Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    . Voor een litertje minder betaal ik de meerprijs voor een hybride niet. .
    Beste,

    De Toyota C-HR Chic Hybride, duurste versie, koste 8000 euro minder dan mijn GLA.
    C-HR met gps en trekhaak minder dan 30.000 betaald.
    De C-HR heeft dan nog een perfect parkeersysteem, wat ik op de GLA niet heb, de adaptieve cruise bij Mercedes werkt dan weer wel beter dan bij de C-HR, ook het active lane-assist kan raar uit de hoek komen bij de Toyota en ook dat heb ik zelfs niet op mijn GLA.
    Dat een Hybride meer kost is echt een verkeerde stelling bij ongeveer gelijke grote van wagens en ongeveer zelfde uitrusting;

    Joske

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten

      Beste,

      De Toyota C-HR Chic Hybride, duurste versie, koste 8000 euro minder dan mijn GLA.
      C-HR met gps en trekhaak minder dan 30.000 betaald.
      De C-HR heeft dan nog een perfect parkeersysteem, wat ik op de GLA niet heb, de adaptieve cruise bij Mercedes werkt dan weer wel beter dan bij de C-HR, ook het active lane-assist kan raar uit de hoek komen bij de Toyota en ook dat heb ik zelfs niet op mijn GLA.
      Dat een Hybride meer kost is echt een verkeerde stelling bij ongeveer gelijke grote van wagens en ongeveer zelfde uitrusting;

      Joske
      Misschien ook met iets vergelijkbaar vergelijken?

      Vergelijk je ook een auris met een a-klasse?

      Comment


      • #23
        Phate,

        Dat deed ik toch, want qua grootte zijn dat ongeveer gelijke wagens, ook qua prestaties, kofferruimte enz. En de kwaliteit van Toyota moet zeker niet onderdoen voor de Ster-producten.
        De tijd van de afschuwelijke kunststoffen is echt verleden tijd bij Toyota, jammer dat je nog steeds niets kan bepalen van de interieurkleuren, man dat eeuwige zwart, ik word daar depressief van.
        Als mijn GLA zo weinig mankementen en onderhoud zal vergen als mijn vorige Toyota zal ik echt tevreden zijn want buiten normaal onderhoud heeft hij op 7 jaar geen garage gezien. Ik daag Mercedes uit om het beter te doen.

        Joske

        Comment


        • #24
          Nog interessante lectuur:



          Blijkbaar moet je ook wat leren rijden met een hybride ...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
            Phate,

            Dat deed ik toch, want qua grootte zijn dat ongeveer gelijke wagens, ook qua prestaties, kofferruimte enz. En de kwaliteit van Toyota moet zeker niet onderdoen voor de Ster-producten.
            De tijd van de afschuwelijke kunststoffen is echt verleden tijd bij Toyota, jammer dat je nog steeds niets kan bepalen van de interieurkleuren, man dat eeuwige zwart, ik word daar depressief van.
            Als mijn GLA zo weinig mankementen en onderhoud zal vergen als mijn vorige Toyota zal ik echt tevreden zijn want buiten normaal onderhoud heeft hij op 7 jaar geen garage gezien. Ik daag Mercedes uit om het beter te doen.

            Joske
            Dus Mercedes is alleen overpriced brol volgens u dan en ge hebt de miskoop van de eeuw gedaan?
            Doe es niet onnozel. Alsof de 0-100 tijd en de kofferruimte de enige bepalende factoren zijn aan een wagen...

            Enige wat ik vraag is dat je gelijkaardige wagens vergelijkt.
            Zal ik anders een dacia lodgy gaan vergelijken met een BMW 2 tourer?
            Een citroen C4 zal over het algemeen ook niet met een Audi A3 vergeleken worden bv. Ja, zelfde segment, zelfde grootte, vergelijkbare motoren beschikbaar, ... Maar dat wilt nog altijd niet zeggen dat je ze dan ook gewoon 1 op 1 kunt vergelijken voor een totaal ander statement te maken.
            Last edited by Phate; 31/01/2019, 01:52.

            Comment


            • #26
              On topic graag, Mercedes heeft geen hybride benzine dacht ik ook niet. Dit topic gaat over het vergelijk benzine-hybride en een euro5 diesel.

              Comment


              • #27
                Weinig respons op dit topic. Misschien op een ander forum de vraag gaan stellen ...

                Comment


                • #28
                  Stel dan misschien nog concretere vragen als je er nog hebt? Financieel en qua comfort is het een no-brainer: gewoon verder bollen.

