Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Fiscaal is dat toch de wereld niet. Ik betaal voor mijn 3.0 iets van een 850euro VB/jaar als particulier. Niet weinig, maar toch ook niet onoverkomelijk.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Op zoek gaan naar de verfijning van een V6 diesel maar daarom wel met een utilitair voertuig moeten rijden? Doe mij dan maar een normale break met 4-cilinder diesel.
beste cooper s, ik ben niet OPZOEK naar de verfijning van een V6, ik rij daar al vele jaren mee, IK hou gewoon van het romig karakter van een V6, jij zal misschien meer belang hechten aan het meer nerveusere karakter van een pittige 4 cil. = ieder zijn smeug + ik MOET daarom niet met een lichte vracht rijden.
Als je mijn post aandachtig leest kan je concluderen dat ik een Pick Up koop omdat ik eens iets totaal anders wou, het feit dat dit type voertuig kan ingeschreven worden als lichte vracht en daardoor fiscaal 100% aftrekbaar is, is een leuke bijkomstigheid = 12.000€ / per jaar fiscale aftrek puur op de aankoopsom, do the mat
Ik ben tevens zeer tevreden van mijn huidige V6, indien ik daarom opnieuw dezelfde zou kopen zou het mijn 8ste break zijn, het leven is veel te kort om altijd voor hetzelfde te kiezen.
Uiteindelijk is het fiscale aspect iets waar ik zeker rekening mee hou bij de aankoop van een nieuwe wagen, maar is niet 100% bepalend.
Na veel proefritten wou ik echt een Amarok met al zijn voordelen en ook nadelen, net zoals sommige mensen kiezen voor een mini, beetle, G klas met al hun voor - en nadelen.
De forumleden die mij persoonlijk kunnen zullen u kunnen bevestigen dat er van MOETEN allerminst sprake zal zijn.
wees je ervan bewust dat er met argusogen naar je aangifte zal gekeken worden, ik typ het niet speciaal voor jou, maar voor iedereen die zou overwegen, zelfde als de motards die gebruik maken van de aftrek
op onze bedrijfsparking lijkt het soms een pick-up meeting , dat zal gaan minderen nu we kunnen leasen
dubbele cabine 5 plaatsen mag, pick up met afgescheiden laadbak is altijd LV, suburban of alles waar de laadruimte 50% wielbasis is (vito, transporter), mag ook, maar dan moet de armleuning achteraan vast naar beneden en heb je 4 plaatsen (of hebben die 3 plaatsen vooraan? )
break LV is 2 plaatsen, wij hebben een 335d LV op de parking
maar het moet duur genoeg zijn om boven je wettelijk forfait uit te komen anders heeft het weinig zin
en...(geen of heel minimaal) privekilometers, zelfs niet onderweg bij de bakker stoppen...in theorie
Fiscaal is dat toch de wereld niet. Ik betaal voor mijn 3.0 iets van een 850euro VB/jaar als particulier. Niet weinig, maar toch ook niet onoverkomelijk.
Mijn pa heeft een GS450h ingeschreven, da's dan efkes 1460€/jaar aan taks! Alstublieft dank u wel!
Dit voor nota bene een hybride op benzine met een uitstoot van 141g voor een 3.5 V6
Dus het is nog altijd de cc inhoud die de doorslag geeft voor taks in tegenstelling tot wat de meesten denken.
Je moet eens een simulatie maken voor diesels die er zowel in euro 5 als euro 6 zijn afhankelijk van het modeljaar.
Je zal zien dat het bijna niets scheelt.
Dus het is nog altijd de cc inhoud die de doorslag geeft voor taks in tegenstelling tot wat de meesten denken.
Dit is idd. het probleem met die dikke hybrides.
Bij Lexus spreken ze altijd over hun lage co2 en lage VAA (in vgl. met concurrentie) maar ze 'vergeten' erbij te zeggen dat de jaarlijkse rijtaks je een nier kost gedurende de levensduur van de wagen
Bij de CT en nu ook de UX valt het nog mee maar bij een GS450 en RX450 en in mindere mate ook een IS300 heb je het aan je rekker.
De kogel is toch door de kerk geraakt ... het zal terug eentje met 6 cilinders worden... wel een iets lichtere ( en in beperkte mate fiscaal intressantere ) motorisatie ( 45tdi ) ... na een tweede testrit met een 2l 4cil ( die op zich heel goed is voor alle duidelijkheid ) uiteindelijk toch even me mentaal er over gezet en ze in Brussel nog wat te blijven sponsoren... die 6 cilinder is toch nog een pak plezieriger om rijden, zeker in de hernemingen doet ie alles toch stukken stiller en vlotter dan zijn kleine broer...ook de betrouwbaarheid is na 3 dergelijke gehad te hebben is gewoon simpelweg telkens 100% gebleken, dus...
