Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A6 of V90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Zou ook de luchtvering nemen. Heb je RFT banden op de BMW ? Zo ja ligt de oorzaak daar ivm met combinatie bochten en dwarsrichels... Dan reageert de auto nogal droog,tot zelfs beetje springerig. Zelfs met maar 18 duimsvelgen erop. Ook last van, maar enkel in de bochten, niet op rechte baan.

    Vind de Volvo zeer knap en is inderdaad scherp geprijsd. Het enige nadeel dat ik regelmatig zie bij testverslagen is dat de automaat al eens durft schokken. Zelf uiteraard geen ervaring mee, misschien toch eens speciaal aandacht aan besteden mocht je nog een testrit doen ?
    Heeft na de E klasse ook de ruimste koffer in zijn segment dacht ik ?

    Comment


    • #42
      Ik rij nu met een 525d touring met luchtvering achteraan, en 17' RFT. Een dwarsvoeg (en op een betonbaan zijn er veel) komt echt héél hard door. Dat had ik niet in mijn A6 met standaard vering en 16', en tijdens de testrit met de S90 met stalen veren ook niet. Die had 18' velgen, en ik vond het weggedrag zeer correct.
      Ik denk dat luchtvering zijn nut heeft als je veel met een zware remorque rijdt, of zwaar beladen. Dat doe ik niet, dus vond ik het overbodig.

      De automaat vond ik beter reageren dan bij de BMW. Maar niks zo goed als de multitronic van Audi, spijtig dat die niet meer bestaat.
      Ik snap niet waarom iedereen zo lyrisch doet over de ZF bak van BMW. Ik vind het een draak. Als je rustig rijdt in de stad schakelt die te laat, en zeker niet schokvrij.
      In de stad ligt het verbruik ook behoorlijk hoog, omdat de motor na een dot gas bijna altijd omhoog gaat tot 2500t.

      Het algemeen gevoel van VOLVO is dat je de indruk hebt dat die auto een pak wendbaarder en minder zwaar is. Rijdt gewoon lichter.

      Tja, en BMW.... ik heb zelfs geen offerte gevraagd.

      Comment


      • #43
        Ik heb een paar weken geleden een SQ5 getest die met pneumatische vering uitgerust was. Zeker geen vliegende tapijt zoals ik het een beetje verwacht had. Op drempels moest is evenzeer vertragen, en op stadssnelheden is het verschil met een gewone vering niet enorm.
        Ik heb een betere herinnering aan de XC60 T5 zowel voor de vering als het algemeen gedrag en stilte.
        Last edited by guyugy; 27/09/2018, 11:38.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Dubbel zo veel korting bij Volvo als bij Audi, en ze zijn standaard al véél beter uitgerust.
          Het hele safety en assistentiepack zit er standaard op bij VOLVO, bij Audi kost dat 3-4000€.
          Electrische zetels... standaard op Inscription
          Interieurverlichting ... standaard
          Straf feitelijk, over welke kortingen spreken we dan?
          Safety & assistentiepack zie ik toch als pakket staan en/of optie?


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            Voila, toelating gekregen om te bestellen.

            Dit wordt het: V90 D4 Geartronic

            KLEUR / INTERIEUR

            UC00 Comfortzetels in Blond geventileerd Nappa leder in Blond/Charcoal interieur

            Metaalkleur 723 Denim Blue Metallic

            OPTIES

            Geartronic 8-traps automaat

            Inscription

            Drive Mode Settings (5 voorgeprogrammeerde rij-instellingen)

            Lederen schakelpookknop met Silk Metal inleg

            Inscription radiatorrooster in High Gloss Black met verchroomde verticale lamellen en chroom rand

            LED mistlampen vooraan

            Elektrisch inklapbare buitenspiegels

            Geheugen voor de passagierszetel vooraan

            12,3" digitaal en adaptatief bestuurdersdisplay met verschillende weergavethema's

