Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp eerste bedrijfswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hulp eerste bedrijfswagen

    Allen,

    Ik heb de mogelijkheid om een bedrijfswagen samen te stellen.
    Ik rij momenteel met een BMW 1 reeks 175pk +-
    Graag had ik naar een groter model gegaan. Maar ik ben helemaal nog niet zo mee met het gegeven van VAA etc etc.

    Als ik al mijn opties van mijn huidige wagen neem en aanvink op leasing websites kom ik op 680euro/maand
    Het zou de eerste leasing zijn die we als bedrijf gaan aanschaffen maar zelf weet ik er nog niet al te veel over. Ook niet qua impact op het loon.

    Ik moet het zelf een beetje allemaal uitzoeken... en dat maakt het niet zo makkelijk.
    Wel heb ik wat rond gehoord bij vrienden die over een bedrijfswagen beschikken. Ofwel krijgen ze een totaal budget (totaal prijs van de auto) of wel een budget per maand.
    Wil je extra opties dan betalen ze daar maandelijks xx euro's voor bij.

    Wat me ook interesseert is:
    Hoe interessant is een wagen voor mijn baas, ik wil een interessante wagen voor het bedrijf dat ons geen handen vol geld kost als we evengoed een hybride wagen kunnen nemen.

    Modellen die ik heb bekeken:
    Volvo V60
    Volvo XC60
    BMW 330E (vanaf midden januari beschikbaar)
    BMW 530E (Waarschijnlijk boven budget)
    BMW 330i
    BMW 320i

    Vaak komen verkopers toch met een verhaal dat het interessanter is om voor een diesel te gaan in tegenstelling tot een benzine...

    Ohja, ik doet niet zoveel km's (25 000 a 30 000 per jaar)
    Ik doe +- 25km woon werkverkeer per dag maar moet regelmatig met de wagen op de baan. (Woonwerkverkeer elektrisch kunnen doen lijkt me wel interessant.)


    Misschien lees je het hierboven wel... ik heb een zekere vrijheid qua uitrusting, merken,... (eigenlijk carte blanche) maar ik wil mezelf niet graag bedotten.

    Bedankt alvast!
    Last edited by ; 31/12/2018, 17:03.

  • #2
    Ken er zelf niet veel van, maar vraag me wel af welke wagen dit is :

    BMW 350E

    Comment


    • #3
      Phate Mijn excuses, ik bedoel uiteraard BMW 530E ;-)

      Comment


      • #4
        Van dat lijstje is de 330e wellicht veruit de interessantste, fiscaal gezien. Op de andere gaat het VAA aanzienlijk hoger liggen en de fiscale aftrekbaarheid lager.
        Volledig elektrisch is wellicht nog interessanter, maar dan kom je bij andere merken uit en de levertijd zal ferm oplopen.

        Comment


        • #5
          Kijk eens bij directlease.be
          daar kan je autos samenstellen, en krijg je een prijs ifv looptijd en kms.
          Je boekhouder kan dan de rest uitrekenen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Kijk eens bij directlease.be
            daar kan je autos samenstellen, en krijg je een prijs ifv looptijd en kms.
            Je boekhouder kan dan de rest uitrekenen.
            Ook op leaseplan.be kan je dat

            Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Inderdaad best configureren via de leaseplan site. Leaseplan is sowieso een stuk goedkoper dan directlease voor de meeste modellen, en je kan meteen ook service pakketten aanvinken.
              Als je doorklikt naar de volgende pagina, nadat je je configuratie hebt gemaakt, dan zie je ook meteen de VAA.

              voor 680€ ga je wel geen 330€ kunnen nemen, noch een XC60 of een V60 trouwens.
              Of je moest hem wel erg karig uitrusten.
              Ik reken dan maar even voor het gemak met een looptijd van 4 jaar en 30.000km per jaar.
              Voor de XC60 momentum 150pk diesel handgeschakeld, zit je dan al meteen aan 725€/md
              Zonder winterbanden of opties.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor bovenstaande tips!
                Wat is het meest interessante voor mijn werkgever, een hybride aanschaffen die véél duurder is maar wel meer aftrekbaar is?
                Het budget is zeer moeilijk in te schatten, ik probeer zelf uit te zoeken waar de kosten voor mezelf gaan liggen en hoeveel deze bedragen.

                Ik was wel deze SDWorks tool tegen het lijf gelopen...
                Voorbeeld:
                BMW 520i


                Die 330,00 euro VAA is dat nu veel/weinig... iemand die me daar iets wijzer kan in maken?

                Bedankt alvast.


