Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

Middenklasse hybrides worden net betaalbaar hoor.
    Een grote break of SUV daarentegen is direct veel duurder of enkel beschikbaar in elektrisch.
    Een Golf GTE bijv. zit snel aan 40k. Plugin hybrides zijn ook nog te duur vind ik.
    De betaalbaardere hybrides (onder de 30 000 euro) zijn allemaal te klein, beiden te weinig plaats en koffer, voor mij althans, maar ik denk voor veel gezinnen met minstens twee kinderen.
    Plus een hybride is nutteloos als je vaak lange snelwegritten doet, dan zit je gewoon 8 liter en meer benzine op te rijden.
    Last edited by Vitus; 04/02/2019, 12:26.

Comment

• Iets als een Nissan Leaf is ruim genoeg als gezinswagen (C-segment) en het bereik met de nieuwe 62 KwH batterij zal deftig zijn. Jammer genoeg gaat die auto bij releasein België (juni/juli 2019) 45k kosten (min 3500 euro overheidspremie), 10k te veel...
      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
        Iets als een Nissan Leaf is ruim genoeg als gezinswagen (C-segment) en het bereik met de nieuwe 62 KwH batterij zal deftig zijn. Jammer genoeg gaat die auto bij releasein België (juni/juli 2019) 45k kosten (min 3500 euro overheidspremie), 10k te veel...
        TCO-gewijs zal zo'n leaf wel meevallen. Of een hyundai Kona EV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ze zijn beiden nok wat het milieu betreft, ben ik het mee eens. Als we er echt vanaf willen (omwille van milieuredenen), zullen we op EEN manier de prijs betalen. Hetzij het door hogere accijnzen of aankoop dure milieuvriendelijke wagen, hetzij door het terugschroeven van onze levensstandaard (wat in zekere zin op hetzelfde neerkomt). In dat laatste heeft het merendeel van de mensheid geen zin. Conclusie, alles blijft bij het oude. Op termijn krijgen we de dan wel de rekening gepresenteerd.
          het beste is idd zoals gij zegt de auto, of die nu benzine diesel lpg of elec is, minder te gebruiken, en als een geitewollesok uw chauffage wat lager te draaien, die vliegreis eens niet te maken, gewoon minder energie gebruiken, wat bewuster van uw voetafdruk gaan leven, dat bespaart trouwens ook wat om tegen het zover is al wat over te hebben àls de rekening komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

De betaalbaardere hybrides (onder de 30 000 euro) zijn allemaal te klein, beiden te weinig plaats en koffer, voor mij althans, maar ik denk voor veel gezinnen met minstens twee kinderen.
            Plus een hybride is nutteloos als je vaak lange snelwegritten doet, dan zit je gewoon 8 liter en meer benzine op te rijden.
            Als je onder 120 rijdt, ligt het verbruik wel lager op snelweg. Een Honda CR-V of Toyota RAV4 zijn toch al betaalbaar en ruim?

Comment

• ge isoleert uw huis zo goe mogelijk, schildert uw muur in een zonnig kleurtje, krachtige led spots in de plafond, HR ketel, chauffage op 24 graden, kapt wat zand op de vloer, strandstoel erop et voila, ge bespaart u een vliegreis naar spanje. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten

Als je onder 120 rijdt, ligt het verbruik wel lager op snelweg. Een Honda CR-V of Toyota RAV4 zijn toch al betaalbaar en ruim?
                Als ik tussen de 100 en 110 rijd met mijn euro 5, zit ik zeer netjes onder de 6 liter, en dit met een ruime monovolume. Er is niets wat daar aan kan tippen, althans momenteel.

Er bestaan inderdaad al opties, maar die zijn voor mij nog te beperkt voor wat ik er voor betaal om toch niet helemaal mijn behoeftes in te vullen. Maar goed, het zal wel komen.

Comment

• Ik zeg niet dat een diesel het verbruik van een benzine-hybride kan kloppen, maar ze komen aardig in de buurt. Hybrides zijn dan ook bedoeld als tussenoplossing.
                  Voor kilometervreters blijft een diesel een goede investering trouwens.

Comment

• Kga straks op de rest reageren. Maar een audi a4 avant toen ik de mijne gekocht had, 7 jaar oud met 165-170k km. Vraagprijzen op AutoScout24 en mobile was het goedkoopste zowat rond de 12k, eind 2015. Nu zit dit rond de 9k, voor eenzelfde a4.

Dat verschil vind ik toch enorm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Kga straks op de rest reageren. Maar een audi a4 avant toen ik de mijne gekocht had, 7 jaar oud met 165-170k km. Vraagprijzen op AutoScout24 en mobile was het goedkoopste zowat rond de 12k, eind 2015. Nu zit dit rond de 9k, voor eenzelfde a4.

Dat verschil vind ik toch enorm.
                      https://www.autoscout24.be/nl/lst/au...=2012&atype=C&

Als ik daar de prijzen zie, kom je gemiddeld ook nog altijd rond de 12000 euro uit. Vanaf 180 000 en meer ga je sneller naar 11000 euro en minder..

En Mobile.de is geen referentie voor België, want op de Duitse markt is het aanbod altijd al ruimer en goedkoper geweest, dat is niets nieuws.
                      Last edited by Vitus; 04/02/2019, 14:19.

Comment

• Maar dat gaat hier weer om vraagprijzen op 2dehands sites. Wat uiteindelijk betaald wordt telt, niet wat een verkoper hoopt te krijgen. Er is veel geld verdampt door de hetze tegen diesel. Wie redelijk recent particulier een leuke nieuwe diesel gekocht heeft, moet toch wel even slikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

- Mijn vrouw de hare is nu al 11.500€ minder waard dan in september 2017.
                          Diesel en sjoemel software zeggen ze dan.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          Allemaal wel waar maar ge moet eens ene te koop stellen.
                          Zelfs in perfecte staat en voor een mooie prijs komt er nog niemand kijken.

