Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autobahn wagen / Audi-Volvo of BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Autobahn wagen / Audi-Volvo of BMW

    Ik moet ook opnieuw kiezen, graag jullie advies.
    * 80.000 km/jaar
    * vooral autosnelweg / lange afstanden - in Duitsland
    * automaat & diesel
    * 1 peuter + evt later / dus wel wat bagageruimte nodig

    Voorlopig op m’n shortlist:
    1. Audi A6 berline 35 TDI s-tronic (163 pk) - business edition
    2. Volvo xc60 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust
    3. Audi Q5 40 TDI Quattro (190pk) - sport
    4. BMW 520dA berline (190pk) - business
    5. Volvo v90 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust

    Huidige wagen: goed uitgeruste A4 avant s-tronic 150pk (ACC & active lane assist die ik dagelijks gebruik)

    Bedankt voor jullie tips!

  • #2
    Ik zou voor de auto’s in het lijstje gaan die echt bedoeld zijn om snelwegen op te eten en de suv’s dus laten vallen. Breaks hebben altijd mijn voorkeur op berlines, dus kom ik bij de V90 uit. Maar ik zou al meer dan tevreden zijn met elke wagen uit dat lijstje.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Ik zou voor de auto’s in het lijstje gaan die echt bedoeld zijn om snelwegen op te eten en de suv’s dus laten vallen. Breaks hebben altijd mijn voorkeur op berlines, dus kom ik bij de V90 uit. Maar ik zou al meer dan tevreden zijn met elke wagen uit dat lijstje.
      Wij hebben een XC60 gehad en gek genoeg is dat waar die best in is die snelweg. Voordien hadden we een A4 avant, qua ruimte voor de achterpassagiers, scoort zo een suv iets beter dan de break versie ervan. Berlines en kleine kinderen zijn voor mij geen goede match dus ik kom ook bij de V90 uit. Is ook de meest frisse verschijning in mijn ogen, al kom ik dan bij de V60 uit eigenlijk puur op looks.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Wij hebben een XC60 gehad en gek genoeg is dat waar die best in is die snelweg. Voordien hadden we een A4 avant, qua ruimte voor de achterpassagiers, scoort zo een suv iets beter dan de break versie ervan. Berlines en kleine kinderen zijn voor mij geen goede match dus ik kom ook bij de V90 uit. Is ook de meest frisse verschijning in mijn ogen, al kom ik dan bij de V60 uit eigenlijk puur op looks.
        idem hier, ik zou ook de nieuwe v60 nemen evenveel binnenruimte als de v90, enkel iets kleinere koffer als de v90
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

          idem hier, ik zou ook de nieuwe v60 nemen evenveel binnenruimte als de v90, enkel iets kleinere koffer als de v90
          Straf, in een V60 kan ik niet deftig achter mezelf zitten terwijl dat ik mijn V90 wel kan.


          Last edited by kefkie; 16/02/2019, 11:48.
          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Ik vermoed niet mogelijk, en mogelijks te klein, maar wil toch graag de Alpina D3 voorstellen.


            Daarnaast, misschien niet mogelijk, of misschien je ding niet?
            E-klasse?
            Jaguar XF?
            Last edited by Phate; 16/02/2019, 12:16.

            Comment


            • #7
              A6 berline met neerklapbare achterbank of V90
              Bestuurder A6 1m85 en ik net iets groter en echt genoeg plaats achterin.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                Ik moet ook opnieuw kiezen, graag jullie advies.
                * 80.000 km/jaar
                * vooral autosnelweg / lange afstanden - in Duitsland
                * automaat & diesel
                * 1 peuter + evt later / dus wel wat bagageruimte nodig

                Voorlopig op m’n shortlist:
                1. Audi A6 berline 35 TDI s-tronic (163 pk) - business edition
                2. Volvo xc60 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust
                3. Audi Q5 40 TDI Quattro (190pk) - sport
                4. BMW 520dA berline (190pk) - business
                5. Volvo v90 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust

                Huidige wagen: goed uitgeruste A4 avant s-tronic 150pk (ACC & active lane assist die ik dagelijks gebruik)

                Bedankt voor jullie tips!
                Als het echt alleen uit dit lijstje mag zijn zou ik voor die Q5 gaan, gevolgd door V90, A6.

                Wanneer je echter nu met een A4 avant rijdt en die toch groot genoeg vind zou ik eerder voor een V60 gaan kijken. Die is ruimer dan een nieuwe & zeker als jou huidige A4.
                De huidige V60 heeft van achter meer beenruimte dan mijn A6 Allroad had. Volgens mij is het niet nodig om over te stappen naar een mastodont van een A6 of V90.
                Succes alvast met je keuze.
                Last edited by Metaxa; 16/02/2019, 15:13.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                  Straf, in een V60 kan ik niet deftig achter mezelf zitten terwijl dat ik mijn V90 wel kan.

