Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Waarom zou dat niet nodig zijn dat hij remt? In tegenstelling tot mensen, houd de tiguan de wettelijke afstand. Als ik niet op ACC rij, dan ben ik er mij zelfs van bewust dat ik te kort op mijn voorligger rij. Gij remt in dat geval niet, maar uwe afstand tot voorligger is dan op dat moment te kort.

In het begin dacht ik ook door het iets meer remmen dat mijn remblokken erdoor zouden vliegen, maar ze zijn nu pas op 90000km pas vervangen wat ik niet slecht vindt om voor 95% op ACC te rijden op meestal autostrades waar ge continu afgeremd wordt door schrikschijters die bang hebben van camions

Maar zoals gezegd, kleuren en geuren hé. Ieder zijn ding. Ik zelf geniet elke dag weer van het relax rijden op ACC waar ik vroeger continu keihard ging rijden als ik eindelijk ne sukkelaar voorbij kon die eens besliste om naar rechts te gaan. Nu trek ik mij dat niet meer aan en laat de auto gewoon lekker zijn ding doen. Nog nooit zo relax gereden.

Dene rijdt liever zelf, de andere weer niet. Ik volg Tommie. Ik kijk uit naar de dag dat ik mijne zelfrijdende wagen mag gaan afhalen.
    Die wettelijke afstand is veel te lang naar mijn zin, het zorgt ervoor dat ze in dat veel te grote gat duiken en dat die ACC weer op de rem gaat. Best frustrerend.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Distronic en ACC is in België amper te gebruiken.

Weer zo een rare redenering. Ik gebruik het 95% van den tijd. Zowel op autostrade als op de gewestwegen. Enkel in de stad of te bochtige wegen gebruik ik het niet. Als het amper te gebruiken is, hoe is het dan mogelijk dat ik het 95% van den tijd kan gebruiken? CC daarentegen gebruikte ik vroeger 2x op een jaar als ik eens op vakantie ging en op autostrades reed met weinig verkeer.

Maar het zal een discussie zijn waar we hier toch niet uit gaan geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Coyote...nog zoiets :rolling eyes:
        Ben jij ook zo iemand die op zijn rem gaat staan als hij een camera ziet staan om vervolgens onder die max. Snelheidslimiet te duiken om dan traag terug zijn snelheid probeert te halen omdat het dan nog wat bergop gaat? (E19 in Waarloos). Kom je daar achtergereden met ACC heeft dit gevolgen voor al wat nog achter jou komt, maar who cares.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Nopen, ik ben niet zo iemand. Als mijne ACC op 130 staat, rijdt mijne auto op 124 en doe ik niets. Want op die snelheid flitst dat niet

Volgende verwijt graag?

Comment

ON TOPIC :

Geen mogelijkheid om bij een andere garage wel eens met de "juiste" motor te gaan rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
            Even on topic guys, acc zit toch niet in mogelijkheden hier Geen bmw fans? Aangezien de Volvo me niet echt 100% kon bekoren, zal keuze vermoedelijk gaan tussen de Mercedes E-klasse en BMW 520D. Grootste verschil is dat ik op de Merc 360° camera, carplay en elektrische zetels heb, en op de BMW echt leder interieur (op Merc mix stof/leder) maar geen parkeercamera noch carplay. Benz is iets meer luxe denk ik, BMW sportiever.
            Ik vind vooral het interieur van de BMW een afknapper, maar zou ook niet voor de Merc kiezen. Ik denk dat jij je keuze al gemaakt hebt.
            Gewoon een schande dat Carplay heden ten dage niet standaard is.

Comment

Tja zit beetje met zelfde hoor. Vind bmw minder mooi van binnen maar merc weer saaier van buiten. Een mens is nooit content hè

Comment

Dan zou ik zeker voor de Merc gaan. Kzit toch meer in mijn auto dan op/rond/naast mijn auto.

Comment

........Vind bmw minder mooi van binnen maar merc weer saaier van buiten.......
                  Beste,

Wil je de twee samen, kies dan een Jaguar.

