Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dilemma... welke bedrijfswagen neem ik?
Collapse
X
-
'business solution' is echt een goeie formule: alles wat een normale mens verlangt van een bedrijfswagen zit daar zo ongeveer op. De speciallekes (genre lederen dashboard) kun je niet selecteren, maar who cares ?
Ik zou wel gaan voor een C ten nadele van de Passat: geen liefhebber van het interieur van de Passat, en van de afstandelijke manier dat die rijdt. Opnieuw: persoonlijke voorkeur, voor het overgrote deel van de mensen zal dit geen rol spelen, en die zullen de ruimte op de achterbank en in de koffer belangrijker vinden.
De keuze voor de E zou voor mij een 'no-brainer' zijn. Ik zou daar maar 1 puntje van kritiek op hebben: dat het geen break : een sedan vind ik altijd wat meer gepensioneerd er uit zien.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
Zit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk BerichtenZit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem
En ik denk dat het voor jou nog moeilijker is, want als ik zou moeten kiezen en de andere opties zijn VOLVO's, dan zou ik het helemààl niet weten.
(Ik heb al altijd een zwak gehad voor VOLVO.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk BerichtenZit in dezelfde situatie waar keuze tussen Volvo XC60 of V90 beide in automaat, Momentum uitvoering en bijkomende opties zou gaan en de E200 Business Solutions erbij komt en inderdaad goed uitgerust. De nieuwe motor is nog niet beschikbaar voor testrit maar werd verzekerd dat het goed zit. testrit met de 2 liter gemaakt en zit wel goed Keuze is inderdaad luxeprobleem maar evengoed een probleem
Echt traag zal die niet zijn, maar het zal zeker anders aanvoelen. Als je prioriteit bij comfort ligt, dan kan je het overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Tuurlijk gaan die verkopers vertellen dat het goed rijdt.... Heb nooit anders geweten. Dat zeiden ze ook toen ze een 2.0 atmo diesel in de E staken die nog geen 70pk had.
Echt traag zal die niet zijn, maar het zal zeker anders aanvoelen. Als je prioriteit bij comfort ligt, dan kan je het overwegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten
Tommie, nog geen 70pk is idd wel ERG weinig. Maar is relevant hier? Ik bedoel: ik weet ook wel dat geen enkele verkoper het ooit zal afbreken, maar of dat die 1.6 liter effectief het probleem is, dat stel ik me de vraag. Uiteindelijk haalt men er 160 pk uit. En zie mijn eerdere post met iets meer details qua koppel. Dat is - weliswaar op papier - toch niet slecht? Of zie ik het dan zo verkeerd?
Ik heb zelf al met de Renault Talisman 1.6 dci van 160 pk gereden, en nooit het gevoel gehad dat die auto onder gemotoriseerd was.
Ik vond hem zelfs veel romiger draaien dan veel zwaardere diesels waar ik voordien mee reed.
En op papier is die nog veel trager dan deze E
Comment
-
Idem hier. Passat boven de c, maar de e daarboven. Ik vind kofferruimte belangrijker, en een station doorgaans mooier dan een sedan, maar volgens mij heeft de e sedan toch ook al veel ruimte. Om mee te rijden is een e gewoon een klasse hoger dan de 2 andere...tenzij je echt een hele grote koffer nodig hebt, dan de VW.
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the_Fonz1975 Bekijk Berichten
Tommie, nog geen 70pk is idd wel ERG weinig. Maar is relevant hier? Ik bedoel: ik weet ook wel dat geen enkele verkoper het ooit zal afbreken, maar of dat die 1.6 liter effectief het probleem is, dat stel ik me de vraag. Uiteindelijk haalt men er 160 pk uit. En zie mijn eerdere post met iets meer details qua koppel. Dat is - weliswaar op papier - toch niet slecht? Of zie ik het dan zo verkeerd?
Ik ben jaren geleden overgeschakeld van een 1.6 met 7 versnellingen naar een 2.4 met 5 versnellingsbak en nu naar 1.6 met 5 manuele versnellingen. Los van de beleving die aangenaam is bij een grotere longinhoud presteert zo een 1.6 met veel versnellingen identiek, de manuele is duidelijk trager door de spreiding van de bak. Toerental bij 120 per uur zijn zeer gelijklopend, alleen de manier om er te geraken is verschillend.
De afstelling van het geheel is ook beperkter, die 2.4 mocht je alles mee doen, die gaf geen krimp. Hang achter die 1.6 een aanhangwagen en je voelt de limieten, maar het kan nog wel.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk BerichtenProficiat, welke kleurencombinatie en opties heb je genomen? Ik wacht nog op voorstel leasing maar maak waarschijnlijk dezelfde keuze.. 2.9.1.0
Interieur: stof/leder Artico zwart
Opties bijgenomen
360° camera
verdonkerde rijzuiten
Smartphone integratie & Wireless Charging systeem
- Likes 1
Comment
-
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan voor mijn prive wagen.
Beiden testgereden, Passat Varriant en de C klasse break. Op dat moment reed ik met een Golf 7.
De Passat was meer van hetzelfde. Dat is zowel positief als negatief te noemen. Oerdegelijk en oersaai. Alles werkt perfect, de automaat, de gps en het touchscreen en een zee van kofferruimte.
Ik had het gevoel met een boot onderweg te zijn, een heel grote Golf 7 zeg maar. Dit is een kilometervreter zonder scrupules. Dat is meteen ook een nadeel, een grote Golf 7, ik vond dat een enorme afknapper. Dit is geen goedkope auto en dan wil ik toch wel wat meer emotie voelen.
De C klasse doet mij opfleuren als ik hem zie. Het is een veel duurdere wagen geworden dan de Passat varriant en het budget dat ik voor ogen had, maar nu voel ik tenminste emotie als ik mijn wagen zie sta en er in mag plaatsnemen. Ik ben enorm biased. Ik droomde al van een Mercedes van toen ik een klein jongetje was. Dus dat moet je ook even meenemen. Het gps systeem van Mercedes is verouderd tgo dat van VW, dat moet je niet onnozel over doen. De stijl van het interieur is speelser en voelt iets compacter aan. De C rijdt iets harder dan de Passat. Beiden rijden gewoon heel goed en zorgen voor veel plezier op de autostrade. Ik heb een groter 'cruise' gevoel bij de C, meer 'ik rijd met de auto ipv de auto rijdt met met (passat), maar dit is puur subjectief, ga vooral zelf testrijden.
Heb ook jaren met een Peugeot 508 sw gereden, die een veel grotere kofferruimte had en eerlijk gezegd heb ik dat nu na een jaar met de C break te rijden nog nooit gemist.
Elke keer als ik een Passat zie ben ik zo blij dat ik voor de C heb gekozen. Het design, de lijnen op de deuren, het uitrustingsniveau, en ja de ster op de motorkap.
Ik ben een autoliefhebber en elke andere autoliefhebber weet wat ik hiermee bedoel. Het interesseert mij niet dat ik voor minder geld een ruimere wagen kon hebben met een recenter gps systeem (dat zijn voor mij de grootste praktische verschillen) als je ze naast elkaar zet, dan weet je genoeg.
- Likes 2
Comment
-
de basisnavigatie van een c is gewoon ridicuul te nomen, ik rij vaak mee met een c naar zee en het is absurd langs waar die je allemaal wil sturen...ik dacht eerst dat ze de instellingen niet juist hadden staan, maar dat was niet zo, systeem wil je steeds van de n49 af als je van antwerpen naar de haan wil
Comment
Comment