                  Scheelt welgeteld 1.6cm dat de v90 langer is op de achterbank, wielbasis is amper 6.9cm verschil
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • #10
                    Ik zal even mijn ervaring delen. Een dik jaar geleden reed ik met een A6 163pk multitronic met ACC, dan heb ik de auto van een collega overgenomen voor een jaartje (525da) en nu rij ik sinds een week of 5 met een V90 D4 automaat heel goed uitgerust.

                    De BMW vond ik een tegenvaller. Interieur is minder goed afgewerkt, en ondanks meer pks bood die voor mij minder rijplezier. Stuurde minder stabiel bij hogere senlheid.
                    De A6 vind ik echt een heel goede auto, maar dat is minder relevant vermits het model nu echt nieuw is.
                    De V90 is echt enorm comfortabel, en ziet er in Inscription echt heel high class uit. Automaat is prima, en rijdt zeer stabiel op de autobahn. De auopilot is echt goed bruikbaar, maar werkt slecht helemaal tot 139 km/h, adapive cruise werkt altijd.
                    De Volvo zet minder aan tot hogere snelheden, maar geeft je meer een king of the road gevoel. Rijden is als op een vliegend tapijt, en ik heb geen luchtvering.
                    Zetels van De V90 zijn een droom, en door de goede condities heb ik de electrische met geheugen, ventilatie en massage. Echte verwennerij.

                    Misschien op het eerste zicht een domme optie, maar ik heb de dubbele beglazing. Wat een stilte....

                    toen ik de Volvo koos was de A6 ook in de running, maar ik kon de V90 zo compleet uitrusten dan de keuze makkelijk was. Maar ik heb er echt geen seconde spijt van.

                    Proefrijden maar!

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor jullie reacties & tips.
                      De verkopers bij Audi, BMW, Volvo hebben me de A6- 520 - V90 aangeraden boven de Q5-X3-XC60 voor veel km’s waarvan een groot deel in Duitsland (hogere snelheden) op vlak van isolatie/rijgedrag/rijplezier ...

                      De koffer & beenruimte in de A4 is aan de kleine kant, (ben zelf 1m96), V60 spreekt me door de kleinere kofferruimte ook minder aan.

                      VAA Is ook nog belangrijk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                        Bedankt voor jullie reacties & tips.
                        De verkopers bij Audi, BMW, Volvo hebben me de A6- 520 - V90 aangeraden boven de Q5-X3-XC60 voor veel km’s waarvan een groot deel in Duitsland (hogere snelheden) op vlak van isolatie/rijgedrag/rijplezier ...

                        De koffer & beenruimte in de A4 is aan de kleine kant, (ben zelf 1m96), V60 spreekt me door de kleinere kofferruimte ook minder aan.

                        VAA Is ook nog belangrijk
                        Beetje vreemd dat je dit meld van de kofferruimte want de koffer van de huidige V60 is een stuk groter dan bij je huidige A4 en dacht maar 35l kleiner dan in de V90.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #13
                          Ik ga de v60 zeker ook nog eens opnieuw bekijken in dat geval.

                          Onderstaande wagens zijn ook nog mogelijk binnen het vooropgestelde budget: graag jullie mening
                          -Mercedes E 220 D (190 pk) business solution (automaat) berline
                          - Mercedes E 200 D (160 pk) business solution (automaat) break

                          Comment


                          • #14
                            ik zou kiezen tussen de 520d en de E220d en persoonlijk voor de E gaan maar ik rij dan ook al jaren mercedes
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              E220d of 520d. Achterwielaandrijving is zoveel evenwichtiger op de snelweg.
                              Mijn eigen voorkeur zou naar de Mercedes gaan, wegens niet zo’n fan van het interieur van de BMW, en de cargospace die giga is in de E.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                E220d of 520d. Achterwielaandrijving is zoveel evenwichtiger op de snelweg.
                                Mijn eigen voorkeur zou naar de Mercedes gaan, wegens niet zo’n fan van het interieur van de BMW, en de cargospace die giga is in de E.
                                Mijn ervaring met een 525d op de autostrade spreekt dat tegen. Vanaf 180 had ik soms wel last om die binnen zijn strook te houden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                  Bedankt voor jullie reacties & tips.
                                  De verkopers bij Audi, BMW, Volvo hebben me de A6- 520 - V90 aangeraden boven de Q5-X3-XC60 voor veel km’s waarvan een groot deel in Duitsland (hogere snelheden) op vlak van isolatie/rijgedrag/rijplezier ...

