Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autobahn wagen / Audi-Volvo of BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    nadelig kwa comfort aan een hogere auto, en ik lijk de enige die erover valt...is dat je, zuiver door hoger te zitten, veel meer last hebt van pendulum, zeker op onze belgische wegen, heb je veel meer last van links-rechts gewieg, tis mss ook maar een detail

    hogere zit is dan weer pro zichtbaarheid

    Comment


    • #22
      Q5 of A6.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        nadelig kwa comfort aan een hogere auto, en ik lijk de enige die erover valt...is dat je, zuiver door hoger te zitten, veel meer last hebt van pendulum, zeker op onze belgische wegen, heb je veel meer last van links-rechts gewieg, tis mss ook maar een detail

        hogere zit is dan weer pro zichtbaarheid
        Vandaar dat ik precies voor een tussenmaat SUV zou kiezen. Bij de X5 bv, heb ik daar ook veel meer last van, dan in de XC60.
        Het zwaartepunt van die SUV's is door de jaren heen ook steevast verlaagd, trouwens.

        Zoals hierboven reeds gezegd, weegt een meer rechtop zithouding veel feller door, qua comfort beleving, naar mijn mening.

        Comment


        • #24
          ieder het zijn, maar waarom mensen hun stoel altijd zo laag mogelijk proberen te zetten is mij ook een raadsel
          krijg in mijn auto ook de stoel zo gezet zodat ik niet ga liggen, achterste passgiers krijgen bijna hun bak bier nog kwijt onder mijn zetel, bij wijze van spreken natuurlijk

          Comment


          • #25
            Ik zelf zou dan zeker en vast voor de XC60 gaan, maar ik mag niet kiezen hé Maar dat is dan vooral ingegeven door de hernia in mijne rug. Zonder rugproblemen, zou ik welicht de V90 of de E200 break nemen.

            Aangename keuzelijst hebt ge daar wel. Succes met het kiezen.

            Comment


            • #26
              V60 CC is dan "the holy compromise".
              Ruim van binnen, en toch niet te groot van buiten, en een beetje hoger zonder met een tuinhuis onderweg te zijn.

              Onderstel van de huidige Volvo's is echt top, en zeker op comfort afgesteld.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                Rijden die verkopers zelf ooit zo'n lange afstanden op de Autobahn, vraag ik me wel eens af??

                Zelf doe ik 50K per jaar, en rij minstens elke 6 weken naar Polen.
                Momenteel met een XC60, d3 die voor mij tot nu toe echt het beste compromis tussen weggligging en comfort biedt.
                Dezelfde ritten al gedaan met Een X5, A6, 530d, en voor mij steekt de XC60 daar telkens nog bovenuit.
                Het zitcomfort bij Volvo (Ik ben zelf 1.77m) is gewoon het beste wat je kan vinden op de markt.
                De tijd dat een SUV een zwabberig weggedrag had, is trouwens al lang voorbij. Persoonlijk vind ik het "king of the road" gevoel in een SUV nog altijd veruit primeren tov een lagere berline.
                Windruis zal mss nét een tikkeltje meer zijn in een SUV, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit als storend ervaren in de mijne.
                Allemaal héél relatief natuurlijk.

                Als je de "king of the road" wenst te voelen moet je eens in de captain seats van een RRS gaan zitten. Die hun positie is met geen enkele andere SUV te vergelijken laat staan te evenaren. Eén van de best sturende wagens ook die we gereden hebben en al zeker voor een SUV. (Best afgesteld stuurhuis vonden we trouwens die van de Alfa Romeo Giulia QV).

                "Stuurmatig" is nog zoiets. Ik schrok van de besturing bij een Volvo V60 & V90. Schitterend gewoon! Had ik niet verwacht. Zéér veel (direct) gevoel, in alle omstandigheden en helemaal niet te vergelijken met het oppervlakkige uit mijn A6 Allroad...in comfort-stand. Wel zéér erg aanleunend aan de Volvo's als we de drive-modus op Allroad zetten voor autostrade tripjes of hem in dynamic zette als het er wat sportiever mocht aan toegaan. Zo zie je maar dat voertuigen vergelijken zeer moeilijk is vandaag.

                Wat dat windruis betreft, onze Q7 is schitterend geïsoleerd naar motorgeluid toe. Beetje té want het motorgeluid van de 3.0L gaat verloren. Maar...wat een slechte deur-isolatie als er wat wind staat als je op de snelweg 120km aan het rijden bent.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ieder het zijn, maar waarom mensen hun stoel altijd zo laag mogelijk proberen te zetten is mij ook een raadsel
                  Inderdaad, begrijp dat ook niet.

                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Is bij mij uit noodzaak, anders schraapt mijn kruin tegen de dakhemel (1m90, en in verhouding kortere benen)
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Is bij mij uit noodzaak, anders schraapt mijn kruin tegen de dakhemel (1m90, en in verhouding kortere benen)
                      Idem hier met mijn 1m93.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                      Comment


                      • #31
                        Met u gat de grond “voel” je de auto meer.

                        Zelfde als je moet duwen op het stuur in een bocht ipv trekken.

                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • #32
                          ja kefkie, maar ik zit nu niet op het kartcircuit onderweg naar het werk
                          ik versta wat je wil zeggen, maar ik rij niet zo aktief

                          Comment


                          • #33
                            Dat is inderdaad de misvatting van velen.
                            Ik rijd ook graag sportief, en gooi ook al eens graag een bochtje om, als het ff kan op een binnen baantje.
                            Maar als je écht veel km's aan een stuk moet doen, dan primeren heel andere dingen.
                            Relax zitten en een goed overzicht geven dan veel meer comfort dan met je gat op de grond net boven je stuur kunnen uit zien.

                            Paar jaar geleden had ik een 3 reeks met RFT banden en standaard BMW zetels om hetzelfde traject naar Polen te doen.
                            Telkens zo goed als geradbraakt, als ik daar toe kwam.

                            Comment


                            • #34
                              Morgen een testrit met de 520d, Merc 200d & A6 35 TDI ...

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                Morgen een testrit met de 520d, Merc 200d & A6 35 TDI ...
                                Drie garages en dus ook 3x verkopers op 1 dag, zou van het goeie te veel zijn voor mij. Keuze uit de grote Duitse 3. Voor mij de Merc voor het comfort.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                  Morgen een testrit met de 520d, Merc 200d & A6 35 TDI ...
                                  A6 35...? bestaat dat?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                    A6 35...? bestaat dat?

                                    2 liter diesel 163pk
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                                      Drie garages en dus ook 3x verkopers op 1 dag, zou van het goeie te veel zijn voor mij. Keuze uit de grote Duitse 3. Voor mij de Merc voor het comfort.
                                      denk niet dat je minder comfort hebt in de 5 of de A6 hoor. De verschillen zijn kleine details en maakt het dus meer een kwestie van uiterlijke voorkeur
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


                                        2 liter diesel 163pk
                                        Dacht dat die van 40 startte.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                          Dacht dat die van 40 startte.
                                          Was mss zo bij launch? Is wel vaker bij audi geloof ik dat men de kleinere motorkes pas iets later aan het gamma toevoegen, de ongeduldige mensen kopen dan altijd een iets dikkere motor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X