Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kodiaq vs Karoq

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kodiaq vs Karoq

Ik ben op zoek naar een SUV.
    Ik heb er reeds meerdere getest (X Trail, Karoq, Kodiaq, DS7, XC40) Na de testritten en rekening houdend met de prijs twijfel ik nog tussen de Kodiaq en Karoq.

Ik ga voor dezelfde motorisatie bij beide (1.5 TSI m) .

Ik moet er vaak mee in het Antwerpse rijden om huisbezoeken te doen. Welke raden jullie aan? De Kodiaq heeft de 360° camera, de Karoq heeft zijn lengte meer mee (dikke 30cm korter). Iemand ervaring met de Kodiaq in stadsomgevingen?
    ​​​​
    Last edited by ; 30/12/2018, 22:23.

Net een test gelezen van de Skoda en die kwam er wel erg goed uit. Ze vonden hem enkel goed aan de prijs, maar als je bij concurrerende merken gaat kijken, zitten die toch een stuk hoger. Vind het ook de mooiste van de twee. Echt aanraden is moeilijk, Maar zo heel lang is die toch nog niet? Ben ik verkeerd met de gedachte dat dit rond de 4.70 m is ? De mijne is langer (wat een uitdrukking lol) en steekt wel uit de parkeervakken. En je moet al eens een plaats voorbij rijden waar je met een andere wagen wel in kan. De parkeerautomaat parkeert hem wel in een zo klein mogelijk plaatske, de eerste parkeerautomaat die het snel doet en zeer goed...
    Maar in een te kleine plaats kan niet natuurlijk. Daarom neem ik de wagen van mijn vrouw al eens als ik in het stad moet zijn. Een Renault Espace, superhandig in de stad. Iedereen zal nu zeggen dat een Espace groot is.... klopt niet. Is slechts 4.65 lang maar lijkt gewoon groter. Idem met een suv, 4.70m is de lengte van een Megane break of zo.... Dus de medium gezinswagen eigenlijk. Denk dat dit goed te doen is, zit je heel veel in de stad, heb je geen kinderen, doe je weinig snelweg,... dan zo klein mogelijk natuurlijk. In het andere geval profiteer je van het betere comfort doorgaans bij een langere wagen en de andere voor de hand liggende voordelen.
    Vrees dat het een heel persoonlijke keuze zal worden. Succes en je kiest er volgens mij 2 goeie uit, alhoewel ik ook de Volvo eens zou proberen. Alleen al voor zijn hoge veiligheidsscores op het ganse nieuwe Vovogamma (valt echt wel op)

Comment

Ook de Volvo heb ik geprobeerd, maar deze is bijna 10.000€ duurder. Sinds hun vernieuwing is Volvo echt waanzinnig duurder geworden.

Comment

Ik zou kiezen welke je het mooist vindt.
        Zelfde merk, dus grotendeels zelfde techniek.
        Ruimte is geen issue anders zou je niet twijfelen tussen de 2.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

Het is een beetje dubbel.
          Langs de ene kant is de Kodiaq veel comfortabeler en toch iets beter afgewerkt.
          Langs de andere kant vind je gewoon veel makkelijker parkeerplek met de Karoq en is hij ook vinniger (logisch, zelfde motor minder gewicht, kortere wielbasis).
          De Karoq is veel harder geveerd (scheelt zelfs niet veel met m'n Alfa Mito).

De achterkant van de Kodiaq spreekt me qua looks meer aan.

Door deze twijfel wou ik dus gewoon even horen of er Kodiaqeigenaars zijn die frustraties hebben over het gebruik binnen de stad

Comment

Waarom kijk je ook niet naar de gewone VW Tiguan…, want een Kodiaq is eigenlijk een uitgetrokken Tiguan (= Allspace)

Is duidelijk korter (21 cm) en iets smaller, parkeert makkelijker, maar heeft de starre achteras van de Karoq niet…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Waarom kijk je ook niet naar de gewone VW Tiguan…, want een Kodiaq is eigenlijk een uitgetrokken Tiguan (= Allspace)

Is duidelijk korter (21 cm) en iets smaller, parkeert makkelijker, maar heeft de starre achteras van de Karoq niet…
              Die is met dezelfde opties natuurlijk ook €15.000 duurder.

