Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve firmawagen een optie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ik heb een budget van 710€. Gebaseerd op 4j en 30.000km.
    Met een gelimiteerde CO2 van 145gr

    Momenteel rijd ik een Volvo XC60, maar aangezien ik 50K per jaar doe, en gedoemd ben om nog wel even diesel te blijven rijden, zal mijn volgende auto wel een stukje minder worden voor dat budget, vrees ik.

    Als je idd "maar" 500€/maand als budget hebt, ga je toch niet te zwaar moeten shoppen qua pk's, vrees ik.
    Bij Leaseplan start de BMW 120i vanaf 521€, dus zonder opties en met 10.000km. jaar over 5 jaar
    Dan heb je het basic plan, (leaseplan direct) dus zonder winterbanden, of iets van opties.

    Een handgeschakelde kale mini cooper S 3 deurs, komt met een business pack op 471€
    Maar bv bij 20.000 km, op 5 jaar, is dat al 505€.

    Maar als sportiviteit je hoofd bekommernis is, zou ik bv eens naar een Renault Megane GT line gaan kijken.
    Of een Ford Focus. Veel meer "bang for you buck" dan bij al die premium merken.
    Allebei auto's met een beter onderstel dan een mini ook.
    En ze zien er bovendien nog eens goed uit.
    Die Focus is inderdaad een plaatje. De Clipper was helaas nog niet beschikbaar. Ben de Focus al gaan bezichtigen in de showroom. Vanbinnen ook top.

    Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat een 120i te hoog gegrepen is, maar ik kon de offerte altijd binnen gooien.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

      Dus als je van je baas een 140i krijgt ga jij blijven rondtuffen in die tiguan met een stroomlijn van een kleine truck.
      Zeker weten. Bij mij staat cofort bovenaan. Van de moment dat hij 150pk heeft, is het voor mij in orde. En natuurlijk ook de bijhorende automaat. En weet ge wat, de Tiguan is zelfs nog te klein, want de volgende wordt wss de Tiguan Allspace.
      Ik moet zeer veel daken opmeten en mijn ladder past mooi in de Tiguan. Die gaat van zijn leven niet in die 140i passen

      En aan die lage wagens heb ik een paar hernia's over gehouden, dus geef mij maar ne kleine truck

      Comment


      • #43
        Komt herkenbaar voor.
        Mijn firmawagen toen was een Ford Galaxy, lekker ruim, en toen vlot genoeg met 125pk.
        Ik mocht een week rond rijden met een 335d. Eerste 2 dagen dikke fun. 285pk was toen een raket. Die auto was precies altijd aan het vragen wanneer je nog eens gas gaf. 80km/h en volgas, en die ging nog driften op nat wegdek.

        Maar dan komt een gewenningsperiode, en tegen het einde van die week denk je ... is het dat maar, en moet ik daarvoor zo veel comfort opgeven. (Heel lage bandjes, runflat en sportverkng) Verkeersdrempels worden een straf, en een rit van 100km wordt vermoeiend.

        En toen kreeg ik die Galaxy terug. Na een uur was ik terug gewend aan het lagere vermogen.
        Wil ik die 335d terug? Ja, voor een dag of 2-3 als ik daarna mijn eigen kar terug krijg.
        Nu rijd ik met een 525d break. Comfort is heel belangrijk als je 45000km per jaar doet.
        Vermogen is plezant, maar zo relatief, en het went zo snel.

        Echt comfort is ruimte.

        Comment


        • #44
          die 500€ budget/maand dat is toch ex btw en brandstof hoop ik ? anders veel succes bij het kiezen
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

            Ik haalde die cijfers erbij om jou te tonen dat een een 120i of cooper s best een vlotte wagen is. Waarop je repliceert met "als dat dan sportief is"

            Vervolgens haal je er hernemingen bij die werkelijk op niets slaan, wat me doet vermoeden dat je autokennis toch vrij tot zeer beperkt is.

            Jij bent zo'n typetje wellicht dat zich een grote meneer voelt in een jaguar en neerkijkt op die kerel in die hatchback.

            ik heb geen jaguar staan maar. als ik je tegenkom zal ik wel eens neerkijken op je
            lets have some more member berries

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              die 500€ budget/maand dat is toch ex btw en brandstof hoop ik ? anders veel succes bij het kiezen
              Inderdaad excl btw en brandstof

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Komt herkenbaar voor.
                Mijn firmawagen toen was een Ford Galaxy, lekker ruim, en toen vlot genoeg met 125pk.
                Ik mocht een week rond rijden met een 335d. Eerste 2 dagen dikke fun. 285pk was toen een raket. Die auto was precies altijd aan het vragen wanneer je nog eens gas gaf. 80km/h en volgas, en die ging nog driften op nat wegdek.

                Maar dan komt een gewenningsperiode, en tegen het einde van die week denk je ... is het dat maar, en moet ik daarvoor zo veel comfort opgeven. (Heel lage bandjes, runflat en sportverkng) Verkeersdrempels worden een straf, en een rit van 100km wordt vermoeiend.

