Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma... welke bedrijfswagen neem ik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten
    Het debat hier is ondertussen afgeleid naar het zetelcomfort en de pro's en con's van standaardzetels en de vergelijking met Volvo-zetels en andere. Je hoort me niet zeggen dat dit niet interessant is, hoor... Maar, ik nodig wel graag uit om - wie het nog niet deed tenminste - nog even jullie advies te geven rond mijn initiele topic, hèt dilemma van de keuze. Alvast bedankt
    Omdat je enkel de Passat in automatische versie kan krijgen is de keuze simpel.
    Die 13pk maken in de praktijk niks uit.
    Zorg ineens ook voor een Adaptive Cruise, en geef je geld uit aan comfort en niet aan velgen of R-Line.

    Comment


    • #42
      Hier ook uit jouw rijtje , zeker de Passat automaat.

      Comment


      • #43
        TS zit te wachten tot er meerdere de suggestie geven om voor een MB te gaan...
        Tot hiertoe kiest de meerderheid (ik incluis) blijkbaar voor een Passat.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          Dat idee had ik ook al ;-)

          Comment


          • #45
            ik zou persoonlijk mss wel voor een lichtere motor in de benz gaan 180d om toch de automaat te kunnen pakken, maar dat zal een 7g zijn (?)
            als automaat, hoe efficient een dsg is, een koppelomvormer heeft ook zijn voordelen, een dsg zijn aanzetmoment is mij te bruusk, bij parkeren moet ik me deftig aanpassen om te doseren...maar als je die gewoon bent zal dat wel beteren

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Dat idee had ik ook al ;-)
              ja toch!...:;-):


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ik zou persoonlijk mss wel voor een lichtere motor in de benz gaan 180d om toch de automaat te kunnen pakken, maar dat zal een 7g zijn (?)
                als automaat, hoe efficient een dsg is, een koppelomvormer heeft ook zijn voordelen, een dsg zijn aanzetmoment is mij te bruusk, bij parkeren moet ik me deftig aanpassen om te doseren...maar als je die gewoon bent zal dat wel beteren
                Koppelomvormer is altijd


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #48
                  ... behalve in de winter bij koude boite dan met een 7g...zo bokken , leve de zomer

                  Comment


                  • #49
                    Ik was echt niet aan het wachten tot er toch opeens meer mensen de MB zouden aanbevelen; het is trouwens wel duidelijk dat de overgrote meerderheid argumenten over heeft om voor de passat te gaan. Ik ben beiden even aan het configureren, maar ik hou zeker rekening met het advies van de meerderheid hier

                    Comment


                    • #50
                      Ge moet vooral zelf kiezen!
                      Feit is dat een Benz zonder opties altijd heel kaal en koud aanvoelt. Het is spijtig, maar hoe meer premium, hoe minder standaard je krijgt, en hoe meer je er nog bovenop moet leggen om een mooie auto te krijgen.

                      Comment


                      • #51
                        Dat klopt. Bij een premium zit ik in de cinfigurator al vaak 10 a 15000 duurder als hij naar mijn goesting staat en dan hou ik mij nog meestal in

                        Maar dat is hun systeem en dat werkt.

                        Comment


                        • #52
                          Zou voor de Passat gaan
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                          Comment


                          • #53
                            Hier ook de Passat. Is toch nog net iets ruimer dan de A4

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                              TS zit te wachten tot er meerdere de suggestie geven om voor een MB te gaan...
                              Tot hiertoe kiest de meerderheid (ik incluis) blijkbaar voor een Passat.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              die MB is volgens mij nog kleiner voor bagage dan de A4
                              dus Passat

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik zou persoonlijk mss wel voor een lichtere motor in de benz gaan 180d om toch de automaat te kunnen pakken, maar dat zal een 7g zijn (?)
                                als automaat, hoe efficient een dsg is, een koppelomvormer heeft ook zijn voordelen, een dsg zijn aanzetmoment is mij te bruusk, bij parkeren moet ik me deftig aanpassen om te doseren...maar als je die gewoon bent zal dat wel beteren
                                Zou ik ook doen. Kan de C180d met automaat niet? Het is ondertussen de nieuwe 9G-tronic trouwens. Plus, als Business Solution heb je al veel uitrusting waar je naar keek (ledlichten, bluetooth, elektrisch inklapbare spiegels).

