Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leasewagen - keuzestress ;-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe leasewagen - keuzestress ;-)

Dag Forummers,

het wordt weer tijd voor een nieuwe leasewagen.
    Sinds kort krijgen we "van onze baas" een extra bestedingsbudget van (in mijn geval) max. 7.000€ (ex BTW). Dat biedt wat meer speelruimte om onze wagen te personaliseren. Fijn!
    Alles mag en kan behalve: matte lak, bredere banden dan basismodel, kuipzetels, felle kleuren

Mogelijkheden:
    1. AUDI A4 Avant 30TDI 122pk 6v
    Verplicht te nemen: Business Pack, DAB-radio, AdBlue-tank
    Opties die ik zou toevoegen: S-Tronic, Pack Business Plus, Donkere A-ruiten, Verlichtingsmodule 2, Dimmende buitenspiegels, achteruitrijcamera, dashboard kleurenscherm
    Als de fleetkorting het toelaat zou ik graag de Virtual Cockpit toevoegen en/of de Pack Assistance "Tour" (met o.m. de ACC)

PLUS- en MINPUNTEN:
    + Héél erg goed afgewerkt
    - Niet erg "exclusief"; onze parking staat vol met A4's.

2. AUDI A5 Sportback 35TDI 150pk
    Verplicht te nemen: Pack Business Plus, DAB-radio
    Opties die ik zou bijnemen: Donkere AR-ruiten, dimmende buitenspiegels, opbergpakket, achteruitrijcamera
    Als de fleetkorting het toelaat graag ook nog het kleurendashboard (niet de Virtual Cockpit)
    Om de A5 te mogen kiezen, moet ik 6.000 van de 7000€ budget laten vallen (is hogere wagencategorie), vandaag beperkter optiepakket

PLUS- en MINPUNTEN:
    + Héél erg goed afgewerkt
    + ben erg fan van de frameloze deuren
    + "exclusiever" dan A4 of 3 Touring
    - Minder uitrusting dan A4/3Touring, al is dat relatief
    - Geen achterruit-wisser. Misschien raar argument, maar ik rijd al 20 jaar met wagens met een wisser achteraan (altijd break) en ik vrees dat ik die ga missen in de A5SB.

3. BMW 318d Touring
    Verplicht te nemen: Business Pack, Advantage Line
    Opties die ik zou bijnemen: Steptronic, donkere ruiten AR, verwarmde V-zetels, leder zetels, dab-radio, multif instrumentencombi (de Virtual Cockpit van BMW)

PLUS- en MINPUNTEN:
    + achterwielaandrijving, rijgevoel
    - Is binnenkort een "oud" model
    - Minder goed afgewerkt dan Audi (bv bagagescherm koffer, …)

De 418d GC zit ook in het gamma, maar ook die "kost" die mij 6000€ aan categorie-verhoging. En dan heb ik onvoldoende budget over voor de Steptronic.
    Die valt dus af.

PS: ik moet dus kiezen met mijn "verstand" (= de A4 Avant) vs mijn "gevoel" (= de A5SB), of iets daartussen (= de 3 Touring). Moeilijk...
    Misschien hebben jullie wel positieve/negatieve ervaringen met deze modellen of argumenten die de balans kunnen doen overslaan.

PS2: Zijn er onder jullie die ervaringen hebben met de Audi S-Tronic in vergelijking met de BMW Steptronic? Ik heb beide proefgereden maar op zo'n korte tijd merkte ik geen bijzondere verschillen.

Alvast bedankt om me te helpen kiezen!
    Jors Troelie.

Uit dit rijtje de A5, gewoon vanwege het model.
    En met de opties die jij kan nemen, is hij al behoorlijk goed uitgerust.
    Bij zowel Audi als BMW, zou ik zelf altijd wel de sportzetels aanvinken. De gewone modellen zijn van beide niet veel soeps.

Comment

door propere regendruppels kijk je makkelijk door en door de stroomlijn worden die dan nog weggeblazen, het is de vieze (winter)smurrie die op de weg ligt en door luchtwervelingen tegen de achterruit wordt gezogen je minder zicht hebt bij een break of hatch...2 verschillende zaken

Comment

Simpel: altijd eerst automaat, goed business pack en de opties die je absoluut wil, en dan het modelleke kiezen.
        Dat er van een goede auto meer op de parking staan is voor mij dikke bijzaak.
        Dan kies je gewoon een speciaal kleurtje.

