Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportieve firmawagen een optie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Tuurlijk zien ze chiptuning, elke keer ze dat ding aan de stekker hangen bij de dealer zien ze het. Niet elk merk gaat er iets over zeggen.

    Mijn Seat dealer kon het ook zien of de Leon gechipt was of niet. Daar is niks mis mee zolang je achteraf niet komt wenen om garantie als er iets stuk gaat.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

      ???

      Heb ik daar iets over gezegd.

      Bij VAG tuning zetten ze het er duidelijk bij dat de dealer dit meteen kan zien.
      Jij niet, maar er zijn er die denken slimmer te zijn.

      Tip voor de TS: koop U een tuningbox, maar zorg dat je die iedere keer weg haalt als je naar de garage moet om de EGR te vervangen of roetfilter te regenereren. Kan nog wel even duren eer ze dat door hebben.
      Dik nadeel, als je uw auto eens deftig accidenteert, dan zien ze dat direct zitten, en heb je grotere problemen.

      Comment


      • #83
        als je niks zegt heb je kans dat ze bij een onderhoudsbeurt een ecu update doen en weg is je chiptuning
        lets have some more member berries

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          De 190pk heeft één turbo, en de 240pk heeft er 2, en waarschijnlijk een dikkere oliepomp.

          Wat de verschillen zijn met de 140pk weet ik niet.

          BMW 518d, 520d en 525d zijn allemaal 2l 4cil motoren.
          Tussen de eerste 2 zijn de verschillen het kleinst, maar toch vermogens van 136 tot 184pk.
          De 525 heeft 2 turbos en 211 tot

          Welke vergelijking loopt zo mank?
          Ik vergeleek de 2 liter diesel met 105 pk en 150 pk die exact hetzelfde motorblok blijken te zijn, bij de Tiguan althans. Wanneer je die 2 van een vermogenskuur voorziet gaan ze beide naar 190 pk. Moest er bij die 105 pk nu toch een andere turbo opzitten, zou men die nooit naar 190 pk brengen.

          Aan de hand van chiptuning kan je dus al vrij snel opmaken of een bepaald blok hetzelfde is of niet. Dat was mijn punt. Ik spreek voor de rest over geen enkel ander model of opties. Uiteraard gaan daar wel verschillen opzitten.

          Comment


          • #85
            En zijn die versnellingsbakken van de 105 en 150 pk ook dezelfde? Mss moet je dat aan de hand van chiptuning ook eens testen.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

              Ik vergeleek de 2 liter diesel met 105 pk en 150 pk die exact hetzelfde motorblok blijken te zijn, bij de Tiguan althans. Wanneer je die 2 van een vermogenskuur voorziet gaan ze beide naar 190 pk. Moest er bij die 105 pk nu toch een andere turbo opzitten, zou men die nooit naar 190 pk brengen.

              Aan de hand van chiptuning kan je dus al vrij snel opmaken of een bepaald blok hetzelfde is of niet. Dat was mijn punt. Ik spreek voor de rest over geen enkel ander model of opties. Uiteraard gaan daar wel verschillen opzitten.
              Ik ken geen details van elke auto, maar een tijd geleden had je de VW Sharan 1.9 TDI in 4 vermogens: 90, 115, 130 en 150pk. Die hadden ook een ander max. Koppel. Varieerde van 210Nm tot 350 NM dacht ik. Ze konden allemaal naar ca 180pk gechipt worden.
              Op de laatste 2 zat er een grotere oliepomp en een oliekoeler.
              Als je oliedruk te laag is, en je geeft 350Nm koppel op een krukas en oliesysteem dat daar niet voor voorzien is, dan krijg je onderbrekingen in de oliefilm. Dat betekent direct een pak slijtage.

              En voor een automaat is het ook niet goed dat die te veel koppel krijgt.

              Als er iets is waar ik weining geloof aan hecht, dan zijn het wel de cijfertjes die de chippers opgeven.
              Dat het blok hetzelfde is, daar kan ik inkomen, maar turbo, krukas, drijfstangen, oliepomp, oliekoeler en radiator kunnen wel verschillen, en daar gaat een chipper zich geen bal van aantrekken.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                Ik vergeleek de 2 liter diesel met 105 pk en 150 pk die exact hetzelfde motorblok blijken te zijn, bij de Tiguan althans. Wanneer je die 2 van een vermogenskuur voorziet gaan ze beide naar 190 pk. Moest er bij die 105 pk nu toch een andere turbo opzitten, zou men die nooit naar 190 pk brengen.

                Aan de hand van chiptuning kan je dus al vrij snel opmaken of een bepaald blok hetzelfde is of niet. Dat was mijn punt. Ik spreek voor de rest over geen enkel ander model of opties. Uiteraard gaan daar wel verschillen opzitten.
                das bullshit. je kan perfect vermogen gelijk trekken ondanks dat de turbo verschilt. al genoeg auto's gezien die op papier een mooi vermogen hebben op die manier maar als je naar de vermogencurve kijkt is die dramatisch
                lets have some more member berries

                Comment


                • #88
                  Voorbeeldje

                  Volkswagen chiptuning? Vagtechniek is dé specialist in Volkswagen tuning. ✓Ervaren ✓Neem contact op!



                  Je kan chippen of een fabrieksupdate laten doen.
                  Lees ook wat er bij staat vermeld.

                  Bij het laatste model heb je deze mogelijkheid niet.
                  Omdat het misschien niet enkel de software is?

                  Volkswagen chiptuning? Vagtechniek is dé specialist in Volkswagen tuning. ✓Ervaren ✓Neem contact op!
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                    das bullshit. je kan perfect vermogen gelijk trekken ondanks dat de turbo verschilt. al genoeg auto's gezien die op papier een mooi vermogen hebben op die manier maar als je naar de vermogencurve kijkt is die dramatisch
                    Er zullen chiptuningbedrijven zijn die het wel doen, en anderen zullen het niet doen. Dus wat is je punt? Geen idee ook wat voor statement je wil maken met die curves. Alsof alles rozengeur in maneschijn is in chiptuningland.

                    Er valt GENOEG te lezen over chiptuningbedrijven waar de klant uiterst ontevreden was. Maar de gekende chiptuners als powerplus engineering en dergelijke die weten wel waar ze mee bezig zijn.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      Ik ken geen details van elke auto, maar een tijd geleden had je de VW Sharan 1.9 TDI in 4 vermogens: 90, 115, 130 en 150pk. Die hadden ook een ander max. Koppel. Varieerde van 210Nm tot 350 NM dacht ik. Ze konden allemaal naar ca 180pk gechipt worden.
                      Op de laatste 2 zat er een grotere oliepomp en een oliekoeler.
                      Als je oliedruk te laag is, en je geeft 350Nm koppel op een krukas en oliesysteem dat daar niet voor voorzien is, dan krijg je onderbrekingen in de oliefilm. Dat betekent direct een pak slijtage.

                      En voor een automaat is het ook niet goed dat die te veel koppel krijgt.

                      Als er iets is waar ik weining geloof aan hecht, dan zijn het wel de cijfertjes die de chippers opgeven.
                      Dat het blok hetzelfde is, daar kan ik inkomen, maar turbo, krukas, drijfstangen, oliepomp, oliekoeler en radiator kunnen wel verschillen, en daar gaat een chipper zich geen bal van aantrekken.
                      De gemiddelde chiptuner misschien niet, maar er zijn er bij die de auto's toch wel degelijk beter kennen dan wat jij hier beweert. Dus iedereen over dezelfde kam scheren is wel heel kort door de bocht.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten

                        Er zullen chiptuningbedrijven zijn die het wel doen, en anderen zullen het niet doen. Dus wat is je punt? Geen idee ook wat voor statement je wil maken met die curves. Alsof alles rozengeur in maneschijn is in chiptuningland.

                        Er valt GENOEG te lezen over chiptuningbedrijven waar de klant uiterst ontevreden was. Maar de gekende chiptuners als powerplus engineering en dergelijke die weten wel waar ze mee bezig zijn.
                        Ik ben daar nog nooit geweest, maar ik kan wel zien dat hun totale personeelskost ca 60.000€ is, en dat ze ongeveer 2 FTE equivalent in dienst hebben.
                        Met dat budget ga je geen software zelf ontwikkelen, en al zeker geen individuele parameters uitzoeken per auto....

                        Dit is een type bedrijf wat zijn software gewoon ergens "grijs" koopt, en als er een auto binnenkomt een beetje show verkoopt op een testbank om daarna in 5 minuten wat standaard software/parameters in je ECU te schrijven, want meer kunnen ze niet doen.
                        En laat ze je aub geen onzin wijsmaken over betrouwbaarheidstesten en pakken ervaring... Hun omzet is een dikke 100k, dus goed voor 100-150 auto's per jaar.

