Of die nu geventileerd zijn of niet, zal me zorg zijn. Gaat om de stof. Op de configurator van Mercedes ziet dat er nog tof uit (https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/p...-qr_ci-summary ) , maar als ik dan eens foto's zie op autoscout (bijv https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...0862?cldtidx=1) dan ziet dat er toch maar mottig uit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuze nieuwe bedrijfswagen...help!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenFree_ltd zijn opmerking is héél correct. Ik zit ook wel in cat.3 maar dat heeft ook met leeftijd en jobinvulling te maken. Ik ben ondertussen ook 45j oud, en beroepshalve zit ik zowat 4u tot 6u per dag in mijn auto. Ofwel ben ik onderweg naar klanten (altijd in kostuum met valiesje, ik "verkoop" niets dus geen stationwagen nodig) ofwel naar de grootsteden. Qua grootte heb ik toch echt een E-klasse of 5-serie "nodig" ( uit gewoonte, en 2 kinderen van 9j en 15j). Mocht ik zelf mogen betalen/kiezen, ik betaalde bij voor comfortzetels in leder, masagestoelen enz maar zit nu eenmaal beperkt (maar toch mooi budget).
Ik zou mss in mijn budget ook een kale 5-reeks krijgen, maar dan kies ik liever voor een mooi uitgeruste Tiguan die ik nu heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is een heel andere interpretatie.
Je gaat uit van het budget, en wil daar nog iets bij leggen. Kan OK zijn, maar bij ons mag het niet meer.
Er is er ooit ene geweest die 4000€ bijgelegd had, en 2 weken nadien reed die zijn auto in de prak.
Resultaat: 4000€ weg, omdat de omnium van de leasemaatschappij en het bedrijf geen enkele mogelijkheid had om die 4000€ op een fiscaal correcte manier terug te betalen.
Daar is toen zo veel zever rond geweest dat de personeelsdienst dit voor de toekomst geblokkeerd heeft.
Om dan terug te komen op de geventileerde zetels. Ik heb ze nu in mijn BMW, maar misschien is er iets mis, dat werkt echt bijna niet, of slechts af en toe.
Of dat in een Volvo beter is zal ik volgende zomer weten.
Heb wel ooi bij een bedrijf gewerkt, maar ik toen als arbeider werkte. En de werfleiders en projectleiders kregen allemaal een bepaalde uitrusting van VW Golf. Jaja, is meer dan 20 jaar geleden en toen waren de mensen nog blij met 'een' firmawagen en sprak men nog niet van 'welke' firmawagen
Daar konden ze wel extra's nemen en bijbetalen. Bij ongeval geen idee hoe dat zat, maar er werd berekend hoeveel % uwe inbreng was. Als de auto daarna verkocht werd, kreeg ge ook dat percentage terug van de verkoop van de wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wat ik niet goed begrijp is dat ge u beperkt tot deze wagens. Er zijn andere merken die ook leuke wagens neerzetten voor veel minder geld waardoor ge u wel kunt laten gaan. Bv een zeer goed uitgeruste Passat of Aerton? Qua prijs geen idee hoe de Jaguar XF zit.
Ik zou mss in mijn budget ook een kale 5-reeks krijgen, maar dan kies ik liever voor een mooi uitgeruste Tiguan die ik nu heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
Omdat ik die merken niet kan kiezen. Keuze is beperkt tot Audi, Mercedes en BMW.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenLapino, make up your mind!! Hoe lang gaat dat hier nog duren? Al over de 100 posts over welke je nu toch zou nemen... man toch. Pak die BMW en stop met nadenken.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenLapino, make up your mind!! Hoe lang gaat dat hier nog duren? Al over de 100 posts over welke je nu toch zou nemen... man toch. Pak die BMW en stop met nadenken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Wel jammer dat je een A6 geen kans meer geeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Niuewste model, lage korting, en ik ben zeker dat je niet ver geraakt op de optielijst.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
TS heeft een A6 dacht ik, dus inruilen, gaat ie nog een mooie prijs voor krijgen en zal nog “schappelijk” mogen bijleggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Gaat idd niet, is leasing. Maar goed, omdat het blijkbaar enkele mensen op de tenen werkt.... Heb offerte gevraagd en ontvangen van de Mercedes met leder interieur, maar dan moet ik wel voor de 200D gaan ipv de 220D. En ga straks nog eens langs in toonzaal bij BMW. Denk dat beide dan rond zelfde budget zullen zitten, met vergelijkbaar uitrustingsniveau (enige wat ontbreekt op de BMW is elektrisch verstelbare zetels maar daar kan ik mee leven). De BMW heeft dan weer iets meer vermogen. Of dat verschil (163pk-400nm vs 150pk-360nm) voelbaar is, zal ik niet weten want geen 150pk te testen bij de dealers (heb er genoeg gevraagd). Maar kan me niet voorstellen dat die 200D een echte slak is. De BMW is natuurlijk sowieso al dynamischer. Dus straks nog eens goed gaan bekijken.
