Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke tweedehands auto: Ford Fiesta, Peugeot 207, Opel Corsa of Renault Clio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke tweedehands auto: Ford Fiesta, Peugeot 207, Opel Corsa of Renault Clio

Hey iedereen,

ik ben een meisje rond de 20 jaar en ga voor een nieuwe tweedehandse auto. Heb leren rijden in een Peugeot 206.
    Ik weet niet veel van auto’s en vind het moeilijk om tweedehands te kiezen. Ik heb er geen verstand van en vraag daarom jullie advies.

Zou ik voor een Peugeot 207 of Ford Fiesta of Opel Corsa of Renault Clio gaan? Waarom wel en niet?

Benzine of Diesel?

Alvast bedankt!

Wat is het budget? Hoeveel km zal je maken? Wat wens je van een auto ?

Comment

Kan je specifiek aanduiden wat je belangrijk vindt in een tweedehandswagen?

Voor het overige zou ik gewoon gaan voor wat je het meest aanstaat. Misschien heb je nu al goede ervaringen met Peugeot...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Wat is het budget? Hoeveel km zal je maken? Wat wens je van een auto ?
        Mijn budget is 4000 en ik ga niet meer km maken dan 10.000 per jaar. Ik wil gewoon een fijne klein auto omdat ik er alleen mee ga rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Kan je specifiek aanduiden wat je belangrijk vindt in een tweedehandswagen?

Voor het overige zou ik gewoon gaan voor wat je het meest aanstaat. Misschien heb je nu al goede ervaringen met Peugeot...
          Ik ben gewoon iemand als het rijdt, rijdt het. Zou alleen niet teveel stukken willen hebben. Ja heb een zeer goede ervaring met Peugeot alleen twijfel ik nu wel.

Comment

Een Fiesta rijdt alvast zeer aangenaam, en heeft bij mijn weten geen slechte reputatie qua problemen.

Als je twijfelt, zou ik gewoon eens met een paar tweedehands auto's van verschillende merken eens rijden om te zien wat je aanstaat, want eigen smaak is iets wat alleen jij kent..

Meeste kleine wagentjes zijn doorgaans zonder grote problemen..

Comment

eigenlijk hebben we een foto nodig
              om beter te kunnen bepalen

Comment

opel corsa zou ik al niet nemen wegens slechte stoelen en wegens helemaal geen stuurmansauto.

Peugeot 207 heeft goede ondersteunende stoelen maar is de zwaarste van de 4, heeft ook wel goed onderstel.

Ford Fiesta heeft bedenkelijk interieur (als dat al belangrijk is), stuurt heel lekker

Renault Clio: goed kijken naar bouwjaar. Is het eentje van de eerste generatie van een nieuw model zou ik die laten staan wegens mogelijke kinderziektes die Renault toch wat blijven achtervolgen. Stoelen niet heel super, maar ook leuk onderstel.
                www.peugeotforum.be

Comment

of een peugeot 206 ? Als je er een vindt met niet teveel roest. Die 1.4 benzine motortjes zijn zeer goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Hier kan je meebepalen:

https://www.2dehands.be/autos/peugeot/207/peugeot-207-1-4-hdi-493843634.html

Opel Corsa:

Opel Corsa ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Of Ford fiesta
                      Ford Fiesta ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

of Renault Clio
                      Renault Clio ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

fiesta

Comment

ik zou al geen diesel kiezen voor 10.000 per jaar (3 vd 4 autootjes die je toont zijn diesel)

Comment

Een 206+ is ook een optie als je die vindt.
                            Mijn 206 1.4 benzine is intussen 14 jaar oud (wel maar 100.000 km) en buiten een nieuwe uitlaat heb ik daar nog geen kosten aan gehad in bijna 6 jaar tijd. Gekocht voor 3000 euro met 70.000 km.

Voor een vergelijkbare Fiesta ga je een stuk meer betalen. Toegeven, het is ook iets meer auto.
                            Kost weinig in taksen en verzekering .

edit: al is de Fiesta natuurlijk een auto die ene generatie jonger is. Mijn ouders rijden met een Fiesta en dat is gewoon een meer hedendaagse auto.
                            Last edited by Hayes; 09/02/2019, 23:22.
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik zou in jou geval géén diesel nemen. ​​​​​​

Misschien ook eens kijken naar een Toyota Yaris?
                              Zijn wel een tikje kleiner, maar heel degelijk.

Met een Fiesta heb ik een paar keer gereden en dat bolt niet slecht. En aangezien je die op iedere hoek van de straat ziet staan zullen die ook wel degelijk in elkaar zitten.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Best particulier zoeken, want voor 4000€ vind je niet rap iets bij een handelaar wat nog de moeite is. Ze moeten daar garantie op geven, dus dat is riskant.
                                Clio voor 4000 is de generatie van ca 2012-2013, en die zijn echt niet goed, en voelen enorm goedkoop aan.

Kijk eens naar private lease. Een goedkoop autootje heb je dan voor 200-250€ per maand inclusief onderhoud, banden, verzekering en taksen. Je rijdt nieuw, en als er een probleem is komen ze je helpen.

Je kan die vinden op directlease of leaseplan.

En anders zou ik uit die reeks kiezen voor een Fiesta. Rijdt het leukst en meestal wel betrouwbaar.

Comment

Working...
                                X