Net zoals vele andere posts, graag jullie advies/mening bij het kiezen van een nieuwe bedrijfswagen.
Voor de achtergrond geef ik graag nog dit mee:
Ik rij dagelijks het traject kust - Brussel - kust. Ongeveer 60000km op jaarbasis. Dat maakt dat ik na 2,5 jaar moet vervangen. Files op de e40 zijn - jammer genoeg - dagelijkse realiteit.
Mijn prioriteiten gaan naar een comfortabele break. Ik rij nu met een Audi A4 Avant (automaat) met 150pk. Enkel bij de jaarlijkse autoreizen kan hij soms nèt iets te klein uitvallen (niet qua prestaties), maar verder is hij meer dan behoorlijk. Qua ruimte hebben mijn kinderen van 8 en 10 geen klagen. Kleiner dus liever niet, groter mag, maar is geen harde must.
Verder hou ik van behoorlijke motorprestaties en een royaal comfort binnenin. Ik hecht veel belang aan zitcomfort omwille van steeds vaker voorkomende nek- en rugklachten. De zetels van de Audi kunnen me maar matig bekoren.
In de lijst die het bedrijf mij oplegt, zit geen Volvo. Wel BMW, Audi, Mercedes, Peugeot en Volkswagen, met diverse modellen.
Uit deze lijst heb ik zelf al gefilterd naar een keuze tussen 2.
Het dilemma waar jullie mij kunnen mee helpen, is:
MERCEDES C-Klasse Break C 200 d 163pk Business Solution 5D (enkel manueel)
VOLKSWAGEN Passat Variant 2.0 TDI SCR 150pk, zowel (Highline als Comfort Business mogelijk) 5D (manueel of automaat - beide mogelijk)
Qua voordeel alle aard zijn ze vergelijkbaar.
Verplichte opties zijn metallic lak, sensoren voor/achter, en gps.
Zelf zal ik met de ruimte die er nog is vooral kijken naar opties zoals LED lampen, bluetooth connectiviteit, inklapbare spiegels, elek koffer, verwarming in zetels, verdonkerde achterruiten, isotherm glas, evt pano dak en evt trekhaak. Het spreekt voor zich dat ik bij de Passat iets minder compromissen zal moeten maken bij de Mercedes.
Qua looks heeft de Mercedes een streepje voor bij mij, maar ik vind de Passat ook zeker niet lelijk.
Ik twijfel vooral of ik echt een hap uit mijn budget moet voorzien om bij VW zeker opnieuw een automaat te kiezen, zoals ik nu heb. Ik heb vóór mijn Audi met BMW 520d en een Volvo V40 gereden, beide manueel. Het schakelen is nooit een sleur geweest, maar ik kan niet ontkennen dat automaat natuurlijk zéér gemakkelijk is.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd.
Voor de achtergrond geef ik graag nog dit mee:
Ik rij dagelijks het traject kust - Brussel - kust. Ongeveer 60000km op jaarbasis. Dat maakt dat ik na 2,5 jaar moet vervangen. Files op de e40 zijn - jammer genoeg - dagelijkse realiteit.
Mijn prioriteiten gaan naar een comfortabele break. Ik rij nu met een Audi A4 Avant (automaat) met 150pk. Enkel bij de jaarlijkse autoreizen kan hij soms nèt iets te klein uitvallen (niet qua prestaties), maar verder is hij meer dan behoorlijk. Qua ruimte hebben mijn kinderen van 8 en 10 geen klagen. Kleiner dus liever niet, groter mag, maar is geen harde must.
Verder hou ik van behoorlijke motorprestaties en een royaal comfort binnenin. Ik hecht veel belang aan zitcomfort omwille van steeds vaker voorkomende nek- en rugklachten. De zetels van de Audi kunnen me maar matig bekoren.
In de lijst die het bedrijf mij oplegt, zit geen Volvo. Wel BMW, Audi, Mercedes, Peugeot en Volkswagen, met diverse modellen.
Uit deze lijst heb ik zelf al gefilterd naar een keuze tussen 2.
Het dilemma waar jullie mij kunnen mee helpen, is:
MERCEDES C-Klasse Break C 200 d 163pk Business Solution 5D (enkel manueel)
VOLKSWAGEN Passat Variant 2.0 TDI SCR 150pk, zowel (Highline als Comfort Business mogelijk) 5D (manueel of automaat - beide mogelijk)
Qua voordeel alle aard zijn ze vergelijkbaar.
Verplichte opties zijn metallic lak, sensoren voor/achter, en gps.
Zelf zal ik met de ruimte die er nog is vooral kijken naar opties zoals LED lampen, bluetooth connectiviteit, inklapbare spiegels, elek koffer, verwarming in zetels, verdonkerde achterruiten, isotherm glas, evt pano dak en evt trekhaak. Het spreekt voor zich dat ik bij de Passat iets minder compromissen zal moeten maken bij de Mercedes.
Qua looks heeft de Mercedes een streepje voor bij mij, maar ik vind de Passat ook zeker niet lelijk.
Ik twijfel vooral of ik echt een hap uit mijn budget moet voorzien om bij VW zeker opnieuw een automaat te kiezen, zoals ik nu heb. Ik heb vóór mijn Audi met BMW 520d en een Volvo V40 gereden, beide manueel. Het schakelen is nooit een sleur geweest, maar ik kan niet ontkennen dat automaat natuurlijk zéér gemakkelijk is.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd.
Comment