                En toen kreeg ik die Galaxy terug. Na een uur was ik terug gewend aan het lagere vermogen.
                Wil ik die 335d terug? Ja, voor een dag of 2-3 als ik daarna mijn eigen kar terug krijg.
                Nu rijd ik met een 525d break. Comfort is heel belangrijk als je 45000km per jaar doet.
                Vermogen is plezant, maar zo relatief, en het went zo snel.

                Echt comfort is ruimte.
                Het weekend telt 2 dagen dus die 335d zou daar mooi inpassen! Was dit een E92 coupé 335d?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Zeker weten. Bij mij staat cofort bovenaan. Van de moment dat hij 150pk heeft, is het voor mij in orde. En natuurlijk ook de bijhorende automaat. En weet ge wat, de Tiguan is zelfs nog te klein, want de volgende wordt wss de Tiguan Allspace.
                  Ik moet zeer veel daken opmeten en mijn ladder past mooi in de Tiguan. Die gaat van zijn leven niet in die 140i passen

                  En aan die lage wagens heb ik een paar hernia's over gehouden, dus geef mij maar ne kleine truck
                  Ik had die tiguan ook geconfigureerd maar men vertelde me dat de Co2 te hoog lag vanwege de aerodynamica, vandaar is die afgevallen. Al vind ik die met R package wel fraai. Het voordeel is ook dat je overzicht in het verkeer een stuk beter is.

                  Van die 2 liter diesel hebben ze blijkbaar verschillende versies met iets meer dan 100 pk tot 150. Geen idee wat de meerwaarde van is van die 150 pk want het lijkt exact dezelfde blok te zijn.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                    Het weekend telt 2 dagen dus die 335d zou daar mooi inpassen! Was dit een E92 coupé 335d?
                    Geen coupé, gewoon de 4 deurs.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                      Ik had die tiguan ook geconfigureerd maar men vertelde me dat de Co2 te hoog lag vanwege de aerodynamica, vandaar is die afgevallen. Al vind ik die met R package wel fraai. Het voordeel is ook dat je overzicht in het verkeer een stuk beter is.

                      Van die 2 liter diesel hebben ze blijkbaar verschillende versies met iets meer dan 100 pk tot 150. Geen idee wat de meerwaarde van is van die 150 pk want het lijkt exact dezelfde blok te zijn.
                      Dus als het een blok van 2l is met 100pk, 150pk of 240pk is dat voor jou hetzelfde?

                      Ooit van een turbo gehoord?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                        Alsof de gemiddelde werknemer een jaguar als leasingwagen gaat nemen. En een XE sportiever rijden dan een 120i of Cooper S? Yeah right.. Qua acceleratie en wegligging komt de jag niet eens aan de hielen van beide kleinere bolides. Power to weight duidelijk nog niet van gehoord.
                        Het oog wilt ook wat.
                        Z4 M40i

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          Dus als het een blok van 2l is met 100pk, 150pk of 240pk is dat voor jou hetzelfde?

                          Ooit van een turbo gehoord?
                          Begrijpend lezen heb jij dus ook al niet op school gehad. Ik zeg duidelijk dat de Tiguan met 105 pk en 150 pk precies hetzelfde blok lijkt te zijn. Zoek eens op naar een chiptuning bedrijf, de 105 pk versie gaat naar 195, en de 150 pk versie gaat ook naar 195 pk. Ligt dat aan de turbo? Ik dacht het niet. Verder heb je inderdaad een 2 liter blok van 190 en 240 pk maar dat is hier niet relevant daar jij die niet hebt. de 240pk is overigens een bi-turbo.
                          Last edited by Fietser_83; 20/11/2018, 11:53.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                            Begrijpend lezen heb jij dus ook al niet op school gehad. Ik zeg duidelijk dat de Tiguan met 105 pk en 150 pk precies hetzelfde blok lijkt te zijn. Zoek eens op naar een chiptuning bedrijf, de 105 pk versie gaat naar 195, en de 150 pk versie gaat ook naar 195 pk. Ligt dat aan de turbo? Ik dacht het niet. Verder heb je inderdaad een 2 liter blok van 190 en 240 pk maar dat is hier niet relevant daar jij die niet hebt. de 240pk is overigens een bi-turbo.
                            Dus jij vindt dat er geen verschil is tussen legaal met 150pk rondrijden, legaal met 105pk rondrijden en illegaal met 150pk rondrijden?
                            Er zit volgens jouw geen verschil tussen 105 en 150pk? Of jij ziet er geen graten in om illegaal op de openbare weg rond te rijden, met een wagen die niet eens jouw eigendom is?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                              Begrijpend lezen heb jij dus ook al niet op school gehad. Ik zeg duidelijk dat de Tiguan met 105 pk en 150 pk precies hetzelfde blok lijkt te zijn. Zoek eens op naar een chiptuning bedrijf, de 105 pk versie gaat naar 195, en de 150 pk versie gaat ook naar 195 pk. Ligt dat aan de turbo? Ik dacht het niet. Verder heb je inderdaad een 2 liter blok van 190 en 240 pk maar dat is hier niet relevant daar jij die niet hebt. de 240pk is overigens een bi-turbo.
                              Vraag me af wie hier begrijpend moet lezen.
                              Jij schrijft dat hetzelfde blok 100pk en 150pk heeft, en je vraagt je af wat de meerwaarde is.