De kogel is toch door de kerk geraakt ... het zal terug eentje met 6 cilinders worden... wel een iets lichtere ( en in beperkte mate fiscaal intressantere ) motorisatie ( 45tdi ) ... na een tweede testrit met een 2l 4cil ( die op zich heel goed is voor alle duidelijkheid ) uiteindelijk toch even me mentaal er over gezet en ze in Brussel nog wat te blijven sponsoren... die 6 cilinder is toch nog een pak plezieriger om rijden, zeker in de hernemingen doet ie alles toch stukken stiller en vlotter dan zijn kleine broer...ook de betrouwbaarheid is na 3 dergelijke gehad te hebben is gewoon simpelweg telkens 100% gebleken, dus...
Proficiat.
Mijn baas had één van de eerste 45 TDI's die op de weg kwamen.
Is zeer te spreken over de motor en wegligging.
Mijn baas had één van de eerste 45 TDI's die op de weg kwamen.
Is zeer te spreken over de motor en wegligging.
Ik heb een testrit met een berline weliswaar gedaan en ik moet zeggen dat je van de eerste 100m merkt dat dit weer een betere A6 is ( na de 3 vorige versies ook gehad te hebben en met deze ook heel goede ervaringen gehad te hebben overigens ) , bij de 2ltr ( 40tdi ) viel me enorm op hoeveel stiller die binnenin is geworden. Maar in de hernemingen merk je direct dat die motor veel meer moet werken terwijl dit met die 3l zo ongelooflijk smooth en zonder moeite gaat... Ik heb met mijn laatste 2 ook nooit ook maar één technisch probleem gehad en dit heeft ook mee in mijn keuze gespeeld... het zal misschien de laatste keer geweest zijn maar dat zien we dan wel binnen een jaar of 5...
Ik stond zeer weigerachtig tegenover al dat touch gedoe maar in de praktijk is gebleken dat dit onterecht is, werkt echt ongelooflijk goed ...
Grootste nadeel is de aangedikte prijs, het lijkt alsof de opties bij elk nieuw model nog meer de prijs de lucht inschieten... nu er zit ook meer en meer op natuurlijk maar mijn bruto configuratie zat net niet aan de 90K... wel dikke korting met wat moeite verkregen maar goedkoop is ie niet in elk geval...
Klopt, je hebt misschien mijn topic gezien, maar ik was aan het twijfelen tussen een A6 en V90.
Ik zit in de 2l klasse, mijn baas kan wat verder gaan...
Ik heb de Audi zelfs niet testgereden.
Met moeite kreeg ik in Oktober een offerte voor een break, en toen waren de condities echt slecht.
Ondertussen heeft een andere collega van mijn (in de 2l klasse) in mijn budget een 40 TDI Business S-line met Quattro gekregen.
Blijkt dat de S-line je vrijwel niks kost in je maandbudget omdat dat de terugneemwaarde nogal positief beïnvloedt.
Ik wou absoluut de "Tour" zelfrijdende opties er in krijgen, en dat ging gewoon niet. Nu lukt dat misschien wel, maar ben toch heel tevreden over mijn V90 D4 GT Inscription die echt goed vol uitgerust is.
Ik heb wel al met een 6pitter gereden, maar nooit zelf gehad.
Ik heb de vorige A6 2.0 Multitronic gehad, en dat was gewoon een zalige bak. Nooit ben ik in de garage geweest buiten de normale onderhoudsintervallen.
Klopt, je hebt misschien mijn topic gezien, maar ik was aan het twijfelen tussen een A6 en V90.
Ik zit in de 2l klasse, mijn baas kan wat verder gaan...
Ik heb de Audi zelfs niet testgereden.
Met moeite kreeg ik in Oktober een offerte voor een break, en toen waren de condities echt slecht.
Ondertussen heeft een andere collega van mijn (in de 2l klasse) in mijn budget een 40 TDI Business S-line met Quattro gekregen.
Blijkt dat de S-line je vrijwel niks kost in je maandbudget omdat dat de terugneemwaarde nogal positief beïnvloedt.
Ik wou absoluut de "Tour" zelfrijdende opties er in krijgen, en dat ging gewoon niet. Nu lukt dat misschien wel, maar ben toch heel tevreden over mijn V90 D4 GT Inscription die echt goed vol uitgerust is.
Ik heb wel al met een 6pitter gereden, maar nooit zelf gehad.
