Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve firmawagen een optie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Sportieve firmawagen een optie?

    Ik zou binnenkort een nieuwe firmawagen mogen kiezen en mijn oog is gevallen op enkele sportievere wagens. Als alleenstaande heb ik naar niemand te kijken dus een ruime wagen is geen noodzaak. Ik zat nochtans lange tijd met een Passat wagon of een Superb in mijn hoofd omdat ik mijn fiets daar makkelijk in kwijt kon, echter is de laatste tijd de aandacht verschoven naar een BMW en Mini. Belangrijk om te weten is dat ik wil bijleggen uit eigen zak. Leasing = leaseplan.

    Ik zal beginnen met de BMW: 120i en 184 pk. Geen gereduceerde versie van 163 pk te krijgen wat vroeger wel het geval was. Hierdoor stijgt de BIV van een 1200 naar 2400+. Ik heb gekozen voor een uitrusting zonder sportpakket en 16 inch velgen wat maakt dat ik op een totaalprijs uit kom van 34 000 euro incl BTW. De CO2 uitstoot is bij de bmw 134.

    De mini cooper S is wel te krijgen met 163 pk maar ik vind enkel een hoge CO2 van 148 terug bij deze wagen. Ik dacht dat dit minder was dan bij de niet-gereduceerde 192pk cooper S?

    Nu zit ik toch nog met enkele vragen zoals:

    1) is dit realistisch/haalbaar? Ik zie namelijk nooit leasingwagens als een Cooper S of 120i rijden.
    2) Er was me verteld dat het budget 500 is op 4 jaar. Echter doe ik weinig kilometers per jaar (max 20k) dus is het dan niet beter om 5 jaar te nemen zodat de maandelijkse prijs van de wagen wat zakt? De maandelijkse kost van de 120i stijgt aanzienlijk indien je de termijn verkort van 60 naar 48 maanden.
    3) Ik wil bijleggen uit eigen zak en besef maar al te goed dat de wagen op het einde niet van mij is, maar dan liever 4 à 5 jaar iets naar je zin dan tegen je zin.
    4) Blijft de fleetkorting hetzelfde als je naar een sterkere motor gaat zoals de 120i heeft? Mijn werkgever vertelde me namelijk dat ik een BMW 1 mocht kiezen, al was er eerst sprake van een 116d wat ik niet zag zitten. Vandaar dat ik mogelijk kan bijleggen uit eigen zak voor een betere wagen.
    5) Kan je met de korting bij de dealer en de fleetkorting de maandelijkse kost al niet serieus naar beneden krijgen? Zelfs bij een Cooper S of 120I?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Fleetkorting is normaal gelijk voor alle wagens van het merk (bij ons telt die zelfs voor de M’s), en hangt af van de grootte van het wagenpark van het bedrijf, en de onderhandelingsskills van jullie fleetmanager.
    Dealerkorting zit er dan meestal niet meer in (al kunnen ze soms wel iets extra doen, in de vorm van een gratis accessoire of optie).

    Mijn vroegere collega heeft 4 jaar met een Cooper SD cabriolet gereden, dus ze zijn er wel.

    PS: 16” is echt wel kleintjes op een 1-reeks
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Fleetkorting is normaal gelijk voor alle wagens van het merk (bij ons telt die zelfs voor de M’s), en hangt af van de grootte van het wagenpark van het bedrijf, en de onderhandelingsskills van jullie fleetmanager.
      Dealerkorting zit er dan meestal niet meer in (al kunnen ze soms wel iets extra doen, in de vorm van een gratis accessoire of optie).

      Mijn vroegere collega heeft 4 jaar met een Cooper SD cabriolet gereden, dus ze zijn er wel.

      PS: 16” is echt wel kleintjes op een 1-reeks
      Bedankt voor je reactie. Ja 16" heb ik maar gekozen vanwege het feit dat leasingmaatschappijen doorgaans meer aanrekenen voor 18". Nu, dat is wat ik ervan gehoord heb tenminste.

      Comment


      • #4
        16” zou ik niet van wakker liggen. Is zelfs een voordeel qua comfort en handling.
        En zo’n 120i rijdt lekker, binnenkort is het helaas gedaan met de RWD 1 reeks.

        Comment


        • #5
          Ik ook niet, ik vind dat m'n 218i op 16 duim winterband lekker rijdt (zomerband 18 duim) ja het is een kleiner wiel ... maar té klein?
          Ochja , tegenwoordig is 18 of 19 de standaard zeker? Hoor ons bezig...

