Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke firmawagen voor 30.000 euro?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke firmawagen voor 30.000 euro?

Ik mag van mijn werkgever een bedrijfswagen uitkiezen. Budget is rond de 30.000 incl. BTW.
    Het moet een nieuwe wagen (of stockwagen) zijn. Tweedehands wagens komen niet in aanmerking.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een break.

Mijn werkgever heeft een voorkeur voor de nieuwe Volvo V60, maar een standaard (enkel pakket met gps) zit die al op 32.500. Tenzij er binnenkort speciale businesspakketten gelanceerd worden?
    Een VW Passat Variant Highline 2.0 TDI kan eventueel ook.

Iemand andere voorstellen, rekening houdende met het feit dat ik momenteel met een redelijk uitgerust Audi A4 Avant S-line TFSI rondrijd (privéwagen)? Dus liefst geen standaard lease krel.
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

bedrijven krijgen op de v60 redelijk wat korting, ik had een d3 momentum, metaalkleur en bussiness pakket laten uitrekenen(gps, parkeersensoren achter en leder) en kwam op 33.000 korting afgetrokken, een basisversie met bussiness zou dus wel op 30.000 kunnen komen

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Als de aankoopwaarde de bepalende factor is, dan zijn modellen gelijk de Mazda 6 mogelijks interessanter? En hoe veel marge zit er op die 30k? En benzine of diesel? Manueel of automaat?

Hier vind je een tweedehands Mazda 6 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Skoda Octavia al eens bekeken?

Comment

talisman, kia optima, CLA shooting brake,...
          lets have some more member berries

Comment

Als je voor een vast budget mag shoppen zou ik ook zeker eens bij de Koreanen, Japanners of Fransen langs gaan.
            In leasing zijn die vaker veel duurder, owv de lagere restwaarde, maar je krijgt daar meestal reuze kortingen als bedrijfswagen.

Bovendien rijd je inderdaad niet met de klassieke lease auto, zoals zovelen.

Mazda 6 vind ik dan ook eentje die voor mij hoog op de lijst zou staan.

Hoeveel km doe je per jaar? Anders zou ik ook zeker voor een automaat opteren.

Comment

Wat dan met de A4 ? Wegdoen of behouden als reservewagen ? Vaak een dilemma als de privé auto nog fris is.
              Ik was ooit in dezelfde situatie en heb uiteindelijk beslist mijn Saab te houden en mijn madam te laten rijden met de lease wagen, toen een Golf GTI met alles aan en op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                bedrijven krijgen op de v60 redelijk wat korting, ik had een d3 momentum, metaalkleur en bussiness pakket laten uitrekenen(gps, parkeersensoren achter en leder) en kwam op 33.000 korting afgetrokken, een basisversie met bussiness zou dus wel op 30.000 kunnen komen
                Ik kreeg een 10% fleetkorting bij Volvo.
                2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  Als de aankoopwaarde de bepalende factor is, dan zijn modellen gelijk de Mazda 6 mogelijks interessanter? En hoe veel marge zit er op die 30k? En benzine of diesel? Manueel of automaat?

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...5a4?cldtidx=16
                  Mazda 6 is inderdaad niet mis. Maar zit die niet hoger qua VAA? En is intussen ook een model die al van 2012 bestaat.
                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Skoda Octavia al eens bekeken?
                    Een Octavia van na de facelift wil ik echt niet hebben. Een Superb is eventueel wel een kanshebber.
                    2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      talisman, kia optima, CLA shooting brake,...
                      CLA shooting brake is enorm knap maar is jammer genoeg veel te klein met 2 kinderen.
                      2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Wat dan met de A4 ? Wegdoen of behouden als reservewagen ? Vaak een dilemma als de privé auto nog fris is.
                        Ik was ooit in dezelfde situatie en heb uiteindelijk beslist mijn Saab te houden en mijn madam te laten rijden met de lease wagen, toen een Golf GTI met alles aan en op.
                        Aangezien mijn vrouw ook een firmawagen heeft zal de A4 met veel pijn in het hart wegmoeten dan.
                        Daardoor dat het voor mij ook een moeilijke keuze is. Van een redelijk uitgeruste Audi A4 S-line met amper 45.000 km en nog in nieuwstaat naar een standaard firmawagen. Ik heb een voorkeur voor Duitse wagens maar heb ook graag dat ze goed uitgerust zijn en een deftige motor hebben. Bovendien wil ik graag een automaat. Al deze factoren samen in een auto van 30.000 euro gieten is moeilijk.
                        Een VW Passat Variant Highline 2.0 TDI (mede door de hoge fleetkorting van mijn werkgever bij VW) sluit hier momenteel dichtst bij aan... Exterieur is saai, maar qua interieur vind ik die knapper dan bv. een Superb.
                        2016 Audi A3 G-tron

