Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leasewagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe leasewagen

Ik kan binnekort een nieuwe leasewagen kiezen op het werk. De policy vermeldt verplicht een benzinemotor. Voor de rest zijn er geen restricties:

De volgende modellen zijn. Nog kanshebber :

- bmw x2 met automaat, businesspack en advantagepack en nog een beetje marge voor zetelverwarming, getinte ruiten. 17 duims velgen

- mercedes c klasse sedan of break in de business solution versie met manuele versnellingsbak... Zeer compleet met navi, led koplampen, sportzetels,... Mss wel de meest complete uitrusting maar nagenoeg geen opties aan te vinken en met 16 duims velgen. Ander velgen niet mogelijk en dat is wel een minpunt

- mercedes a sedan versie launch edition + progressif pack - navi, led verlichting ' 17inch velgen en de motor met 163 pk

- insignia grand sport innovation met 18 inch velgen en zeer rijkelijk uitgerust

- Renault grand scenic met 20 inch velgen en zeer rijkelijk uitgerust

- nieuwe ford focus clipper business + st line versie dus ook dik in de opties

Voorkeur gaat uit naar de x2 of de c klasse break... 2 heel verschillende wagens maar toch een moeilijke keuze

Iemand een voorkeur en waarom? In het weekend zijn er enkele testritten gepland die mss al veel duidelijk maken

Ben ook eerder geneigd naar een x2 of c-klasse break, misschien zelfs meer naar de break.
    Storen de velgen je zoveel?

Comment

Als het nu 17 inch was geweest dan had het nog meegevallen maar 16inch is echt wel heel klein. Anderzijds, je zit aan de binnenkant dus aan de complete uitrusting heb je wel meer dan aan velgen voor het uitzicht

Comment

16” is inderdaad wat mager op een C-klasse, maar zal wel heel comfortabel rijden. Als je de comfortzetels hebt, dan kan ik bevestigen dat die hun naam niet gestolen hebben (ik zit beter dan in mijn V60, en Volvo wordt geroemd om hun goede zetels).

17” op een kleine SUV (X1) is echter ook niet fameus. Je moet daar minstens naar een 18” gaan om het een beetje visueel te laten kloppen.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

En belangrijk: welke motoren worden aangeboden ?

Comment

het zijn idd de comfortzetels, electrisch verstelbaar en met zetelverwarming ..... de bmw is de 1.5 benzine van 136 pk en de mercedes de c160 van 130 pk ... niet echt fameus maar het is verplicht benzine. De A klasse sedan is de a 200 versie met 163 pk maar is ten vroegste leverbaar in februari en ik kan hem niet in het echt bekijken en de verkoper zei dat de C-klasse toch een niveau hoger is dan de nieuwe a sedan

Comment

Veel hangt van jouw gezinssituatie af ook.
              als je een X2 als familieauto wil gebruiken zou ik hem niet nemen.
              Zelfs met 17" velgen vind ik hem een beetje pover uit zien, eerlijk gezegd. Dat model moet goed uitgerust zijn om er goed uit te zien, maar da's mijn mening.

Met een C break kan je weinig mis doen. Al vind ik het interieur vrij gedateerd ondertussen, zeker het multimedia systeem.

Insigna is een mooie break, maar wel érg groot om in te parkeren.
              Zeker de beste zetels van al de modellen die je opnoemt.

Comment

Geen idee van de motor van de Insignia, maar die zou mijn voorkeur hebben: waarschijnlijk best uitgerust en het best rijdend.
                X2 is een lelijk hok, zeker in een grijstint en met kleine velgen zoals ze allemaal rondrijden.
                Focus kan ook interessant rijden als je wat minder ruimte nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Geen idee van de motor van de Insignia, maar die zou mijn voorkeur hebben: waarschijnlijk best uitgerust en het best rijdend.
                  X2 is een lelijk hok, zeker in een grijstint en met kleine velgen zoals ze allemaal rondrijden.
                  Focus kan ook interessant rijden als je wat minder ruimte nodig hebt.
                  Die best rijdend zal wel persoonlijke smaak zijn zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen77 Bekijk Berichten
                    het zijn idd de comfortzetels, electrisch verstelbaar en met zetelverwarming ..... de bmw is de 1.5 benzine van 136 pk en de mercedes de c160 van 130 pk ... niet echt fameus maar het is verplicht benzine. De A klasse sedan is de a 200 versie met 163 pk maar is ten vroegste leverbaar in februari en ik kan hem niet in het echt bekijken en de verkoper zei dat de C-klasse toch een niveau hoger is dan de nieuwe a sedan
                    130 pk zal wat nipt zijn, maar zal wel gaan. Ik heb de diesel in 136 pk gehad, en dat stak niet tegen.
                    De comfortzetels hebben een uitschuifbaar stuk aan de dijen (ideaal voor een hoogpoter als mezelf), en viervoudig verstelbare lendensteun,.

