Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve firmawagen een optie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Vroeger waren de mensen die gene firmawagen hadden, gelukkig met eender welke wagen ze kregen. Toen ik er zelf nog geen had, reden de projectleiders, calculators en dergelijke in Golfkes, Focus, Escort, Megane,... . Tegenwoordig zijn de mensen al niet meer content als ze eender welke firmawagen krijgen

    BTW, ik ook niet hoor Als mijne baas mij met ne 1-reeks de baan wilt op sturen, zoekt m maar nen andere zot

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

      je hebt duidelijk nog met weinig verschillende auto's gereden... ik stel voor dat je de XE eens test en dan nog eens een opmerking maakt over de wegligging en hoe kan je nu gaan zeiken over power to weight ratio als je het over een wagen hebt die meer dan 7 sec nodig heeft om 0-100 te doen
      Je openingsantwoord start met "sportieve auto en je kijkt dan naar een 1 serie of een mini", waarmee jij al meteen de sportiviteit van een mini of bmw in vraag stelt. Dat vind ik al persoonlijk zeer arrogant. Verder had ik het ook niet over de gemiddelde bmw maar heb ik er de 120i bijgehaald en de Cooper S. Dat staat ook allemaal duidelijk te lezen, soms eens gewoon wat moeite doen.

      Ik denk overigens dat je comfortabel verward met sportief. Verder raad ik je aan de specificaties van de Cooper S en de 120i er eens bij te halen. Die "meer dan 7 seconden" die je in je hoofd hebt daar zit je toch een heel pak naast.
      Last edited by Fietser_83; 19/11/2018, 16:13.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Inderdaad. 3 berichten en al onnozel komen doen.
        Dus na 7k berichten heb je het recht iemand onnozel te noemen? Flinke jongen jij.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          16” zou ik niet van wakker liggen. Is zelfs een voordeel qua comfort en handling.
          En zo’n 120i rijdt lekker, binnenkort is het helaas gedaan met de RWD 1 reeks.
          Dat hebben we dan gemeen, ik heb er ook mee gereden en die is inderdaad de moeite!

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            de topic opener heeft misschien geen boodschap aan zo'n grote auto gelijk een XE... misschien wil hij hiermee ook wel bedoelen dat hij liever een gedrongen model wil (kleiner, lager tegen de grond, sportiever... het is voor iedereen anders hoor mensen)
            Inderdaad, jij bent één van de weinigen die het snapt!

            Comment


            • #26
              ale van BMW zelf dan...

              Acceleration 0–100 km/h
              7.1
              in 5th gear 80–120 km/
              8.5
              Max. speed
              km/h
              230

              soit als dat jou definitie van sportief is ok... blijf erbij, zo'n XE is niet zoveel groter dus ik zou een testrit toch aanraden al is het maar om je horizon wat te verleggen.
              ik ben blij dat we van onze lelijke eend af zijn ook al was dat de madam haar wagen
              lets have some more member berries

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                Dus na 7k berichten heb je het recht iemand onnozel te noemen? Flinke jongen jij.
                Dat recht krijg je na 5000 posts. Je krijg dan een mail met uitdrukkelijke toelating van de mods hiertoe!
                Last edited by timothy; 19/11/2018, 17:02.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  ale van BMW zelf dan...

                  Acceleration 0–100 km/h
                  7.1
                  in 5th gear 80–120 km/
                  8.5
                  Max. speed
                  km/h
                  230

                  soit als dat jou definitie van sportief is ok... blijf erbij, zo'n XE is niet zoveel groter dus ik zou een testrit toch aanraden al is het maar om je horizon wat te verleggen.
                  ik ben blij dat we van onze lelijke eend af zijn ook al was dat de madam haar wagen
                  Slecht is dat toch niet? Je bent sneller dan 97% van de auto’s en rijdt in een RWD-BMW met benzinemotor...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Bij ons zijn de regels vrij strak bepaald:
                    - max CO2 afhankelijk van uw niveau
                    - alles wordt uitgerekend op 30k /jaar en een termijn van 4 jaar
                    - benzine/hybride enkel als je minder dan 15k per jaar doet
                    - 4 deuren, airco, leer, navi en metaalkleur zijn verplicht, geen abnormaal grote velgen, 3l motoren enkel voor topmanagment
                    Geen maandelijkse toeslag die je zelf betaalt toegelaten. Wil je een extra optie, dan moet je die 100% bijbetalen bij bestelling. Als je het bedrijf verlaat, of je rijdt die auto in de prak op dag 2, dan krijg je niks terug.

