Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 4 jaar zijn om

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De 4 jaar zijn om

De 4 jaar zijn bijna om en dus opnieuw kiezen..in het verleden met Audi A6 avant, BMW520d Berline en Mercedes E200 gereden en de laatste 3.5 jaar voor de eerste keer een SUV en automaat: Volvo XC60 Ocean Race. Enorm van tevreden, zeker de zetels (de beste ooit en gezien rugproblemen super belangrijk) en met een automaat rijden (wil dit niet meer missen). Heb nu eens een weekje zitten kijken in onze Athlon tool en rekening houdend met beperking van merken, budget, CO2, automaat, diesel kom ik tot volgende: de nieuwe XC60 gaat niet meer lukken; is duurder dan vorige reeks + automaat enkel vanaf D4; dan kan nog wel maar moet aantal opties laten vallen die ik liever hou...jammer...wat dan wel: om bij Volvo te blijven: deV90 als D3 weliswaar basisversie maar met alle opties die ik wil (misschien met kleine opleg nog de Momentum versie), al efkes (15m minuten mee gereden tijdens onderhoud van mijn XC60 en mooie lijn, veel plaats en koffer lange en diep maar niet zo groot door schuine lijn. De berline gaat niet lukken (gezien de daklijn en passagier achteraan van 1.82 m die nog verder aan het groeien is en ik geen builen bij in- en uitstappen toewens..Zoniet de Mercedes E200 Business solution met de nieuwe 1.6 l motor: mooie afwerking en met sportzetels (een must), nog niet beschikbaar voor proefrit. Allebei geen SUV dus opnieuw lager zitten ed ..ga met beide uitgebreide proefrit maken. Last minute - op aanraden van familie - bij Skoda even binnengestapt voor Kodiaq L&K full option (2WD), nooit met Skoda gereden maar we zullen eens testrit maken; is ruim en hoge zit maar moet kwaliteit afwerking (en zetels!!) evenals rijplezier nog te weten komen. Ik doe +/- 30k kilometer per jaar maar soms 8 uur per dag in de wagen...alle advies is welkom...

Misschien een V60 overwegen? Qua binnenruimte bijna even groot als een V90 ,enkel iets minder kofferruimte.
    En toch een stuk goedkoper waardoor je meer opties kan nemen. Ikzelf heb een D3 Momentum Automaat met Xenium pack , Versatility pack en Sensus Navigation plus lederen interieur pack. Ook nog 19 duims velgen en drive modes bijgenomen.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Mag je alle merken kiezen?
      Mazda CX-5? Zeker goed qua rijplezier, vrij hoog ook dacht ik dus die lange passagier achterin vind waarschijnlijk ook voldoende plaats (toch in de hoogte)
      Iets uit de VW stal?

Comment

Ik zit als XC60 Ocean race rijder met hetzelfde dilemma. Die kwaliteit van zetels vind je bij geen enkel ander merk, IMO.
        Ik doe zelfs een kleine 50K per jaar en wil eigenlijk niets anders meer. Maar de nieuwe is ook vér buiten budget ondertussen

Heb je de XC40 al eens bekeken? Ik vind dat die qua binnenruimte echt niet veel moet onderdoen voor het vorig model XC60.
        Enkel heb je minder koffer.
        Met jouw budget moet je die zeker goed kunnen uitrusten ook.

Kodiaq ken ik zelf ook, van een paar collega's hier. Als je er de sportzetels in neemt, is die zeker OK.
        In L&K uitvoering ook zeker geen lelijke auto IMO.

Audi Q5 is mss ook nog een optie?

Comment

90Beperking merken; VAG-BMW-Volvo-Mercedes en gezien de enorme verschillen in korting tussen de merken zijn er niet telkens evenwaardige wagens/uitrusting beschikbaar binnen deze merken. Co2 speelt ook nog eens mee. de V90 kan ik goed uitrusten (sportzetels, leder, Sensus, Winter Pack etc....Mooie V60 overigens maar dergellijke bleke zetels zijn prachtig maar onderhoud? (heb die kleur in het verleden ook al een gehad)

Comment

Skoda is niet slecht maar die zetels gaan niet kunnen tippen aan die van Volvo als je er 8u/dag inzit

Comment

Die bleke zetels, daar hou ik ook van, en ik heb ze nu ook.
              Valt heel erg mee, en heeft als voordeel dat je veel minder stof ziet.
              De blauwe schijn van een jeans gaat er zeer makkelijk af met een vochtige microvezeldoek en wat zeep.

Ik heb nu een V90, en ik kon die héél compleet uitrusten. Als het budget naar beneden gaat zou ik direct naar een V60 gaan kijken, of eventueel een VW Arteon.
              Ik ben zelf geen liefhebber van een SUV omdat dat op de autostrade toch niet zo lekker rijdt, en al zeker niet aan hogere snelheden.

A6 is ook mooi, maar voor mij was het verschil in uitrusting tussen de A6 en de V90 gewoon veel te groot. Audi profiteert (4 maand geleden) te veel van het feit dat de auto nieuw is, en ze weinig korting geven.

Comment

Offerte V90 is binnen naar leasing en met beetje geluk en onderhandelen kan ik Momentum nemen met al de bovenstaande opties. Audi is inderdaad (zoals BMW) out omwille van de kortingen (kan goed uitgeruste Mercedes E of Volvo nemen tov een naked A6 en BMW5 zelfs niet mogelijk...). Gezien mijn trajecten (los van een reisje) me niet door Duitsland brengen (meestel NL en FR) is het meestal filerijden en primeert comfort boven hoge snelheid. SUV is eerder omwille van hoge en rechte zithouding en instap (rugprobleem), de eerste keuze gaat moeten zijn toch een SUV (omwille van vernoemde reden) en dan is die Skoda naar plaats en uitrusting een optie (zeker nog proefrijden en zetels testen) of niet (en dan zal het tussen Mercedes E berline en V90 gaan)

Comment

precisering, offerte is binnen voor berekening , niet voor beslissing...wil kijken of Momentum versie kan met de gevraagde opties..ik komende weken testritten inplannen

Comment

Inderdaad Budwijzer, de XC60 Ocean race is een droom zelfs op autosnelweg en mocht ik hem opnieuw kunnen kiezen zou ik niet twijfelen.....De XC40 is koffer wat te klein...Voor de Kodiaq moet ik nog uitvissen of de L&K met sportzetels als optie mogelijk is (niet zeker of dit kan). De Mercedes is met de comfort zetels, in Business Solution versie kan je niet combineren met sportzetels of ik zou AMG pack moeten bijnemen wat dan weer buiten budget valt...de Q5 is geen optie naar budget toe omwille van slechte kortingen Audi...

Comment

Working...
                    X