Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Vreemd genoeg geeft een ontspannen rijstijl en lage verbruikscijfers ook een soort voldoening idd
    In NL waar de toyota prius het al lang goed doet wegens het belastingvoordeel, waren de eigenaars ook erg tevreden wegens het comfort.
    Ik heb zelf altijd de boot afgehouden want die CVT vind ik toch een nadeel en de prius wil ik ook ni echt in gezien worden.
    Een nieuwe corolla hybrid of een C-HR zijn wel dan wel niet lelijk vind ik.

    Momenteel rijd ik turbo benzine met automaat, mijn volgende waarschijnlijk elektrisch (of het moest zijn dat binnen 2-3 jaar hybride nog steeds beduidend interessanter is dan elektrisch)

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

      Ik moet niet per se terug een auto hebben gelijk aan een 5-serie. De elektrische luxewagens zijn sowieso nog te duur voor de gewone man. En ik wil wel eens hybride rijden. Ik ben trouwens aangenaam verrast door de Kia Niro qua comfort en interieur. Eigenlijk zo slecht nog niet.
      Ik zou zeker ook eens naar de nieuwe RAV4 gaan kijken. Ik vond dat één van de revelaties van het salon. Eindelijk nog eens een mooie Toyota voor mij, en met de meest geavanceerde hybride techniek.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

        Ik zou zeker ook eens naar de nieuwe RAV4 gaan kijken. Ik vond dat één van de revelaties van het salon. Eindelijk nog eens een mooie Toyota voor mij, en met de meest geavanceerde hybride techniek.
        Mooie suv, inderdaad. Wel een prijsklasse hoger (vanaf 40k).

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

          Kortzichtige visie. De planeet redden zal niet in mijn eentje lukken, maar elke bijdrage is er één. En je moet ergens beginnen, vooral bij jezelf. Ik ben bereid comfort daarvoor op te geven. 600l brandstof uitsparen is toch super: als iedereen dat al zou doen, zou ik super vinden.
          Maar ja ik ben een idealist soms zeker.
          Kortzichtig? Om je 600 liter te besparen moet er een auto en een batterij gebouwd en verscheept worden. Denk je dat dit geen invloed heeft op het milieu? Gaat je bmw de pers in of gaat die blijven verder rijden? Als je dan toch zo milieubewust bent, ga dan full EV en dan nog rijd je niet op schone lucht en bloemtjes. Nog eens, mijn volgend wordt ook een EV. Maar het is goed dat je het hybride-licht hebt gezien zowat 20
          jaar na de eerste Prius.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

            Maar het is goed dat je het hybride-licht hebt gezien zowat 20
            jaar na de eerste Prius.
            Beter laat dan nooit. Met wat rijd jij (Hyundai), benzine of diesel? En uw vorige auto's?

            Comment


            • #46
              Ik rij Hyundai 1.4 benzine. Ik heb trouwens ook hard getwijfeld over een Niro hybride bij de aankoop van de Hyundai. Mijn vorige auto’s waren oa een F20 18d, e61 525d, e87 18d, cooper s, saab 9-5, volvo 850 en een renault 5. Ik vergeet er een paar. Binnen max 4 jaar dus een EV.
              Last edited by cooper s; 01/02/2019, 14:15.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                Kortzichtig? Om je 600 liter te besparen moet er een auto en een batterij gebouwd en verscheept worden. Denk je dat dit geen invloed heeft op het milieu? Gaat je bmw de pers in of gaat die blijven verder rijden? Als je dan toch zo milieubewust bent, ga dan full EV en dan nog rijd je niet op schone lucht en bloemtjes.
                Klopt zeker. Maar full EV is me nog te duur. Ook niet vergeten dat die 600l een besparing oplevert voor mij. Natuurlijk is de aanmaak van batterijen vervuilend, en de bmw zal wel verkassen naar het Oostblok ofzo. Zolang er geen algemene maatregelen komen, moeten we ons schikken naar wat mogelijk is als individu. Vanuit de overheid worden diesels nu ontraden, en de toekomst is alternatieve brandstoffen (waterstof, elektrisch, …). Vooral het feit dat de dieselprijs sterk daalt, zou me over de streep trekken om nu te verkopen.
                btw: ik heb nog geen overnameprijs voor de bmw. Als die te laag is, blijf ik ermee rijden.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                  Ik rij Hyundai 1.4 benzine. Ik heb trouwens ook hard getwijfeld over dn Niro hybride bij de aankoop an de Hyundai. Mijn vorige auto’s waren oa een F20 18d, e61 525d, e87 18d, cooper s, saab 9-5, volvo 850 en een renault 5. Ik vergeet er een paar. Binnen max 4 jaar dus een EV.
                  Dus ook een groot dieselverleden dan . Ik vind de Hyundai Ioniq hybride wel mooi, maar het vrouwtje wil een keer een hoger model (suv, crossover). Ze hebben trouwens dezelfde motor.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

                    Dus ook een groot dieselverleden dan . Ik vind de Hyundai Ioniq hybride wel mooi, maar het vrouwtje wil een keer een hoger model (suv, crossover). Ze hebben trouwens dezelfde motor.
                    De bmw’s waren diesel, de rest niet. Ik zou dus met de lage prijzen voor diesels net nog blijven rijden met je bmw.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                      De bmw’s waren diesel, de rest niet. Ik zou dus met de lage prijzen voor diesels net nog blijven rijden met je bmw.
                      Nog even wachten op nieuws van de overnameprijs.