                    Ik kan U wel vertellen dat je met 500€ per maand eerder in de categorie van een goed uitgeruste Polo of een basisgolfje kan gaan shoppen, zeker als ze rekenen met 30k per jaar.

                    Mijn BMW5 zit dik boven de 1100€ per maand ex brandstof.
                    Ik heb het geluk dat de contracten op 15.000 berekend worden, en al wat je meer gaat rijden zal door de werkgever betaald worden.

                    Geen limiet op velgenmaat, cc,... wel die harde CO2-limiet.
                    Ook geen extreme kleuren toegelaten (fluo, groen, oranje, paars, matte lak,...).

                    Na korting werkgever en berekend op 15.000 kwam ik hier aan 730/maand voor een BMW 530e.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                      Slecht is dat toch niet? Je bent sneller dan 97% van de auto’s en rijdt in een RWD-BMW met benzinemotor...
                      Je bent maar zo snel als de wagen voor je.

                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • #31
                        Ik heb een budget van 710€. Gebaseerd op 4j en 30.000km.
                        Met een gelimiteerde CO2 van 145gr

                        Momenteel rijd ik een Volvo XC60, maar aangezien ik 50K per jaar doe, en gedoemd ben om nog wel even diesel te blijven rijden, zal mijn volgende auto wel een stukje minder worden voor dat budget, vrees ik.

                        Als je idd "maar" 500€/maand als budget hebt, ga je toch niet te zwaar moeten shoppen qua pk's, vrees ik.
                        Bij Leaseplan start de BMW 120i vanaf 521€, dus zonder opties en met 10.000km. jaar over 5 jaar
                        Dan heb je het basic plan, (leaseplan direct) dus zonder winterbanden, of iets van opties.

                        Een handgeschakelde kale mini cooper S 3 deurs, komt met een business pack op 471€
                        Maar bv bij 20.000 km, op 5 jaar, is dat al 505€.

                        Maar als sportiviteit je hoofd bekommernis is, zou ik bv eens naar een Renault Megane GT line gaan kijken.
                        Of een Ford Focus. Veel meer "bang for you buck" dan bij al die premium merken.
                        Allebei auto's met een beter onderstel dan een mini ook.
                        En ze zien er bovendien nog eens goed uit.

                        Comment


                        • #32
                          Ik heb het gevoel dat er een herbieke gaat gebeuren straks.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Ik heb een budget van 710€. Gebaseerd op 4j en 30.000km.
                            Met een gelimiteerde CO2 van 145gr

                            Momenteel rijd ik een Volvo XC60, maar aangezien ik 50K per jaar doe, en gedoemd ben om nog wel even diesel te blijven rijden, zal mijn volgende auto wel een stukje minder worden voor dat budget, vrees ik.

                            Als je idd "maar" 500€/maand als budget hebt, ga je toch niet te zwaar moeten shoppen qua pk's, vrees ik.
                            Bij Leaseplan start de BMW 120i vanaf 521€, dus zonder opties en met 10.000km. jaar over 5 jaar
                            Dan heb je het basic plan, (leaseplan direct) dus zonder winterbanden, of iets van opties.

                            Een handgeschakelde kale mini cooper S 3 deurs, komt met een business pack op 471€
                            Maar bv bij 20.000 km, op 5 jaar, is dat al 505€.

                            Maar als sportiviteit je hoofd bekommernis is, zou ik bv eens naar een Renault Megane GT line gaan kijken.
                            Of een Ford Focus. Veel meer "bang for you buck" dan bij al die premium merken.
                            Allebei auto's met een beter onderstel dan een mini ook.
                            En ze zien er bovendien nog eens goed uit.
                            Toch leuk die lijsten. Bij ons zeggen ze gewoon dat is uw bedrag excl. BTW en moogt ge de offertes komen laten zien en verdedigen. Het voordeel bij ons is wel dat het allemaal wat ruimer te nemen is, geen beperkingen of verplichtingen behalve CO2 binnen die 75%-regel houden.

                            Het voordeel bij ons is wel als we aan het einde zitten dat er niemand de deukjes en krasjes komt bekijken en u nog een rekening onder uw neus duwt. Ze worden verkocht en al bij al zijn ze meestal op max 2 maanden weg.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              ale van BMW zelf dan...

