Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A6 of V90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Moeilijke keuze natuurlijk, maar ik zou mss in deze toch voor de V90 gaan, want ik hou van uitrusting
    Zou ook voor de uitrusting gaan!

    En de V90 is ook wel zeer mooie wagen he

    Comment


    • #22
      en de nieuwe v60? vind ik persoonlijk ietsje mooier dan de v90 kwestie van toch je keuze moeilijker te maken
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        en de nieuwe v60? vind ik persoonlijk ietsje mooier dan de v90 kwestie van toch je keuze moeilijker te maken
        Is dat een vergelijk? Dat is hetzelfde dat ge op uw werk een mooi uitgerust V60 krijgt en iemand u zegt dat ge even goed een V40 kunt nemen
        Dus denk niet dat ge TS een moeilijkere keuze geeft hiermee, want een V60 en V90 in hetzelfde schuitje plaatsen, lijkt me wat ver gezocht

        Comment


        • #24
          Dan heb ik nog meer budget over....

          Ik heb nog eens naar Audi gebeld. Prijzen van de 35 TDI komen er pas in December ten vroegste, en ze geven nu eigenlijk zeer weinig korting omdat het model te nieuw is. Too bad.

          Ik ga straks eens kijken naar Volvo om te kijken of die opties zin hebben. Het zal de eerste keer zijn dat ik mijn budget niet of amper op krijg.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Het zal de eerste keer zijn dat ik mijn budget niet of amper op krijg.
            Ik wou dat ik dit eens kon zeggen ... en mijne baas ook



            Comment


            • #26
              Ik dacht dat Volvo toch ferm duurder was geworden de laatste 2 jaar, maar geven ze dan zoveel korting?

              EDIT: ik wilde even zo'n V90 configureren, maar de Volvo configurator toont enkel de vorige V60 en de V40: https://www.volvocars.com/nl-be/configurator/break
              V90 staat wel op de homepage, maar als ik dan kies "stel samen", vind ik ze niet meer.
              Last edited by Chris_147; 21/09/2018, 14:07.

              Comment


              • #27
                Dubbel zo veel korting bij Volvo als bij Audi, en ze zijn standaard al véél beter uitgerust.
                Het hele safety en assistentiepack zit er standaard op bij VOLVO, bij Audi kost dat 3-4000€.
                Electrische zetels... standaard op Inscription
                Interieurverlichting ... standaard

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Ik wou dat ik dit eens kon zeggen ... en mijne baas ook


                  Met een budget voor een V90 D4 zou mij dat ook nog wel lukken, denk ik ;-)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Dubbel zo veel korting bij Volvo als bij Audi, en ze zijn standaard al véél beter uitgerust.
                    Het hele safety en assistentiepack zit er standaard op bij VOLVO, bij Audi kost dat 3-4000€.
                    Electrische zetels... standaard op Inscription
                    Interieurverlichting ... standaard
                    Dat is operationele leasing?
                    Bij ons is financiële leasing en dus wordt er enkel naar de aankoop gekeken en hopen ze er na 180000km nog wat voor te vangen. En dus zijn het gewoon de business kortingen die een pak lager liggen als de kortingen die leasemaatschappijen vangen. En de maandelijkse prijs houdt al rekening met de herverkoopwaarde.

                    Bij operationele leasing zou ik wss een klasse hoger rijden, maar met 45000 tot 60000km/jaar lopen die leasebedragen ook flink op waardoor het volgens mijne baas goedkoper is om gewoon de auto te kopen en dan een financiële leasing op te nemen.

                    Comment


                    • #30
                      Is wel hoor, 5 jaar met max 30.000km/jaar is de beste optie voor operationele leasing.
                      Meer kilometers: duurder, minder lang: duurder.
                      Met 45-60.000km/jaar wordt operationele leasing best duur. Je moet ook rekenen dat je auto dan na 4 jaar zeker 180.000km heeft. Dat wil bijna niemand meer hebben.
                      Ik denk eerder dat je met die kilometers per jaar eerder een klasse kleiner zou rijden met operationele
                      Last edited by Chris_147; 21/09/2018, 14:48.

                      Comment


                      • #31
                        Onze contracten zijn full operational leasing op 4 jaar/30k per jaar.
                        Maar ik ben er niet bij als de kortingen met de merken onderhandeld worden, dat blijkt complex te zijn.
                        De leasingprijzen en verkoopsprijzen zijn verschillend afhankelijk van de contracten die het bedrijf waar je voor werkt afsluit met de verschillende merken. Wij schijnen contracten te hebben op eurpees niveau met bepaalde merken.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Is dat een vergelijk? Dat is hetzelfde dat ge op uw werk een mooi uitgerust V60 krijgt en iemand u zegt dat ge even goed een V40 kunt nemen
                          Dus denk niet dat ge TS een moeilijkere keuze geeft hiermee, want een V60 en V90 in hetzelfde schuitje plaatsen, lijkt me wat ver gezocht
                          de nieuwe v60 is binnenin even ruim als de v90(zelfde wielbasis) enkel koffer zou wat minder lang zijn maar doordat koffer rechter loopt, zou er evenveel plaats in zijn(en ik vind de proporties beter geslaagd)
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                            de nieuwe v60 is binnenin even ruim als de v90(zelfde wielbasis) enkel koffer zou wat minder lang zijn maar doordat koffer rechter loopt, zou er evenveel plaats in zijn(en ik vind de proporties beter geslaagd)
                            Een auto bepaald uw positie in de maatschappij. Hoe hoger de wagen gepositioneerd, hoe hoger gij in de maatschappij staat.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Een auto bepaald uw positie in de maatschappij. Hoe hoger de wagen gepositioneerd, hoe hoger gij in de maatschappij staat.
                              moest dat bij mij van belang zijn, dan had ik de Jaguar wel genomen die ze op het werk wilden geven...
                              auto moet mijn goesting zijn(binnen budget natuurlijk) en praktisch zijn voor mijnen job.
                              hoe hoog of hoe laag diene op diene sociale ladder staat trek ik mij nie aan(btw: ik heb hoogtevrees, dus zal ik nooit eentje kunnen kiezen die hoog op diene ladder staat want dan durf ik die er ni afhalen...)
                              mijn autootjes:

                              Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                              Comment


                              • #35
                                Net terug van een proefrit.
                                ik heb met een D4 automaat op 18’ en standaard vering gereden.
                                Ik vond dat beter rijden dan een BMW met luchtvering achteraan.
                                De automaat zit op het zelfde niveau als BMW, schakelt zelfs nog iets sneller.
                                Vermogen van de D4 is prima, komt niks te kort, alleen een beetje lawaai, maar daarvoor heb ik de akoestische ramen.

                                Harmann Kardon zat op een V60 in showroom en is echt wel een pak beter dan de standaard. Geen nood aan de B&W.

                                Interieur van de testauto was Momentum en wat pover, maar in de showroom stonden een paar Inscriptions met de geventileerde zetels. Dat interieur is echt prachtig, zeker in het wit met donkere tapijtjes en hout.

                                De autopilot werkte behoorlijk goed, zelfs op binnenwegen, en nog beter op de autostrade. Gewoon af en toe het stuur een duwtje geven, en je rijdt bijna automatisch.

                                Ik heb er nog een headsup display op gegooid, en ga nu proberen de goedkeuring te krijgen.


                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                                  moest dat bij mij van belang zijn, dan had ik de Jaguar wel genomen die ze op het werk wilden geven...
                                  auto moet mijn goesting zijn(binnen budget natuurlijk) en praktisch zijn voor mijnen job.
                                  hoe hoog of hoe laag diene op diene sociale ladder staat trek ik mij nie aan(btw: ik heb hoogtevrees, dus zal ik nooit eentje kunnen kiezen die hoog op diene ladder staat want dan durf ik die er ni afhalen...)
                                  Gij niet, maar meer dan de helft van de bevolking wel. En ergens is dit ook zo een beetje ingeburgerd. Een zelfstandige rijdt meestal in een iets dikkere wagen. De burgemeester zal zelden in een Kia Picanto rijden.

                                  Ik heb ooit een onderaannemer op een werf gehad een 15-tal jaar geleden die kwamen uit frankrijk. Was ne belg die daar een firma had opgericht en die kwam zijn broer op dit project helpen. Die man vertelde mij dat hij een Mercedes S-klasse had die meestal gewoon in de garage stond en dan nog met een aftandse Ford Mondeo reed. Reden daarvoor was dat de Burgemeester van zijn dorp in Frankrijk met een ouder model E-klasse reed en er niet goed tegen kon dat anderen een dikkere wagen hadden. Daarom dat hij die oude Ford Mondeo reed omdat hij anders opdrachten in zijn dorp zou mis lopen Zo kan het ook dus.

                                  Maar moest ik kunnen kiezen tussen V60 en V90, ging ik ook voor de V90. Maar met dat Budget zou ik eerder de XC60 gekozen hebben

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik ben geen fan van SUVs.
                                    En bij een XC60 hoort AWD, en dan ligt de CO2 te hoog.

                                    Vind het gewoon spijtig dat Volvo zijn prijzen niet wat lager legt en dan minder korting geeft. Scheelt in VAA.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Net terug van een proefrit.
                                      ik heb met een D4 automaat op 18’ en standaard vering gereden.
                                      Ik vond dat beter rijden dan een BMW met luchtvering achteraan.
                                      De automaat zit op het zelfde niveau als BMW, schakelt zelfs nog iets sneller.
                                      Vermogen van de D4 is prima, komt niks te kort, alleen een beetje lawaai, maar daarvoor heb ik de akoestische ramen.

                                      Harmann Kardon zat op een V60 in showroom en is echt wel een pak beter dan de standaard. Geen nood aan de B&W.

                                      Interieur van de testauto was Momentum en wat pover, maar in de showroom stonden een paar Inscriptions met de geventileerde zetels. Dat interieur is echt prachtig, zeker in het wit met donkere tapijtjes en hout.

                                      De autopilot werkte behoorlijk goed, zelfs op binnenwegen, en nog beter op de autostrade. Gewoon af en toe het stuur een duwtje geven, en je rijdt bijna automatisch.

                                      Ik heb er nog een headsup display op gegooid, en ga nu proberen de goedkeuring te krijgen.

                                      Lijkt me niet meteen een straf om dat te moeten bestellen .

                                      Heb je er een open dak ingestopt ?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Geen open dak, ik gebruik dat niet, en omdat de binnenkant dan lager zit, zit ik met mijn hoofd tegen het dak.
                                        Ik stoor me altijd aan het lawaai met open dak.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hier is de keuze tussen een A5SB , V90 en XC60, V60 en Kuga 178pk
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X