Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste leasing wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eerste leasing wagen

    Graag had ik even jullie deskundige hulp gehad.

    Binnenkort mag ik bij mijn nieuwe werkgever via Arval een bedrijfswagenwagen leasen.

    De volgende voorwaarden staan vermeld in de car policy:
    - Norm-leasebedrag: 550 EUR
    - In het norm-leasebedrag is begrepen: huur, niet-aftrekbare BTW, onderhoud en herstellingen, zomer- en winterbanden, verzekering, bijstand en taksen.
    - 25.000 km/jaar
    - Looptijd 48 maand

    Het is de bedoeling dat ik zelf op zoek ga naar een passende wagen volgens het norm-leasebedrag en de bepalingen, waarna ik de offertes aan Arval dien te bezorgen, zodat deze omgezet kunnen worden naar een maandelijkse leaseprijs.

    Mijn werkgever heeft maar een paar leasewagens waardoor de toegestane kortingen niet zo hoog zulllen zijn.

    Aangezien ik geen ervaring heb met leasewagens, kan ik moeilijk inschatten met welk type wagens dit leasebedrag overeenkomt.

    Kan er iemand mij een idee geven welke wagens binnen dit budget vallen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Via websites als leaseplan.be of directlease.be kan je deze parameters ingeven.
    Op die manier heb je dan al een eerste indicatie in welke richting je op zoek kan gaan.
    Deze tools houden natuurlijk geen rekening met kortingen die je krijgt. Maar je hebt tenminste toch al een idee.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor uw antwoord!

      Kan ik er dan van uitgaan dat de prijzen over het algemeen wat lager liggen dan op deze websites? Zeker met het autosalon dat eraan komt?

      Comment


      • #4
        autosalon heeft weinig of geen invloed op leasing prijzen. Automerken hanteren het ganse jaar door speciale tarieven voor de fleet markt.

        Ik heb al geleased bij Arval en Leaseplan, en die prijzen ontlopen mekaar meestal niet veel. Het kan wel zijn dat ze net een actie hebben op één of ander voertuig, maar dat kan je dan best aan de maatschappij zelf vragen.

        Comment


        • #5
          Het is zo dat ik zelf naar een dealer moet gaan om daar een offerte te bekomen, die dan door Arval wordt omgezet naar een leasebedrag.

          Zelfs in dat geval zal het autosalon geen rol spelen? Heb ik dat goed begrepen.

          Comment


          • #6
            Yep, op basis van de configuratie gaat de leasemaatschappij de prijs per maand uitrekenen.
            Die hangt ook af van : looptijd, kms, winterbanden in/out, verzekeringscondities....
            Bij ons zeggen ze dat of je moet cutten, of dat je nog wat budget hebt.

            Zorg voor een config waar je je goed bij voelt, en voeg er een paar opties aan toe die je leuk vindt, maar die je ook kan laten wegvallen zonder dat je je slecht voelt.

            Bij ons zijn er ook een aantal dingen verplicht (navigatie, leer, metaalkleur).

            Als je weinig tijd hebt, stuur dan gewoon de config van een configurator door naar je verkoper, en dan krijg je ook wel een antwoord.
            Mijn vorige auto heb ik laten bestellen zonder dat ik in de garage was. Proefrit had ik al met dezelfde auto van een collega gedaan.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasC Bekijk Berichten
              Het is zo dat ik zelf naar een dealer moet gaan om daar een offerte te bekomen, die dan door Arval wordt omgezet naar een leasebedrag.

              Zelfs in dat geval zal het autosalon geen rol spelen? Heb ik dat goed begrepen.
              Maakt geen verschil omdat ge niet particulier gaat kopen. Ge moet direct zeggen dat het een firmawagen is en opgeven hoeveel bedrijfsvoertuigen er in jullie bedrijf zijn. Die prijzen liggen heel anders voor bedrijven.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor al de info.

                Kan er iemand alvast een tipje van de sluier heffen van wat ik mag verwachten (rekening houdend met het feit dat mijn onderneming geen grote kortingen krijgt)? Met andere woorden, zal het een Dacia Sandero, een VW Golf of een Mercedes C-klasse worden ;-)

                Bedankt!

