Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Had eerst impuls om dat wel te kiezen, maar sinds ik automaat rijd heb ik eigenlijk nooit echt nood gevoeld om automatisch te rijden, doet mi eerder afbreuk aan rijplezier en veiligheid. Ieder voor zich maar in leasing ga ik daarvoor niet bijbetalen.
Kan dat best geloven, en prive zou ik ervoor betalen maar voor een leasing is keuze nu eenmaal beperkt. Dan neem ik liever mooiere of grotere auto of betere motor dan die snufjes.
Distronic en toestanden levensgevaarlijk. Als in collision warning opzet gaat die continue in noodstop als je ook maar beetje sportief rijdt op de snelweg. Is goed om in slaap te vallen en accidenten te doen
Distronic en toestanden levensgevaarlijk. Als in collision warning opzet gaat die continue in noodstop als je ook maar beetje sportief rijdt op de snelweg. Is goed om in slaap te vallen en accidenten te doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gevaarlijk rijden is goed om accidenten te doen.
Als die constant in noodstop gaat betekent dat gij geen besef hebt wat een veilige volg-afstand inhoud.
Gevaarlijk rijden is goed om accidenten te doen.
Als die constant in noodstop gaat betekent dat gij geen besef hebt wat een veilige volg-afstand inhoud.
Lijkt me toch snel geoordeeld...
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Distronic is ook niet om sportief mee te rijden.... Op de snelweg rij je ook niet sportief, dat doe je op een circuit.
Ik gebruik het constant, en dat is super relax rijden, het voegt echt heel veel comfort toe, en daarom zet ik dat boven een stel dikke velgen of een andere optie.
Er is wel veel verschil tussen de systemen onderling. Het systeem van Audi is echt een volle generatie beter dan dat van BMW. Met Merc heb ik nog niet gereden met distronic.
BMW "kijkt" nog geen 100m vooruit, terwijl de Audi makkelijk 200m vooruit ziet. Dat maakt een enorm verschil.
Autostrade is bij mij gewoon ACC op 130, en dan gewoon volgen. De tijd dat ik per km minstens één BMW moest kunnen pakken is echt al lang voorbij.
Die systemen zijn nog veel te simpel als je nadert en gaat uitwijken gaat die al vol op de rem staan als je cruise controle doet op afstand laat hij zo veel plaats tussen dat er continu mensen tussenglippen en je steeds vertraagd. Circuit is bullshit. Ik doe 40000 km per jaar en ik wil daar plezier aan beleven en ik wil die afstanden ook efficient afleggen. Op de snelweg gebeuren geen ongevallen door puur overdreven snelheid ten andere. Ook op de secundaire weg is dat minimaal. Ja in de statistieken ja. Net zoals hartinfarct of hartaderbreuk eerste doodsoorzaak is omdat mijnheer doktoor een overlijdensakte moet invullen en daar ligt een lijk van 78 jaar zonder wonden wat vult ge dan in?? .... hartaderbreuk. Maar het kan ook longembool hartfalen asthma hersenbloeding herseninfarct.... zijn. Zelfde met snelheid. Iemand vliegt met 1 promille tegen 65 uit bocht waar ge 50 moogt. Overdreven snelheid??
Die systemen zijn nog veel te simpel als je nadert en gaat uitwijken gaat die al vol op de rem staan als je cruise controle doet op afstand laat hij zo veel plaats tussen dat er continu mensen tussenglippen en je steeds vertraagd. Circuit is bullshit. Ik doe 40000 km per jaar en ik wil daar plezier aan beleven en ik wil die afstanden ook efficient afleggen. Op de snelweg gebeuren geen ongevallen door puur overdreven snelheid ten andere. Ook op de secundaire weg is dat minimaal. Ja in de statistieken ja. Net zoals hartinfarct of hartaderbreuk eerste doodsoorzaak is omdat mijnheer doktoor een overlijdensakte moet invullen en daar ligt een lijk van 78 jaar zonder wonden wat vult ge dan in?? .... hartaderbreuk. Maar het kan ook longembool hartfalen asthma hersenbloeding herseninfarct.... zijn. Zelfde met snelheid. Iemand vliegt met 1 promille tegen 65 uit bocht waar ge 50 moogt. Overdreven snelheid??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik weet niet wat die bocht aan 65 en alcohol te maken heeft met ACC.
In België zijn de autostrades zo druk dat je zelfs al zou je willen vrijwel niet te snel kan rijden, dan wil ik dat ontspannen doen, en als een systeem mijn snelheid en afstand regelt, prima dan moet ik dat niet doen.
Als ik in Duitsland onderweg ben, en wat door rij, dan zet ik die ACC op 150, en als er plaats is, dan rij ik sneller. Komt er een stuk met drukker verkeer, dan ga ik gewoon van het gas af en laat het systeem zijn werk doen. Dat is ontspannen rijden, veilig en comfortabel. Dat continu tussenglippen is overdreven. Dat gebeurt ja, maar minder dan je denkt, en so what.
Mijn ego staat toe dat er eens iemand iets sneller is.
Te veel plezier beleven op de openbare weg is niet legaal. En ik wordt pas echt nerveus als er in druk verkeer pipos agressief van rijstrook wisselen en rechts inhalen om dan 20km verder voor mij op dezelfde afrit af slaan. What's the point denk ik dan. Je hebt mensen in gevaar gebracht om 3 seconden te winnen....
oude s350, en invoegen van andere auto's door de tussenafstand los ik op door de voet op de gas te laten rusten, dan heb je dat 'vervelend' gerem veel minder
het blijven veiligheids hulpmiddelen die ik erg graag gebruik, bezie het ook niet als autonoom rijden
distronic+ en andere soorten werken pas echt goed wanneer iedereen toch op zijn minst op CC zou rijden op de snelweg.
DAT!
Afgelopen weken nog eens ACC mogen testen bij 2 Volvo’s en neen dank u dat komt er zeker niet in, maar dat wisten we al van bij Audi, Jaguar, BMW en Lexus. Hemeltergend om zo te moeten rondrijden. Mij verbaast het nu helemaal niet meer dat je zoveel yo-yo en zigzag-rijders tegenkomt op de snelweg.
Het verbaast me ook niet dat bepaalde verzekeringsgroepen die dingen al uit hun voorwaarden hebben gehaald om korting te kunnen bekomen op je polis.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
in de file is het anders toch ook makkelijk als je het hebt en je het beu bent van op de rem te staan, ik wil ook niet zonder meer
Dat is dan ook het enige goede aan dat systeem, bij stapvoets verkeer ben ik akkoord, zeker als je er dan nog geen handelingen meer zou voor moeten maken, top dan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment