Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

    Ik rijd al enkele jaren met een Audi A6, daarvoor Mercedes E-klasse. Telkens van beide tevreden geweest met pro's en cons. Merc wel altijd meer classy gevoeld. Momenteel heb ik volgende keuze te maken (na selectie) :

    E220D Business Solution : zeer rijkelijk uitgerust, knappe 163pk/400nm motor en heel techy. Bevat oa 360 camera, auto park, multibeam led, widescreen cockpit enz... Alleen geen budget voor de AMG-line dus beetje saai qua looks (al valt het nog mee). Kan ook voor de E200D kiezen en dan bespaar ik kleine 35 euro/mnd. Komt op +- 100 euro/mnd opleg.

    BMW 520D Business Edition : mooi uitgeruste wagen, met zowat elke optie die ik wel, maar wel vrij duur (120 euro/mnd opleg). Vrouw rijdt met een X3 dus ik weet hoe een BMW rijdt en op dat vlak is dat wel een plezier. Wel iets minder modern dan de Merc, heeft bijv geen 360 camera of auto parking in mijn uitvoering, ook geen digitale meters (maar van die halfbakken dingen). Heb het wel voor BMW maar de Merc E reed toch ook wel lekker (was wel een AMG 220D 190pk).

    Volvo S90 : zéér compleet uitgerust, zelfs in R-Design te krijgen binnen budget maar met een 150pk motor (automaat). Vrees dat die wat sloom gaat voelen. Wel knap design en zéér goede zetels natuurlijk.

    Volvo XC60 : past nét binnen budget (idem zoals 520D) met business pack, wel momentum uitvoering. Geen idee of de 163pk diesel sterk genoeg is voor deze auto (zoek nu ook geen racemachine natuurlijk). Enige jammere is dat blijkbaar drive-modi zoals sport/comfort optie zijn die niet binnen budget vallen, idem voor achteruitrijcamera.


    Qua prijs/kost zit ik : 200D < 220D < S90 < 520D/XC60
    Qua performance : S90 < XC60 < 200D < 220D/520D

    Zo'n XC60 is wel een mooie auto, maar hebben in gezin al een suv. Wel handig voor op reis en hoog zitten heeft zijn voordelen. Maar is beetje standaard versie, zeker in vergelijking met wat ik in de S90 of Merc zou hebben.

    Wat denken jullie?

  • #2
    wat vind je belangrijk he... gadgets? neem de E. de 520D is dan weer dat tikkeltje sneller en is ook het nieuwste model van allemaal.
    De S90 zou ik eens testrijden voor ik ze afschrijf als "te sloom"
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Comfort volvo
      Rijdynamiek bmw en mercedes


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Ik zou sowieso voor de S90 gaan. Beste comfort. en meest out of the box qua model.
        Zeker omdat je thuis al een X3 hebt en geen SUV nodig hebt verder.
        Een XC60 momentum in vergelijking met een S90 in top uitvoering is volgens mij ook appelen met peren vergelijken.

        Toevallig heb ik er net 600km met een nagelnieuwe 520D op zitten als passagier en stukje zelf gereden.
        Top afwerking, maar het interieur is eigenlijk nog net hetzelfde als 10j geleden, en voor mij is de ophanging toch nog te stug voor een reisberline.

        Benz ken ik niet, maar zal wel top rijden. Maar persoonlijk ben ik geen fan van het bijna modale design.

        Comment


        • #5
          Zonder twijfel de E-klasse, heerlijke auto!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Heb ermee gereden, maar dan geven ze me natuurlijk de 190pk 220D mee ipv de 150pk 200D die ik eigenlijk kan kiezen (220D 163pk kan ook nog nét). Zou er echt een voelbaar verschil zijn tussen de 150pk en 163pk? Qua pk minder vermoed ik, maar 360nm vs 400nm? De benz die ik kan bestellen is echt wel héél compleet uitgerust (behalve heel saaie 17" wielen maar niks aan te doen). Zou die zilver nemen met bruin interieur. Enkel heel erge twijfel over die 150pk en het beetje "taxi looks'

            De Volvo S90 zit in budget, maar blijkbaar zijn kortingen veranderd op leasing site en is een S90 ook enkel te krijgen in Momentum, van zodra ik R-Design of Inscription neem, zit ik boven budget

            Comment


            • #7
              Persoonlijk zou ik voor de E-klasse gaan. Niet van mee te rijden, maar puur van in de drie wagens eens gezeten te hebben, vind ik toch een redelijk verschil.

              Comment


              • #8
                Tja is altijd een moeilijke keuze (luxeprobleem hoor, besef ik wel). Zie net dat de S90 met de D3 motor slechts 150pk/320nm heeft. Mijn huidige Audi A6 heeft 136pk/360nm en vind die al niet bepaald sportief. De Volvo gaat van 0-100 in 9,9sec . Dan is de Merc toch stuk sneller (200D 8,7sec, 220D 7,3sec). Jammer eigenlijk dat de D4 niet meer in budget zit, want de S90 R-Design heeft eigenlijk alle opties die ik me kan wensen, maar zit dan 11 euro boven budget. Mischien toch eens zien of de garage niet iets extra kan doen. Als ze pakweg 500 euro extra korting geven past die wél. Voor de Merc is iets extra niet mogelijk omdat we daar al met gigantisch fleetkortingen zitten.