                                  De koffer & beenruimte in de A4 is aan de kleine kant, (ben zelf 1m96), V60 spreekt me door de kleinere kofferruimte ook minder aan.

                                  VAA Is ook nog belangrijk
                                  Rijden die verkopers zelf ooit zo'n lange afstanden op de Autobahn, vraag ik me wel eens af??

                                  Zelf doe ik 50K per jaar, en rij minstens elke 6 weken naar Polen.
                                  Momenteel met een XC60, d3 die voor mij tot nu toe echt het beste compromis tussen weggligging en comfort biedt.
                                  Dezelfde ritten al gedaan met Een X5, A6, 530d, en voor mij steekt de XC60 daar telkens nog bovenuit.
                                  Het zitcomfort bij Volvo (Ik ben zelf 1.77m) is gewoon het beste wat je kan vinden op de markt.
                                  De tijd dat een SUV een zwabberig weggedrag had, is trouwens al lang voorbij. Persoonlijk vind ik het "king of the road" gevoel in een SUV nog altijd veruit primeren tov een lagere berline.
                                  Windruis zal mss nét een tikkeltje meer zijn in een SUV, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit als storend ervaren in de mijne.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                    Rijden die verkopers zelf ooit zo'n lange afstanden op de Autobahn, vraag ik me wel eens af??

                                    Zelf doe ik 50K per jaar, en rij minstens elke 6 - 8 weken naar Polen.
                                    Momenteel met een XC60, d3 die voor mij tot nu toe echt het beste compromis tussen weggligging en comfort biedt.
                                    Dezelfde ritten al gedaan met Een X5, A6, 530d, en voor mij steekt de XC60 daar telkens nog bovenuit.
                                    Het zitcomfort bij Volvo (Ik ben zelf 1.77m) is gewoon het beste wat je kan vinden op de markt.
                                    De tijd dat een SUV een zwabberig weggedrag had, is trouwens al lang voorbij. Persoonlijk vind ik het "king of the road" gevoel in een SUV nog altijd veruit primeren tov een lagere berline.
                                    Windruis zal mss nét een tikkeltje meer zijn in een SUV, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit als storend ervaren in de mijne.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ik probeer benz niet zoveel meer op te hemelen, wat niet simpel is, maar net op de autobahn komt die auto door zijn gegeven rust helemaal tot zijn recht, bochten pakken gaat ook hoor...maar dat rijdt zo fucking goed onverstoorbaar rechtdoor, elke generatie opnieuw

                                      maat van me, een grote bmw liefhebber...540 na 540 na 540 kreeg de kans om collega zijn c30 cdi over te kopen voor een prikkie, voor zo'n kleine(re) auto was 250 contenu no prob met 1 handje...ik zou dat zelf nooit durven

                                      ze hebben een soort van doods moment rond de 0-stand in het stuur, sommige mensen houden daar niet van maar dat draagt bij tot veel minder corrigeren

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik maakte mij eigenlijk dezelfde bedenking.

                                        Als het puur over snelweg gaat, dan primeert comfort, en dan heb je niets aan een directe stuur of een sportieve(re) ophanging in de bochten. Het enige wat je stuur niet mag zijn op de snelweg is te licht sturen, waardoor je voortdurend bij moet corrigeren.

                                        Wat telt op de snelweg is het pure comfort, glijden over de weg, relatief stil en in een aangename zithouding.

                                        Dan lijkt mij een SUV toch het meest voordeel te bieden: comfortabele ophanging (berline/break vaak iets strakker geveerd, zeker "sportievere" merken), hoger zit wat betekent meer overzicht, plus een natuurlijkere zithouding. Benen zitten onder je en liggen niet voor je gestrekt zoals in een gewone auto.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                        Rijden die verkopers zelf ooit zo'n lange afstanden op de Autobahn, vraag ik me wel eens af??

                                        Zelf doe ik 50K per jaar, en rij minstens elke 6 weken naar Polen.
                                        Momenteel met een XC60, d3 die voor mij tot nu toe echt het beste compromis tussen weggligging en comfort biedt.
                                        Dezelfde ritten al gedaan met Een X5, A6, 530d, en voor mij steekt de XC60 daar telkens nog bovenuit.
                                        Het zitcomfort bij Volvo (Ik ben zelf 1.77m) is gewoon het beste wat je kan vinden op de markt.
                                        De tijd dat een SUV een zwabberig weggedrag had, is trouwens al lang voorbij. Persoonlijk vind ik het "king of the road" gevoel in een SUV nog altijd veruit primeren tov een lagere berline.
                                        Windruis zal mss nét een tikkeltje meer zijn in een SUV, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit als storend ervaren in de mijne.
                                        Last edited by Vitus; 18/02/2019, 11:14.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X