Is het trouwens de facelift-versie van de C (met de betere multimedia), of gaat het om een stockmodel (wat overigens nog altijd een heel goede auto zou zijn) ?

De C stond inderdaad een heel stuk boven de uitgaande CLA - ik twijfelde destijds tussen beide (de break-versies, dan), omdat het laadruim toch quasi gelijk was, en de CLA meer uitrusting had voor dezelfde prijs. Wat bij mij de doorslag gaf was enerzijds de RWD, en anderzijds de breedte ter hoogte van de ellebogen: in een C zit je ruim en comfortabel, in een CLA moest je al goede vriendjes zijn met je passagier (niet alleen ben ik een grote mens, mijn vrouw is ook niet van de kleinste, net als de dochters).
                    Ik heb toen ook een paar keer CLA en GLA als vervangwagen gereden, en dat reed best goed, maar mijn toenmalige C was beter (een manuele 200d Kombi in Avantgarde/AMG-trim).

Wat de nieuwe A betreft: daar heb ik nog geen ervaring mee, maar men is redelijk lyisch over het interieur en over de media-mogelijkheden en bedieningen.

Comment

Is de C-klasse geen recent model of alleszins een facelift? Het interieur vond ik alleszins niet ouderwets ogen. De c heeft eigenlijk alles wat ik zelf zou nemen , enkel de buitenkant is saaier dan de x2 en de insignia, die sportiever ogen.
                      Anderzijds denk ik wel dat de c mij het meeste comfort zal bieden en de beste keuze is voor mijn budget.

A sedan en de nieuwe focus clipper zijn spiksplinternieuw en met onvermijdelijk kinderziektes. Eigenlijk de x2 ook wel.

moet me enkel afvragen of ik me niet ga ergeren aan de povere 16 inch wielen op de c want het oogt uiteraard minder leuk dan een insignia met 18 inch wielen of een seci met 19 of 20 inch wielen

Comment

het is idd de facelift versie van de c met het 10,25'' Mediadisplay scherm, full led koplampen, achteruitrijcamera, navigatie, zetelverwarming , kan zelf nog de artico lederlook toevoegen dus eigenlijk best een heel complete wagen.

Ik ben ook 1m 90 groot dus vrees een beetje dat de x2 iets te krap gaat zijn of toch de minst ruime , samen met de a sedan

Comment

Hangt er natuurlijk vanaf wie je verder nog ooit mee neemt, maar met 1.90m zou ik sowieso toch voor een ruimer model gaan dan een C, alhoewel dat je met een Mercedes op zich natuurlijk niets fout kan doen.

En het staat nét iets leuker dan een Insigna voor de buren en de maten aan de toog LOL

Comment

Gewoon mee gaan rijden, dan weet ge het. Vraag ook steeds naar stockmodellen, want die zijn vaak goed uitgerust voor een mooie prijs.

Comment

Voor een leasebak wat kan die velgen schelen? Het is de binnenkant die het hem doet... Enigste dat ik nog moelijk kan missen zijn xenon/led lichten maar de rest...
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Leasebak mag ook (een beetje) leuk zijn om naar te kijken

Comment

Interieur van de c vind in zeker het mooiste en meeste luxe uitstralen.ees er ook goede commentaren over. De x2 oogt sportiever en speelser maar het interieur kan me niet zo bekoren. Maandag een testrit met de mercedes c break en als die meevalt dan kies ik voor de c. Is sowieso een goede keuze

Comment

Working...
                                  X