                              Het verschil zit in de grootte van de turbo, afstelling van ECU, maar hoogstwaarschijnlijk is er ook nog een verschil in het koelsysteem, dikkere oliepomp, mogelijk andere uitlaat etc.

                              Maar begrijp ik goed dat je je firmawagen gaat tunen?

                              Comment


                              • #55
                                Tommie1 Dat is toch zowat het meest verstandige dat je kan doen? Bij een eventueel ongeval of motorprobleem gaan ze daar ab-so-luut geen probleem van maken!
                                Als bijvoorbeeld je koppeling erdoor zit na 50.000 km, geven ze je met plezier een andere. Echt!


                                Ik volg je verder ook in je andere opmerking. Kon een sportieve wagen in m'n leasebudget steken, heb echter gekozen voor een break met automaat, diesel, en een hele rist opties die het leven op de baan leuker/makkelijker maken. De weekendwagen mag wat speelser en luider zijn, bij de daily staat comfort echt wel op 1.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #56
                                  En hoeveel geraakt ge met die 116d met een chiptuning?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Vraag me af wie hier begrijpend moet lezen.
                                    Jij schrijft dat hetzelfde blok 100pk en 150pk heeft, en je vraagt je af wat de meerwaarde is.

                                    Het verschil zit in de grootte van de turbo, afstelling van ECU, maar hoogstwaarschijnlijk is er ook nog een verschil in het koelsysteem, dikkere oliepomp, mogelijk andere uitlaat etc.

                                    Maar begrijp ik goed dat je je firmawagen gaat tunen?
                                    Mijn punt is dat bedrijven klanten in de zak zetten door 2 verschillende modellen aan te bieden hoewel ze exact hetzelfde blok hebben. Al gehoord van reduceren of begrenzen van het vermogen? Waarom denk je dat er auto's rond rijden met 163 pk en 190 pk. Dat is allerleerst al om die gigantische BIV te omzeilen.

                                    Dus het heeft totaal geen zin om om een VW te kopen met 150 pk als exact hetzelfde blok zit in de versie met 105 pk. Althans toch niet onder garantie. Vandaar dat ik die chiptuning erbij haalde, zo weet je meteen dat dit gewoonweg hetzelfde blok is. 105 pk -> 195 & 150 pk ->195. Zelfs wanneer je hem nieuw koopt en wacht tot de garantie afgelopen is betaal je maar een 6 à 700 € voor een gepersonaliseerde chip wat beduidend goedkoper is dan in de showroom te opteren voor die 'zogezegd' krachtigere versie die 3k meer kost.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Het is inderdaad "beduidend goedkoper" wanneer je een ongeval krijgt en je verzekering zich terugtrekt, omdat je met een niet gehomologeerde wagen rondrijdt...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                                        Mijn punt is dat bedrijven klanten in de zak zetten door 2 verschillende modellen aan te bieden hoewel ze exact hetzelfde blok hebben. Al gehoord van reduceren of begrenzen van het vermogen? Waarom denk je dat er auto's rond rijden met 163 pk en 190 pk. Dat is allerleerst al om die gigantische BIV te omzeilen.

                                        Dus het heeft totaal geen zin om om een VW te kopen met 150 pk als exact hetzelfde blok zit in de versie met 105 pk. Althans toch niet onder garantie. Vandaar dat ik die chiptuning erbij haalde, zo weet je meteen dat dit gewoonweg hetzelfde blok is. 105 pk -> 195 & 150 pk ->195. Zelfs wanneer je hem nieuw koopt en wacht tot de garantie afgelopen is betaal je maar een 6 à 700 € voor een gepersonaliseerde chip wat beduidend goedkoper is dan in de showroom te opteren voor die 'zogezegd' krachtigere versie die 3k meer kost.
                                        Je vergeet wel dat je dan:

                                        - niet in orde bent met de wetgeving, meer bepaald het gedeelte taks & inschrijving.
                                        - niet in orde bent met de verzekering.
                                        - niet in orde bent met de garantievoorwaarden van de constructeur, en mogelijke coulance na het verstrijken van die garantieperiode.

                                        Ik betaal met plezier 3k meer voor die krachtigere versie om met alles in orde te zijn, of koop me de minder krachtigere variant en ben er tevreden mee.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #60
                                          En bovendien: een 'echte' gereduceerde kost geen geld. Dat is vertrekken van een bepaalde variant, en die aanbieden met 7/14/xxx/whatever pk minder.

                                          Een 105 pk is geen gereduceerde fiscale versie van een 150 pk. Dat zou dan een 136 pk zijn.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X