Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe firmawagen kiezen

Hallo daar!

Graag jullie mening in verband met volgende keuze:

- Passat Variant Business Comfortline 1.6 TDI (diesel) automaat
    - Passat Variant Business Comfortline 1.5 TSI (benzine) manueel
    - BMW X1 1.5 D (diesel) automaat
    - BMW X1 1.5 i (benzine) automaat
    - Mercedes C 180 d break business (diesel) manueel

Grote voordeel Passat: kofferruimte.
    Zou graag de koffers van beide wagens eens naast elkaar zien...
    Op papier scheelt het best wel wat (150 l) maar is hier iemand die ervaring heeft met de X1?

Audi A4 avant en Mercedes C lijken mij ook een stuk kleiner dan de Passat + minder opties.
    Zie (buiten status) geen echte reden om die te kiezen... Toch?

Bedankt voor jullie feedback!

Ik rij met een X1 16d. Super tevreden van.
    Koffer is voldoende groot voor dagelijks gebruik. Heb wel een verstelbare achterbank besteld om tijdens autovakanties iets meer koffer te hebben en ik heb er ook nog een dakkoffer van 580l bij. Dan kan ik wat meepakken :-)

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

Ik had voordien een passat en ben recent overgestapt op de c klasse.

Moest ik de keuze gehad hebben, was ik wrsl bij VW gebleven vanwege de ruimte.
      Daarbuiten is de c klasse erg goed hoor en de 9G is super.
      Maar ruimte heb je nooit teveel...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

Ik heb een quasi gelijkaardige post gemaakt gisteren: ik twijfel eveneens tussen de Passat en de C Break. De meeste reacties die ik ontving geven voorkeur aan de Passat, omwille van de ruimte en omwille van het feit dat ik beter automaat rij (aangezien ik veel kilometers doe). Daartegenover staat de Mercedes C, die qua looks mij het meest bevalt. Ik neem aan dat het rijcomfort van de Mercedes ook nog iets beter is dan de passat... Als ik uw lijst zie, dan zou ik ook voor dat dilemma staan. De X1 zou wat mij betreft uit de boot vallen. Naar mijn mening kan de X1 zowel op vlak van ruimte, als van looks (vooral op vlak van interieur dan) niet tippen aan de 'concurrentie'.

Comment

Qua interieur ben ik het met je eens, wat de X1 betreft, maar qua ruimte, moet je er toch eens gaan in zitten. Ik ben steeds weer verbaasd hoe ruim die is, binnenin.
          Enkel de koffer van de Passat is een stuk groter natuurlijk. Die 15d automaat schijnt trouwens in dagelijks gebruik erg goed mee te vallen.
          Zal zeker even goed presteren als alle andere motoren in jouw rijtje, denk ik.

C klasse met enkel business pakket, straalt nu ook niet meteen klasse uit trouwens, als je't mij vraagt.

Uit jouw rijtje, zou het bij mij dus gaan tussen de X1, met de motor waar je het meest opties bij kan nemen, en de passat 1.6 tdi automaat.
          Bij de BMW moet je wat mij betreft wel zéker sport zetels hebben, want de standaard zetels van BMW vind ik echt ondermaats.

Comment

Bedankt voor jullie reacties!
            Ik kan ze zeker volgen, waardoor de keuze momenteel gereduceerd is tot:

- Passat Variant Business Comfortline 1.6 TDI automaat
            - BMW X1 1.5 D automaat

Ik heb wel eens in een Mercedes C break gereden en kreeg er geen 2 grote reiskoffers is, terwijl dat in een Passat geen probleem was.
            Ook als we boodschappen doen voor zowel onszelf als de ouders, willen we vermijden dat we de achterbank moeten gebruiken.
            Geen idee hoe dat met de X1 zou zijn.

Met beperkte meerkost zouden we bij de Passat voor de Highline kunnen gaan.
            De BMW X1 is eerder basis uitgerust.

De Passat zou ons bovendien wat minder kosten maandelijks (wellicht door de mindere uitstoot?).
            Die lijkt op zich dan de meest verstandige keuze.
            Al moeten we toegeven dat die X1 er toch best leuk uitziet...
            (Misschien omdat het eens iets anders is; al altijd met een break gereden.)

Comment

Met beide eens een testrit gaan doen, lijkt mij vooraleer je beslist.

Laat ons in ieder geval nog weten wat het geworden is straks ;-)

Comment

Er kan nochtans aardig wat in een C-klasse break

Er gingen 30 bakken in. Tetris-gewijs.
                Het is geen verhuiswagen, maar voor ons gezin van vier, groot genoeg, ook voor een dakkofferloze vakantie. Gezin bestaat uit 3 dames van +174 cm, en ikzelf van 1m90.

De Passat is groter, maar rijdt er dan ook naar.
                X1 is een andere, iets mindere, categorie op vlak van afwerking en materiaalgebruik. Die heeft wel een hele diepe koffer (onder de laadvloer passen gemakkelijk twee trolley-valiesjes). Sportzetels zijn echt nodig vind ik. Rijdt best aangenaam (beter dan de Passat).
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Passat, omwille van de ruimte en de automaat.

Comment

Zal idd de Passat worden! Bedankt voor het meedenken! Benieuwd naar de levertijd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Er kan nochtans aardig wat in een C-klasse break

Er gingen 30 bakken in. Tetris-gewijs.
                      Het is geen verhuiswagen, maar voor ons gezin van vier, groot genoeg, ook voor een dakkofferloze vakantie. Gezin bestaat uit 3 dames van +174 cm, en ikzelf van 1m90.

De Passat is groter, maar rijdt er dan ook naar.
                      X1 is een andere, iets mindere, categorie op vlak van afwerking en materiaalgebruik. Die heeft wel een hele diepe koffer (onder de laadvloer passen gemakkelijk twee trolley-valiesjes). Sportzetels zijn echt nodig vind ik. Rijdt best aangenaam (beter dan de Passat).
                      Saaie mens gij. Allemaal alcoholvrije drank.

Comment

a160 ziet er nogal een geordende mens uit, mss gaat het in de cargoruimte van ongezond naar gezond en zien we nix van het lekkers

Comment

't was voor op kantoor, hé .

Nu, ik drink af en toe een Omer of Duvel, sporadisch een glaasje wijn, en bij gelegenheid en met het juiste gezelschap een Ricard. Aan mij gaat een drankslijterij niet rijk worden.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                          X