Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma... welke bedrijfswagen neem ik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21


    Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten
    Ik hecht veel belang aan zitcomfort omwille van steeds vaker voorkomende nek- en rugklachten. De zetels van de Audi kunnen me maar matig bekoren.
    Dan kan je ook VW/Skoda al schrappen...
    Ik zou in dit geval vooral naar Peugeot kijken. Dan kan je aan zowel comfort als automaat en nog een stel andere opties geraken...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

    Comment


    • #22
      Triestig dat je bij merken als Audi en BMW bij de toch al niet bescheiden basisprijs nog extra moet afdokken voor sportstoelen of comfortstoelen om toch maar iet of wat deftig zitmeubilair te hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten
        De SUV's die in het gamma zitten zijn de 508 en 5008 van Peugeot. Weliswaar met een 1.5 HDI en 130 pk, waar ik me toch vragen bij stel. Ik rij 2 keer per jaar met een volle skikoffer de bergen door, en dan lijkt die 1.5 mij nogal licht. De BMW X2 is ook een optie, maar die vind ik te klein. Niettemin, bedankt voor de suggestie, ik overweeg het nog eens. Ik onthou al vast dat jullie de Passat al boven de Mercedes plaatsen, omwille van de automaat.
        Wij hebben een 5008 gekozen met 1.2 benzine zelfs en wij gaan daar zonder problemen mee naar de alpen
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
          Triestig dat je bij merken als Audi en BMW bij de toch al niet bescheiden basisprijs nog extra moet afdokken voor sportstoelen of comfortstoelen om toch maar iet of wat deftig zitmeubilair te hebben.
          Dat is de tactiek van die merken om het bedrag laten op te lopen hé. Met nen 150pk zijt ge overal vlot genoeg, maar toch betalen mensen bij voor meer pk's.

          Comment


          • #25
            Wat vermogen betreft heb je gelijk, neemt niet weg dat je van premium toch degelijke basisstoelen mag verwachten

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Triestig dat je bij merken als Audi en BMW bij de toch al niet bescheiden basisprijs nog extra moet afdokken voor sportstoelen of comfortstoelen om toch maar iet of wat deftig zitmeubilair te hebben.
              Voor de duidelijkheid: ik heb nu sportzetels. Behalve het feit dat ze meer zijdelingse steun geven de gewone stoelen, vind ik er verder niet veel beter aan.
              Er bestaat gewoon beter. Ik reed een paar jaar terug met Volvo, en hun reputatie qua zitcomfort is bijvoorbeeld onovertroffen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                Wat vermogen betreft heb je gelijk, neemt niet weg dat je van premium toch degelijke basisstoelen mag verwachten
                Dat weet ik niet. Veel mensen zeggen dat het brolzetels zijn, maar als ik zo rondkijk, zie ik toch in merendeel van die premiums de gewone zitten. Sommige mensen hebben geen nood aan een sportzetel en iemand die niet veel kms doet, zullen de gewone zetels voldoende zijn. Ze azen er net op dat de leaserijders die duurdere zetels nemen. Op die manier kunnen ze veel mensen lokken met de basisprijs.

                Alles gebeurt voor een reden. Ikzelf kan meestal met de standaardzetel ook niets doen omwille mijne rug en dat zou dan wel eens negatief uitpakken ivm mijn budget. Hangt er trouwens ook wat vanaf. Ben in 2015 gaan zien voor ne 318 en 320EDE en die sportzetels was precies €500 duurder toen. Dat zijn dan geen stukken van mensen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten

                  Voor de duidelijkheid: ik heb nu sportzetels. Behalve het feit dat ze meer zijdelingse steun geven de gewone stoelen, vind ik er verder niet veel beter aan.
                  Er bestaat gewoon beter. Ik reed een paar jaar terug met Volvo, en hun reputatie qua zitcomfort is bijvoorbeeld onovertroffen.
                  Ik heb ook al met heel wat wagens gereden en ik let nu wel heel erg goed op voor mijne rug. De Volvo XC60 Ocean Race waar ik eens een testrit mee deed hadden voor mij de beste zetel ooit. Die van de Tiguan is ook wel enorm fijn en zeker toen ik ontdekte dat de lendesteun ook nog eens omhoog en omlaag kon waar ge bij de meeste niet premiums hem enkel wat boller of minder bol kunt zetten. Voor mij maakt dat dus heel veel veschil uit.