                                Comment


                                • #56
                                  Ik zou kiezen voor de MB C180 D met 9G automaat. Ik vind de DSG niet fijn om mee te rijden.
                                  Rij zelf momenteel met een C200 D met 7G...en deze automaat is/was geen goede match met de motor, maar toch nog fijner dan de DSG7 van VW.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Beste iedereen,

                                    Op het moment dat ik op punt stond om voor de 2liter Passat Break HIghline Business te gaan (de Mercedes C-break heb ik finaal geschrapt van het lijstje) heeft men mij ook nog een andere optie aangereikt: de Mercedes-Benz E 200d berline Business Solution 2019 met DSG 9 automaat.
                                    Motor is een 1.6 liter viercilinder (1 597 cc)
                                    Prestaties: Prestaties: topsnelheid: 226 (km/u) acceleratie 0-100 km/u: 8,4 (sec)
                                    Vermogen: maximum vermogen in kW is: 118 en maximum vermogen in pk is: 160 volgens de EEC norm het toerental waarbij het maximum vermogen wordt geleverd is: 3 800, maximum koppel in Nm is: 360, het toerental waarbij het maximum koppel wordt geleverd is: 1 600 en primair

                                    Bij de dealer zeiden ze dat deze nieuwe motor uit MB-stal komt en qua prestaties iets beter is dan de door software gedownsizede 220d motor. Ik heb nog altijd het gevoel dat een dergelijke wagen met een gewicht van 1,7 ton toch wel een grotere motor nodig heeft, vandaar dat ik mij vragen stel bij 'maar' een 1.6 liter. Ben ik juist of niet?

                                    Op dit model worden aanzienlijke kortingen geleverd om de auto een plaats te geven op de leasemarkt. Dat maakt hem qua uitvoering zeer interessant. De basisversie is vrij volledig en comfortabel. Persoonlijk is mijn grootste twijfel het feit dat ik zou afstappen van een break, en het grootste gemis is de adaptieve cruisecontrol (ik heb natuurlijk wel gewone cruisecontrol). Verder is er nog ruimte voor verdonkerde achterruiten, 360° camera. Leren interieur is ook niet mogelijk

                                    Dus: is dit een no-brainer, of niet? Wat denken jullie? de VW Passat Break 2.0 TDI HIghline business 150pk v de MB E200D Business Solution 2019 berline met 1.6 liter met 160pk

                                    Ik realiseer me natuurlijk wel dat dit luxeproblemen zijn (sorry), maar de aard van het beestje is dat ik nogal een twijfelaar ben.
                                    Vandaar dat ik hier de vraag stel in de hoop dat ik door jullie, autofanaten, bruikbaar advies ontvang.

                                    Alvast bedankt
                                    Frederik

                                    Comment


                                    • #58
                                      de s-klasse van nog zoveel kg's meer kreeg uiteindelijk een 2.1 en nergens, maar dan ook nergens, werd die prestatiegewijs te min bevonden
                                      dat een ratelende 4 cylinder niet thuishoort in een luxeslee, was discutabel, maar eigenlijk niet terzake

                                      ik zou blind een e-classe automaat kiezen boven een passat, tenzij je echt de cargoruimte moet benutten

                                      Comment


                                      • #59
                                        Sowieso is een diesel geen sportkar, maar die prestaties lijken met toch helemaal niet slecht.
                                        Ik zou zeker gaan proefrijden, en als die motor niet continu naar 3500t trekt bij normaal rijden zou ik deze overwegen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Als je de laadruimte van de Passat niet nodig hebt, zou ik hierbij toch voor de Benz opteren.
                                          E klasse blijft toch een comfort referentie denk ik, en van die motor zou ik totaal geen schrik hebben.
                                          Als je die cijfers ziet is dat RUIM voldoende in het huidige verkeer.

                                          Volgens de Benz configurator heeft hij ook al half lederen bekleding. Zeer mooi interieur ook zo te zien.

                                          Ik vind het wel straf dat je die voor hetzelfde budget kan krijgen als de Passat.
                                          Als ik die op leaseplan configureer, kom ik op meer dan 180€/md verschil uit.
                                          Last edited by Bud Wijzer; 13/03/2019, 15:00.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X