 3000€+BTW over, maar dat invullen met opties de me niet interesseren gaan alleen de VAA naar boven brengen zonder dat het iets oplevert.

Comment

Die standverwarming, is dat dat ge de auto kunt laten opwarmen of koelen voordat ge erin zit? Handig, maar volgens mij geen must. Verwarmd stuur heb ik nooit gemist, maar nu ik weet dat het bestaat, heb ik het in de winter al hard gemist en dus de volgende neem ik dat toch wel.

In mijn geval zit ik altijd een stukje boven budget omdat die budgetten lager liggen. Mijne collega met zijne talisman zat eronder. Die nam het hoognodige wat hij wilde en redeneerde dat alles wat hij extra nam, hem ook meer aan VAA kostte.

Dus in uw geval moet ge de afweging maken of ge die extra VAA over hebt om 'gewoon' uw budget op te souperen? Head-up display is volgens mij overkill als ge al een volledig digitaal dashboard hebt. Bij antieke klokken, vind ik dat wel leuk. Betere geluidsinstallatie is wel leuk, maar dat hangt af van de standaardinstallatie hoe die speelt. €2000 extra is niet niets voor een 'beetje' beter geluid. Want het kost u op jaarbasis aan VAA ook nog wel wat.

Die luchtvering lijkt me dan wel weer interessant.

Alez, ge hebt goede vooruitzichten.

Comment

Als fervent A6-rijder zou de keuze voor mij voor de hand liggen maar als de V90 is uitgerust met luchtvering zou ik toch niet twijfelen.
                              Wat ga ik dat missen als een volgende dat niet heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Als fervent A6-rijder zou de keuze voor mij voor de hand liggen maar als de V90 is uitgerust met luchtvering zou ik toch niet twijfelen.
                                Wat ga ik dat missen als een volgende dat niet heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Jij rijdt ook niet met een kale A6.
                                ok, met een business pack is dat niet echt kaal, maar ik ben die standaard zetels beu.
                                Op mijn BMW zit nu luchtvering achteraan, en ik vind dat die niet goed is als er dwarsvoegen zijn.
                                Ik kan luchtvering nemen, maar zie het nut niet direct, zeker niet met 18inch velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Die standverwarming, is dat dat ge de auto kunt laten opwarmen of koelen voordat ge erin zit? Handig, maar volgens mij geen must. Verwarmd stuur heb ik nooit gemist, maar nu ik weet dat het bestaat, heb ik het in de winter al hard gemist en dus de volgende neem ik dat toch wel.

In mijn geval zit ik altijd een stukje boven budget omdat die budgetten lager liggen. Mijne collega met zijne talisman zat eronder. Die nam het hoognodige wat hij wilde en redeneerde dat alles wat hij extra nam, hem ook meer aan VAA kostte.

Dus in uw geval moet ge de afweging maken of ge die extra VAA over hebt om 'gewoon' uw budget op te souperen? Head-up display is volgens mij overkill als ge al een volledig digitaal dashboard hebt. Bij antieke klokken, vind ik dat wel leuk. Betere geluidsinstallatie is wel leuk, maar dat hangt af van de standaardinstallatie hoe die speelt. €2000 extra is niet niets voor een 'beetje' beter geluid. Want het kost u op jaarbasis aan VAA ook nog wel wat.

Die luchtvering lijkt me dan wel weer interessant.

Alez, ge hebt goede vooruitzichten.
                                  standverwarming is idd dat je de auto kan opwarmen terwijl je nog in je nest ligt, zalige optie, is met een aparte verwarming op brandstof, zo heeft de motor bijna nooit een koude start. in tegenstelling tot wat ik dacht, stijgt het verbruik niet omdat de motor al voorverwarmd is en dus ook minder verbruikt tov koude start

als je bij Volvo een automaat hebt, heb je ook de mogelijkheid om de auto op afstand te starten en te laten koelen(heb ik dus niet, mijne begint wel al te blazen bij het ontgrendelen en stopt met blazen als je een deur opent)
                                  stuurverwarming heb ik nu ook maar tis nog te warm geweest om het te testen
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als je muziekliefhebber bent, resoluut voor de B&W kiezen. Is echt fantastisch. De luchtvering is een leuk hebbeding maar Is enkel de achteras en je kan de wagen niet in hoogte verzetten.
                                    De headup vind ik wel heel goed.

Comment

Luchtvering is er nu in 2 paketten. Enkel achteras of alle 4 de wielen.
                                      Als dat starten van de motor kan zonder de standverwarming, dan gooi ik de standverwarming er terug uit.
                                      En misschien dan wel de B&W.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Luchtvering is er nu in 2 paketten. Enkel achteras of alle 4 de wielen.
                                        Als dat starten van de motor kan zonder de standverwarming, dan gooi ik de standverwarming er terug uit.
                                        En misschien dan wel de B&W.
                                        denk dat starten op afstand in het pakket zit met standverwarming(ni 100% zeker)
                                        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
                                        X