Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe hybride-benzine of verder rijden met euro5 comfort-diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

    https://www.autoscout24.be/nl/lst/au...=2012&atype=C&

    Als ik daar de prijzen zie, kom je gemiddeld ook nog altijd rond de 12000 euro uit. Vanaf 180 000 en meer ga je sneller naar 11000 euro en minder..

    En Mobile.de is geen referentie voor België, want op de Duitse markt is het aanbod altijd al ruimer en goedkoper geweest, dat is niets nieuws.
    Waar zeg ik "gemiddeld"? Ik zeg MINIMUM.
    Dus ge spreekt uzelf tegen.

    De MINIMUM prijs was toen zo'n 12k, op de site die volgens u altijd al goedkoper is.
    ​​​

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

      Waar zeg ik "gemiddeld"? Ik zeg MINIMUM.
      Dus ge spreekt uzelf tegen.

      De MINIMUM prijs was toen zo'n 12k, op de site die volgens u altijd al goedkoper is.
      ​​​
      Ik zie daar op Autoscout 1 auto met 9000 euro staan, en daarmee is alles gezegd volgens u?

      Van die uitschieters zoals die heb je trouwens altijd, dat zegt niets over de gemiddelde prijs die gevraagd wordt, en het lijkt me niet meer dan logisch dat die laatste van tel is. Als iedereen 12000 vraagt, dan mag je eens proberen 9000 te bieden omdat er éne aan die prijs staat.

      En ja, Mobile.de is goedkoper, althans in de zin dat je door het ruimere aanbod, sneller goed uitgeruste en toch goedkopere wagens zal vinden..
      Last edited by Vitus; 04/02/2019, 17:44.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

        Ik zie daar op Autoscout 1 auto met 9000 euro staan, en daarmee is alles gezegd volgens u?

        Van die uitschieters zoals die heb je trouwens altijd, dat zegt niets over de gemiddelde prijs die gevraagd wordt, en het lijkt me niet meer dan logisch dat die laatste van tel is. Als iedereen 12000 vraagt, dan mag je eens proberen 9000 te bieden omdat er éne aan die prijs staat.

        En ja, Mobile.de is goedkoper, althans in de zin dat je door het ruimere aanbod, sneller goed uitgeruste en toch goedkopere wagens zal vinden..
        Dus dat eind 2015 de goedkoopste 10 auto's rond de 12k zaten, en nu de goedkoopste 10 rond de 9k. Dat zegt niets?
        Ik bekijk niet altijd DE goedkoopste, maar meestal zie je wel een range waar een hele hoop in zitten aan de onderkant. Ik heb nu ik thuis ben nog es gekeken, ik had toen ook gekeken tussen 150-200k km's. De GOEDKOOPSTE is 7500 op dit moment voor een A4 2011-2013 150-200k km.

        Ik heb het niet over uitschieters, ik heb het niet over één auto. Doe gewoon uw fucking ogen open, man, idioot. Stop met trollen.
        Last edited by Phate; 04/02/2019, 17:55.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

          Dus dat eind 2015 de goedkoopste 10 auto's rond de 12k zaten, en nu de goedkoopste 10 rond de 9k. Dat zegt niets?
          Ik bekijk niet altijd DE goedkoopste, maar meestal zie je wel een range waar een hele hoop in zitten aan de onderkant. Ik heb nu ik thuis ben nog es gekeken, ik had toen ook gekeken tussen 150-200k km's. De GOEDKOOPSTE is 7500 op dit moment voor een A4 2011-2013 150-200k km.

          Ik heb het niet over uitschieters, ik heb het niet over één auto. Doe gewoon uw fucking ogen open, man, idioot. Stop met trollen.
          In de link die ik u eerder postte, volgens de beschrijving van de A4 die u aangaf (tot 175000 km, uw woorden, niet tot 200 000!), is er welgeteld 1 auto onder de 10 000, en niet 10, dus weet ik niet waar u het over heeft.

          En ik stel voor dat je ook je taal aanpast, ik denk dat ik redelijk rationeel antwoord, zonder mij tot op uw niveau te verlagen.
          Last edited by Vitus; 04/02/2019, 18:01.

          Comment


          • On topic nu: hier een lijstje met beschikbare hybrides en plugin hybrides op dit moment:

            Overzicht van alle hybride auto's (HEV) die momenteel nieuw te koop zijn in België. Inclusief prijzen, verbruik en specificaties

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

              In de link die ik u eerder postte, volgens de beschrijving van de A4 die u aangaf, is er welgeteld 1 auto onder de 10 000, en niet 10, dus weet ik niet waar u het over heeft.

              En ik stel voor dat je ook je taal aanpast, ik denk dat ik redelijk rationeel antwoord, zonder mij tot op uw niveau te verlagen.
              Ik stel voor dat ge zelf es normaal doet. Nu moet ge niet plots op uw "high horse" gaan zitten.

              https://www.autoscout24.be/nl/lst/au...atype=C&page=1

              Maar goed, nu gade weer een of ander belachelijk ander argument er met de haren bijslepen omdat ge zelf blind zijt.

