Momenteel zijn we (dringend) aan het rondkijken voor een nieuwe wagen voor mijn vriendin. Aangezien ons eerste kindje binnen een goede maand zijn eerste levenslicht zal zien, en de huidige wagen van mijn vriendin (Peugeot 206) beschadigd is geraakt, zijn we op zoek naar een nieuwe, meer praktische wagen.
Vandaag hebben we 2 garages in de buurt bezocht waarbij we 2 potentiële wagens bekeken hebben, nl. een Ford focus break van medio 2017 met 30.000km op de teller een een Skoda Fabia Combi, stockwagen. Onze voorkeur gaat momenteel uit naar de Skoda aangezien deze toch iets meer voorzien is van toeters en bellen. Op papier lijkt de Skoda alleszins de meest rationele keuze, zijn er van jullie kant opmerkingen of aandachtspunten dat meegegeven kunnen worden?
Skoda Fabia combi
+ Nieuwe wagen met 2j garantie
+ Sensoren achteraan
+ Geen GPS maar wel een connectie functie via smartphone met de boordcomputer om te navigeren
+ Alle andere noodzakelijke opties voor ons zitten erop: ambition pack, airco, centrale vergrendeling, licht sensor, LED verlichting, ISOFIX,
Motorisatie is de 1.0 TSI met 95pk, lijkt me vlot genoeg te zijn
- De looks zijn niet om achterover van te vallen
Prijskaartje incl. recyclagepremie en saloncondities etc. € 14.500
Ford Focus
+ 1.0 Ecoboost met 125 pk zal nog iets vlotter zijn
+ De wagen straalt iets meer klasse uit, lijkt ook gezelliger om in te vertoeven
+ airco, boordcomputer, verwarmde zetels en stuur,..
- Geen GPS of connectie mogelijkheid
- Geen sensoren
- 30.000km en slechts 1j garantie
- Er is al een nieuw model uit
prijs €13.200
Comment