                      Comment


                      • #51
                        Ik denk dat veel mensen hard aan het twijfelen zijn, temeer dat hun huidig materiaal het in de meeste geval nog zeer goed doet.
                        Ben nieuwsgierig over de de verkoopcijfers op het einde van het jaar.
                        Er komen nog veel nieuwe modellen vanaf 2020... Nu haastig beslissen kan contraproductief zijn !

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Ik denk dat veel mensen hard aan het twijfelen zijn, temeer dat hun huidig materiaal het in de meeste geval nog zeer goed doet.
                          Ben nieuwsgierig over de de verkoopcijfers op het einde van het jaar.
                          Er komen nog veel nieuwe modellen vanaf 2020... Nu haastig beslissen kan contraproductief zijn !
                          Ondertussen krijg je wel minder voor je dieselwagen. Waarom contraproductief? De prijs van hybrides gaat op termijn niet plots kelderen.
                          Volgens de Kia-verdeler zijn de meeste merken al hopeloos achterop wat betreft alternief rijden (elektrisch). Hybrides zijn als overbrugperiode geen slecht alternatief, en zeker niet voor wie lange afstanden wil rijden zonder te moeten laden telkens.
                          Last edited by ; 01/02/2019, 15:06.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

                            Ondertussen krijg je wel minder voor je dieselwagen. Waarom contraproductief? De prijs van hybrides gaat op termijn niet plots kelderen.
                            Je krijgt al minder voor je dieselwagen, dat zal geen groot verschil meer worden.

                            En de prijs van hybrides, zeker met grotere batterijen, zal zeker blijven dalen, aangezien deze technologie er nog enorm hard op vooruit gaat.

                            Comment


                            • #54
                              Als alle mensen stilaan hun diesel gaan vervangen (dumpen) gaat het wel een groot verschil worden. Dan krijg je er ver niks meer voor. Je krijgt ze nu bijna al niet meer verkocht. Ik weet dat de overnameprijs van de mijne ook om mee te lachen zal zijn ...
                              Last edited by ; 01/02/2019, 15:14.

                              Comment


                              • #55
                                Dat is al bezig...

                                Comment


                                • #56
                                  Idd een diesel is nu al nie veel meer waard, er mee blijven rijden kost u weinig in afschrijving. Een nieuwe hybride gaat meteen weer duizenden euros per jaar afschrijven. + full omnium verzekering...
                                  en dit zeg ik als niet-diesel-liefhebber
                                  Last edited by sunking; 01/02/2019, 16:25.

                                  Comment


                                  • #57


                                    Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                    Ik vrees ook dat de verkoopprijs van 2dehandse diesels alleen maar zal dalen, misschien het moment om te verkopen?
                                    Het moment om een diesel te verkopen is al voorbij. Je kan er beter gewoon van blijven genieten, en ondertussen komen er steeds meer en betere alternatieven op de markt met hybride of electrische aandrijving. Dus je krijgt op termijn sowieso meer keuze, steeds meer verbetering in die technologie ook, meer competitie, en dus normaal door hogere aantallen en door competitie ook betere prijzen. Nog een tijdje wachten lijkt me enkel maar voordelig in dit geval.

                                    Dat is in elk geval wat ik doe. De V70 gaat nog zeker 150.000 km bollen, 30.000 per jaar, en voor de korte uitstapjes naar een stad ga ik normaal toch niet met de auto het centrum in (ook al mag het nog wel een paar jaar).
                                    Ook voor het milieu moet je niet meteen een nieuwe kopen. Die van jou blijft toch nog jaren op de baan, en een nieuwe auto bouwen heeft ook milieu-impact.
                                    Last edited by K2; 06/02/2019, 17:16.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                      Wat vind je voor dat budget, in hybride, wat vergelijkbaar is qua comfort, ruimte, ... met een 5 series?
                                      Ik moet zeggen dat de hybrides waar ik al mee getest heb allemaal stiller en comfortabeler zijn dan wat ik tot nu toe al gereden heb en dat is toch redelijk wat.
                                      Waarschijnlijk extra demping voor als ze elektrisch rijden zeker.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #59
                                        Wat zou mijn bmw nog waard zijn als ik die nu te koop zet? Op autoscout enzo gaan ze van 11-15k.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                          Je krijgt al minder voor je dieselwagen, dat zal geen groot verschil meer worden.

                                          En de prijs van hybrides, zeker met grotere batterijen, zal zeker blijven dalen, aangezien deze technologie er nog enorm hard op vooruit gaat.
                                          - Mijn vrouw de hare is nu al 11.500€ minder waard dan in september 2017.
                                          Diesel en sjoemel software zeggen ze dan.

                                          - Deze week gelezen dat ze dicht bij het omslagpunt zitten wat de prijzen betreft.
                                          Doordat het steeds moeilijker wordt om de grondstoffen te delven zou het alweer gaan stijgen.

                                          Hoor je ze al komen.
                                          Hebben al zo een paar olie crisissen ook gehad wegens schaarste.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X