Joske

Comment

fan van de jag maar hun comand/idrive systeem is een ramp en is net alsof je 20 jaar terug gaat in de tijd. voelt ook allemaal wat minder kwalitatief aan
                    lets have some more member berries

Comment

Dan weet ik niet wat gij fout doet, maar ik rij 95% met mijne Tiguan op ACC en dat werkt zo goed als perfect bij mij. Zou niet meer zonder willen. De voorgaande wagens hadden allemaal CC en dat is enkel bruikbaar in het buitenland op autostrades met weinig verkeer. Zo is er in België enkel de E40, maar op de E313 en E314 krijgt ge pijn aan uwe duim van continu +/-/pauze/res te drukken. Alsof ge op ne playstation aant spelen zijt. Nu doet de auto dat gewoon allemaal vanzelf

Of ge het nu wilt of niet, maar ken zo direct geen merken waar ge kunt kiezen tussen CC of ACC. Dus hou u maar vast, want het komt eraan :-).
                      Bij m’n huidige Tipo heb ik een gewone CC en ik gebruik die immens veel (elke rit naar het werk, gewoon CC op 72 km/h en rijden maar). Ook in zone 50 en 30 ligt dat continu aan.

De volgende Tipo, levering januari, heeft een ACC. Ik zal je het verschil dus haarfijn kunnen uitleggen qua ervaring.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Auto is besteld, is toch de Merc 220d geworden.

Comment

Proficiat en veel plezier ermee. Beetje goed uitgerust?

Comment

de beste keuze kwa rijden als je voor dat loom, zacht, rustig rijden bent, ik alvast

Comment

Was voor ons al lang geen verrassing meer.
                              Proficiat en hopelijk veel plezier mee.
                              Lang wachten?
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dat wist ik al....
                                Veel plezier er mee.

Comment

Proficiat en veel plezier ermee. Beetje goed uitgerust?

normaal levering eind maart. wel nog zeer mooie offerte geekregen voor een bmw 5 dus twijfel alweer want zou me 50 euro/mnd minder kosten aan leasing. bestelling kan nog,gewijzigd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Distronic en ACC is in België amper te gebruiken.

Huh? Ik rijdt 90% van de tijd met ACC op. Is eerste optie die ik zou nemen op een auto... ok, na lederen zetels.

Comment

normaal levering eind maart. wel nog zeer mooie offerte geekregen voor een bmw 5 dus twijfel alweer want zou me 50 euro/mnd minder kosten aan leasing. bestelling kan nog,gewijzigd worden.
                                      Dat is wel een heel mooi budget. Ik mag hopelijk de volgende keer tot €50000 bruto gaan, er vanuitgaande dat er 8,5% korting is
                                      Maar vermoed dat het zo hoog zelfs niet gaat zijn. Voor echt mijn ding te vinden zou ik ongeveer €15000 excl. BTW extra moeten hebben ten opzichte van mijn vorig budget Ik mag al blij zijn als het €5000 extra gaat zijn.

Comment

Heeft iemand ervaring met de deels stoffen/deels lederen zetels zoals ik bij de E Business Solution zou hebben. Heb dit wel al eens bekeken in de toonzaal, ziet er nog redelijk sporty uit maar heb toch mijn twijfels over stoffen zitvlak/rugdeel. Ben al 12j volledig leder gewoon en leder op de Merc nemen is geen optie. Dus is op dit moment kiezen tussen een Merc met (deels) stoffen zetels of BMW met volledig leder. Heb nog altijd beetje voorkeur voor de Merc maar echt behoorlijk ongerust over stoffen zetels.

Vandaar mijn vraag: nog mensen die een stoffen (of deels stoffen) zetel hebben. Ervaring? Zeker voor wie ook leder heeft gehad. Echt gemis? Of ook voordelen?

Comment

Is het stof + Artico of stof + leder.
                                          Artico is ok, als je geen leder gewoon bent.

De stof van Mercedes is best ok, niet te ruw, slijtvast.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X