Comment
-
Denk niet dat ge een enorm groot verschil in vermogen gaat merken. Ik kom van een DS5 met 180pk en 400nm en heb nu een Tiguan met 150pk en 380nm. Op papier is de Tiguan 0,1 seconde trager op de 0-100 Qua rijden voelde de Tiguan vlotter aan, maar dat kwam vooral door die crappy automaat die schakelde gelijk nen elastiek en u het gevoel gaf dat hij snel was. De Tiguan voelt ge helemaal niet schakelen
In mijn geval nooit meer zonder electrische zetels met geheugen. Want eens mijne zetel goed staat moet dat zo blijven ivm mijne rug
Succes met de keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenGaat idd niet, is leasing. Maar goed, omdat het blijkbaar enkele mensen op de tenen werkt.... Heb offerte gevraagd en ontvangen van de Mercedes met leder interieur, maar dan moet ik wel voor de 200D gaan ipv de 220D. En ga straks nog eens langs in toonzaal bij BMW. Denk dat beide dan rond zelfde budget zullen zitten, met vergelijkbaar uitrustingsniveau (enige wat ontbreekt op de BMW is elektrisch verstelbare zetels maar daar kan ik mee leven). De BMW heeft dan weer iets meer vermogen. Of dat verschil (163pk-400nm vs 150pk-360nm) voelbaar is, zal ik niet weten want geen 150pk te testen bij de dealers (heb er genoeg gevraagd). Maar kan me niet voorstellen dat die 200D een echte slak is. De BMW is natuurlijk sowieso al dynamischer. Dus straks nog eens goed gaan bekijken.
Maar in een E of 5 hoort leer te zitten.
Comment
-
Ik doe natuurlijk ook wel wat autostrade, heb geen echt zware voet maar heb wel graag auto die vlot accelereert en inhaalt. Vanmiddag de 520D eens gaan testrijden, de 200D is jammer genoeg nergens te testen in mijn buurt. Heb nu een Audi A6 136pk/360nm en vind die soms wat sloom. Zit snel aan zijn einde bij inhalen. Als die 200D zelfde zou zijn, zou ik wel teleurgesteld zijn. De 520D is wel sneller, duidelijk.
Comment
-
Lijkt me ook wel, dat naast de nummers, het "gevoel" van snelheid misschien hoger is in de BMW. Mercedes en Audi zetten meer in op het comfort dan op het gevoel van snelheid, geloof ik.
Wat ik dus wil zeggen: Er kan ook een verschil van perceptie op zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenfanboy-talk
maar eens je de benz een tijd rijdt zul je merken dat die je wat rustiger doet rijden, het moet allemaal niet zo nodig wat rapper
Bij een BMW heb je altijd het gevoel dat die auto sneller wil, en zit te wachten op het moment dat je het gas in trapt.
Ik rij nu met een 525d met 211pk, ervoor met een A6 met 163 pk. In het gewone verkeer in België maakt dat echt niks uit. Pas boven de 160-180 maken die pks echt verschil.
Als je er voor zorgt dat die 200d er vanachter niet op staat, dan ben je dat rap vergeten. Ga voor leer en luxe!
Comment
-
Zou in geval van de mercedes idd ook voor leer en luxe gaan en de 200d... toch nog een advies voor de BMW: de standaardzetels vond ik niet zo goed en heb sportzetels met lendensteunregeling genomen. Comfortzetels zijn ook top (maar nog een stuk duurder).
Comment
Comment