          Comment


          • #6
            Het wiel is best in verhouding met de grootte van de wagen. TE past zowel bij te groot of te klein
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #7
              Ewel een 1-serie is voor mij niet een grote auto dus 16 past daar zeker nog op... och we zijn weer over goesting bezig, kan je niet over discussiëren .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Ewel een 1-serie is voor mij niet een grote auto dus 16 past daar zeker nog op... och we zijn weer over goesting bezig, kan je niet over discussiëren .
                Kan je zeker over discuteren. Uw redenering klopt dus volledig, 16 inch past prima op een (kleine) 1 reeks
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                  Kan je zeker over discuteren. Uw redenering klopt dus volledig, 16 inch past prima op een (kleine) 1 reeks

                  Comment


                  • #10
                    sportieve auto en je kijkt dan naar een 1 serie of een mini... laatst zag ik dat er om te leasen nog mooie deals bij jag te rapen vallen en zo'n XE bolt alvast heel wat sportiever dan de gemiddelde BMW
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      sportieve auto en je kijkt dan naar een 1 serie of een mini... laatst zag ik dat er om te leasen nog mooie deals bij jag te rapen vallen en zo'n XE bolt alvast heel wat sportiever dan de gemiddelde BMW
                      Alsof de gemiddelde werknemer een jaguar als leasingwagen gaat nemen. En een XE sportiever rijden dan een 120i of Cooper S? Yeah right.. Qua acceleratie en wegligging komt de jag niet eens aan de hielen van beide kleinere bolides. Power to weight duidelijk nog niet van gehoord.

                      Comment


                      • #12
                        Gebruik de Leaseplan configurator om je budget te berekenen, dat lijkt mij het beste.

                        Vriend van mij heeft een Cooper clubman S als leasing auto, maar die zit toch ruim over de 750€/md

                        Maar alles hangt af van je periode en km aantal per jaar natuurlijk.

                        Persoonlijk zou ik toch voorzichtig zijn met bijleggen uit eigen zak.
                        Je blijft als werknemer toch kwetsbaar in dat geval.

                        Comment


                        • #13
                          Nen mini of ne 120 noem ik nu niet bepaald een sportieve auto Een sportieve auto zit bij mij onder de 5 seconden van 0-100
                          Mss eens kijken voor een MX5? Die valt zeker wel binnen budget.

                          Bijleggen zou ik zelf ook niet doen.

                          Ik ben een gemiddelde werknemer, en als mijn budget het moest toelaten, zou ik zeker een Jag nemen. De XE zal wel in mijn budget passen, maar gaat mijne rug niet leuk vinden en de F-Pace valt buiten budget.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                            Alsof de gemiddelde werknemer een jaguar als leasingwagen gaat nemen. En een XE sportiever rijden dan een 120i of Cooper S? Yeah right.. Qua acceleratie en wegligging komt de jag niet eens aan de hielen van beide kleinere bolides. Power to weight duidelijk nog niet van gehoord.
                            je hebt duidelijk nog met weinig verschillende auto's gereden... ik stel voor dat je de XE eens test en dan nog eens een opmerking maakt over de wegligging en hoe kan je nu gaan zeiken over power to weight ratio als je het over een wagen hebt die meer dan 7 sec nodig heeft om 0-100 te doen
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                              Alsof de gemiddelde werknemer een jaguar als leasingwagen gaat nemen. En een XE sportiever rijden dan een 120i of Cooper S? Yeah right.. Qua acceleratie en wegligging komt de jag niet eens aan de hielen van beide kleinere bolides. Power to weight duidelijk nog niet van gehoord.
                              Duidelijk nog nooit met een XE gereden, zinloze discussie

                              Comment


                              • #16
                                de topic opener heeft misschien geen boodschap aan zo'n grote auto gelijk een XE... misschien wil hij hiermee ook wel bedoelen dat hij liever een gedrongen model wil (kleiner, lager tegen de grond, sportiever... het is voor iedereen anders hoor mensen)

                                Comment


                                • #17
                                  Waarom moet die taal hier altijd meteen zo agressief als iemand het niet eens is met iemand anders?

                                  Je kan je feedback toch ook gewoon geargumenteerd geven, zonder iemand daarvoor te schofferen?

                                  Voila, dat moest me eens even van het hart

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuurlijk kan het. Bij mijn werkgever kan het allemaal zolang de uitstoot onder de 132 gram (WLTP) zit en het merk ertussen zit.

                                    Enkele opties die in mijn budget passen en veel pk’s hebben:

                                    BMW 125d (224pk RWD)
                                    VW Golf GTD (184 pk dacht ik)
                                    Peugeot 308 GT 1.6 benzine (225 pk)
                                    BMW 330e en 530e
                                    Jag XE diesel met +- 190 pk
                                    alle BMW x20d’s met 190 pk
                                    Mini Cooper S of SD (de S enkel in hatch of cabrio)

                                    En ik vergeet er nog wel enkele...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Inderdaad. 3 berichten en al onnozel komen doen.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bij ons zijn de regels vrij strak bepaald:
                                        - max CO2 afhankelijk van uw niveau
                                        - alles wordt uitgerekend op 30k /jaar en een termijn van 4 jaar
                                        - benzine/hybride enkel als je minder dan 15k per jaar doet
                                        - 4 deuren, airco, leer, navi en metaalkleur zijn verplicht, geen abnormaal grote velgen, 3l motoren enkel voor topmanagment
                                        Geen maandelijkse toeslag die je zelf betaalt toegelaten. Wil je een extra optie, dan moet je die 100% bijbetalen bij bestelling. Als je het bedrijf verlaat, of je rijdt die auto in de prak op dag 2, dan krijg je niks terug.

                                        Ik kan U wel vertellen dat je met 500€ per maand eerder in de categorie van een goed uitgeruste Polo of een basisgolfje kan gaan shoppen, zeker als ze rekenen met 30k per jaar.

                                        Mijn BMW5 zit dik boven de 1100€ per maand ex brandstof.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X