                  Nu bekijk ik dus bij configuraties altijd heel goed de zetels en heb gemerkt dat ge 6, 8, 10, 12 tot 14-wegsystemen hebt van electrische stoelen. Ik zal 10 of 12 hebben (nog niet nagekeken). Maar dat maakt ook wel een heel verschil. De zijdelingse kussens zijn voor mijn gestalte vrij goed in de Tiguan. Ik had ze liever nog ietske krapper gehad, maar die zijn niet regelbaar. Maar er zijn wagens waar ook die regelbaar zijn.

                  Dus ook iets waar ge op kunt letten int vervolg.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten

                    Voor de duidelijkheid: ik heb nu sportzetels. Behalve het feit dat ze meer zijdelingse steun geven de gewone stoelen, vind ik er verder niet veel beter aan.
                    Er bestaat gewoon beter. Ik reed een paar jaar terug met Volvo, en hun reputatie qua zitcomfort is bijvoorbeeld onovertroffen.
                    Voor een standaardzetel zeker wel de beste maar daar is dan ook alles met gezegd. Tot voor de huidige XC90 hadden ze wel geen comfortzetels die een beetje uitgebreid konden verzet worden. Allemaal wat basic feitelijk. Was misschien ook niet nodig voor veel mensen maar kan moeilijk aannemen dat ieder mens zich goed voelde in hun standaard stoelen. Hoofdsteunen die je niet kon verstellen, geen of beperkte lenden steunen om nog te zwijgen over zit verlengingen, verstelbare wangen enz...
                    Moet zeggen dat ze sinds de XC90 dat toch veel beter voor elkaar hebben nu.



                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                      Voor een standaardzetel zeker wel de beste maar daar is dan ook alles met gezegd. Tot voor de huidige XC90 hadden ze wel geen comfortzetels die een beetje uitgebreid konden verzet worden. Allemaal wat basic feitelijk. Was misschien ook niet nodig voor veel mensen maar kan moeilijk aannemen dat ieder mens zich goed voelde in hun standaard stoelen. Hoofdsteunen die je niet kon verstellen, geen of beperkte lenden steunen om nog te zwijgen over zit verlengingen, verstelbare wangen enz...
                      Moet zeggen dat ze sinds de XC90 dat toch veel beter voor elkaar hebben nu.



                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Daar heb je mss wel gelijk in. Als je wat buitenmaats bent qua lichaamsbouw, zal geen enkele standaard zetel voldoen trouwens hé?
                      Mijn schoonbroer van 2m, zweert zo al jaren bij Mondeo, omdat hij precies in die zetels de juiste rij houding kan vinden.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                        Voor een standaardzetel zeker wel de beste maar daar is dan ook alles met gezegd. Tot voor de huidige XC90 hadden ze wel geen comfortzetels die een beetje uitgebreid konden verzet worden. Allemaal wat basic feitelijk. Was misschien ook niet nodig voor veel mensen maar kan moeilijk aannemen dat ieder mens zich goed voelde in hun standaard stoelen. Hoofdsteunen die je niet kon verstellen, geen of beperkte lenden steunen om nog te zwijgen over zit verlengingen, verstelbare wangen enz...
                        Moet zeggen dat ze sinds de XC90 dat toch veel beter voor elkaar hebben nu.
                        Tja, ieder zijn goesting. Wat mij betreft: als de algemene vorm en materiaal van een zetel goed doordacht zijn, dan heb ik geen tientallen verstelmogelijkheden nodig om gemakkelijk te zitten. Lendensteun, helling, hoogte en afstand tot de pedalen instellen. De rest is overbodig voor mij. Verlengbare zit heb ik nog nooit wat aan gehad, tenzij het nadeel dat er in die naad waar de twee delen aansluiten altijd stof of andere rommel terecht komt.
                        Ik heb al in zogenaamde comfortzetels gezeten die héél uitgebreid verzet konden worden en toch niet zo gemakkelijk zitten als de standaard uitstekende zetels van Volvo. Volgende week weer een paar duizend km rijden in een gehuurde Mercedes C, dezelfde als vorige maand. Dan mogen die zetels nog verlengbaar en wat dan ook zijn, ze bieden niet het zitcomfort dat ik gewoon ben.