Passat highline 1/2015, zwart, 55.000km voor minder dan 14.000 en na 4 maand te koop geen enkel bod gekregen.
                          Als overname slechts 11.000€
                          Nog eens, dat is realiteit.
                          Effectief de prijzen die ze mij aanbieden.
                          Geen vergelijk van zoekertjes sites.

10 jaar oude kleine benzines zijn van 1000 a 1200 naar 3000 en meer gegaan.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Nog eens, dat is realiteit.
                            Effectief de prijzen die ze mij aanbieden.
                            Geen vergelijk van zoekertjes sites.

10 jaar oude kleine benzines zijn van 1000 a 1200 naar 3000 en meer gegaan.
                            Als ik zie op Autoscout, ligt de prijs van uw Passat van /1/2015 eerder in de buurt van de modellen met gelijkaardige km stand van eind 2014 (tussen de 13000 en 14000) dus zoveel verschilt je vraagprijs niet zo vet veel van de zoekertjesprijs. Kennelijk vindt men dat 1 maandje verschil niet te moeite om een paar duizend euro meer te geven..

Trouwens, als je zo teleurgesteld bent in wat je er voor kan krijgen, waarom hou je hem dan gewoon niet. Je hebt een een ruime comfortabele reiswagen. Ga je die vervangen door een kleine minder comfortabele benzinewagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                              Maar dat gaat hier weer om vraagprijzen op 2dehands sites. Wat uiteindelijk betaald wordt telt, niet wat een verkoper hoopt te krijgen. Er is veel geld verdampt door de hetze tegen diesel. Wie redelijk recent particulier een leuke nieuwe diesel gekocht heeft, moet toch wel even slikken.
                              Maar het draait hem altijd om de prijs die de verkoper uiteindelijk krijgt, dat is altijd zo geweest. Uiteraard zit daar verschil op. Maar aan de gemiddelde prijs van de zoekertjes kan je wel min of meer afleiden of de effectieve waarde van de wagen dalend of stijgend is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Als ik zie op Autoscout, ligt de prijs van uw Passat van /1/2015 eerder in de buurt van de modellen met gelijkaardige km stand van eind 2014 (tussen de 13000 en 14000) dus zoveel verschilt je vraagprijs niet zo vet veel van de zoekertjesprijs. Kennelijk vindt men dat 1 maandje verschil niet te moeite om een paar duizend euro meer te geven..

Trouwens, als je zo teleurgesteld bent in wat je er voor kan krijgen, waarom hou je hem dan gewoon niet. Je hebt een een ruime comfortabele reiswagen. Ga je die vervangen door een kleine minder comfortabele benzinewagen?
                                Je begrijpt het niet hè.
                                Dat zijn de prijzen nu.
                                1 jaar geleden was die veeeeeeeeeeeeel hoger.

den borre

Int3x0r

Comment

Je begrijpt het niet hè.
                                  Dat zijn de prijzen nu.
                                  1 jaar geleden was die veeeeeeeeeeeeel hoger.
                                  Wel, hou hem dan, probleem opgelost.

Comment

• Iemand ervaring met de BMW 225xe? Wel kleinere koffer, maar betaalbaar (recente 2dehands dan toch).

Comment

• Wat heeft dat er mee te maken.
                                      Vind dat eerlijk gezegd op zijn minst een heel belachelijk antwoord want dat probleem dat jij met een vingerknip oplost kost mij meer dan 10.000€.
                                      Als het voor u zo simpel is dan stel ik voor dat jij ze mij dan gewoon komt geven.

Gij zegt dat de prijzen niet gezakt zijn en probeert hier iedereen te overtuigen.
                                      Er is geen hetze en er zijn geen braderie prijzen volgens u.

Dezelfde wagen die ik sept 2017 heb verkocht aan 23.500 daar krijg ik nu 10.000€ voor geboden.
                                      In overname op een nieuwe van 45.000 krijg ik 12.000€.
                                      Begin je het te snappen?
                                      Volgens mij is die dan meer dan 50% gezakt op 1 jaar.

Ik volg het al maanden en alle wagens gelijkaardig aan de mijne staan als favoriet opgeslagen.
                                      Deze die dezelfde prijzen hanteren staan er al maanden op.
                                      Deze die nog eens ferm zakken geraken verkocht of ze hebben hun zoekertje verwijdert, dat kan ik niet weten.

Ik weet niet hoe ik het u nog meer kan uitleggen dus ga ik het hier bij laten
                                      Last edited by Gixxer; 04/02/2019, 16:02.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Mijn antwoord is niet belachelijk, althans niet zo bedoeld, maar serieus. Overweeg al uw opties globaal bekeken, en hou hem desnoods. Moet je bv. per sé die nieuwe kopen van 45000 euro?

En voor de rest, als dat uw ervaringen zijn, dan komen die niet overeen met de mijne. Ik volg ook al jaren dezelfde modellen, weliswaar andere merk en type wagen, en daar stel ik zeker geen dalingen vast in de orde die u beschrijft.

Comment

• in feite vind ik de 2dehandsprijzen van duitsers al jaren zwaar overroepen
                                          als je een kennis hebt die interesse had in je auto, totdaartoe, maar als je op 2dehands tss allemaal dezelfde moet staan...of je bood hem aan ter overname...is't al lang gene vette meer, normaal ook met het overaanbod van leasers

Comment

Working...
                                          X