Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Totaalverlies dan, voor veel mensen … Hopelijk hebben ze dan genoeg elektriciteit om al die wagens te kunnen laten rijden.
    Langs de andere kant, een auto is altijd een zeker verlies. Allen terug met paard en kar!

    Comment


    • #82
      Media overdrijven wel wat met het zogezegd ineenzakken van de prijzen van tweedehands dieselwagens.

      Ok, de zescilinders zullen meer afzien door de verkeersbelasting, maar de overgrote meerderheid tweeliter en lager diesels worden nog altijd niet aan bradeerprijzen verkocht hoor, wat je ook leest en hoort in de media...

      En velen hebben zich ook verslikt in hun benzine aankoop, nu ze tegen een verbruik aanzitten van rap 8 liter en meer.

      Comment


      • #83
        Overdrijven? Ik denk dat je er van zou verschieten wat de prijzen gedaan hebben de afgelopen jaren. Valt altijd natuurlijk moeilijk te vergelijken omdat dit geleidelijk aan gaat.

        Maar laat me bv. 20% daling zeggen tov 5 jaar terug voor eenzelfde wagen.

        Is gewoon basic economics he... Je ziet dat ook heel hard aan de 2de hands prijzen van benzinewagens, dat deze systematisch een stuk hoger zitten.

        Of hoe ga jij verklaren dat een diesel die in aankoop bv. 26k kost, en de gelijkaardig benzine 24k, dat deze 2de hands als diesel terug te vinden is voor 14k en de benzine voor 16k?

        Comment


        • #84
          als ge nieuw koopt, doe dan maar ineens een elektrische want de restwaarde van naften en hybrides zullen binnen 5 jaar ook een pak lager liggen.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

            Of hoe ga jij verklaren dat een diesel die in aankoop bv. 26k kost, en de gelijkaardig benzine 24k, dat deze 2de hands als diesel terug te vinden is voor 14k en de benzine voor 16k?
            Om tien andere redenen die misschien niets met diesel op zich te maken hebben? Ik weet niet, je plukt zo een hypothese uit de lucht, en stelt die voor als wetmatig.

            Wat ik zie, op basis van de auto's die ik volg, is dat er in elk geval geen sprake is van een "ineenstuiken" van de prijzen voor tweedehandsdiesels. Waarmee ik eigenlijk wil zeggen: laat u niet opjutten, maak zelf uw eigen rekening, en koop dan wat het best is voor u. En ik zie gerust nog veel situaties waarbij het overwegen van een tweedehands diesel euro 5 zeker nog te overwegen valt.

            Zoals ik zei, men pusht massaal naar benzine, maar velen berouwen zich al het serieuze meerverbruik in benzine waar men mee opgezadeld zit.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

              Zoals ik zei, men pusht massaal naar benzine, maar velen berouwen zich al het serieuze meerverbruik in benzine waar men mee opgezadeld zit.
              Behalve bij een hybride, dan is er wel minder- of gelijkverbruik.
              Maar je moet ook geen grote SUV gaan kopen, dan zal het verbruik wel hoger liggen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Media overdrijven wel wat met het zogezegd ineenzakken van de prijzen van tweedehands dieselwagens.

                Ok, de zescilinders zullen meer afzien door de verkeersbelasting, maar de overgrote meerderheid tweeliter en lager diesels worden nog altijd niet aan bradeerprijzen verkocht hoor, wat je ook leest en hoort in de media...

                En velen hebben zich ook verslikt in hun benzine aankoop, nu ze tegen een verbruik aanzitten van rap 8 liter en meer.
                Lees eerst eens wat ik hiervoor al heb geschreven.
                Als jij dit nog een mooie prijs vind, amai.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #88
                  Ja ik snap em ook niet. Welke auto's volg je en reeds hoe lang?

                  Prijzen van diesel zijn al sinds 2015, met het nieuwe taxatie systeem goed aan het zakken.

                  Toon jij dan eens aan dat het niet zo is? Eender welke auto die ik opzoek, is de diesel 2dehands goedkoper dan de benzine variant (die in aanschaf dan weer goedkoper was)

                  Comment


                  • #89
                    ze gooien het kind wel met het badwater weg, diesel blijft voor ons planeet en bosbrossers beter voor de zeespiegel (en indirect ook voor de rem op bevolkingsgroei door kankers )
                    ook eu6 diesels worden mee verketterd

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Ja ik snap em ook niet. Welke auto's volg je en reeds hoe lang?

                      Prijzen van diesel zijn al sinds 2015, met het nieuwe taxatie systeem goed aan het zakken.

                      Toon jij dan eens aan dat het niet zo is? Eender welke auto die ik opzoek, is de diesel 2dehands goedkoper dan de benzine variant (die in aanschaf dan weer goedkoper was)
                      Ik vergelijk enkel de dieselprijzen onderling omdat ik kijk naar wagens die niet interessant zijn als benzine wegens te dorstig. De verhouding diesel-benzineprijs laat ik dus buiten beschouwing, omdat dit verschilt van model tot model: een Fiesta als benzine zal zowiezo interessanter zijn dan als diesel omdat dit nu eenmaal een stadswagentje is wat je vaker in de stad zal zien waar benzine door de korte afstanden interessanter is. En als ik dan kijk naar dezelfde dieselwagens, dan zie ik de prijzen voor gelijkaardige leeftijd/km stand en niveau van uitrusting op dit moment niet echt veel gezakt tegenover dezelfde exactie diezelfde wagens voor de dieseltaxering begon een paar jaar terug.

                      Voor grotere wagens (grotere SUV's, monovolumes) is diesel nog altijd interessant zeker in combinatie met lange ritten, en daar zijn de prijzen nog altijd geen drama me dunkt.
                      Last edited by Vitus; 04/02/2019, 11:29.

                      Comment


                      • #91
                        Auto’s en hun vraagprijzen volgen op autscout en 2dehands is net iets anders dan weten voor welk bedrag ze uiteindelijk verkocht worden. Steek eens jullie hand op hier, wie koopt er nog een euro 5 diesel hier? En dit is dan nog een autoforum.
                        Last edited by cooper s; 04/02/2019, 11:12.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ze gooien het kind wel met het badwater weg, diesel blijft voor ons planeet en bosbrossers beter voor de zeespiegel (en indirect ook voor de rem op bevolkingsgroei door kankers )
                          ook eu6 diesels worden mee verketterd
                          Ik heb er op zich geen probleem mee dat diesel geleidelijk aan eruitgaat, omdat het nu eenmaal slecht is voor de lucht in een stedelijke omgeving, daar is geen twijfel over, en in de meeste stedelijke omgevingen puffen momenteel nog heel wat diesels rond.

                          Het probleem is, diesel is slecht voor de luchtkwaliteit maar minder slecht voor het klimaat; benzine is minder slecht voor de luchtkwaliteit, maar op zijn beurt dan weer slechter voor het klimaat.
                          Last edited by Vitus; 04/02/2019, 11:13.

                          Comment


                          • #93
                            wij belgen zijn uistekende proefkonijnen toch om de praktijk te testen, onze levensverwachting ligt toch niet laag?
                            als je vlaanderen met zijn stedelijke omgeving vergelijkt met wallonie...of zelfs antwerpen met wallonie

                            Comment


                            • #94
                              Er is een duidelijke tweedeling qua grootte van auto's. Een 5 reeks is nog altijd interessant in diesel maar alles wat kleiner is, zou ik toch voor benzine kiezen.
                              Dit maakt het prijsverschil (nieuw dan) toch nog groter. Vanaf je boven een bepaalde grootte wagen zit "moet" je ook nog eens de meerprijs van de dieselmotor (en de hogere taksen) meetellen.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

                                Het probleem is, diesel is slecht voor de luchtkwaliteit maar minder slecht voor het klimaat; benzine is minder slecht voor de luchtkwaliteit, maar op zijn beurt dan weer slechter voor het klimaat.
                                Ik heb het idee dat het verschil benzine-diesel op klimaatvlak nogal overroepen is. Als een benzine 20gr meer uitstoot, maakt dat het grote verschil niet. Mijn benzinewagen doet het trouwens met 107 gr CO2 trouwens beter dan menig diesel.
                                Een lijnvlucht meer of minder daarentegen...

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  Auto’s en hun vraagprijzen volgen op autscout en 2dehands is net iets anders dan weten voor welk bedrag ze uiteindelijk verkocht worden. Steek eens jullie hand op hier, wie koopt er nog een euro 5 diesel hier? En dit is dan nog een autoforum.
                                  Waarom zou je geen tweedehands diesel euro 5 meer kopen, als de benzinevariant in vergelijking véél te veel drinkt, als je veel of uitsluitend snelwegkilometers doet, als je hem koopt op een kilometerstand dat je weet dat je hem kan oprijden tegen dat euro 5 overal geband zal worden (normaal nog 5-10 jaar)?

                                  En met de hysterie die er heerst doe je misschien nog een goede aankoop ook..

                                  Je vraag is te algemeen: verschillende gebruikers, verschillende situaties en behoeftes...
                                  Last edited by Vitus; 04/02/2019, 11:21.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                    Ik heb het idee dat het verschil benzine-diesel op klimaatvlak nogal overroepen is. Als een benzine 20gr meer uitstoot, maakt dat het grote verschil niet. Mijn benzinewagen doet het trouwens met 107 gr CO2 trouwens beter dan menig diesel.
                                    Een lijnvlucht meer of minder daarentegen...
                                    wij hebben in belgie op benzine tov sommige andere landen dan weer geen recuperatie van de vluchtige koolwaterstoffen bij tanken (benzenen), ook bij koude motor, zeker bij 98 oct vliegen er wel wat door de uitlaat...en das ook niet erg gezond in stedelijke omgeving

                                    diesel is nok, maar zoals je zegt is de het verschil overroepen, dus waarom verketteren en morrelen in de marge...het gelijkbrengen van de accjnzen brengt een serjjeuze duit op

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ik ben voorstander van de taxshift (reden voor de fiscale bestraffing van diesel), omdat extra netto loon toestaat om zijn eigen keuzes te maken.

                                      Anderzijds moet wel gezegd dat de burger serieus in zijn mobiliteitsbudget wordt geraakt, nl. hogere dieselaccijnzen en verkeersbelasting zonder dat hij de keuze heeft van een financieel evenwaardig alternatief: benzine verbruikt teveel dus niet voor iedereen interessant, gedwongen worden om een auto te vroeg te verkopen is ook altijd verlieslatend, en alle alternatieven zijn te duur (EV, hybrides).


                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                      wij hebben in belgie op benzine tov sommige andere landen dan weer geen recuperatie van de vluchtige koolwaterstoffen bij tanken (benzenen), ook bij koude motor, zeker bij 98 oct vliegen er wel wat door de uitlaat...en das ook niet erg gezond in stedelijke omgeving

                                      diesel is nok, maar zoals je zegt is de het verschil overroepen, dus waarom verketteren en morrelen in de marge...het gelijkbrengen van de accjnzen brengt een serjjeuze duit op

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                        wij hebben in belgie op benzine tov sommige andere landen dan weer geen recuperatie van de vluchtige koolwaterstoffen bij tanken (benzenen), ook bij koude motor, zeker bij 98 oct vliegen er wel wat door de uitlaat...en das ook niet erg gezond in stedelijke omgeving

                                        diesel is nok, maar zoals je zegt is de het verschil overroepen, dus waarom verketteren en morrelen in de marge...het gelijkbrengen van de accjnzen brengt een serjjeuze duit op
                                        Ze zijn beiden nok wat het milieu betreft, ben ik het mee eens. Als we er echt vanaf willen (omwille van milieuredenen), zullen we op EEN manier de prijs betalen. Hetzij het door hogere accijnzen of aankoop dure milieuvriendelijke wagen, hetzij door het terugschroeven van onze levensstandaard (wat in zekere zin op hetzelfde neerkomt). In dat laatste heeft het merendeel van de mensheid geen zin. Conclusie, alles blijft bij het oude. Op termijn krijgen we de dan wel de rekening gepresenteerd.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Ik ben voorstander van de taxshift (reden voor de fiscale bestraffing van diesel), omdat extra netto loon toestaat om zijn eigen keuzes te maken.

                                          en alle alternatieven zijn te duur (EV, hybrides).
                                          Middenklasse hybrides worden net betaalbaar hoor.
                                          Een grote break of SUV daarentegen is direct veel duurder of enkel beschikbaar in elektrisch.
                                          Een Golf GTE bijv. zit snel aan 40k. Plugin hybrides zijn ook nog te duur vind ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X