            Inscription afstandsbediening met leder bekleed

            Centrale armsteun achteraan met uitschuifbare bekerhouders en opbergruimte

            Linear Walnut inleg in dashboard, middenconsole en deuren

            Dashboard en bovenzijde deurpanelen bekleed met leder

            Netvak op tunnelconsole aan passagierszijde

            Elektrisch bediende voorzetels met geheugenfunctie

            Verwarmbare voorzetels

            Voorzetels met elektrisch bediende en in 4 richtingen verstelbare lendensteun

            Inscription vloermatten vooraan en achteraan

            Interieurverlichting Pro

            Zonnegordijnen geïntegreerd in de achterdeuren

            Automatisch dimmende binnenspiegel in "frameless" design

            Ladingverdeler onder de laadvloer

            Voorzetels met verlengbaar zitkussen

            Lichtmetalen velgen 18" met 10 spaken Silver/Diamond Cut en 245/45 R18 banden klasse B

            Twee geïntegreerde uitlaten (links en rechts)

            Inscription-logo op de kofferklep

            Verwarmbare geïntegreerde ruitensproeierkoppen

            Chroom sierlijst in luchtinlaten vooraan

            Aluminium laaddrempelbeschermer bagageruimte

            Chroom afwerking aan de onderzijde van de achterbumper

            Inscription aluminium instaplijsten met verlichting, vooraan en achteraan

            Verchroomde zijruitomlijsting

            Geïntegreerde aluminium dakrails

            Chroom sierlijst onderaan de deuren met Inscription-logo

            Park Assist achteraan

            Light Pack

            Koplampreinigingsinstallatie



            Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels

            Full LED koplampen inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam

            II)

            Luxury Seat Pack

            Voorzetels met elektrisch verstelbare zijsteunen

            Massagefunctie in voorzetels

            230V stopcontact in tunnelconsole achteraan

            UC00 Comfortzetels in Blond geventileerd Nappa leder in Blond/Charcoal interieur

            Winter Pro Pack

            Parkeerverwarming op brandstof met timer

            Verwarmbare achterbank

            Verwarmbaar stuurwiel

            Premium Audio Pack

            Digital Audio Broadcasting (DAB+)

            CD-speler in tunnelconsole

            Harman Kardon Premium Sound audiosysteem 600W met 13 luidsprekers

            Versatility Pro Pack

            Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte

            Opklapbaar vloerluik in bagageruimte met draagtashouders en elastische band

            12V stopcontact in bagageruimte

            Elektrisch neerklapbare achterbank en hoofdsteunen

            Keyless Entry

            Premium Climate Pack

            ECC klimaatregeling met 4 temperatuurzones

            Donkergetinte achterruiten

            Business Luxury Line

            Automatische bagagerolhoes

            Elektrisch bediende kofferklep

            Volvo Guard alarm

            Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates

            Park Assist Pilot

            Smartphone integratie (Apple CarPlay + Android Auto)

            Grafisch Head-Up display

            Zijruiten in gelamineerd glas

            IntelliSafe Surround incl. BLIS dodehoekwaarschuwingssysteem

            Park Assist Camera achteraan

            Zonder motorembleem

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Voila, toelating gekregen om te bestellen.

              Dit wordt het: V90 D4 Geartronic

              KLEUR / INTERIEUR

              UC00 Comfortzetels in Blond geventileerd Nappa leder in Blond/Charcoal interieur

              Metaalkleur 723 Denim Blue Metallic

              OPTIES

              Geartronic 8-traps automaat

              Inscription

              Drive Mode Settings (5 voorgeprogrammeerde rij-instellingen)

              Lederen schakelpookknop met Silk Metal inleg

              Inscription radiatorrooster in High Gloss Black met verchroomde verticale lamellen en chroom rand

              LED mistlampen vooraan

              Elektrisch inklapbare buitenspiegels

              Geheugen voor de passagierszetel vooraan

              12,3" digitaal en adaptatief bestuurdersdisplay met verschillende weergavethema's