                Comment


                • #9
                  Die 330 € gaan jou, afhankelijk van een aantal parameters, zoals eigen bijdrage, ongeveer de helft effectief netto kosten.
                  Beste is om door je HR eens een simulatie te laten maken, gebaseerd op een werkelijke offerte.

                  Ivm de vergelijking Hybride diesel, vond ik dit online :

                  Voor een dieselwagen met een aanschaffingsprijs van 35.000 euro en een CO2-uitstoot van 100 gram per kilometer, zullen de afschrijvingen vanaf 2020 voor 70 procent fiscaal aftrekbaar zijn (120% - (0,5 x 100 gram CO2/km)). Tegen het verlaagd vennootschapstarief van 25 procent betekent dit dus een belastingbesparing van 6.125 euro. Opteert men voor een hybride wagen van 46.000 euro en een CO2-uitstoot van 36 gram per kilometer, dan zijn de afschrijvingen voor 100 procent aftrekbaar (120% - (0,5 x 36 gram CO2/km). Over 5 jaar geeft dit een belastingbesparing van 11.500 EUR.

                  De aankoop van een hybride wagen leidt dus tot een bijkomende belastingbesparing van 5.375 euro ten opzichte van een gelijkaardige wagen met een klassieke verbrandingsmotor. Dit betekent dat het verschil in aankoopprijs (11.000 euro) al grotendeels gecompenseerd wordt door het hogere aftrekpercentage van de wagenkosten in de vennootschap.

                  Het probleem met hybride wagens is echter, en dat is vooral in NL gebleken, dat leasing rijders deze zelden of nooit elektrisch opladen. Bijgevolg zitten ze met een torenhoog verbruik, waardoor dit voordeel compleet teniet gedaan wordt. Vandaar dat in NL hybride ondertussen al helemaal terug gedraaid is in de leasing markt.
                  Last edited by Bud Wijzer; 02/01/2019, 15:58.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk Berichten
                    Bedankt voor bovenstaande tips!
                    Wat is het meest interessante voor mijn werkgever, een hybride aanschaffen die véél duurder is maar wel meer aftrekbaar is?
                    Het budget is zeer moeilijk in te schatten, ik probeer zelf uit te zoeken waar de kosten voor mezelf gaan liggen en hoeveel deze bedragen.

                    Ik was wel deze SDWorks tool tegen het lijf gelopen...
                    Voorbeeld:
                    BMW 520i


                    Die 330,00 euro VAA is dat nu veel/weinig... iemand die me daar iets wijzer kan in maken?

                    Bedankt alvast.

                    330 vind ik veel.
                    Voor mijn BMW X1 betaal ik net geen 200 euro VAA.

                    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Voor mijn auto (525d) is het net geen 400€.

                      Comment


                      • #12
                        Een 330e zal 166€/m bruto vaa hebben (50.000 * 4% / 12)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Een 330e zal 166€/m bruto vaa hebben (50.000 * 4% / 12)
                          dat is nadeel van alle hybride, door hogere cataloguswaarde is VAA ook direct hoger :-(

                          Comment


                          • #14
                            Ja maar dat percentage (4%) telt heel zwaar mee in de berekening. Bij nen nieuwen 525d hebt ge bv. +/- 65000 (ongeveer) * 9,5% = +/- 515€ per maand.

                            Comment


                            • #15
                              Die 4% is ook enkel geldig als je auto 40 of 50km kan rijden puur electrisch.
                              En hou er ook maar rekening mee dat de koffer van die hybride modellen soms een pak kleiner is.
                              Stond recent aan de supermarkt naast een Merc GLE hybride, en die had echt een heel kleine koffer. Vanaf de bumper ging die koffer direct 15cm omhoog voor de batterijen.
                              Dan heb je een gigantische ketel met de koffer van een Golfke.

                              Comment


                              • #16
                                das relatief he tommie, er gaat 200 liter minder in, das ongeveer het verschil tss een 5 break en een e klasse
                                ik geef toe als je daar een foto van ziet, dat ziet er niet uit

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Die 4% is ook enkel geldig als je auto 40 of 50km kan rijden puur electrisch.
                                  En hou er ook maar rekening mee dat de koffer van die hybride modellen soms een pak kleiner is.
                                  Stond recent aan de supermarkt naast een Merc GLE hybride, en die had echt een heel kleine koffer. Vanaf de bumper ging die koffer direct 15cm omhoog voor de batterijen.
                                  Dan heb je een gigantische ketel met de koffer van een Golfke.
                                  Daarom rijd ik met een golfke. Past zonder manoevreren in bijna alle parkeerplekken en mijn spullen passen in het golfke. Niet zo duur in aanschaf en laag VAA
                                  Nu denk ik wel dat die 4% op de nieuwe 330e van toepassing zal zijn, die heeft 60km elektrische autonomie.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X