Ander vraagje: waarom niet eens naar Mercedes, VOLVO of bv een VW Arteon kijken.
        Soms vallen daar mooie condities en dus verassingen uit de boom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Simpel: altijd eerst automaat, goed business pack en de opties die je absoluut wil, en dan het modelleke kiezen.
          Dat er van een goede auto meer op de parking staan is voor mij dikke bijzaak.
          Dan kies je gewoon een speciaal kleurtje.

Ander vraagje: waarom niet eens naar Mercedes, VOLVO of bv een VW Arteon kijken.
          Soms vallen daar mooie condities en dus verassingen uit de boom.
          Merc: zit niet in de fleet-lijst
          Volvo: rijd ik nu mee; slechte ervaring (V60D3)
          VW Arteon: kan ook. Al eens gaan kijken bij VW-dealer maar geen "klik"...

Comment

De nieuwe V60 is anders wel een auto die een serieuze trap hoger staat dan het vorige model.
            Maar over smaken en kleuren natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              De nieuwe V60 is anders wel een auto die een serieuze trap hoger staat dan het vorige model.
              Maar over smaken en kleuren natuurlijk.
              Ja, maar ik kan best begrijpen dat iemand na de slechte ervaringen even iets anders wilt. Zo wil ik ook nooit meer iets van DS hebben

Mijne baas heeft 2 XC90's gehad van de vorige generatie en heeft vooral met de eerste enorm veel pech gehad. De 2de viel nog mee, maar ook niet van een leien dakje. En die wilt zelf ook geen Volvo meer. Maar zijn vrouw heeft nu wel een XC40 besteld.

Comment

Een dikke A4 kan je ni veel mis mee doen en hij is praktischer (binnenruimte).
                3-reeks: toffe wagen maar mindere afwerking dan een A4, komt op leeftijd idd.
                A5: wie mooi wil zijn moet pijn lijden

Comment

Als je nu bestelt, zou het dan geen nieuwe 3 reeks zijn?

Comment

Uit dat rijtje, ten minste als je de plaats niet nodig hebt, zonder twijfelen de A5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Als je nu bestelt, zou het dan geen nieuwe 3 reeks zijn?
                      nieuwe touring is volgens mij nog ni bestelbaar, en ook aanzienlijk duurder dan de oude.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

nieuwe touring is volgens mij nog ni bestelbaar, en ook aanzienlijk duurder dan de oude.
                        In leasing is nieuw model soms toch voordeliger?

Comment

Misschien wel, het viel mij op dat de benzine versies serieus duurder zijn geworden, de diesel versies zijn minder opgeslagen, waardoor eigenlijk nen 320i nu 100€ duurder is dan nen 320d .
                          Nen 318d touring zal wellicht nog meevallen in de lease dan.

Comment

Dat hadden we wel verwacht nu dat de dieselhype voorbij is dat ze de benzines gaan opdrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Volgens mijn dealer is de nieuwe Touring pas beschikbaar vanaf sep 19. Mocht die er nu al zijn, had ik geen twijfels...

Comment

Straf hee, we zijn altijd gekloot uiteindelijk en toch blijven we telkens maar dure nieuwe auto’s kopen.

Comment

zou niet weten waarom je achterruitwisser zou missen. gewoon de ruitverwarming opzetten
                                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    zou niet weten waarom je achterruitwisser zou missen. gewoon de ruitverwarming opzetten
                                    Dit, niks zo lelijk als die strepen van achterwisser. Ik let er steeds speciaal op dat regensensor afstaat bij inschakelen reverse
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten

Dit, niks zo lelijk als die strepen van achterwisser. Ik let er steeds speciaal op dat regensensor afstaat bij inschakelen reverse
                                      Bij je Volvo kun je dat laten weg programmeren.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Die type aanduidingen van het merk met de 4 nullen zijn toch echt hillarisch. Alleen daarvoor al zou ik voor de bmw gaan

Comment

Working...
                                        X