Comment

hoeveel is het prijsverschil tss die 2 skoda's eigenlijk?

ik had een smart en die had het voordeel dat er altijd wel ergens een plekje was waar niemand anders in geraakte...maar das bij deze 2 niet echt het geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soundless Bekijk Berichten

Die is met dezelfde opties natuurlijk ook €15.000 duurder.
                  zk heb een Tiguan en in de garage een paar maanden terug met de verkoper nog eens staan praten en zij doen VW en Skoda. Hij had net de dag ervoor beiden moeten uittellen. Kleine tiguan vs de kodiac he, dus niet met de allspace. En daar zat maar een paar €100 verschil tussen beiden. Hoe,gij aan €15000 verschil komt, is me een raadsel.

Comment

Het prijsverschil is een kleine 4000eur. De Karoq komt voor de 1.5 TSI Style met bijna alle opties op 31900, de Kodiaq op 35500.

Ik heb wel fleet korting dus al ong 5000 korting plus nog een beetje extra gepingeld.

Normaal is de Kodiaq nog wat duurder maar met de Salonacties krijg je het GPS Style Pack gratis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

zk heb een Tiguan en in de garage een paar maanden terug met de verkoper nog eens staan praten en zij doen VW en Skoda. Hij had net de dag ervoor beiden moeten uittellen. Kleine tiguan vs de kodiac he, dus niet met de allspace. En daar zat maar een paar €100 verschil tussen beiden. Hoe,gij aan €15000 verschil komt, is me een raadsel.
                      Met dezelfde opties welgeteld 11.000eur duurder. Natuurlijk wel zonder onderhandelen, maar het zal nog altijd makkelijk 6000eur duurder uitkomen dan.

Aangezien mijn budget 35k was, is de Tiguan dus een stukje te duur.
                      Die 500eur boven mijn budget kan ik nog mee leven, maar 5000eur erboven is toch een groot verschil
                      Last edited by ; 31/12/2018, 17:16.

Comment

Kan geen opties verelijken, maar mijne Tiguan Comfortline 2.0TDI DSG zat ietske boven de €37000. En dan zit er het Premium Pack, Traveler Pack, Active Info Display en spraakbediening op. Dus een zeer ruime uitrusting. De, in die tijd, 1.4TSI was nog een paar €1000 goedkoper.

Ondertussen is de Tiguan wel al een paar keer opgeslagen en denk een €1500 duurder.

Ik overweeg als volgende de Tiguan Allspace en met dezelfde opties als nu en dan nog een paar extra opties, zou deze momenteel komen rond de €43000.

Skoda kan ik niet over meespreken daar ik deze nooit heb laten configureren.

Comment

Versta me niet verkeerd, ik vind de Tiguan in feite mooier dan de Kodiaq, maar spijtig genoeg moet ik ook naar de portefeuille luisteren

Comment

Al gedacht aan de tweeling Peugeot 3008 /Opel Grandland X of Renault Kadjar die zowel in afmetingen, als prijs, tussen uw spreidstand à la Kim Clijsters zitten (Karoq, Kodiaq)

PS zeker voor stadsverkeer is een automaat, wel de eerste optie, die je nooit mag vergeten...

Comment

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

1.5 (heb zelf die motor) is in een Kodiaq veel te licht

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  1.5 (heb zelf die motor) is in een Kodiaq veel te licht

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                  Ik heb bij de Kodiaq zowel testgereden met een 2.0 Diesel als een 1.5 benzine en moet zeggen dat de benzine veel sneller en vlotter reed. Zelfs bergop.

Comment

Ik heb bij de Kodiaq zowel testgereden met een 2.0 Diesel als een 1.5 benzine en moet zeggen dat de benzine veel sneller en vlotter reed. Zelfs bergop.
                                    Lijkt me sterk en de cijfers spreken dat ook tegen. Wel dezelfde pk’s, maar de diesel heeft heel wa meer koppel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Lijkt me sterk en de cijfers spreken dat ook tegen. Wel dezelfde pk’s, maar de diesel heeft heel wa meer koppel.
                                      De Diesel was wel een automaat, de benzine manueel. Ik vond de automaat nogal lui. Ik ben die van mijn vrouw gewoon in haar Alfa Giulietta en die gaat toch een pakje vlotter.

Comment

Uw gevoel klopt 100% met de cijfers.... is ook nogal logisch, 1+1 = 2

Een diesel heeft meer gewicht en véél langere versnellingen, waardoor het koppel voordeel wegvalt

Comment

Working...
                                        X