                              Acceleration 0–100 km/h
                              7.1
                              in 5th gear 80–120 km/
                              8.5
                              Max. speed
                              km/h
                              230

                              soit als dat jou definitie van sportief is ok... blijf erbij, zo'n XE is niet zoveel groter dus ik zou een testrit toch aanraden al is het maar om je horizon wat te verleggen.
                              ik ben blij dat we van onze lelijke eend af zijn ook al was dat de madam haar wagen
                              7.1 naar 100 is sneller dan eender welke XE met minder, gelijk of meer vermogen tot 200 pk. Ik zie dus niet in op welk die XE sportiever kan zijn.

                              Enkel de 240pk sterke XE gaat in 6.5 tellen naar de 100, maar die zit ook niet in mijn budget en die vergelijking gaat niet op.

                              De hernemingen die je erbij haalt zijn ook geen goede referentie. Alsof je bij een snel inhaalmanouvre bij 80 km/u gaat hernemen naar 120 in 5e. Die 8.5 seconden kan je dus al ruimschoots delen door 2.

                              Comment


                              • #35
                                Vroeger ging er dat hier ook zo'n beetje aan toe, maar als je groeit als bedrijf en er komen ook meer en meer auto's, dan worden die zaken meestal overboord gegooid.

                                Leasing maatschappijen verkopen eigenlijk een vast kost per maand, wat de meeste bedrijven handiger vinden, dan een eenmalige investering, die een onzeker rendement geeft.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Vroeger ging er dat hier ook zo'n beetje aan toe, maar als je groeit als bedrijf en er komen ook meer en meer auto's, dan worden die zaken meestal overboord gegooid.

                                  Leasing maatschappijen verkopen eigenlijk een vast kost per maand, wat de meeste bedrijven handiger vinden, dan een eenmalige investering, die een onzeker rendement geeft.
                                  Idd, en heb gemerkt dat tegenover ons systeem, ge vaak voor hetzelfde bedrag per maand, meer kunt krijgen omdat die maatschappijen betere voorwaarden hebben.
                                  Maar er zijn bij ons 2 wagens die minder dan 45000km/jaar doen en de rest allemaal meer tot 60000km/jaar. Dat is niet meer interessant voor een operationele leasing. Degene die 60000km/jaar doen, krijgen om de 3 jaar een nieuwe omdat ze die op max 180000km willen verkopen, want eens over de 200000km zijn ze nagenoeg onverkoopbaar.

                                  Comment


                                  • #37
                                    En met die prijzen moet je ook nog eens kijken of het BTW en Brandstof inclusief of exlusief is, dat maakt een stevig verschil.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                                      7.1 naar 100 is sneller dan eender welke XE met minder, gelijk of meer vermogen tot 200 pk. Ik zie dus niet in op welk die XE sportiever kan zijn.

                                      Enkel de 240pk sterke XE gaat in 6.5 tellen naar de 100, maar die zit ook niet in mijn budget en die vergelijking gaat niet op.

                                      De hernemingen die je erbij haalt zijn ook geen goede referentie. Alsof je bij een snel inhaalmanouvre bij 80 km/u gaat hernemen naar 120 in 5e. Die 8.5 seconden kan je dus al ruimschoots delen door 2.
                                      iemand die op bij auto's die meer dan 7 seconden nodig hebben dan zijn keuze gaat bepalen op een paar 10de seconden? lijkt mij dan net extra reden om verder te kijken dan enkel het vermogen.
                                      soit neem die eend maar
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                                        iemand die op bij auto's die meer dan 7 seconden nodig hebben dan zijn keuze gaat bepalen op een paar 10de seconden? lijkt mij dan net extra reden om verder te kijken dan enkel het vermogen.
                                        soit neem die eend maar
                                        Ik haalde die cijfers erbij om jou te tonen dat een een 120i of cooper s best een vlotte wagen is. Waarop je repliceert met "als dat dan sportief is"

                                        Vervolgens haal je er hernemingen bij die werkelijk op niets slaan, wat me doet vermoeden dat je autokennis toch vrij tot zeer beperkt is.

                                        Jij bent zo'n typetje wellicht dat zich een grote meneer voelt in een jaguar en neerkijkt op die kerel in die hatchback.


                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Vroeger waren de mensen die gene firmawagen hadden, gelukkig met eender welke wagen ze kregen. Toen ik er zelf nog geen had, reden de projectleiders, calculators en dergelijke in Golfkes, Focus, Escort, Megane,... . Tegenwoordig zijn de mensen al niet meer content als ze eender welke firmawagen krijgen

                                          BTW, ik ook niet hoor Als mijne baas mij met ne 1-reeks de baan wilt op sturen, zoekt m maar nen andere zot
                                          Dus als je van je baas een 140i krijgt ga jij blijven rondtuffen in die tiguan met een stroomlijn van een kleine truck.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X