                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

                          Tja, ieder zijn goesting. Wat mij betreft: als de algemene vorm en materiaal van een zetel goed doordacht zijn, dan heb ik geen tientallen verstelmogelijkheden nodig om gemakkelijk te zitten. Lendensteun, helling, hoogte en afstand tot de pedalen instellen. De rest is overbodig voor mij. Verlengbare zit heb ik nog nooit wat aan gehad, tenzij het nadeel dat er in die naad waar de twee delen aansluiten altijd stof of andere rommel terecht komt.
                          Ik heb al in zogenaamde comfortzetels gezeten die héél uitgebreid verzet konden worden en toch niet zo gemakkelijk zitten als de standaard uitstekende zetels van Volvo. Volgende week weer een paar duizend km rijden in een gehuurde Mercedes C, dezelfde als vorige maand. Dan mogen die zetels nog verlengbaar en wat dan ook zijn, ze bieden niet het zitcomfort dat ik gewoon ben.

                          Ik heb een lang kine-traject achter de rug dankzij die Volvo-zetels: voor mij stond de hoofdsteun absoluut niet ok (veel te laag).
                          Mijn hoofd en schouders moesten te veel voorover buigen.
                          Een collegaatje rijdt met een V40, en zij is net klein van gestalte: ook zij vindt geen ideale positie.

                          Bij mijn C kan de hoofdsteun wél versteld worden, schuift de zit uit, zodat mijn benen volledig ondersteund worden, en kan ik de lendensteun op de goeie hoogte zetten, zodat die op juiste plaats in de kromming van mijn rug valt.
                          Kinesist heeft me geholpen mijn stoel in te stellen, en sindsdien geen last meer van pijnlijke linkerschouder en -arm.


                          Volvo-zetels zijn supergoed, voor de gemiddelde mens, maar als je net heel groot of klein bent, speelt vooral die vaste kopsteun je parten.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • #33
                            Tja, zoals ik zei, ieder zijn ding hé.
                            Een collega van me is 1m97 en wil enkel nog maar Volvo omdat hij in de vier andere merken de voorbije 20 jaar telkens rugpijn kreeg.

                            Hoe dan ook, voor TS is dat geen optie, dus niet van belang in dit topic. Sorry voor de off-topic reactie hierboven dus ;-)

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten

                              Tja, ieder zijn goesting. Wat mij betreft: als de algemene vorm en materiaal van een zetel goed doordacht zijn, dan heb ik geen tientallen verstelmogelijkheden nodig om gemakkelijk te zitten. Lendensteun, helling, hoogte en afstand tot de pedalen instellen. De rest is overbodig voor mij. Verlengbare zit heb ik nog nooit wat aan gehad, tenzij het nadeel dat er in die naad waar de twee delen aansluiten altijd stof of andere rommel terecht komt.
                              Ik heb al in zogenaamde comfortzetels gezeten die héél uitgebreid verzet konden worden en toch niet zo gemakkelijk zitten als de standaard uitstekende zetels van Volvo. Volgende week weer een paar duizend km rijden in een gehuurde Mercedes C, dezelfde als vorige maand. Dan mogen die zetels nog verlengbaar en wat dan ook zijn, ze bieden niet het zitcomfort dat ik gewoon ben.

                              Een goede zetel is zoveel meer dan een goede ergonomische standaard zetel van Volvo. Als je vulling te hard/zacht is vrees ik dat je voor vele mensen geen goede zetel kan hebben. Soort leder idem dito. Leder dat zo glad is dat je eraf schuift...kom je wel eens tegen. Als je die zitting dan moet kantelen (wat feitelijk niet de bedoeling is en slecht voor je bekken) kan men moeilijk over goede stoelen spreken. Wanneer je die zitting dan niet zou kunnen kantelen schuif je van voor naar achter in je zo gezegde ideale stoel. Het feit dat Volvo jaren een vaste hoofdsteun had heb ik helemaal niet begrepen. Wanneer ik de wagen van mijn vrouw stap is het eerste wat ik doe, de hoofdsteun helemaal naar voor schuiven. Als mijn vrouw in de Allroad stapte was het eerste wat ze deed, mijn hoofdsteun helemaal naar achteren zetten. Zij zei altijd, ik begrijp niet hoe jij steeds met je kop naar beneden zo kan rijden...Was helemaal niet zo natuurlijk want keek altijd mooi recht vooruit. Ik vond altijd dat zij naar de lucht keek...

                              Die naad voor je zitverlenging is inderdaad niet ideaal maar het kan ook anders. Comfortzetels bij Audi zijn voorzien van een elektrische rol die vooraan je leder/zitting kan verlengen. Zie je dus helemaal niets van en werkt perfect. Zéér netjes!

