Ik zou binnenkort een nieuwe firmawagen mogen kiezen en mijn oog is gevallen op enkele sportievere wagens. Als alleenstaande heb ik naar niemand te kijken dus een ruime wagen is geen noodzaak. Ik zat nochtans lange tijd met een Passat wagon of een Superb in mijn hoofd omdat ik mijn fiets daar makkelijk in kwijt kon, echter is de laatste tijd de aandacht verschoven naar een BMW en Mini. Belangrijk om te weten is dat ik wil bijleggen uit eigen zak. Leasing = leaseplan.
Ik zal beginnen met de BMW: 120i en 184 pk. Geen gereduceerde versie van 163 pk te krijgen wat vroeger wel het geval was. Hierdoor stijgt de BIV van een 1200 naar 2400+. Ik heb gekozen voor een uitrusting zonder sportpakket en 16 inch velgen wat maakt dat ik op een totaalprijs uit kom van 34 000 euro incl BTW. De CO2 uitstoot is bij de bmw 134.
De mini cooper S is wel te krijgen met 163 pk maar ik vind enkel een hoge CO2 van 148 terug bij deze wagen. Ik dacht dat dit minder was dan bij de niet-gereduceerde 192pk cooper S?
Nu zit ik toch nog met enkele vragen zoals:
1) is dit realistisch/haalbaar? Ik zie namelijk nooit leasingwagens als een Cooper S of 120i rijden.
2) Er was me verteld dat het budget 500 is op 4 jaar. Echter doe ik weinig kilometers per jaar (max 20k) dus is het dan niet beter om 5 jaar te nemen zodat de maandelijkse prijs van de wagen wat zakt? De maandelijkse kost van de 120i stijgt aanzienlijk indien je de termijn verkort van 60 naar 48 maanden.
3) Ik wil bijleggen uit eigen zak en besef maar al te goed dat de wagen op het einde niet van mij is, maar dan liever 4 à 5 jaar iets naar je zin dan tegen je zin.
4) Blijft de fleetkorting hetzelfde als je naar een sterkere motor gaat zoals de 120i heeft? Mijn werkgever vertelde me namelijk dat ik een BMW 1 mocht kiezen, al was er eerst sprake van een 116d wat ik niet zag zitten. Vandaar dat ik mogelijk kan bijleggen uit eigen zak voor een betere wagen.
5) Kan je met de korting bij de dealer en de fleetkorting de maandelijkse kost al niet serieus naar beneden krijgen? Zelfs bij een Cooper S of 120I?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zal beginnen met de BMW: 120i en 184 pk. Geen gereduceerde versie van 163 pk te krijgen wat vroeger wel het geval was. Hierdoor stijgt de BIV van een 1200 naar 2400+. Ik heb gekozen voor een uitrusting zonder sportpakket en 16 inch velgen wat maakt dat ik op een totaalprijs uit kom van 34 000 euro incl BTW. De CO2 uitstoot is bij de bmw 134.
De mini cooper S is wel te krijgen met 163 pk maar ik vind enkel een hoge CO2 van 148 terug bij deze wagen. Ik dacht dat dit minder was dan bij de niet-gereduceerde 192pk cooper S?
Nu zit ik toch nog met enkele vragen zoals:
1) is dit realistisch/haalbaar? Ik zie namelijk nooit leasingwagens als een Cooper S of 120i rijden.
2) Er was me verteld dat het budget 500 is op 4 jaar. Echter doe ik weinig kilometers per jaar (max 20k) dus is het dan niet beter om 5 jaar te nemen zodat de maandelijkse prijs van de wagen wat zakt? De maandelijkse kost van de 120i stijgt aanzienlijk indien je de termijn verkort van 60 naar 48 maanden.
3) Ik wil bijleggen uit eigen zak en besef maar al te goed dat de wagen op het einde niet van mij is, maar dan liever 4 à 5 jaar iets naar je zin dan tegen je zin.
4) Blijft de fleetkorting hetzelfde als je naar een sterkere motor gaat zoals de 120i heeft? Mijn werkgever vertelde me namelijk dat ik een BMW 1 mocht kiezen, al was er eerst sprake van een 116d wat ik niet zag zitten. Vandaar dat ik mogelijk kan bijleggen uit eigen zak voor een betere wagen.
5) Kan je met de korting bij de dealer en de fleetkorting de maandelijkse kost al niet serieus naar beneden krijgen? Zelfs bij een Cooper S of 120I?
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment