Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime gezinswagen Ford/BMW/Volvo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruime gezinswagen Ford/BMW/Volvo

Mijn nieuwe werkgever koopt zijn wagens en heeft ook afspraken met een aantal merkgarages. Budget rond 30,000 excl btw. Heb kofferruimte nodig om af en toe een rolstoel met nog materiaal mee te nemen.

Zie liefst Volvo dus V60 moet lukken maar is niet heel ruim. Mondeo Vignale kan ook en is heel luxueus. Of ziet iemand nog andere opties? Nieuwe focus clipper? S-max?

bedankt voor wat opmerkingen/ bedenkingen

Enkel bovenstaande merken zijn mogelijk door de afspraken? Of hier gaat de voorkeur naartoe?

Wat wordt er nog gezocht in de wagen? Qua opties, vermogen, ... Hoeveel km's maak je? Krijg je een tankkaart? (Oftewel meer direct : Benzine of Diesel?)

Comment

BMW X1?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

De S-Max gaat de ruimste zijn en is dik in orde.

Comment

nieuwe v60 II heeft een ruime koffer en is goed bedeeld voor de achterpassagiers, de eerste v60 heeft idd een kleine binnenruimte
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Qua ruimte en dynamisch rijgedrag zal de S-Max de beste/plezantste keuze zijn inderdaad. Voordeel is dan ook mogelijks dat je daar een rolstoel gewoon, zonder opvouwen aanin kunt duwen bij zo'n hogere wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              De S-Max gaat de ruimste zijn en is dik in orde.
              Maar die heeft een heel hoge CO2, en dus valt je VAA tegen.

Met 30k kan je wel een redelijke V60 krijgen als je werkgever een goede korting heeft bij Volvo.
              Bij ons worden er de laatste tijd behoorlijk wat Volvos besteld. Je krijgt echt een pak meer dan bij BMW of Audi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weke Bekijk Berichten
                Mijn nieuwe werkgever koopt zijn wagens en heeft ook afspraken met een aantal merkgarages. Budget rond 30,000 excl btw. Heb kofferruimte nodig om af en toe een rolstoel met nog materiaal mee te nemen.

Zie liefst Volvo dus V60 moet lukken maar is niet heel ruim. Mondeo Vignale kan ook en is heel luxueus. Of ziet iemand nog andere opties? Nieuwe focus clipper? S-max?

bedankt voor wat opmerkingen/ bedenkingen
                Beetje vreemd dat je schrijft dat een V60 niet heel ruim is. Al gaan kijken naar een nieuwe? Oud model klopt wel, die zijn niet heel ruim maar de laatste versie kan je helemaal niet meer vergelijken.
                Clipper zou een goed alternatief kunnen zijn maar ondanks dat ie 10cm langer is dan een nieuwe V60 heeft hij een kleinere wielbasis en een kleinere kofferinhoud. Toch maar eens gaan bekijken zou ik zeggen.
                S-Max is de max! Twee van die exemplaren gehad hier, weliswaar van de vorige versie nog maar zéér ruim op de achterbank en zijn kofferinhoud is gracieus!
                Succes met je keuze!
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik ben ook een aantal jaren monovolume rijder geweest (Espace), en als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik ook niet twijfelen, en voor de S Max gaan.
                  Superpraktisch zoveel laadvermogen, daar kan geen enkele break aan tippen.
                  Enkel het interieur van de S max vind ik persoonlijk niet zo wow.
                  150 PK automaat diesel komt op 142gr Co2 dat is natuurlijk niet niks, maar daarvoor heb je wel een zeer fijn rijdende motor/versnellingsbak combinatie.
                  Bussiness line komt op 39350 catalogus zag ik, dus met wat korting krijg je die zeker binnen budget.

Maar als je de combi van rijgedrag met laadvermogen wil, zou ik voor de V60 gaan.
                  Vorige week heb ik daar in gezeten in de Volvo garage, en die is echt een pak ruimer geworden.
                  Alleen ga je voor jouw budget toch een stuk minder uitrusting hebben dan bij de S Max.

Comment

Bedankt. Een collega heeft een 5008 nu dus blijkbaar gaat Peugeot ook. Goed uitgerust en ziet er wel goed uit. We rijden wel 7-8j met de auto.s dus geen idee of kwalitatief goed genoeg is. S max vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Comment

Aangezien je het vooral over ruimte hebt voor een rolstoel en bijkomend materiaal denk ik dat een Mondeo een uitstekende keuze is: veel ruimte en comfort, héél leuke wegligging/rijgedrag, en bijzonder redelijk van prijs. Wat mij betreft ook betrouwbaar: mijn 2004-versie heeft nu 315000 km. op de teller.

Comment

en Mazda 6?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          en Mazda 6?
                          Ja, heb eens snel gekeken en die ziet er best goed uit. Zal op autosalon eens wat gaan bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                            Aangezien je het vooral over ruimte hebt voor een rolstoel en bijkomend materiaal denk ik dat een Mondeo een uitstekende keuze is: veel ruimte en comfort, héél leuke wegligging/rijgedrag, en bijzonder redelijk van prijs. Wat mij betreft ook betrouwbaar: mijn 2004-versie heeft nu 315000 km. op de teller.
                            Een kennis heeft een Mondeo Vignale 150pk automaat clipper en er eens mee gaan rijden. Leuke wagen en viel op vrij stil vanbinnen.

Comment

Working...
                            X