                              Om maar te zeggen, wanneer je een standaard zetel hoe goed die ergonomisch ook kan ontwikkeld zijn maar beperkt kan verzetten, geloof ik nooit dat deze voor alle kopers even goed kan zijn.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                                Ik heb een lang kine-traject achter de rug dankzij die Volvo-zetels: voor mij stond de hoofdsteun absoluut niet ok (veel te laag).
                                Mijn hoofd en schouders moesten te veel voorover buigen.
                                Een collegaatje rijdt met een V40, en zij is net klein van gestalte: ook zij vindt geen ideale positie.

                                Bij mijn C kan de hoofdsteun wél versteld worden, schuift de zit uit, zodat mijn benen volledig ondersteund worden, en kan ik de lendensteun op de goeie hoogte zetten, zodat die op juiste plaats in de kromming van mijn rug valt.
                                Kinesist heeft me geholpen mijn stoel in te stellen, en sindsdien geen last meer van pijnlijke linkerschouder en -arm.


                                Volvo-zetels zijn supergoed, voor de gemiddelde mens, maar als je net heel groot of klein bent, speelt vooral die vaste kopsteun je parten.
                                Verbaast me niets dat dit op termijn medische gevolgen heeft.
                                Het zijn inderdaad de beste standaard zetels die je kan hebben als je dat vergelijkt met andere merken...als je een gemiddelde lichaamsbouw hebt tenminste en tevreden bent die niet verstelbare hoofdsteun.
                                Waar ik me dan gelijk de vraag stel, Scandinaviërs zijn meestal redelijk grote mensen, zouden daar soms speciaal andere standaard Volvo-zetels in gezet worden misschien? Meer dan waarschijnlijk nemen die nu allemaal wel de super verstelbare comfortzetels uit de meer recentere modellen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                  Tja, zoals ik zei, ieder zijn ding hé.
                                  Een collega van me is 1m97 en wil enkel nog maar Volvo omdat hij in de vier andere merken de voorbije 20 jaar telkens rugpijn kreeg.

                                  Hoe dan ook, voor TS is dat geen optie, dus niet van belang in dit topic. Sorry voor de off-topic reactie hierboven dus ;-)

                                  Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                                  Neen inderdaad, feitelijk niet van toepassing want TS heeft geen mogelijkheid om een Volvo aan te schaffen.
                                  Volledig off-topic dus.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #37


                                    Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                    Verbaast me niets dat dit op termijn medische gevolgen heeft.

                                    Waar ik me dan gelijk de vraag stel, Scandinaviërs zijn meestal redelijk grote mensen, zouden daar soms speciaal andere standaard Volvo-zetels in gezet worden misschien?
                                    't Is daarom dat ook Volvo in Nederland al decennia goed in de markt liggen... ook allemaal gemiddeld van lengte, dus geen probleem met de zetels :-)


                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #38
                                      das ook deels omdat volvo, daf overnam en produceerde in nl

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                        Verbaast me niets dat dit op termijn medische gevolgen heeft.
                                        Het zijn inderdaad de beste standaard zetels die je kan hebben als je dat vergelijkt met andere merken...als je een gemiddelde lichaamsbouw hebt tenminste en tevreden bent die niet verstelbare hoofdsteun.
                                        Waar ik me dan gelijk de vraag stel, Scandinaviërs zijn meestal redelijk grote mensen, zouden daar soms speciaal andere standaard Volvo-zetels in gezet worden misschien? Meer dan waarschijnlijk nemen die nu allemaal wel de super verstelbare comfortzetels uit de meer recentere modellen.
                                        Ik heb dan, naast mijn grote gestalte, een, in verhouding, lang bovenlijf. Mijn de afstand tussen mijn poep en mijn schouders is dus groter dan gemideld.
                                        Ik heb altijd miserie met de hoofdruimte ook: in mijn vorige C : geen issue, de paar centimeters die mijn pano-dak steelt, zorgt er voor dat het nu maar kantje boord is (ik zou geen piekjes in mijn haar moeten zetten ).
                                        Mijn rugleuning staat dan ook redelijk plat (petjes-style)
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • #40
                                          Het debat hier is ondertussen afgeleid naar het zetelcomfort en de pro's en con's van standaardzetels en de vergelijking met Volvo-zetels en andere. Je hoort me niet zeggen dat dit niet interessant is, hoor... Maar, ik nodig wel graag uit om - wie het nog niet deed tenminste - nog even jullie advies te geven rond mijn initiele topic, hèt dilemma van de keuze. Alvast bedankt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X