Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
A6 of V90
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik heb met een V90 met gewone vering gereden, en ik vond die beter dan die van een BMW5 met luchtvering.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Metaxa, als je aan het uitkijken bent voor een Volvo, kijk dan ook eens naar de prijzen in NL zonder BPM, meestal is een Volvo daar goedkoper dan in B, zeker op de diesels kan het daar een duit schelen...mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk BerichtenMetaxa, als je aan het uitkijken bent voor een Volvo, kijk dan ook eens naar de prijzen in NL zonder BPM, meestal is een Volvo daar goedkoper dan in B, zeker op de diesels kan het daar een duit schelen...
Ik heb hier trouwens nog een offerte liggen uit Zweden en daar is het verschil €2500 met hier maar voor dat verschil kan ik hem ginder niet gaan halen. Reken 2 vliegtuigticketjes (vrouw wil toch mee), hotel, 2 dagen niet werken met 2 wagens die op dat ogenblik stil staan, péage in Denemarken of overzetboot.
Maar leuk moet dat zeker zijn wanneer je dat allemaal niet erg vind en veel vrije tijd hebt. Doen zou ik dan zeker zeggen!Last edited by Metaxa; 07/12/2018, 22:54.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenDe korting die ik op mijn offerte zag heb ik ook nog nooit gezien. Meer dan 20% bij Volvo, nog geen 10% bij Audi.
Dat zijn veel opties!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Heb ik al lang gedaan Philken. Heb hier prijsofferte van Cappendijk uit Terneuzen liggen. In eerste instantie waren ze beterkoop dan bij een Belgische dealer dankzij hun andere pakketten maar toen we de offerte wat beter gingen uitpluizen vonden we 2 zaken niet terug, een achteruitrijcamera en het alarm en één optie hadden we vergeten in Nederland. Het verschil is nog €1150 in het voordeel van Nederland + Parkeerverwarming met timer + het pakket intellisafe Assist & Surround als extra. Wel geen 19" velgen daar. In principe zou je dus logischerwijs gewoon die bestelbon uit Nederland moeten tekenen maar die twee intellisafe pakketten moet ik dus absoluut niet hebben. Komt nog bij dat we altijd graag een goede verstandhouding hebben met onze dealer als we alle 3 maand op onderhoud langskomen.
Ik heb hier trouwens nog een offerte liggen uit Zweden en daar is het verschil €2500 met hier maar voor dat verschil kan ik hem ginder niet gaan halen. Reken 2 vliegtuigticketjes (vrouw wil toch mee), hotel, 2 dagen niet werken met 2 wagens die op dat ogenblik stil staan, péage in Denemarken of overzetboot.
Maar leuk moet dat zeker zijn wanneer je dat allemaal niet erg vind en veel vrije tijd hebt. Doen zou ik dan zeker zeggen!mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
had gedacht dat het verschil groter zou zijn, indertijd prijs laten maken voor een v60 Polestar in NL & deze kwam een 20K goedkoper uit ginder(wegens wegvallen BPM & meer opties standaard)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn de V90 staat voor de deur.
Dat Denim blauw is echt prachtig bij veel licht.
En dat licht interieur met stuur in zwart/wit.. man, man, man...
Alvast veel km-plezier met de koets!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHybride accepteren ze bij ons enkel als je max 15k per jaar rijdt, en zit ruim boven budget.
Ik doe 40k+.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn de V90 staat voor de deur.
Dat Denim blauw is echt prachtig bij veel licht.
En dat licht interieur met stuur in zwart/wit.. man, man, man...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenPrecies een hele mooie uitvoering. Zie dat zo graag in licht leder, maar vermits ik gene kuiser ben, zal ik het nooit meer nemen
Deze morgen de standverwarming gebruikt. Was bijna te warm in de auto.
Comment
-
En deze week de V90 eens deftig aan de tand gevoeld op de duitse autobahn.
Ik kan er niet veel slecht over zeggen.
Rond de 180-200 is de auto echt mooit stabiel en zelfs bij die snelheden werkt de adaptive cruise nog goed. Autopilot (het sturen) stopt bij 135 km/h.
Vermits het vrij laat was, weinig verkeer, en op de heenrit eens doorgeduwd tot boven de 230 km/h. Zelfs dan heb je de auto nog goed onder controle.
(Momentaan verbruik is dan 17l/100km...)
Op de terugrit is er wel iets raar gebeurd. Ik was aan het cruisen met de adaptive cruise, en ineens begint er voor mij iemand stevig te remmen, en in te voegen voor mij.
De ACC had dat goed gezien, en remde al voordat ik ging remmen, en dan ineens schakelde het systeem uit, net als de auto naar rechts verdween. (kerel ging ineens van 3de vak naar 1e vak om een afrit te pakken...)
Daarna wou de autopilot en ACC niet meer werken. Moest dan een pinkelpause maken, en nadien werkte alles weer prima.
Ben wel nog wat aan het zoeken om de juiste zitpositie te vinden. Na 1h30 begint er hier en daar wat zitpijn op te komen. De massage helpt dan wel, maar ik merk vooral aan mijn schouders dat ik wat met mijn armen moet bewegen.
Na 3 weken, en regelmatig met een jeans zag ik wat blauwe schaduw op de bestuurderszetel. Met een microvezeldoekje en wat gewone zeep was het er in 2 minuten af.
Ik heb ook wat gespeeld met de apps in de auto.
Glympse gebruik ik nu om mijn aankomsttijd te delen met het thuisfront. (dan staat mijn eten klaar als ik thuiskom)
En in D heb ik TuneIn gebruikt om gewoon de belgische zenders te kunnen beluisteren. Werkt perfect zo lang het GSM netwerk goed is.
Na 5000 km is het eerste blokje van AdBlue verdwenen, dus ik begin langzaam na te kijken hoe ik aan AdBlue geraak. Naar de garage gaan voor een navulling ga ik echt niet doen, dat is veel te veel tijdsverlies.
Comment
-
Autopilot stopt bij 139, details
Ik heb dat ook al gehad dat de systemen even flashte na stevig remmen van +220 naar 100. Bij mij viel de automatische ruitenwissers en lichten uit. Inderdaad even op en afzetten en het was weg.
Daarna heb ik wel een software-update laten doen en toen was het over.
Ik heb al 3 software-updates achter de rug, waarvan de laatste voor het emergency-call systeem.
De goede zitpositie zoeken heeft mij mij ook wel even geduurd. Ik ben wel blij dat ik het verlengde zitvlak heb genomen om mijn lange benen wat te laten rusten op lange stukken. Nu zit ik goed en heb ik nergens last van.
Jij had toch ook een D4 hé? Ik heb geen adblue in de mijne. Was dat een optie?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGeen open dak, ik ben nogal groot, en dan zit ik tegen de rand.
Collegas met hetzelfde budget rijden met een 520d, A6 of E220d, maar meestal wel met een pak minder toeters en bellen. Ik den dat Audi nu wat probeert te teren op hun splinternieuw model.
Het niveau boven mij kiest nu vooral voor de XC90 T8 als ze niet te veel kms doen.
Ik ben 1m90 met lange benen en ik heb toch nog serieus wat hoofdruimte over.
Ik zit nu wel met mijn stoel helemaal tot op de grond.
BMW X5 45e
Comment
Comment