              De prijzen zijn enorm gezakt. Maakt mij niet uit wat zo iemand zoals u denkt, trekt uwe plan der mee.
              Kzal op uw niveau uitleggen:

              2015 : Auto kost 12000 euro.
              2019 : Auto kost 9000 euro.

              12000 euro > 9000 euro.


              https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...rder=ASCENDING

              Edit: Ja ik ben pissed dat ge zo belachelijk doet. Kzit gewoon tegen een muur te praten. Als ge het niet wilt geloven, geloof het dan niet. Maar het is zo.



              Edit 2: Om deze belachelijk discussie niet te laten blijven aanslepen zal ik het hier gewoon ff editten.

              Ik had me dus vergist, de mijne had 173k km en niet 165-170k km. Prijs waaraan ik hem gekocht heb is irrelevant, maar ik heb toen vergeleken met auto's van 150 tot 200k km's. Daarbij zat de "gemiddelde prijs van de goedkoopste 10 wagens" rond de 12k toen. Nu duidelijk rond de 9k. Dit is incl. mobile.de waar het dus inderdaad over het algemeen goedkoper is dan hier in België. Er word dus op dezelfde plaatsen vergeleken. Er word met eenzelfde leeftijd en kmstand vergeleken. Er word niet echt rekening gehouden met de uitschieters door te kijken naar een geheel van auto's die zich vanonder in het spectrum bevinden. Wat dan ook de effectieve prijs is waaraan de auto's verkocht zijn, maakt niet zoveel uit, het verschil is groot genoeg om van een significant verschil te spreken. Het gaat niet het geval zijn dat er nu niet meer geboden word en toen altijd voor 3k minder verkocht werd. Dit is nu toevallig een heel concrete situatie omdat ik daar toen wat tijd in gestoken heb om dat wat op te zoeken en het daardoor nog weet. Jammer genoeg kunnen we niet zo makkelijk terugkijken voor andere auto's om het wat wetenschappelijker aan te pakken. Het is alleszins enorm duidelijk dat de prijzen van diesels enorm gedaald zijn, en deze van benzines ferm gestegen zijn. En dat is niets nieuw van dit jaar of vorig jaar, dat is sinds ongeveer 2015 aan de gang.
              Last edited by Phate; 04/02/2019, 18:23.

              Comment


              • Als ik daar 1 correctie aan mag aanbrengen, ik nam tot 175 000 km (zoals in mijn link dus) op basis van jouw beschrijving van die A4. Als je tot 200 000 km gaat zoals in jouw Autoscoot link ga je sneller naar 10 000 en eronder, dat is juist, maar dat heb ik trouwens ook toegevoegd aan mijn eerdere post.

                En wat mobile.de betreft, zoals ik al zei, dat is een andere markt en kan je niet met de Belgische vergelijken. Het is slechts een minderheid van kopers die zijn auto in Duitsland zelf gaat halen.
                Last edited by Vitus; 04/02/2019, 18:17.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                  TCO-gewijs zal zo'n leaf wel meevallen. Of een hyundai Kona EV.
                  Kona 62 Kwh is heel interessant qua bereik, heel leuk model ook, maar uiteindelijk een kleine auto, B-segment qua grootte. Als je kids hebt, niet zo interessant...
                  Last edited by Kaneda; 04/02/2019, 19:48.
                  Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                  Comment


                  • Als ik het zo samenvat, blijf ik maar beter rijden met mijn comfortdiesel. De meeste hybrides tekenen hogere verbruikswaarden op in de praktijk, of je moet een kleinere wagen nemen, en het met minder comfort en ruimte doen. Het feit dat we niet weten waar we naartoe gaan met onze overheid, omdat zij ook maar op korte termijn denken, is zelfs de aanschaf van hybride, benzine of plugin-hybride niet interessant. Hun verkoopswaarde zal eveneens dalen naarmate zuiver elektrisch of op waterstof rijden een feit zal zijn. En elektrische wagens hebben ook hun problemen of kinderziektes. Nog maar te zwijgen van het aantal laadpalen, de prijs van de elektriciteit en of er voldoende capaciteit zal zijn (en bij tekorten dus een hogere prijs). Ik weet tenminste dat ik de volgende 6 jaar al niet zal stilvallen bij een gebrek aan brandstof voor mijn wagen!

                    Comment


                    • Ja, je weet het inderdaad niet. Indien men een deftige hervorming doet van de verkeersbelasting (km-heffing op basis van uitstoot), dan kan het snel verkeren in het voordeel van hybride ed. Maar je weet inderdaad niet wat ze van plan zijn.

