Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Caddy - opties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Caddy - opties

Goedemorgen,

Na een totaal waardeverlies (achteraan aangereden) van een Audi A6 C6 ben ik 'verplicht' om een nieuwe auto aan te kopen. Verplicht is een groot woord maar mijn gezinssituatie gaat volgend jaar uitbreiden, ikzelf word 40 dus ik dacht ik doe mezelf een nieuwe wagen cadeau

Een paar maand geleden, als vervangwagen, met een Seat Alhambra mogen rijden en dat viel zo goed mee dat ik wist dat mijn opvolger een praktische wagen moest zijn.
    Dingen die ik belangrijk vind, schuifdeuren - automaat - verbruik - waarde voor geld - betrouwbaarheid - ruimte.

Vele kanshebbers zijn de revue gepasseerd maar ik kwam steeds op de Volkswagen Caddy TGI Bluemotion DSG uit. Deze gaat het dus worden ...

Nu komt mijn vraag - hopelijk kunnen dé volkswagen kenners me op weg helpen - maar wat me dus stoort is dat via de volkswagen configurator je weinig tot geen uitleg krijgt over wat de optie nu juist inhoudt.

Nu komen mijn vragen - uploaden foto lukt niet (invalid file)

Alarm, volumetrisch en/of perimetrisch
    Ik veronderstel dat volumetrisch te maken heeft met contactpunten zoals openen van deuren en dat perimetrisch te maken heeft met bewegingen ? Nu ik wil geen eindeloze discussie starten maar lijkt dit voor jullie een meerwaarde ? Als ze de wagen willen stelen zullen ze daar wel altijd in slagen veronderstel ik ? Als je deze optie neemt ben je 'verplicht' om de optie '2 extra sleutels te nemen' - iemand een idee waarom ?

Radio/navigatie/multimediasysteem
    App-connect met telefoonvoorbereiding met Car-Net en Volkswagen Media Control. Dit houdt in
    • Volkswagen Media Control en App-Connect en WLAN-interface
    • Elektrische aansluiting voor extern gebruik, AUX-IN en 2 x USB
    Wat houdt media control juist in ? WLAN daar kan ik mij iets bij voorstellen & App-Connect heb ik kunnen opzoeken.
    Ook als je Navigatiesysteem "Discover Media" met 6 met 4 luidsprekers, USB, mobiele interface als optie neemt welke meerwaarde heb je dan nog met het voorgaande ? Ik veronderstel dat je hiermee toch ook al bleutooth gewijs kan telefoneren en dat er reeds een USB connectie aanwezig om muziek via stick af te spelen ?
    Beide opties nemen - overkill ?

Systemen ter ondersteuning van de bestuurder
    Verkeersbordherkenning met "Light Assist" - iemand hier ervaring mee en welke zijn hun bevindingen. Mij lijkt dit een meerwaarden gezien de honderen verkeersborden in Vlaanderen

Verwarmingen/airconditioning
    Airconditioning "Climatronic" - mijn ervaringen bij Audi waren niet denderend als het ging over verwarming. Je vraagt een zekere temperatuur en ik begrijp dat hij ASAP deze wil bereiken maar verse lucht hoorde daar niet bij Uiteraard de nodige filters laten vervangen !! Jaren geleden had ik een BMW e39 met automatische climat control waar ik meer dan tevreden over was.
    Vraag : volkswagen & climatronic - voor- en nadelen - tevredenheid.

Alvast bedankt voor jullie tijd !!

Christoph

Altijd goed nagaan.
    Bluetooth aanwezig wilde in het verleden niet zeggen dat je daarom kon bellen.
    Ook met elektrisch verwarmende spiegels had je daarom niet automatisch inklappende.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Systemen ter ondersteuning van de bestuurder
      Verkeersbordherkenning met "Light Assist" - iemand hier ervaring mee en welke zijn hun bevindingen. Mij lijkt dit een meerwaarden gezien de honderen verkeersborden in Vlaanderen

Light assist lijkt mij wel handig, verkeersbordherkenning niet... wou dat ook niet op mijn golf.

Verwarmingen/airconditioning
      Airconditioning "Climatronic" - mijn ervaringen bij Audi waren niet denderend als het ging over verwarming. Je vraagt een zekere temperatuur en ik begrijp dat hij ASAP deze wil bereiken maar verse lucht hoorde daar niet bij Uiteraard de nodige filters laten vervangen !! Jaren geleden had ik een BMW e39 met automatische climat control waar ik meer dan tevreden over was.
      Vraag : volkswagen & climatronic - voor- en nadelen - tevredenheid.

Content van! Apart versterlbaar want madam heeft het altijd kouder dan mij...

BT en usb zit er standaard al in, ik heb maar de basis genomen. ( discover media nog ) de pro is mooier / sneller maar voor 2k beetje prijzig.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Zoals charlie zegt. Die verkeersbordherkenning is niet echt een must. Heb het er ook niet bij en mis dat niet, omdat de navigatie ook aangeeft hoe hard ge er moogt (alez, moet mijne eens updaten).

Ik zelf heb de Discover media, maar weet niet wat het verschil is met die andere.

Light Assist is handig als ik 's nachts naar Oostenrijk rij, maar in BE gebruik ik het zelden omdat er teveel verkeer is. Media control is dat ge bv uwe iPhone vergind met de wagen en dat iedereen met een ander device verbinding in de auto kan maken om te kunnen surfen op uw abo Dus de auto gaat een WLAN maken en gebruikt uwe (of iemand anders zijne) smartphone als hotspot. Tegenwoordig lijkt me dit nutteloos. Mss handig om een tablet zonder 4G wel van internet te voorzien, maar dat kan ook rechtstreeks met de smartphone.

App connect is eigenlijk Carplay, Mirrorlink of Android Car. Ik gebruik het enkel voor spotify, maar ge kunt er ook sinds kort gewoon waze op gebruiken.

Comment

Waarvoor denk je deze wagen te gebruiken? Het gaat dag en nacht verschil zijn met een A6. Zo'n caddy is gebaseerd op een "buske" en dat merk je, hard. Van (voor mij) minder storende dingen, zoals veel harde plastiek op dashboard ed. Tot meer storende dingen zoals dat de zitbank (2de of 3de rij, maakt niet uit), strafbanken zijn. Geen probleem voor een kwartier/half uurtje. Maar kzou der toch niet graag langer op zitten.

Als je een auto wilt, ipv een busje, dan zou ik eerder kijken naar een espace ofzo.

Pas op, mijn ouders zijn ook supertevreden met hun caddy op CNG, maar ik vind het echt maar niets.

Comment

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie antwoorden ... We hebben hem zaterdag besteld

Nadeel - persoonlijk - van de maxi (5-persoon) is dat er geen hoedenplank of net wordt voorzien om de kofferruimte af te sluiten. De uitleg is hier - ergens logisch - dat je u te ver zou moeten rekken om net dicht te trekken.

Nu komt dus mijn volgende vraag - een optie is getinte ramen 95% achteraan. Dit kan op alle ramen achteraan of enkel op de koffierruimte.

Ik zou persoonlijk opteren voor de kofferruimte maar dan vrees ik dat het carnaval gaat worden. Vooraan niet getint - B-stijl 74% getint dark&cool versie - achteraan 95% getint.

Waarom niet, standaard heeft de caddy een heel goed rondomzicht, mss doe je dit té niet door ramen 95% te verduisteren.

Stof om na te denken

Alarm wordt totaal niet meer 'aangeraden'. Maar ik kom dus juist van een totaal waardeverlies - achteraan aangereden - en nu stel ik mij de vraag - stel hij wordt geparkeerd aangereden dan weet je dus van niets. Ik heb het er moeilijk mee - doen of niet doen - of beantwoord ik nu mijn eigen vraag

Een andere optie zou zijn - opel heedft een soort track&trace via de smartphone ... Is dat bij volkswagen ook voorzien en zo ja hoe noemt dat juist ?

Alvast bedankt om te lezen en graag jullie reactie ...

Christoph

Comment

Ik ben een fan van getinte ruiten maar ik betaal er ook 15euro extra voor bij de keuring. Vind je het mooi? pak het. Het verandert weinig in het zicht vind ik. Misschien als het donker is dat je iets minder door de achteruit kunt zien, maar wie gebruikt er nu die achteruitkijkspiegel . (typische BMW chauffeur)
              Ik zou toch een alarm pakken, Waarom raden ze het af? Stel ze willen de auto stelen schrikt een alarm toch net af?

Comment

Bedankt voor jullie reactie ... Qua alarm - redenen zijn - niemand kijkt nog om als er een alarm afgaat en dat is ook zo maar de optie kost een 350 euro - ik heb dan zoiets - als dat alarm éénmaal zijn werk doet is dat geld al terugverdient ...

Dus straks wordt er gebeld en laten we het alarm bijvoegen op de bestelbon

Comment

Als die fabriek af getint zijn moet je daar geen tuningkeuring voor betalen hè.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Als die fabriek af getint zijn moet je daar geen tuningkeuring voor betalen hè.
                    Prive laten tinten dus dit valt onder tuning?

Comment

Vink Xenon ook maar aan. Halogeen is niet meer van deze tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrédériqueV Bekijk Berichten

Prive laten tinten dus dit valt onder tuning?
                        Dacht toch van wel.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
                          Vink Xenon ook maar aan. Halogeen is niet meer van deze tijd.
                          Is dit een meerwaarde ?

Ik bedoel - vlug wat rondkijken op het internet leert me al dat halogeen makkelijker te vervangen is ?

Comment

In het donker is dat een grote meerwaarde.
                            den borre

Int3x0r

Comment

Tenzij voor je tegenliggers
                              Zodra die wat slecht afgesteld staan, krijg je een wall of light. En bij elke deftige put/bult een lichtflits.

'k Weet nu dat er heel wat gaan reageren dat het niet zo is :-)
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zophar Bekijk Berichten

Is dit een meerwaarde ?

Ik bedoel - vlug wat rondkijken op het internet leert me al dat halogeen makkelijker te vervangen is ?
                                Zeker en vast. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Vergelijk ook eens Caddy's met of zonder xenon. 't Ziet er veel frisser uit en je hebt ('s nachts) een veel beter zicht.

Comment

Het probleem is dat xenon lampen niet verenigbaar zijn via het pack sound.

Halogeen type H7 - ik heb totaal geen idee wat ik daarvan mag verwachten ...

Hij is besteld - ik ga hem één van de dagen uploaden via duitse wagen

Comment

Working...
                                  X