Beste Forum-leden,
Ik denk eraan om mijn huidige V90 - D5 (129gr co2) te vervangen door een V90 - T8 (48gr co2).
Mijn huidige V90 (11/2016) heeft (slechts) 50k op zijn kilometerstand. Ik doe voornamelijk vrij veel korte afstanden (dagelijkse tussen 10 en 50km).
Momenteel een gemiddeld verbruik van 9,3l. (met een stevige voet)
Op de website van de Vlaamse overheid kan je het fiscaal voordeel uitrekenen. Ik kom daar uit op een jaarlijkse voordeel van maar liefst 11.329 euro. (oftewel 189 euro per maand.). De wagen staat op mijn vennootschap.
Helaas krijg ik voor mijn huidige wagen slechts 24k ex btw. bij de Volvo dealer. Het huidige negatieve dieselklimaat zal hiervoor wel verantwoordelijk zijn…. Dit is minder dan de helft dan de aankoopprijs. :-(
De upgrade naar de T8 kost mij 34k ex btw. (ik heb geopteerd voor dezelfde opties en pakketten).
Wat is jullie advies? Doen of niet doen?
Als ik de Vlaamse overheid moet geloven heb ik deze upgrade er na 3 jaar terug uit. Maar ik vrees dat de restwaarde van de T8 ook na 4 jaar niet echt hoog meer zal zijn. (gezien de huidige evolutie van de elektrificatie in de auto-industrie).
Mijn huidige V90 rijd fantastisch en is een schitterende wagen. Ik zou zeker nog een paar jaar kunnen doorrijden en pas eind 2020 overstappen op een Hybride. Maar dan zal mijn huidige wagen helemaal niets meer waard zijn….
Alvast bedankt voor de reacties.
Frank
PS. Hieronder een vergelijk waarbij de eerste wagen de T8 is en de 2de mijn huidige D5.
Ik denk eraan om mijn huidige V90 - D5 (129gr co2) te vervangen door een V90 - T8 (48gr co2).
Mijn huidige V90 (11/2016) heeft (slechts) 50k op zijn kilometerstand. Ik doe voornamelijk vrij veel korte afstanden (dagelijkse tussen 10 en 50km).
Momenteel een gemiddeld verbruik van 9,3l. (met een stevige voet)
Op de website van de Vlaamse overheid kan je het fiscaal voordeel uitrekenen. Ik kom daar uit op een jaarlijkse voordeel van maar liefst 11.329 euro. (oftewel 189 euro per maand.). De wagen staat op mijn vennootschap.
Helaas krijg ik voor mijn huidige wagen slechts 24k ex btw. bij de Volvo dealer. Het huidige negatieve dieselklimaat zal hiervoor wel verantwoordelijk zijn…. Dit is minder dan de helft dan de aankoopprijs. :-(
De upgrade naar de T8 kost mij 34k ex btw. (ik heb geopteerd voor dezelfde opties en pakketten).
Wat is jullie advies? Doen of niet doen?
Als ik de Vlaamse overheid moet geloven heb ik deze upgrade er na 3 jaar terug uit. Maar ik vrees dat de restwaarde van de T8 ook na 4 jaar niet echt hoog meer zal zijn. (gezien de huidige evolutie van de elektrificatie in de auto-industrie).
Mijn huidige V90 rijd fantastisch en is een schitterende wagen. Ik zou zeker nog een paar jaar kunnen doorrijden en pas eind 2020 overstappen op een Hybride. Maar dan zal mijn huidige wagen helemaal niets meer waard zijn….
Alvast bedankt voor de reacties.
Frank
PS. Hieronder een vergelijk waarbij de eerste wagen de T8 is en de 2de mijn huidige D5.
Comment