Ik heb de vorige A6 2.0 Multitronic gehad, en dat was gewoon een zalige bak. Nooit ben ik in de garage geweest buiten de normale onderhoudsintervallen.
Ik heb idd je topic een tijd terug wat zitten volgen , die V90 is idd een heel mooie wagen en moet zeker en vast niet onderdoen voor een A6 , echter ben ik ook een week of 3 geleden eentje gaan testrijden en ik had eigenlijk ook maar één probleem en dat was de motor... niet dat die slecht is maar het is geen 6 cilinder... Mede door mijn goede ervaringen van de laatste wagens die ik had ben ik dan toch bij de A6 gebleven met 6 cilinder... De korting die ik heb gekregen is ook niet min , maar bij Volvo deden ze me ook wel een mooi voorstel als nieuwe klant... ik heb de indruk dat de verkoop niet echt geweldig loopt momenteel ( ook niet bij de A6 trouwens ) , de Volvo dealer garandeerde me dat ik een volledig naar m'n zin geconfigureerde V90 op 4 a 5 wk kon hebben ???
S line krikt de herverkoopwaarde idd wel op dus idd in leasing kan dit intressant zijn, ik heb de Sport versie met zowel exterieur als interieur S line genomen, wel het alu beborstelde inleg vervangen door zwart essenhout, paste best goed bij het sportieve Sline tintje mijns inziens : ( ik haat overdadig alu in een interieur ) , op die manier zijn die ongelooflijk lelijke bekerhouders in de middenconsole ook mooi afsluitbaar wat toch stukken mooier is .
Daytona grijs buiten met de 20duim Audisport velgen, pack bussines plus, lederdashb+deurflanken, wegdraaib trekhhaak , lichtmodule interieur , matrix ledlampen , verdonkerde ramen enz... en dan dikt het eindcijfer al snel aan, maar hey , we leven maar één keer...
Hij zal er dus exact zoals hieronder uitzien muzv de getinte ruiten :
Zelfrijdende assistentie is iets wat mij persoonlijk niks zegt , ik ben daar echt niet voor... op de A6 zit lane assist standaard en ik betwijfel of ik dat ga gebruiken... ik ben 20 jaar geleden ooit eens in slaap gevallen op de snelweg s'nachts en dat wil ik nooit meer meemaken, ik rij dus nooit meer als ik niet 100% scherp achter het stuur zit sindsdien , ik zet me gewoon aan de kant en doe een powernapje... ik ben bang dat als ik veel hulpsystemen mocht hebben dat ik daar dan in de foute omstandigheden gebruik zou van maken...
Multitronic, door velen gehaat maar mijns inziens de beste automaat die ik ooit had, ik heb met eentje 240k gedaan en eentje 210k , geen enkel probleem, heeft me nooit in de steek gelaten en superzalig rijden , m'n huidige S-tronic kan er niet aan tippen en na mijn testrit met die 45tdi Tiptronic kan ik alleen maar zeggen dat die multitronic het meest comfortabel was...
Met uw bevindingen over de Multitronic kan ik je alleen maar bijtreden ( mijn nic verraad dat al wel zeker )
Binnen 2 maand wordt mijn nieuwe geleverd en ik weet zeker dat ik de multitronic bak in het begin wel zal missen.
Ook over uw keuze om opnieuw voor de V6 te kiezen lees ik graag.
Ik zal er maar onmiddellijk aan toevoegen dat met een 4 cil. rijden niks mis mee is, voor ik half het forum over mijn dak krijg
Maar éénmaal je een aantal jaar met een 6 cil. hebt gereden en mogen genieten hebt van de stilte + souplesse en als je eens op ze'n staart duwt het gemak hoe zo een motor herneemt, zeker wanneer deze in gekoppeld aan een automaat, neen daar kan een 4 cil. niet tegenop, De PK's komen er op een totaal andere manier uit, daar wordt duidelijk uit een ander vaatje getapt.
Net zoals ook een V8 een eigen karakter heeft, maar je moet ergens je grens trekken, in een personenwagen is dat in Belgie financiele zelfmoord.
Stel de wagen zeker voor als je hem hebt.
Ik ben is benieuwd naar uw bevindingen van de vele schermen. Ik twijfel er geen seconde over dat het met de bediening wel snor zal zitten.
De ergonomie in die Audi interieurs is van top kwaliteit, ik ben alleen bang dat na enige tijd je continu met een doekje de vingers en het stof moet afvegen.
Want die schermen ogen alleen mooi als ze ook proper zijn ... en daar vrees ik een beetje voor ...
Comment