Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NIeuwe bedrijfswagen : Skoda / BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• NIeuwe bedrijfswagen : Skoda / BMW

Na 5 jaar is mijn huidige bedrijfswagen (Skoda Superb Style - 1.6 diesel) aan vervanging toe...
    En omdat ik steeds tevreden ben geweest van de Superb, ben ik met dezelfde wagen begonnen.
    Maar gezien mijne leeftijd (jaja, ouderdom begint te wegen...), wou ik langs de andere kant ook wel eens wat 'hoger' gaan zitten.

Dus na vergelijking van diverse wagens, mogelijkheden en budgetten blijven volgende 3 kandidaten over :

Skoda Superb Combi 1.5 TSI 150pk Manueel Style (is al serieus goed uitgerust, bv incl Bi-xenon koplampen, comforttoegang...)
    Opties :
    - Pack GPS (GPS Columbus, DAB radio, Wireless Charging...)
    - Pack Comfort (Park assist, achteruitrijcamera, verwarmde zetels, getinte ruiten...)
    - Dode hoekcontrole
    - Verkeersbordherkenning
    - Canton Sound Systeem
    - Electrische opening kofferdeksel
    - Digital Instrument Panel
    - Trekhaak

BMW X1 sDrive 18i 1.4 140pk manueel
    Opties :
    - Pack Avantage (Electrische opening koffer...)
    - Pack Business (Park assist, GPS, metaalkleur...)
    - Pack Comfort (Comforttoegang, electrische zetels, verwarmde zetels)
    - Getinte ruiten
    - LED Headlights
    - Trekhaak
    - Hifi luidsprekersysteem
    - Sportzetels

BMW 218i Active Tourer 1.4 140pk manueel
    Opties :
    - Pack Avantage (Electrische opening koffer,
    - Pack Business (Park assist, GPS, metaalkleur
    - Pack Comfort (Comforttoegang, electrische zetels, verwarmde zetels)
    - Getinte ruiten
    - LED Headlights
    - Trekhaak
    - Hifi luidsprekersysteem
    - Sportzetels

Misschien is het wel 'appelen met peren' vergelijken, maar toch zeggen alle 3 de mogelijkheden mij wel iets.
    Wat is de 'beste' (?) keuze....

Dan zou ik in dit geval voor de X1 gaan. De knapste eruit. Enkel jammer van dat 'manueel' Ge wordt wat ouder, zegt ge, maar wilt wel in de soep blijven roeren

Comment

die x1 3 cylinder turbo zuipt nogal, grotere tank is aan te raden volgens collega's

edit: hoewel spritmonitor hun ongelijk geeft

Last edited by bobo; 10/01/2019, 13:42.

Comment

Ik zou in jouw geval toch ook eens naar een Skoda Karoq gaan zien bv. Die ga je super kunnen uitrusten met dat budget, én met automaat.

Ik heb al zowel met een X1 als een 2 Grand tourer gereden en persoonlijk vind ik de ophanging daarvan niet BMW waardig.

Comment

Ik zou toch ook zeker voor een automaat gaan. Zeker in dergelijke grote /hoge wagens.

Comment

Skoda Karoq heb ik inderdaad gezien, maar vond de afwerking/comfortgraad niet 'mijn ding'.

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ik zou in jouw geval toch ook eens naar een Skoda Karoq gaan zien bv. Die ga je super kunnen uitrusten met dat budget, én met automaat.

Ik heb al zowel met een X1 als een 2 Grand tourer gereden en persoonlijk vind ik de ophanging daarvan niet BMW waardig.

Comment

Budget laat niet toe buiten de opties ook nog automaat (+ 2000 Euro) te kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Ik zou toch ook zeker voor een automaat gaan. Zeker in dergelijke grote /hoge wagens.

Comment

Geen andere merken mogelijk? VW t-roc zit ook wat hoger en wellicht toch wat beter afgewerkt dan karoq. BMW X1 is op zich ni veel mis mee, maar hun driecilinder benzine is qua verbruik tov prestaties geen topper. VAG heeft betere motoren...

Comment

Voor het budget van een Superb style moet je zelfs een Tiguan Comfortline kunnen nemen, denk ik. Dan zit je qua afwerking toch zeker op het niveau van je Skoda nu, lijkt mij.

Comment

Als je wat ouder wordt moet je iets lager kopen, dit om in conditie te blijven.
                    Na mijn Dodge Ram is er een Nissan 370Z gekomen
                    Z4 M40i

Comment

Nieuwe Mercedes B al bekeken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        Als je wat ouder wordt moet je iets lager kopen, dit om in conditie te blijven.
                        Na mijn Dodge Ram is er een Nissan 370Z gekomen
                        Dit is voor mij de post van de dag!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als je de ruimte van een Superb break niet nodig hebt dan zou ik voor de X1 gaan (of VW Tiguan).

Comment

X1. Ben er zeer tevreden van

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Comment

VW = Heb het niet op dit merk 'begrepen'. Persoonlijke mening hé...
                              Mercedes = niet mogelijk.

Dus toch maar eens bij BMW naar de X1 van naderbij gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                VW = Heb het niet op dit merk 'begrepen'. Persoonlijke mening hé...
                                Mercedes = niet mogelijk.

Dus toch maar eens bij BMW naar de X1 van naderbij gaan kijken.
                                Op VW hebt ge het niet begrepen, maar wel op Skoda?
                                De logica ontbreekt mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Op VW hebt ge het niet begrepen, maar wel op Skoda?
                                  De logica ontbreekt mij.
                                  Sinds wanneer is een auto een logische keuze?

Mercedes A, B, CLA, GLA-rijders betalen ook graag € 10000 meer, als een Renault (Megane, Scenic…) technisch nochtans 90% gelijk…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    Mercedes A, B, CLA, GLA-rijders betalen ook graag € 10000 meer, als een Renault (Megane, Scenic…) technisch nochtans 90% gelijk…
                                    Kom, kom, serieus blijven hé een auto is meer dan een motor en versnellingsbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Sinds wanneer is een auto een logische keuze?

Technisch mss wel, maar het oog en lichaam wil ook wat en daar zitten ze ver van mekaar.

Comment

TS zoekt dus eigenlijk een wagen met Skoda badge en VW afwerking. Die bestaat niet, dus dan maar de BMW met driecilinder zuipschuit .

Comment

Working...
                                        X