              Inscription afstandsbediening met leder bekleed

              Centrale armsteun achteraan met uitschuifbare bekerhouders en opbergruimte

              Linear Walnut inleg in dashboard, middenconsole en deuren

              Dashboard en bovenzijde deurpanelen bekleed met leder

              Netvak op tunnelconsole aan passagierszijde

              Elektrisch bediende voorzetels met geheugenfunctie

              Verwarmbare voorzetels

              Voorzetels met elektrisch bediende en in 4 richtingen verstelbare lendensteun

              Inscription vloermatten vooraan en achteraan

              Interieurverlichting Pro

              Zonnegordijnen geïntegreerd in de achterdeuren

              Automatisch dimmende binnenspiegel in "frameless" design

              Ladingverdeler onder de laadvloer

              Voorzetels met verlengbaar zitkussen

              Lichtmetalen velgen 18" met 10 spaken Silver/Diamond Cut en 245/45 R18 banden klasse B

              Twee geïntegreerde uitlaten (links en rechts)

              Inscription-logo op de kofferklep

              Verwarmbare geïntegreerde ruitensproeierkoppen

              Chroom sierlijst in luchtinlaten vooraan

              Aluminium laaddrempelbeschermer bagageruimte

              Chroom afwerking aan de onderzijde van de achterbumper

              Inscription aluminium instaplijsten met verlichting, vooraan en achteraan

              Verchroomde zijruitomlijsting

              Geïntegreerde aluminium dakrails

              Chroom sierlijst onderaan de deuren met Inscription-logo

              Park Assist achteraan

              Light Pack

              Koplampreinigingsinstallatie



              Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels

              Full LED koplampen inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam

              II)

              Luxury Seat Pack

              Voorzetels met elektrisch verstelbare zijsteunen

              Massagefunctie in voorzetels

              230V stopcontact in tunnelconsole achteraan

              UC00 Comfortzetels in Blond geventileerd Nappa leder in Blond/Charcoal interieur

              Winter Pro Pack

              Parkeerverwarming op brandstof met timer

              Verwarmbare achterbank

              Verwarmbaar stuurwiel

              Premium Audio Pack

              Digital Audio Broadcasting (DAB+)

              CD-speler in tunnelconsole

              Harman Kardon Premium Sound audiosysteem 600W met 13 luidsprekers

              Versatility Pro Pack

              Nylon veiligheidsnet tussen achterbank en bagageruimte

              Opklapbaar vloerluik in bagageruimte met draagtashouders en elastische band

              12V stopcontact in bagageruimte

              Elektrisch neerklapbare achterbank en hoofdsteunen

              Keyless Entry

              Premium Climate Pack

              ECC klimaatregeling met 4 temperatuurzones

              Donkergetinte achterruiten

              Business Luxury Line

              Automatische bagagerolhoes

              Elektrisch bediende kofferklep

              Volvo Guard alarm

              Sensus navigatiesysteem incl. verkeersinfo via TMC en RTTI + gratis kaartupdates

              Park Assist Pilot

              Smartphone integratie (Apple CarPlay + Android Auto)

              Grafisch Head-Up display

              Zijruiten in gelamineerd glas

              IntelliSafe Surround incl. BLIS dodehoekwaarschuwingssysteem

              Park Assist Camera achteraan

              Zonder motorembleem
              Fameus uitgerust.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                Fameus uitgerust.
                En nog oveschot op het budget.....
                Ik vond de stuur en parkeerverwarming al wat over de top.

                Nu snap je ook dat een A6 er wat magertjes uit zag tov dit.

                Comment


                • #48
                  Goeie smaak . En niet met een basismotor.

                  Open dak niet genomen ? Of ik heb het in die lange lijst gemist...
                  Stuurverwarming is écht wel aangenaam in de winter.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    En nog oveschot op het budget.....
                    Ik vond de stuur en parkeerverwarming al wat over de top.

                    Nu snap je ook dat een A6 er wat magertjes uit zag tov dit.
                    Heerlijk budget heb jij!
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #50
                      Geen open dak, ik ben nogal groot, en dan zit ik tegen de rand.

                      Collegas met hetzelfde budget rijden met een 520d, A6 of E220d, maar meestal wel met een pak minder toeters en bellen. Ik den dat Audi nu wat probeert te teren op hun splinternieuw model.
                      Het niveau boven mij kiest nu vooral voor de XC90 T8 als ze niet te veel kms doen.

                      Comment


                      • #51
                        Veel liever een break dan SUV wat mij betreft ;-)
                        Hopelijk niet te lange wachttijd...