                Iemand al met de 200D gereden? Nog sportief genoeg?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                  Iemand al met de 200D gereden? Nog sportief genoeg?
                  Nu doe je me lachen.
                  Een Merc E, 5, V90 of A6 met een diesel zijn sowieso NOOIT sportief.

                  Een sportauto is laag, licht, 2 deuren, nafte, maar nooit een break diesel.

                  Wat je bedoelt is of die auto vlot is. Tja, het is een basisversie, maar je moet eerlijk zijn. 20 jaar geleden was elke auto die onder de 10s zat voor de 0-100 sprint een auto met sportief karakter.

                  Vermogen went erg snel, zo wel véél vermogen als een laag vermogen.
                  Testen.... en zelf je mening vormen.

                  Comment


                  • #10
                    Bedoel het idd niet als sport/race he maar als je zoals ik 50k/jaar doet dan is een motor die toch vlotjes optrekt en inhaalt mooi meegenomen. De 150pk merc kan ik niet testen op korte termijn. De 190pk wel zeer snel en vlot naar mijn gevoel maar die past niet in budget (die co dingen he...). Mijn audi 136pk/360nm is ok maar niet echt supervlot dus vandaar de vraag... En de volvo is ook enkel te testen met de 190pk. Bmw heb ik gereden met de juiste motor (163pk/400nm) en die vind ik lekker vlot. Vraag is of 13pk/40nm minder voelbaar is...

                    Comment


                    • #11
                      Valt allemaal wel mee die verschillen.

                      Comment


                      • #12
                        Ik rij momenteel met een D3 150 PK in een XC60. Een sprint wonder is dat niet natuurlijk, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat die adem tekort komt.
                        In de S90 zal hij ook nog wel net ietsje vlotter zijn.

                        In ons huidig verkeersbestel is een overkill aan PK's sowieso al overrated vind ik

                        Comment


                        • #13
                          waarom de volvo v60 niet? ok is een break, is ietsje goedkoper dan de s90 dus meer opties en toch zo goed als hetzelfde vanbinnen(plaats/zetels/dash)
                          s60 valt af wegens niet in diesel
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #14
                            Heb het echt niet voor een break, is echt heel persoonlijk hoor. Morgen ga ik de XC60 een dagje testrijden, en de S90 heel kort even (indien beschikbaar, garage is nog niet zeker dat dit kan). Zal wel zien hoe dat voelt, een XC60 spreekt me ergens ook wel aan omdat een suv nu eenmaal wel praktisch(er) is en vind die ook wel mooi. Vermoed dat het eerder tussen de XC60 en Merc E220D zal zijn (of 200D, afhankelijk van mijn zin in meer spenderen). Zal dan meer keuze zijn tussen praktisch nut (suv, groot, toch redelijk uitgerust) of quasi full option Merc.

                            Comment


                            • #15
                              Ik vind het wel raar dat je die XC60 maar zo schraal kan uitrusten, als je voor de rest een S90 full option, of een E 220D kan nemen.

                              Comment


                              • #16
                                Heeft vooral te maken met banden/co denk ik. Grotere banden maken enorm verschil in budget. Daarom kan ik bijvoorbeeld geen 220D nemen met AMG line omdat daar 18" velgen op zitten, terwijl een Avantgarde met 17" zeer rijkelijk kan. Let wel, de XC60 Momentum is zeker niet beperkt uitgerust hoor. Op 2 euro boven budget (wel te onderhandelen met garage denk ik) zit daar ook business pakket op en achteruitrij camera. Dus heb dan momentum met digital display, sensus navigatie, leder interieur, electrische koffer enz. Enkel geen elektrische zetels.

                                Zeer benieuwd naar de testrit. De E-klasse was echt wel genieten, zeer luxueus maar vond de AMG zelfs wat te hard, dus denk dat die business solution ideaal zal zijn met iets hogere banden. De Volvo zal (verwacht ik) vooral luxe zijn en overzicht. Kortingen bij Merc zijn bij mijn werkgever overigens gigantisch.
                                Last edited by ; 12/12/2018, 18:50.

                                Comment


                                • #17
                                  Met alle respect, maar een E met business line is echt geen full option.
                                  Die business line is net een ietwat beperkte versie waar de keuzes niet zo uitgebreid zijn. Je kan op een E gewoon verschrikkelijk veel extra's kiezen (net zoals bij BMW of Audi).

                                  Banden en dus CO2 kunnen een groot verschil maken als je net over de grens van de aftrekbaarheid gaat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    S90 R Design heeft ook 18" Velgen hé?
                                    Als ik in de leaseplan configurator kijk, begint de S90 R design bij 653€ en de XC60 Momentum bij 642€, voor dezelfde loopduur.

                                    Dus vind ik het toch vreemd dat je die S90 zoveel beter kan uitrusten nog.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij de S90 R-Design zit meteen een héél pak extra opties, die bij de XC60 niet inbegrepen zijn in pack. Ik zit bij Alphabet, en daar wordt leasebedrag na selectie meteen ook verhoogd ifv banden. Bij de eerste selectie kost de S90 ook minder dan de XC60 maar als ik die dan selecteer, gaat die omhoog. Morgen zien we wel he, voor zelfde geld bevalt de Volvo sowieso niet en ben altijd enorm tevreden geweest over mijn E-klasse die ik van 2010-2014 heb gehad.

                                      Lelijk is die toch niet hé

                                      Comment


                                      • #20
                                        Je mist de adaptive cruise en autopilot. Dat maakt rijden een pak aangenamer. Staat standaard op de S90!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X