Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A6 of V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ja, dat is inderdaad voor de firma, maar ik ken in mijn buurt geen pompen waar het beschikbaar is.
    Ik wil gewoon thuis een klein voorraadje staan hebben nu (ik doe ca 3500 km per maand), en als die er staat kijk ik wel eens rond en probeer ik.
    Als ik 'droog' sta, en ik moet dan zoeken, dat is gewoon stress.
    Onze tankkaart werkt enkel bij Shell, Esso, Lukoil, Q8. Daar ben ik nog geen Adblue pompen tegen gekomen.
    Afhankelijk van merk kunt ge nog 1200 of 2400km doen als het lampje brandt. In die tijd hebt ge er wel één gevonden. Maar als ze de bussen betalen van uw werk, kan het zo ook hé.
    Wij kunnen alleen tanken bij Total, maar het is mij 1 x gebeurt dat ik noodgedwongen moest tanken aan een Lukoil en dan heb ik gewoon betaald en bonneke binnen gebracht. Betalen ze gewoon terug dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

'oude' v60D3 150pk handgeschakeld, kan tot 78liter in de tank(als je geduld hebt en the balls om zo leeg te rijden) ik zit nu op 5.8L/100km over 37500km, standverwarming inbegrepen
      Dat zijn mooie resultaten. 78L krijg ik hier ook net in onze Q7 in.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Zoveel kost dat nu toch niet aan de pomp en kan gelijk mee op het factuur van je brandstofleverancier/tankstation
        Dat kost idd niet veel, maar de mannen komen sowizo 's avonds binnen en dan kunnen ze dat rap hier tanken, was het gedacht hier. Maar die pomp ligt hier letterlijk 700m verder en dus een kleine moeite om even langs daar te passeren. Gaat nu ook zo gebeuren omdat het prijsverschil het ongemak niet overtreft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Afhankelijk van merk kunt ge nog 1200 of 2400km doen als het lampje brandt. In die tijd hebt ge er wel één gevonden. Maar als ze de bussen betalen van uw werk, kan het zo ook hé.
          Wij kunnen alleen tanken bij Total, maar het is mij 1 x gebeurt dat ik noodgedwongen moest tanken aan een Lukoil en dan heb ik gewoon betaald en bonneke binnen gebracht. Betalen ze gewoon terug dan.
          Dat is bij ons ook geen probleem, alleen een hoop gehannes.

De rest mag je toewijzen aan "range anxiety".
          Wees maar gerust dat ik die AdBlue vol gooi voor ik op verlof vertrek bv. En als dat in het tuinkot staat is dat 2 min werk.

Comment

Dat is bij ons ook geen probleem, alleen een hoop gehannes.

De rest mag je toewijzen aan "range anxiety".
            Wees maar gerust dat ik die AdBlue vol gooi voor ik op verlof vertrek bv. En als dat in het tuinkot staat is dat 2 min werk.
            Ik kan een goei 8000km doen met volle tank. In het begin kon ik dat wat bijhouden, maar ondertussen denk ik daar niet meer aan. Als ik melding krijg, dan rij ik gewoon blokje om voordat ik naar kantoor ga. Meestal is dat binnen de 2 à 3 dagen, afhankelijk als er dan nog een weekend tussen zit of niet
            Wij zijn 2 x collectief gesloten, zijnde bouwverlof en kerstverlof. Iedere keer ga ik 1 à 2 dagen voor dat verlof gewoon vol tanken, tenzij het nog maar just gebeurt was.

Als ge het over Range Anxiety hebt, dan is dat bij AdBlue minder erg als bij uwe diesel of benzine De DS5 hier kunt ge bijvullen wanneer ge wilt, maar eens het lampje brandt, moogt ge langs de garage passeren. Weet niet op de nieuwe modellen bij PSA, maar de voorgaande wagens met AdBlue moeten gereset worden aan de computer in de garage. Al steekt de tank bomvol, eens lampje, dan kunt ge na die 1200 of 2400km niet meer starten.

Ik heb ooit eens op reserve gestaan en ik rij de eerste afrit waar ik weet dat 2 total's zijn voorbij, omdat ik denk dat de volgende er nog korter bij lag. Eens daar af gereden, staat het verkeer daar compleet strop en rij dus maar weer verder met ondertussen nog een paar km range. Ik rij dan in Aarschot af waar ik weet dat er eentje is en sta al 2km onder de 0km range. Dan begint ge uw kakwangen bij mekaar te knijpen. En als ge dan aan die Total aan komt en ziet dat die volledig in de werfhekken staat en dat ze die volledig aant vernieuwen zijn, zakt u de moed geheel in de schoenen. En daarna nog 4km moeten rijden voor een Lukoil

Comment

• Ik ben ooit met een vervangauto zonder naft gevallen in de Kennedytunnel.

Als ge dan ne wind moet laten riekt dat niet goed.....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Ik ben ooit met een vervangauto zonder naft gevallen in de Kennedytunnel.

Als ge dan ne wind moet laten riekt dat niet goed.....

Factuurtje is onderweg, voor mijn verloren uren...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Is al 20 jaar geleden, en dus verjaard.

Ik voelde in de afdaling (kwam van Gent) de motor sputteren. Dan heb ik de koppeling ingetrapt, en gas gegeven om te bollen, maar ook,om te zien of de motor nog iets wou doen. Heb hem nog 2 keer een zetje gegeven, en dan uitgebold met de knippers.
                  Verkeer achter mij vertraagde mee, en ik viel stil vlak bij de uitgang. Daar ben ik dan beginnen duwen, en een paar behulpzame medechauffeurs kwamen helpen. 1 minuut later stond ik na de tunnel op de pechstrook.

En daar heeft de VAB me dan weggehaald.

Zweeeeten

Comment

• Voor mij de A6.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                      Voor mij de A6.
                      Beetje laat, de Volvo heeft al 5000 km.
                      Nog steeds zeer tevreden, zeker als ik bedenk welke opties ik anders had moeten missen.

Nog geen enkele keer moeten krabben. Als ik voor het ontbijt buiten kijk en zie,dat de ramen aangevroren zijn, dan start ik de verwarming. Autopilot is echt goed, en de zetels zijn fantastisch.

Comment

• Ik heb een jaar een V90 gereden. Veiligheidssystemen zijn top bij Volvo

Comment

• Nieuwe A6 heb ik nog niet gereden.

Comment

Working...
                          X