                  Comment


                  • #29
                    Je wilt minimum 30k uitgeven om wat brandstof uit te sparen terwijl je een super comfortabele, ruime en zeer zuinig 5-serie hebt en je zoekt hier naar argumenten om dat te doen? De dieselmarkt is dood en wss is je bmw al lang afbetaald. Wat wil je dat we zeggen? Haast je naar de KIA-dealer? Als je zin hebt in een nieuwe auto en plots de drang hebt om de planeet te redden moet je dat doen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
                      ... maar Toyota is zo goed als enigste merk dat slimme technologieën heeft om ook op de snelweg zuiniger te rijden en dat schuilt namelijk in het Atkinson principe. arbeidsslag ( = grotere motor) en een kortere compressieslag (= kleinere motor) kunnen ze het verbruik enorm drukken.
                      Niet alleen Kia en Hyundai gebruiken de Atkinson-cycle. De 2.0l benzine uit de 2012 Mazda 6 gebruikte het ook (lichtjes gewijzigd waardoor ze de naam Atkinson niet gebruikt hebben). Verder brengen ook Honda, Chevrolet, Chrysler, Ford, Nissan, Mercedes, Subaru en Mitsubishi auto's op de markt met motoren die volgens het Atkinson-principe werken.

                      Atkinson-cycle stamt uit 1882. Zo nieuw is die techniek dus niet. De technologie is trouwens ook vergelijkbaar met het Miller-principe. Juist, dat principe dat Mazda in zijn 2.3 uit de Xedos 9 uit 1998.

                      De Atkinson-cycle kan trouwens zonder probleem toegepast worden op een niet-hybride wagen. Het grote nadeel van Atkinson is dat je veel minder vermogen kan opwekken uit dezelfde motor dan met het otto-principe, vooral bij lage toeren (wat verholpen wordt door elektronische ondersteuning). Maar wel zuiniger rijdt....
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • #31
                        Wilde het nog niet zeggen.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                          Weinig respons op dit topic. Misschien op een ander forum de vraag gaan stellen ...
                          Weet je al voor hoeveel je de jouwe zou kunnen verkopen/overlaten?
                          Als je er mooie prijs weet uit te halen zou ik het doen want het gaat alleen maar slechter worden en je hebt toch zin in iets anders.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                            Stel dan misschien nog concretere vragen als je er nog hebt? Financieel en qua comfort is het een no-brainer: gewoon verder bollen.
                            Hoe bedoel je qua comfort?
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                              Hoe bedoel je qua comfort?
                              Wat vind je voor dat budget, in hybride, wat vergelijkbaar is qua comfort, ruimte, ... met een 5 series?

                              Comment


                              • #35
                                De hybride is wel stiller (comfort aspect), en als de 5 reeks een handgeschakelde is dan is de overgang naar automaat ook een stap vooruit.

                                Comment


                                • #36
                                  Zeker ook waar, maar je snapt ook wel wat ik bedoel denk ik he?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                    Je wilt minimum 30k uitgeven om wat brandstof uit te sparen terwijl je een super comfortabele, ruime en zeer zuinig 5-serie hebt en je zoekt hier naar argumenten om dat te doen? De dieselmarkt is dood en wss is je bmw al lang afbetaald. Wat wil je dat we zeggen? Haast je naar de KIA-dealer? Als je zin hebt in een nieuwe auto en plots de drang hebt om de planeet te redden moet je dat doen.
                                    Kortzichtige visie. De planeet redden zal niet in mijn eentje lukken, maar elke bijdrage is er één. En je moet ergens beginnen, vooral bij jezelf. Ik ben bereid comfort daarvoor op te geven. 600l brandstof uitsparen is toch super: als iedereen dat al zou doen, zou ik super vinden.
                                    Maar ja ik ben een idealist soms zeker.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      De hybride is wel stiller (comfort aspect), en als de 5 reeks een handgeschakelde is dan is de overgang naar automaat ook een stap vooruit.
                                      Ik rijd nu ook al automaat, zou niks anders meer willen. Stiller is een hybride zeker.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                        Wat vind je voor dat budget, in hybride, wat vergelijkbaar is qua comfort, ruimte, ... met een 5 series?
                                        Ik moet niet per se terug een auto hebben gelijk aan een 5-serie. De elektrische luxewagens zijn sowieso nog te duur voor de gewone man. En ik wil wel eens hybride rijden. Ik ben trouwens aangenaam verrast door de Kia Niro qua comfort en interieur. Eigenlijk zo slecht nog niet.
                                        Last edited by ; 01/02/2019, 11:18.

                                        Comment


                                        • #40
                                          maandag werk ik terug, een collega rijdt een ionic hybrid en doet sindsdien nix liever als hypermilen, en dat was nogal een scheurderke

                                          Comment

                                          Working...
                                          X