                Comment


                • #9
                  Dat kan je best al eens testen op bv directlease.
                  Geef daar looptijd en km/jaar in, en je krijgt al een idee hoe ver je geraakt met 550/maand.
                  Zal zeker geen BMW5 worden, maar ook geen Poloke.

                  Ik denk dat je gaat landen bij iets in de Golf klasse met wat opties.

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt.

                    Probleem is hier ook nog wel de uitstoot... Car policy vermeldt 110gr/km. Maar het document dateert van voor de recente wijziging, en hierdoor zijn de waardes wel serieus gestegen...

                    Is dit het gevolg van iets fiscaals (voor de werkgever)?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThomasC Bekijk Berichten
                      Bedankt.

                      Probleem is hier ook nog wel de uitstoot... Car policy vermeldt 110gr/km. Maar het document dateert van voor de recente wijziging, en hierdoor zijn de waardes wel serieus gestegen...

                      Is dit het gevolg van iets fiscaals (voor de werkgever)?
                      Ja, als je hoog zit in Co2, dan kan de werkgever de kosten van die auto maar voor 60% of zo aftrekken.
                      Als je merkkeuze vrij is, kijk dan eens naar een Ionic of Auris hybrid.

                      Comment


                      • #12
                        Voor jou eens even geconfigureerd in leaseplan met comfort pack ( is wat de meeste bedrijven wel nemen als verzekering)
                        Dit zijn in principe wel prijzen voor bedrijven met minimum 20 auto's.

                        https://www.leaseplan.be/nl/sections...961.1540800610

                        Passat 1.6 tdi Trendline DSG aut.
                        Met business pakket, en donkere achter ramen. 536€/md

                        Dat kan je al een beetje een benchmark geven.

                        Als je benzine mag nemen, ga je dus wel voor een 150 pk Passat kunnen gaan bv. Zeker als je nog handmatig wil schakelen.

                        Edit, die laatste zit veel te hoog in Co2 (115gr)

                        Sowieso beter bij diesel blijven met zo'n CO2, lijkt me dan.
                        Last edited by Bud Wijzer; 17/01/2019, 10:44.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Voor jou eens even geconfigureerd in leaseplan met comfort pack ( is wat de meeste bedrijven wel nemen als verzekering)
                          Dit zijn in principe wel prijzen voor bedrijven met minimum 20 auto's.

                          https://www.leaseplan.be/nl/sections...961.1540800610

                          Passat 1.6 tdi Trendline DSG aut.
                          Met business pakket, en donkere achter ramen. 536€/md

                          Dat kan je al een beetje een benchmark geven.

                          Als je benzine mag nemen, ga je dus wel voor een 150 pk Passat kunnen gaan bv. Zeker als je nog handmatig wil schakelen.
                          Dan gaat er wss wel ne mooie Octavia ook in zitten dan

                          Comment


                          • #14
                            Lage CO2 is sowieso belangrijk, bij een naft mag de CO2 hoger liggen dan bij een diesel om dezelfde VAA/aftrekbaarheid te bekomen.
                            Maw een diesel met 110 gr is eigenlijk minder interessant dan een naft met 110 gr.

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt voor al de input!

                              Ik heb ondertussen het volgende vernomen :
                              ​​​​​​- Volledig vrije keuze merk
                              - Kortingen van dealers worden mee opgenomen in de leaseprijs

                              Ik heb een aantal offertes gevraagd (A-klasse, Focus, A3, 1-reeks, Mazda 3, DS7, ..) maar voorlopig allemaal nog boven budget...

                              Zo komt de full TCO voor een Mazda 3 uit op 610 EUR.

                              Klopt het dat dat het bedrag is waar ik naar moet kijken?

                              Kan er iemand mij zeggen welke merken er voordelig zijn op de leasemarkt?

                              ​​​​​​​

                              Comment


                              • #16
                                En welke kenmerken een voordeligere leasing geven (bepaalde opties, oud vs nieuw model, naft vs diesel, stockwagens,...)?

                                Comment


                                • #17
                                  Wat heb je doorgegeven om op die 610 euro uit te komen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Straf dat dat niet lukt voor dat budget. Een Ford Focus moet ge toch kunnen leasen voor 500 per maand, zelfs op 'slechts' 4 jaar looptijd.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X