                        PS: waar anderen mee rijden doet er niet toe hé. Voornaamste is dat je zelf geniet van kilometers te rijden ;-)

                        Last edited by K2; 01/10/2018, 23:56.

                        Comment


                        • #52
                          Mooie configuratie. Benieuwd naar die blauwe kleur.

                          Qua comfort ga je de BMW en Audi rijders zeker de loef af steken. De E is mss evenwaardig.

                          Zeker een topic openen van je auto zou ik zeggen.

                          Hoeveel km's ga je met deze doen per jaar?

                          Comment


                          • #53
                            Effe updaten.
                            Bestelling is er inderdaad door gegaan, en vandaag telefoon gekregen van de garage dat de auto er al is....
                            Maar.... ik mag pas in Januari wisselen, dus dat wordt nog even geduld oefenen.

                            Het enigste wat ik al kan doen is de Volvo On Call app op mijn telelfoon installeren en de handleiding lezen... Wordt een lange kerstvakantie.
                            Ik ga ca 45.000km doen per jaar met deze eland.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Effe updaten.
                              Bestelling is er inderdaad door gegaan, en vandaag telefoon gekregen van de garage dat de auto er al is....
                              Maar.... ik mag pas in Januari wisselen, dus dat wordt nog even geduld oefenen.

                              Het enigste wat ik al kan doen is de Volvo On Call app op mijn telelfoon installeren en de handleiding lezen... Wordt een lange kerstvakantie.
                              Ik ga ca 45.000km doen per jaar met deze eland.
                              Zou wel eens willen weten of een gewone V90 hetzelfde rijdt dan die CC-versie ervan die ik vorige week heb mogen nuttigen.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #55
                                Vraag aan uw baas of ge met de rest van uw budget een chiptuningske moogt doen


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                  Vraag aan uw baas of ge met de rest van uw budget een chiptuningske moogt doen


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Ik zal het aan mezelf vragen dan.

                                  Wel jammer dat dit hier in België niet kan zonder verlies van fabrieksgarantie.
                                  In Nederland & Zweden staat die optimalisatie gewoon bij opties.
                                  Vraag me dan ook af wie, wat, waar of hoe dat coc-document wordt uitgeschreven. In de fabriek of buiten de fabriek?


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    Zou wel eens willen weten of een gewone V90 hetzelfde rijdt dan die CC-versie ervan die ik vorige week heb mogen nuttigen.
                                    Een collega rijdt met een CC D4. Die heeft wel eens een paar weken in de garage gestaan met water in de kabelboom, maar nu werkt alles, en die is heel tevreden.
                                    Zijn vorige privé auto was een XC90 van een 10 tal jaren geleden.
                                    Hij is in elk geval heel tevreden.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                      Vraag aan uw baas of ge met de rest van uw budget een chiptuningske moogt doen


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      De tijd dat ik mij beter voelde als ik de stoplichtsprint won is al heel lang voorbij. Trouwens, als je met gelijk welke auto vol gas vertrekt, dan ben je ook in 90% van de tijd eerst.
                                      Een V90 kies je echt niet voor de prestaties. Je kiest die voor het design, het interieur, de perfecte zetels en het algemeen comfort.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                        Een collega rijdt met een CC D4. Die heeft wel eens een paar weken in de garage gestaan met water in de kabelboom, maar nu werkt alles, en die is heel tevreden.
                                        Zijn vorige privé auto was een XC90 van een 10 tal jaren geleden.
                                        Hij is in elk geval heel tevreden.
                                        Ik vond de vering in een V90 CC vooral aangenaam tegenover die in een gewone V60. Vandaar mijn vraag of dat hetzelfde zou zijn V90 vs V90 CC & V60 vs V60 CC (maar deze laatste kan je dus nog niet rijden).
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                          Ik vond de vering in een V90 CC vooral aangenaam tegenover die in een gewone V60. Vandaar mijn vraag of dat hetzelfde zou zijn V90 vs V90 CC & V60 vs V60 CC (maar deze laatste kan je dus nog niet rijden).
                                          Ik heb met een V90 met gewone vering gereden, en ik vond die beter dan die van een BMW5 met luchtvering.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X