Comment

Qua aanbod is de Superb gewoon niet te verslaan momenteel. Als je ziet wat je daar allemaal meer op kan nemen dan op een Passat voor hetzelfde geld, da's eigenlijk niet normaal.

Een 20tdi Highline Business highline heeft een vanaf prijs van 41.465€/
                          Dat zou dus betekenen dat je meer dan 25% korting krijgt.
                          dat lijkt me wel héél erg veel.

Saai zijn ze allebei, maar dan zou ik toch voor de Skoda gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten

Een Octavia van na de facelift wil ik echt niet hebben. Een Superb is eventueel wel een kanshebber.
                            Oktavia is anders héél ruim, zeker op de achterbank en in de koffer.
                            Superb voor 30k is een mager beestje, en eigenlijk al wat groot. Superb is een pak groter dan een A6 achteraan.

Comment

In 2015 ook gaan zien voor een V60 en zat met een Blue Ocean met convenience pack en ik weet meer welk pack nog, aan €28500 excl. BTW. Dus de nieuwe is al wat duurder en met iets wat deftige uitrusting, zit ge snel boven de €30000.

Met een budget van €30000 incl. ging ik eens zien voor een Skoda Octavia of Superb. De eerste gaat ge voor die prijs enorm goed uitgerust hebben en de tweede goed uitgerust. Collega van mij was gaan zien voor een superb en die zat aan 25000excl. BTW voor een flink uitgeruste superb.

Comment

heb ondertussen de offerte teruggevonden: 15% korting in totaal op de catalogusprijs(40.000), kwam netto op 33969.5
                                Last edited by Philken; 01/10/2018, 22:12.
                                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Manueel of automaat? Voorkeur gaat ook uit naar een V60 maar die zal standaard zijn en manueel terwijl de Passat een Highline is met DSG... Zou Volvo extra fleetkorting geven in de periode van het autosalon?
                                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

VOLVO geeft continu zeer hoge kortingen. Hangt een beetje af van je bedrijf, maar ik kreeg bij VOLVO dubbel zo veel korting als bij Audi.

Laat maar eens een offerte maken voor een V60.

Comment

Als je nu op een V60 al meer dan 20% korting krijgt, zou me dat toch verwonderen.
                                      Volvo geeft meestal wel zeer grote kortingen als de modellen wat ouder worden, maar deze is nog maar brand new.

Op mijn XC60 kreeg ik destijds 18% maar die was toen fin de carrière bijna.

Hou ons in ieder geval op de hoogte ;-)

Comment

heb ondertussen de offerte teruggevonden: 15% korting in totaal op de catalogusprijs(40.000), kwam netto op 33969.5
                                        Ik kreeg destijds 12% en dus kwam die op €31920. Is idd niet ver van die €30000, maar als hij er niet over mag gaan, gaat het moeilijk worden. Want ik vermoed dat het nieuwe model wel wat duurder is en zonder opties is er ook geen hol aan. Die €31920 was zelfs nog zonder het pack waar die ACC en noodstop in zaten. Dan kwam er nog €1800 bij.

Comment

Working...
                                        X