                        Comment


                        • #92
                          Moest ik niet op mijn lijn letten, ik zou alles opnieuw beginnen lezen, maar deze keer met ne zak chips erbij

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Ik ben daar nog nooit geweest, maar ik kan wel zien dat hun totale personeelskost ca 60.000€ is, en dat ze ongeveer 2 FTE equivalent in dienst hebben.
                            Met dat budget ga je geen software zelf ontwikkelen, en al zeker geen individuele parameters uitzoeken per auto....

                            Dit is een type bedrijf wat zijn software gewoon ergens "grijs" koopt, en als er een auto binnenkomt een beetje show verkoopt op een testbank om daarna in 5 minuten wat standaard software/parameters in je ECU te schrijven, want meer kunnen ze niet doen.
                            En laat ze je aub geen onzin wijsmaken over betrouwbaarheidstesten en pakken ervaring... Hun omzet is een dikke 100k, dus goed voor 100-150 auto's per jaar.
                            peins dat dat klopt, ze verkopen allemaal dezelfde voorgekauwde files. Gewoon de vermogens vergelijken van de prijslijsten en da's in de meeste gevallen dezelfde vermogentoename die je zal zien

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fietser_83 Bekijk Berichten
                              1) is dit realistisch/haalbaar? Ik zie namelijk nooit leasingwagens als een Cooper S of 120i rijden..
                              Mijn firmawagen is een Megane 3 RS, volgens formule van financiële renting waarbij ik maandelijkse facturen krijg met recupereerbare btw. Dat kan dus perfect...
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Laat ons zeker straks weten dat het uiteindelijk geworden is. Ik ben benieuwd.
                                Ga je een gokje wagen of moet ik met de deur in huis vallen?

                                Ik zal een tipje van de sluier oplichten: Autoweek.nl schreef in een autotest hetvolgende: de zestraps Steptronic is vervangen door een nieuwe met zeven verzetten en dubbele koppeling. En dat is een flinke vooruitgang. Het razendsnelle, resolute schakelgedrag sluit naadloos aan bij het bijterige karakter van de ...
                                Last edited by Fietser_83; 07/12/2018, 15:44.

                                Comment


                                • #96
                                  Cooper S

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                                    Inderdaad! 3-deurs hatchbak, sportvering, sportautomaat met peddels, etc.. Niet te dik uitgerust maar het noodzakelijke genomen.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Leuk autootje als daily, al zou ik er persoonlijk niet teveel km's per jaar mee willen bollen.
                                      Maar over smaken en kleuren natuurlijk ;-)

                                      Maak er maar een topic over aan, als je hem hebt, zou ik zeggen.

                                      Welke kleur en welke opties heb je uiteindelijk genomen?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Leuk autootje als daily, al zou ik er persoonlijk niet teveel km's per jaar mee willen bollen.
                                        Maar over smaken en kleuren natuurlijk ;-)

                                        Maak er maar een topic over aan, als je hem hebt, zou ik zeggen.

                                        Welke kleur en welke opties heb je uiteindelijk genomen?
                                        British Racing Green, sportautomaat met peddels, sportvering, achterspoiler, zwart dak en spiegels, piano black exterieur (geen chrome lijsten dus), parkeersensoren achter, led headlights en achterlichten, voorbereiding voor fietsdrager, ..

                                        Ik heb wel gekozen voor de gereduceerde versie met 163 pk. Geen 192 pk dus, maar beide versies zouden enkel wat verschillen in topsnelheid, de acceleratie zou ongeveer hetzelfde zijn. Normaal gezien is dat ook op 30 000 kilometers en 4 jaar, al doe ik gemiddeld 1640 km/maand, net geen 20 per jaar dus. Ik heb hem iets over 22 000 laten berekenen en 60 maanden.

                                        Ik heb ook gekozen voor 16" velgen (zwart), dat heeft nog een (lichte) invloed op de co2 etc. En op zo'n kleinere wagen valt dat niet zo hard op, bij een Passat is dat al wat anders.

                                        Comment


                                        • Geen strepen op de motorkap, geen navigatie, geen dure geluidsinstallatie, geen verwarmbare of elektrisch verstelbare zetels/spiegels, .. Ik heb geprobeerd wat foto's erbij te steken maar dit lukt zo te zien niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X