                      Het lijkt me dat je de juiste keuze maakt, "nieuw" kopen zal normaal ook altijd duurder zijn dan gewoon doorrijden met wat je hebt. (Natuurlijk dan vooral bij vergelijkbare wagens en als je geen grote kosten krijgt. ) Maar zolang er niets met de wagen scheelt zou ik inderdaad gewoon verder bollen.

                      Comment


                      • De raad die de meesten op pagina 1 gaven dus. Ik vond dit wel een van de leukste topics om te volgen en op te antwoorden in tijden hier op AF

                        Comment




                        • De kans dat waterstof een hoofdrolspeler wordt is nihil.
                          De brandstofcel daarentegen .... maar tegen dan zijn we heel wat jaren verder.
                          Dito voor zuiver elektrische wagens, het gaat nog een tijd duren eer ze in grote getale gaan rondrijden.
                          Met een hybride ga je relatief veilig zijn zolang het er ene is met kleine benzine motor.
                          Voor de Rav4 betaal je nu al 600€ jaarlijkse taks dus als dat nog veel gaat stijgen gaat er geen hybride meer verkocht geraken.
                          Blijft momenteel enkel de plug in over, daar gaan ze weinig kunnen tegen inbrengen zolang hij onder de 49gr blijft.
                          Maar dan heb je weer niet heel veel keuze op de moment.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                            Blijft momenteel enkel de plug in over, daar gaan ze weinig kunnen tegen inbrengen zolang hij onder de 49gr blijft.
                            Maar dan heb je weer niet heel veel keuze op de moment.
                            BMW 225xe? Maar in praktijk verbruikt die meer dan mijn F11. Ik dacht zo, misschien geeft BMW wel een betere overnameprijs ook.
                            Iedereen alvast bedankt om mee van gedachte te wisselen om dit toch brandend actueel thema.
                            Last edited by ; 04/02/2019, 22:29.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                              Ik zeg niet dat een diesel het verbruik van een benzine-hybride kan kloppen, maar ze komen aardig in de buurt. Hybrides zijn dan ook bedoeld als tussenoplossing.
                              Voor kilometervreters blijft een diesel een goede investering trouwens.
                              Mijn moeder is van een diesel naar een hybride gegaan met een verbruik van 5 liter. Ze gebruikt haar wagen regelmatig voor langere afstanden. De diesel ging een liter meer drinken rond de kerktoren, de hybride amper meer op de snelweg.

                              Aankoopprijs hybride, 5000 euro. Nadelen: cvt is wennen, comfort is iets lager dan in de Volvo.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • 5 liter diesel is 132 gram
                                5 liter benzine is 120 gram co²

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

                                  Aankoopprijs hybride, 5000 euro. .
                                  Dat is wel heel goedkoop! Nulletje vergeten !!

                                  Joske

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Mijn moeder is van een diesel naar een hybride gegaan met een verbruik van 5 liter. Ze gebruikt haar wagen regelmatig voor langere afstanden. De diesel ging een liter meer drinken rond de kerktoren, de hybride amper meer op de snelweg.

                                    Aankoopprijs hybride, 5000 euro. Nadelen: cvt is wennen, comfort is iets lager dan in de Volvo.
                                    Zal wel een kleine wagen zijn dan (Toyota?)?
                                    Diesel verbruikt sowieso meer op korte ritten en stadsgebruik.

                                    Comment


                                    • Ik heb m'n 6 jaar oude euro 5 diesel (Peugeot 500 ingeruild voor een benzine... Ben benieuwd wat het gaat geven.
                                      Ik heb eens geteld en ik kwam op ongeveer 5 jaar even duur uit aan meerverbruik benzine tov meer aankoopprijs, duurdere diesel, tax etc. Tot ongeveer 5 jaar kwam het op hetzelfde neer.

                                      Zeer benieuwd. Altijd gezegd dat ik de huidige auto op ging rijden maar soms is de ratio niet sterk genoeg en doet de goesting naar iets anders je anders beslissen 't zal een 140pk automaat worden, een grand scenic. Volgende week komt'ie.

                                      En om te bewijzen dat de ratio soms echt niet overwint: de diesel euro 5 lever ik in, en m'n tweede auto (een Megane cabrio), de euro 4..... Mag blijven. Die is echt te plezant om weg te doen.

                                      1 handige en 1 plezante. De ratio zou zeggen: de euro 4 weg, maar dan zit ik met 2 'bussen'. Ratio moet zwijgen. De ministers doen toch maar wat...



                                      Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Damn. Te vroeg verstuurd
                                        Omdat ik een grote auto nodig heb (in de zomer altijd 5 weken kamperen) was een hybride niet beschikbaar of te duur.

                                        Ik hoop nu met deze benzine lang te kunnen rijden en als de cabrio echt ooit de geest geeft, kan ik als 2e auto, voor woon werk , mss (indien betaalbaar) een kleine hybride kopen of een elektrische, en die kleine auto dan voornamelijk dagelijks gebruiken, en de grote benzine enkel als de ruimte nodig is.

                                        Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X