Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

Ik rijd al enkele jaren met een Audi A6, daarvoor Mercedes E-klasse. Telkens van beide tevreden geweest met pro's en cons. Merc wel altijd meer classy gevoeld. Momenteel heb ik volgende keuze te maken (na selectie) :

E220D Business Solution : zeer rijkelijk uitgerust, knappe 163pk/400nm motor en heel techy. Bevat oa 360 camera, auto park, multibeam led, widescreen cockpit enz... Alleen geen budget voor de AMG-line dus beetje saai qua looks (al valt het nog mee). Kan ook voor de E200D kiezen en dan bespaar ik kleine 35 euro/mnd. Komt op +- 100 euro/mnd opleg.

BMW 520D Business Edition : mooi uitgeruste wagen, met zowat elke optie die ik wel, maar wel vrij duur (120 euro/mnd opleg). Vrouw rijdt met een X3 dus ik weet hoe een BMW rijdt en op dat vlak is dat wel een plezier. Wel iets minder modern dan de Merc, heeft bijv geen 360 camera of auto parking in mijn uitvoering, ook geen digitale meters (maar van die halfbakken dingen). Heb het wel voor BMW maar de Merc E reed toch ook wel lekker (was wel een AMG 220D 190pk).

Volvo S90 : zéér compleet uitgerust, zelfs in R-Design te krijgen binnen budget maar met een 150pk motor (automaat). Vrees dat die wat sloom gaat voelen. Wel knap design en zéér goede zetels natuurlijk.

Volvo XC60 : past nét binnen budget (idem zoals 520D) met business pack, wel momentum uitvoering. Geen idee of de 163pk diesel sterk genoeg is voor deze auto (zoek nu ook geen racemachine natuurlijk). Enige jammere is dat blijkbaar drive-modi zoals sport/comfort optie zijn die niet binnen budget vallen, idem voor achteruitrijcamera.

Qua prijs/kost zit ik : 200D < 220D < S90 < 520D/XC60
    Qua performance : S90 < XC60 < 200D < 220D/520D